Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nathalie schreef:Blijven zeker bezig, heb vanochtend weer met mijn dochter op de eerste hulp gezeten.Ze was van ons bed gestuiterd... voel me er zo rot over.
Gelukkig is alles goed, maar dat vult toch weer een paar uur van je dag.
NatasjavE schreef:Cyntje schreef:Of je hebt al de nodige diploma's op zak
Als je niet over de nodige werkervaring beschikt dan kan je het in mijn tak van sport wel schudden. Diploma's is een maar als je geen werk ervaring hebt worden er echt wat wenkbrouwen op gestrokken.
Vienna2007 schreef:En niemand ziet verder hoe zeer de huismoeders hier in de aanval gaan, dat zij het beste zijn voor de kinderen, en dan ze wel heel veel ontwikkelen??
Iets te bewijzen?
Twiggy2008 schreef:Joh, er zijn ook thuisblijfmoeders die jarenlange werkervaring hebben EN diploma's, hoor.![]()
Toen ik vorig jaar solliciteerde op parttime banen, werd ik altijd uitgenodigd vanwege mijn CV en motivatiebrief, alleen had ik zo'n goede CV dat ze er continu van uitgingen dat ik me zou vervelen in die parttime banen. Erg irritant, want ik wil niet meer fulltime werken in een heftige baan, voorlopig niet in elk geval. Ik heb die ambitie nu effe niet. Mijn kind gaat voor alles, dus ook voor dat soort banen, omdat mijn ervaring is dat het lastig te combineren is (is mijn soort werk dan).
NatasjavE schreef:Ik zeg niet dat die moeders er niet zijn. Ik zeg dat als je in mijn beroepsgroep een gat van 5 of 10 jaar in je CV hebt je niet veel kans meer maakt.
Rock schreef:Ik werk niet, maar ik kan niet zeggen dat ik in een sociaal isolement zit. Mijn man daarentegen werkt wel, maar zit wél in een sociaal isolement.
Dat heeft dus in mijn ogen niets met elkaar te maken.
Tafje schreef:Mijn mening over niet willen werken; je zit sociaal in een isolement als je niet werkt.. Kinderen, huishouding en ..?? Daarbij heb je een probleem als de relatie strand en je niet aan de bak komt door je lege cv. En wat is er daarnaast mis met het doen van vrijwilligerswerk voor 1 of 2 dagen in de week?
Mijn buurvrouw en haar zus hebben beiden ieder 3 jonge kinderen maar werken wel 3 dagen in de week. Goede combinatie vindt ik.
Twiggy2008 schreef:Rock schreef:Ik werk niet, maar ik kan niet zeggen dat ik in een sociaal isolement zit. Mijn man daarentegen werkt wel, maar zit wél in een sociaal isolement.
Dat heeft dus in mijn ogen niets met elkaar te maken.
Haha, sociaal isolement als je niet werkt? Hmmmm, nou, heb ik geen last van, mijn agenda loopt over.
Ik vlieg dus ook de deur weer uit, hahaha...... Sommige hebben echt geen idee hoe je als mens ZELF je leven in kunt vullen. Ik ben daarbij niet per se afhankelijk van werk, hoor. Gelukkig niet. Maar t.z.t. ga ik het zeker weer doen, als toevoeging van mijn leven. Niet als invulling.
Cyntje schreef:Had gepost maar weer verwijderd, vind het niet nodig om me tegenover een ander te gaan verantwoorden
Wat ik wel wil zeggen is dat wij meer dan 500 excl. betalen schat
verootjoo schreef:aanrechtsubsidie? Krijg je tegenwoordig geld als je huismoeder bent en er zelf voor kiest om niet bij een bedrijf/baas te werken dan?