Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Brainless

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:01

De nachten dat wij kindvrij waren zijn op 1 hand te tellen (ik geloof max 2x in 11 jaar tijd). En dat was alleen omdat het niet anders kon.
Natuurlijk gaat er wel eens 1 logeren, maar vaak komt daar ook weer 1 voor terug.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:02

Blijkbaar is het belang van een huisvrouw wél gebaad bij huur/koopwoningen al zie ik daar de meerwaarde ook niet van :')

Ik gebruikte 'dumpen' in de tekst die ik verwijderd heb omdat hierover al eerder commotie ontstond :Y)
Ik breng de kleine zelden weg,... heb daar ook niet vaak de mogelijkheid toe en van mij hoeft het ook niet.
Kan al onze uitjes, afspraken etc prima combineren, scheelt ook dat mijn partner geen 9 tot 5 baan heeft :D

Chiara is nu 1,5 en is nog niet één nacht uit logeren geweest, ze slaapt goed, dat scheelt wel weer :D :Y)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:18

Had ik maar een leuke woning voor 500 ex hier in deze omgeving. Hier betaal je het dubbele voor een flatje met twee slaapkamers. En een huurwoning via de sociale woningbouw is niet te vinden en zeker niet voor iemand van mijn leeftijd (het gaat hier op leeftijd namelijk). ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:21

Nathalie schreef:
Blijven zeker bezig, heb vanochtend weer met mijn dochter op de eerste hulp gezeten. := Ze was van ons bed gestuiterd... voel me er zo rot over. :o Gelukkig is alles goed, maar dat vult toch weer een paar uur van je dag. :P

Oh, dat heb ik ook een keer gehad, dat ik die van mij even op het grote bed had neergelegd als baby...... En ineens, rollerdebol (terwijl ze in het midden lag, he, en niet kon rollen, behalve natuurlijk net op dat moment) en daar lag ze....... Gelukkig lag er nog een kleedje, maar je schrikt je kapot!!! Fijn dat het meeviel en alles goed is!!! :(:)
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 20-10-10 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:24

Ook ik heb dat wel eens gehad inderdaad... Kiezen ze dat uit om op dát moment te gaan rollen! Ik was nog bíiiiijna op tijd om haar te vangen... maar net niet.

Gelukkig zette ze het op een krijsen en was ze verder gewoon goed :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:32

Cyntje schreef:
Of je hebt al de nodige diploma's op zak ;)

Als je niet over de nodige werkervaring beschikt dan kan je het in mijn tak van sport wel schudden. Diploma's is een maar als je geen werk ervaring hebt worden er echt wat wenkbrouwen op gestrokken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:35

Alet74 schreef:
Ik begrijp trouwens niet zo goed wat wij met informatie over huur- en hypotheekprijzen moeten. Ik ga ervan uit dat iedereen daar voor zichzelf goed over nadenkt, wat er wel en niet kan.

Nee dat snap ik ook niet zo goed. Doet totaal niet terzaken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:59

NatasjavE schreef:
Cyntje schreef:
Of je hebt al de nodige diploma's op zak ;)

Als je niet over de nodige werkervaring beschikt dan kan je het in mijn tak van sport wel schudden. Diploma's is een maar als je geen werk ervaring hebt worden er echt wat wenkbrouwen op gestrokken.

Joh, er zijn ook thuisblijfmoeders die jarenlange werkervaring hebben EN diploma's, hoor. ;)
Toen ik vorig jaar solliciteerde op parttime banen, werd ik altijd uitgenodigd vanwege mijn CV en motivatiebrief, alleen had ik zo'n goede CV dat ze er continu van uitgingen dat ik me zou vervelen in die parttime banen. Erg irritant, want ik wil niet meer fulltime werken in een heftige baan, voorlopig niet in elk geval. Ik heb die ambitie nu effe niet. Mijn kind gaat voor alles, dus ook voor dat soort banen, omdat mijn ervaring is dat het lastig te combineren is (is mijn soort werk dan). ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:20

Vienna2007 schreef:
En niemand ziet verder hoe zeer de huismoeders hier in de aanval gaan, dat zij het beste zijn voor de kinderen, en dan ze wel heel veel ontwikkelen?? :D

Iets te bewijzen?

Lieve schat, ik ben geen huismoeder, ik heb een eigen bedrijf en draai daar aardig wat uurtjes in. Dus wat nou, de huismoeders? :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 06:13

Twiggy2008 schreef:
Joh, er zijn ook thuisblijfmoeders die jarenlange werkervaring hebben EN diploma's, hoor. ;)
Toen ik vorig jaar solliciteerde op parttime banen, werd ik altijd uitgenodigd vanwege mijn CV en motivatiebrief, alleen had ik zo'n goede CV dat ze er continu van uitgingen dat ik me zou vervelen in die parttime banen. Erg irritant, want ik wil niet meer fulltime werken in een heftige baan, voorlopig niet in elk geval. Ik heb die ambitie nu effe niet. Mijn kind gaat voor alles, dus ook voor dat soort banen, omdat mijn ervaring is dat het lastig te combineren is (is mijn soort werk dan). ;)

Ik zeg niet dat die moeders er niet zijn. Ik zeg dat als je in mijn beroepsgroep een gat van 5 of 10 jaar in je CV hebt je niet veel kans meer maakt.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:21

Twiggy, gefeliciteerd met je verjaardag!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:39

Mijn mening over niet willen werken; je zit sociaal in een isolement als je niet werkt.. Kinderen, huishouding en ..?? Daarbij heb je een probleem als de relatie strand en je niet aan de bak komt door je lege cv. En wat is er daarnaast mis met het doen van vrijwilligerswerk voor 1 of 2 dagen in de week?
Mijn buurvrouw en haar zus hebben beiden ieder 3 jonge kinderen maar werken wel 3 dagen in de week. Goede combinatie vindt ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:56

Ik werk niet, maar ik kan niet zeggen dat ik in een sociaal isolement zit. Mijn man daarentegen werkt wel, maar zit wél in een sociaal isolement.

Dat heeft dus in mijn ogen niets met elkaar te maken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:01

NatasjavE schreef:
Ik zeg niet dat die moeders er niet zijn. Ik zeg dat als je in mijn beroepsgroep een gat van 5 of 10 jaar in je CV hebt je niet veel kans meer maakt.

Gaf het alleen maar aan dat je niet alle thuismoeders over 1 kam kunt scheren (en dat heb ik in dit topic al zo VAAK aangegeven!!). Iedereen zit in een andere situatie met andere ervaringen, een ander verleden, een man die al dan niet veel verdient, al dan niet diploma's/werkervaringen en noem maar op...... En dat geldt ook voor je zelfontwikkeling. De ene moeder studeert, de ander doet veel vrijwilligerswerk voor school en weer een ander zit alleen maar op de bank (ik ken ze trouwens niet, maar goed). En een ander werkt erbij, het kan allemaal. So what?

Ik heb geen idee wat jij voor werk doet, hoor, maar er zijn meer beroepsgroepen gelukkig. ;)
Accountmanager? Hmmm, waarom zou je er dan niet 5 jaar uit kunnen zijn? Of even 1 of twee jaar buffelen om er weer in te komen? Dat kan toch best? Zoveel veranderingen zijn er niet, hoor, vergeleken bij begin jaren 90, toen de telex er uit ging, de fax kwam en vervolgens i-mail, e-mail en internet, oh, en niet te vergeten de mobiele telefoon, wat eerst een autotelefoon was. :D
En netwerken kun je prima in een paar jaar tijd, als je daar feeling voor hebt.

Ik merkte er trouwens vorig jaar niets van, toen ik solliciteerde, het ging als een speer, alleen willen ze me fulltime in bepaalde dynamische functies en dat zit er effe niet in op dit moment. :D

Steph, dank je wel, wat attent van je!!! :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:03

Rock schreef:
Ik werk niet, maar ik kan niet zeggen dat ik in een sociaal isolement zit. Mijn man daarentegen werkt wel, maar zit wél in een sociaal isolement.

Haha, sociaal isolement als je niet werkt? Hmmmm, nou, heb ik geen last van, mijn agenda loopt over.
Ik vlieg dus ook de deur weer uit, hahaha...... Sommige hebben echt geen idee hoe je als mens ZELF je leven in kunt vullen. Ik ben daarbij niet per se afhankelijk van werk, hoor. Gelukkig niet. Maar t.z.t. ga ik het zeker weer doen, als toevoeging van mijn leven. Niet als invulling.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:18

Tafje schreef:
Mijn mening over niet willen werken; je zit sociaal in een isolement als je niet werkt.. Kinderen, huishouding en ..?? Daarbij heb je een probleem als de relatie strand en je niet aan de bak komt door je lege cv. En wat is er daarnaast mis met het doen van vrijwilligerswerk voor 1 of 2 dagen in de week?
Mijn buurvrouw en haar zus hebben beiden ieder 3 jonge kinderen maar werken wel 3 dagen in de week. Goede combinatie vindt ik.

Wat er eerder is genoemd

Ik heb veel meer sociale contacten dan toen ik nog werkte en ook nog eens de tijd ze te onderhouden.
Ook zijn dit zelf uit gekozen contacten en niet de verplichte op het werk.

Als mijn relatie zou stranden heb ik genoeg mensen waar ik tijdelijk terecht kan.

Ik heb ook 3 kids en heb gewerkt (met ieder kind steeds minder) totdat de jongste naar school ging.
Nu zit ik met oppas, de BSO stopt na groep 8 en dat betekend dat mijn zoon van 11 jaar alleen thuis zou komen te zitten.
Ook is het zo als ik 2 dagen zou gaan werken, ik de dagen dat ze vrij zijn geld bij moet leggen op de opvang.
Na veel gereken komt het er op neer dat ik netto (gerekend over een jaar) 200/250E per maand overhoud.
En daar gaat de extra benzine voor het rijden naar de oppas ook nog vanaf. Dus voor mij is dat te veel moeite voor wat ik ervoor terug krijg.
3 dagen is voor mij te veel, omdat ik dan helemaal weinig tijd overhoud om hier de boel draaiende te houden. Ik help mijn opa en oma 1 dag in de week en ik help 2 middagen op school. Daarnaast wil ik graag ook nog ergens een paard rijden. En als ik 3 dagen werk hou ik 2 halve dagen over (zonder kids) om alle andere dingen te doen... en dat is te weinig.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:27

Twiggy2008 schreef:
Rock schreef:

Haha, sociaal isolement als je niet werkt? Hmmmm, nou, heb ik geen last van, mijn agenda loopt over.
Ik vlieg dus ook de deur weer uit, hahaha...... Sommige hebben echt geen idee hoe je als mens ZELF je leven in kunt vullen. Ik ben daarbij niet per se afhankelijk van werk, hoor. Gelukkig niet. Maar t.z.t. ga ik het zeker weer doen, als toevoeging van mijn leven. Niet als invulling.

Sociaal isolement? Dacht het niet hoor! :n Ik spreek af met vriendinnen, ik loop hard bij een club, kom bij de manege. Mijn man heeft alleen zijn werk en dat is het...

Twiggy, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren toegewenst! :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:29

Cyntje schreef:
Had gepost maar weer verwijderd, vind het niet nodig om me tegenover een ander te gaan verantwoorden :+

Wat ik wel wil zeggen is dat wij meer dan 500 excl. betalen schat :D

Schat? Ik denk niet dat dat voor mij bedoeld is.
Maar jij hebt wel meer dan een 2 kamer flat dan wij hadden voor 500 euro. Wij betalen nu ook héul wat meer dan die 500 euro ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:51

Tafje schreef:
Mijn mening over niet willen werken; je zit sociaal in een isolement als je niet werkt.. Kinderen, huishouding en ..??

en sportclub, hobbyclub, vrienden, vriendinnen, andere moeders, school voor de kinderen, bezigheden voor school, ouders. Krijg je geen sociaal isolement hoor :+

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:07

Prima als een vrouw niet werkt, maar waar ik dan wel problemen mee heb is de aanrechtsubsidie. Die mag wat mij betreft echt afgeschaft worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:08

aanrechtsubsidie? Krijg je tegenwoordig geld als je huismoeder bent en er zelf voor kiest om niet bij een bedrijf/baas te werken dan?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:11

Heb er wel eens vaag wat over gehoort, maar ik ken zelf niemand die dat krijgt eigenlijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:14

verootjoo schreef:
aanrechtsubsidie? Krijg je tegenwoordig geld als je huismoeder bent en er zelf voor kiest om niet bij een bedrijf/baas te werken dan?

Yup, niet heel veel, maar je krijgt wel wat + dat je weer recht hebt op bepaalde toeslagen. Dat mag van mij ook afgeschaft worden :)
Volgens mij komt de aanrechtsubsidie te vervallen per 2011, moet ik ff checken.

Edit: het wordt in de loop der jaren verminderd tot het komt te vervallen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:17

Nee hoor, aanrechtsubsidie vloeit langzaam af!
En dat het er is kan dan leuk meegenomen zijn maar is ook weer inkomensafhankelijk hoor. :j

Daarbij zijn er wel meerdere toeslagen waar ik wel of niet voor ben, ligt ook een beetje aan je eigen situatie denk ik. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:18

Als ik puur voor mezelf spreek ben ik blij dat ik parttime werk, ook voor de sociale contacten. Ik heb niet veel vriendinnen en die zie ik weinig omdat ze zo druk zijn. Op mijn werk spreek ik nog eens andere mensen, leg contacten en ben er gewoon even uit. Even de gedachten ergens anders op. Ik vind het lekker om eruit te zijn.
Als ik puur over mezelf praat zat ik wel zeker in een sociaal isolement toen ik niet werkte en thuis was. Enige wat ik buiten het verzorgen van het kind deed was paarden verzorgen, boodschappen doen, huishouden en koken. Nou zo wilde ik mijn leven niet invullen. Ik doe nu ook opleidingen naast mijn werk, ook omdat ik het leuk vind en zo ook een ander doel in mijn leven heb.