Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxStitchxx

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:16

Anne_GTI, al was het de buurman dan zou je er hier ook veel over horen...dus?
Dan is het nog niet erger of minder erg.
Ik ben daar heel nuchter in.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:18

Als het de buurman was geweest was het ook in het journaal geweest alleen dan iets van Nederlander in levensgevaar vanwege een lawine.....punt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:21

Inderdaad in belgië kwam het ook op het nieuws toen de belg een maand geleden omkwam, één uitzending wel. :)

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:21

09:54 uur
Het Oostenrijkse OE24 meldt dat prins Friso gisteravond een spoedoperatie heeft ondergaan, omdat de druk in zijn hoofd te groot was. Dit bericht is onbevestigd. OE24 is vooralsnog de enige die dit

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:26

Ik zeg ook nergens, dat ik het niet heel erg vind wat hem overkomt.
Maar weet wel dat iemand die zo hecht is met zijn moeder heus wel meeprofiteert hoor. Dat doe ik bij mijn ouders ook!
En dat privekapitaal, waar komt dat van oorsprong weg?
Het gaat mij er inderdaad om wat stitch zegt. Pietje en jantje daar zou geen carnaval voor opzij geschoven worden, maar voor Friso wel.
Moet je kijken hoe het momenteel met de economie is en dan feesten afgelasten waar vele mensen hun geld in hebben zitten. Ik vind het niet kunnen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:26

Anne_GTI: hij IS geen lid van het koninklijkhuis, hij is lid van de koninklijke familie. Dat maakt hem feitelijk niet meer of minder dan iedere andere burger, behalve dat hij "de zoon van" en "de partner van de voormalige vriendin van" is

En omdat de koningin haar werk doet,enbij een ramp alles uit dr handen laat vallen (wat immers een deel van haar werk is) betekend niet dat heel NL datzelfde moet doen als er haar/haar familie een persoonlijk ramp overkomt.

Ik vind het heel naar voor de familie, en hoop van harte dat friso het overleeft.

maar tegelijk vind ik het een onwijs dubbel gevoel, want die man die een week of 3 geleden is overleden door een lawine? denk je dat daar ook maar enig sinds aandacht aan is besteed? NEE
Die familie heeft dit ook door moeten maken en daar stond ook niet jan en alleman voor klaar. Die 3 of 4 regels die in de krant hebben gestaan was alles

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:28

Mri schreef:
Anne_GTI: hij IS geen lid van het koninklijkhuis, hij is lid van de koninklijke familie. Dat maakt hem feitelijk niet meer of minder dan iedere andere burger, behalve dat hij "de zoon van" en "de partner van de voormalige vriendin van" is

En omdat de koningin haar werk doet,enbij een ramp alles uit dr handen laat vallen (wat immers een deel van haar werk is) betekend niet dat heel NL datzelfde moet doen als er haar/haar familie een persoonlijk ramp overkomt.

Ik vind het heel naar voor de familie, en hoop van harte dat friso het overleeft.

maar tegelijk vind ik het een onwijs dubbel gevoel, want die man die een week of 3 geleden is overleden door een lawine? denk je dat daar ook maar enig sinds aandacht aan is besteed? NEE
Die familie heeft dit ook door moeten maken en daar stond ook niet jan en alleman voor klaar. Die 3 of 4 regels die in de krant hebben gestaan was alles

Helemaal mee eens!

xxStitchxx

Jullie snappen wat ik bedoel :D

NatasjavE

Mri schreef:

Ja mee eens.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:30

Mri schreef:

Ook helemaal mee eens.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:31

amanda1980 schreef:
09:54 uur
Het Oostenrijkse OE24 meldt dat prins Friso gisteravond een spoedoperatie heeft ondergaan, omdat de druk in zijn hoofd te groot was. Dit bericht is onbevestigd. OE24 is vooralsnog de enige die dit

Die zijn toch ongeloofwaardig?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:35

OE24 is net zoiets als de Televaag, veel gespeculeer, weinig feiten idd.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:36

Ja en was het ook niet de OE24 die al eerder een onjuist bericht plaatste?

Afschuwelijk wat er gebeurd is, maar heb wel plaatsvervangende schaamte voor Nl hoor..hele dag door uitzendingen, zonder dat er nog nieuws is.
Eerst kotsen een hoop Nl Friso uit, omdat hij verliefd, verloofd en getrouwd is met Mabel..vervolgens komt er een zwaar ongeluk en is hij weer 'de prins' en moeten er de hele dag nieuwsberichten uit, die geen nieuws bevatten..
Tuurlijk wil ik ook weten hoe het verloopt, maar vind sommige dingen wel ver gaan..de journalisten doen echter gewoon hun werk, maar asl Pr. Willem aangeeft, dat hij blij is dat ze met rust gelaten worden en dat er vervolgens toch nog vragen gesteld worden..onbeschoft vind ik dat.

Als iemand dierbaar in kunstmatige coma wordt gehouden, je wilt daar gewoon het liefste 24/7 bij zijn weet ik uit ervaring..dat is echter onmogelijk, want het breekt je op. Wij hadden echter geen protocol wat beperkt bezoek betreft(ik lees dat in de zin van, bepekt bezoek aan bed, wie het oo is) wel wat het aantal bezoekers betreft, alleen directe familieleden waren welkom en doordat het erg traumatisch was, mochten d ebeste vriendinnen er ook bij.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:38

Tendance schreef:
Mri schreef:

Helemaal mee eens!

Mee eens..echter zijn dat de ongevraagde consequenties van publiekelij 'bezit' te zijn..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:51

IndianLady schreef:
Vond het ook bijzonder dat WA, Constantijn en vrouw en kids kwamen. Logisch dat de broers zijn gekomen en de vrouwen misschien. Maar de kinderen?
Gaf mij het idee dat het een afscheid was.

In principe is dit niet vreemd, de hele koninklijke familie zou dit weekend sowieso op vakantie zijn in Lech voor maandag was zelfs al een persmomentje gepland dus ze zouden er al zijn, ze zijn nu alleen iets eerder die kan op gegaan waarschijnlijk.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:54

Ik vind sommige reacties wel erg onrespectvol.
Friso is ook gewoon een mens hoor, die verdient uitspraken als '' als het gewone burger was, hadden we niks gehoord '' ook niet.
Enne onze koningin is ook een mens, die nu zich heel veel zorgen maakt over haar zoon, en de rest er omheen zoals '' carnaval die wel of niet doorgaat'' boeit haar niet.
Ik vind het vreselijk dat dit gebeurd en ook als het een ander was geweest. Ook al is het zijn eigen fout of niet (ik weet het niet, was er niet bij) maakt dat dan minder erg?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:02

WillemYntJee schreef:
Dan verhuis je toch fijn ergens heen waar ze dat niet hebben, is je eigen keus hoor!

Doe jij eens effe normaal, ik hoef niet alles te slikken vanwege een of ander koningshuis.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:05

russel schreef:
jesito schreef:
Ik heb langzaam mijn neus vol van dat hele Friso gedoe, wel hoop ik natuurlijk dat hij wakker word en weer de oude wordt.

Maar als hij zou sterven willen ze in limburg de carnaval plat leggen, toen ik dat hoorde gingen mijn haren rechtop.
Hij koos zelf voor dit risico en om geen maatregelen te treffen, het is een 43 jarige man die zelf erg helder kan denken lijkt me zo.
Daarbij is hij geen officieel lid meer van het koningshuis, hij heeft afstand gedaan.
Als het gewoon iemand was geweest had iedereen de schouders opgetrokken en was doorgegaan met zijn ding.
Ook dat ze die man wat erbij was nu willen verhoren of die schuldig is, belachelijk.
Willen ze nog die gast de schuld in de schoenen schuiven.

Vind je hier wel er ongenuanceerd uitspreken...
Ten eerste is het niet een gewoon iemand...
Wat Limburg verkiest, is wat Limburg verkiest, kennelijk zijn daar een hoop koningsgezinde mensen.
Wat is risico? Oostenrijk skiet en hij skiet al van af zijn 4e....Daar was het op dat moment nog geen afgesloten ski gebied
Je bent niet helemaal op de hoogte.

Vind dit ontzettend onbeschofte uitspraak.

Het is iemand van het koningshuis en is zijn leven meer dan dat van iemand anders???
Belachelijk.
En hoezo een onbeschofte uitspraak.
Omdat jij geen carnaval viert zal het je waarschijnlijk niks doen als het allemaal niet door gaat.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:06

Ik vind het er hier belachelijk aan toe gaan, sommige mensen met hun uitspraken :r
Dan denk je zal wel een penny van 13 zijn en dan zijn het verdorie volwassen mensen van in de 30. Hoe diep kan je zinken zeg :r :r :r

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:09

Ik vind het niet ontzettend onrespectvol dat ze zeggen waar het op staat hoor. Tuurlijk, hij is de zoon van Beatrix en hij was een prins, maar om nou ieder uur een extra nieuwsflash te geven over iets dat pas na 2/3 dagen gezien kan worden ( die hersenbeschadiging) Ja, ik vind het ook erg voor zn familie en uiteraard ook voor hemzelf.

Maar als het een burger was geweest die off-piste gegaan was, onder een lawine terecht gekomen is en nu in het ziekenhuis ligt. Dan was er vast gezegd: eigen schuld dikke bult, dan moet je maar niet off-piste gaan met een lawinegevaar van 4. En nu, omdat het een prins betreft, is het opeens erg en alles. Tuurlijk is het erg maar om er nou zo'n ophef over te maken.. De ouders van die normale burger verliezen ook hun kind! En daar wordt ook niet elk uur een nieuwsflash over uitgebracht.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:10

Eyecatcher schreef:
Ik vind het er hier belachelijk aan toe gaan, sommige mensen met hun uitspraken :r
Dan denk je zal wel een penny van 13 zijn en dan zijn het verdorie volwassen mensen van in de 30. Hoe diep kan je zinken zeg :r :r :r

Ga je persoonlijk worden, ik weet zeker dat er met mij een hoop mensen dezelfde mening delen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:11

Ik vind het respectvol van Limburg als ze de boel bij overlijden stilleggen..maar zal het de koningin wat boeien, althans, kan ik me zo voorstellen..de hele essentie van het echte carnaval heerst toch al niet in mijn beleving, imo draait carnaval om respect en niet om egoisme, alles behalve dat..maargoed, das weer een andere discussie.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:11

jesito schreef:
Eyecatcher schreef:

Ga je persoonlijk worden, ik weet zeker dat er met mij een hoop mensen dezelfde mening delen.

Als ik persoonlijk word zou ik wel een naam genoemd hebben..... en dan zou het over mens gaan en niet over MENSEN
Lezen is best moeilijk he

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:13

wemkelover schreef:
Friso is ook gewoon een mens hoor, die verdient uitspraken als '' als het gewone burger was, hadden we niks gehoord '' ook niet.
Enne onze koningin is ook een mens, die nu zich heel veel zorgen maakt over haar zoon, en de rest er omheen zoals '' carnaval die wel of niet doorgaat'' boeit haar niet.
Ik vind het vreselijk dat dit gebeurd en ook als het een ander was geweest. Ook al is het zijn eigen fout of niet (ik weet het niet, was er niet bij) maakt dat dan minder erg?

Mooi gezegd

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:26

wemkelover schreef:

En beatrix en de rest van zijn famillie zijn ook gewoon mensen.
En als de NL bevolking nou niet zo "nieuwsgeil" was, dan hadden zij ook de rust om bij hun zoon/broer/vader/man te zijn zonder door journalisten lastig gevallen te worden. Dan had er niet elk uur een bullshit nieuws bulletin geweest, maar was er gewoon een (klein) item opgenomen in het normale nieuws.

Ik denk dat de koninklijke familie er het meeste aan heeft als ze lekker met rust gelaten worden.
Laat die mensen ook lekker alles op hun eigen manier doen zonder dat er tig journalisten op de loer liggen.

Zij zullen zelf wel de info naar buiten brengen die ze naar buiten willen hebben.
En moet je het zinnetje hier onder nou zien als negatief? (zoiezo klopt die niet want hij IS een gewone burger. Hij is lid van de koninklijke familie maar niet van het koningshuis ;) )

Citaat:
Friso is ook gewoon een mens hoor, die verdient uitspraken als '' als het gewone burger was, hadden we niks gehoord '' ook niet

Je kan het ook zien als positief he ;)
Laat die mensen ook gewoon mens zijn en laat ze met rust. De familie van elke willekeurige andere burger wordt ook net zo lastig gevallen.

Ik blijf erbij, ik vind het overtrokken.