Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:In theorie heel leuk, in de praktijk komt er niks van terecht. Zo is het al 15 aar. Pappen en nathouden en het probleem wordt alsmaar groter.
Maar goed, geeft niks. Met het groeien van het probleem, groeit de PVV in gelijke tred mee. Afgelopen zondag was de peiling 34 zetels, mij benieuwen hoeveel het er a.s. zondag zijn.
Anne_GTI schreef:Daar krijg ik op mijn werk genoeg over mee, dat hoef ik gelukkig niet uit de krant te halen.
Weet je waar ze op de eerste hulp het meeste problemen mee hebben? Mensen die authoriteit afdwingen maar het niet krijgen en als ieder ander gelijke behandeld worden.
Dat kan een gelikte bankdirecteur met een aardappel in zijn strot net zo goed zijn als het straatschoffie waar niemand een weerwoord tegen durft te geven.
Anne_GTI schreef:janesmith schreef:In theorie heel leuk, in de praktijk komt er niks van terecht. Zo is het al 15 jaar. Pappen en nathouden en het probleem wordt alsmaar groter.
Maar goed, geeft niks. Met het groeien van het probleem, groeit de PVV in gelijke tred mee. Afgelopen zondag was de peiling 34 zetels, mij benieuwen hoeveel het er a.s. zondag zijn.
Heb al een aantal collega's een onderduikadres toegezegd. Heb een familietraditie hoog te houden op dat gebied.
janesmith schreef:Anne_GTI schreef:Daar krijg ik op mijn werk genoeg over mee, dat hoef ik gelukkig niet uit de krant te halen.
Weet je waar ze op de eerste hulp het meeste problemen mee hebben? Mensen die authoriteit afdwingen maar het niet krijgen en als ieder ander gelijke behandeld worden.
Dat kan een gelikte bankdirecteur met een aardappel in zijn strot net zo goed zijn als het straatschoffie waar niemand een weerwoord tegen durft te geven.
Allemaal hard aanpakken. Maar omdat dat niet gebeurt is het een vrijbrief om het de volgende keer weer te doen. Reken maar als je dat keihard de kop indrukt, bankdirecteur of straatschoffie, dat het wel heel snel voorbij is. Al dat knuffelen en heedrinken lost niks op. Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Desnoods ieder ziekenhuis een trio gewapende mariniers in vaste dienst met geweldsopdracht. Moet je opletten hoe rustig het word.
Anne_GTI schreef:Verafjord schreef:dus dan moet de Nederlandse cultuur maar ondergesneeuwd worden?
WAT is de nederlandse cultuur? Maximá kwam daar ook al niet uit.
Nicolletje schreef:Anne_GTI schreef:
WAT is de nederlandse cultuur? Maximá kwam daar ook al niet uit.
Als iemand dit zegt, vind ik dat diegene ook absoluut niet mag zeggen dat het bijv. een mooi doel is dat mensen integreren, je kan ze namelijk totaal niet vertellen waarin.
Anne_GTI schreef:janesmith schreef:
Allemaal hard aanpakken. Maar omdat dat niet gebeurt is het een vrijbrief om het de volgende keer weer te doen. Reken maar als je dat keihard de kop indrukt, bankdirecteur of straatschoffie, dat het wel heel snel voorbij is. Al dat knuffelen en heedrinken lost niks op. Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Desnoods ieder ziekenhuis een trio gewapende mariniers in vaste dienst met geweldsopdracht. Moet je opletten hoe rustig het word.
Nu verval je weer in knuffelen en theedrinken. En die mariniers, waar worden die van betaald?
janesmith schreef:Hebben die wat te vrezen dan? Want volgens mij zijn het alleen de criminelen en sraatterroristen die wat te vrezen hebben. De goed finctionerende, hard werkende moslim heeft niets te vrezen. Is bangmakerij om te zeggen tegen ze dat alle moslims de banketstaaf zouden zijn.
Anne_GTI schreef:janesmith schreef:Hebben die wat te vrezen dan? Want volgens mij zijn het alleen de criminelen en sraatterroristen die wat te vrezen hebben. De goed finctionerende, hard werkende moslim heeft niets te vrezen. Is bangmakerij om te zeggen tegen ze dat alle moslims de banketstaaf zouden zijn.
Dus een probleem wat je hier is ontstaan wegschuiven naar het buitenland omdat iemand een dubbel paspoort heeft om op familiebezoek te gaan. Je kan alleen het land waar je woont invloed uitoefenen op de wet, niet het buitenland.
janesmith schreef:Iedereen met een dubbel paspoort kan gestript worden van zijn Nederlandse nationaliteit.
Als bekend is dat we dat gaan toepassen, en desondanks begaan ze nog steeds die terreur, dan wilden ze gewoon weg.
Anne_GTI schreef:janesmith schreef:Iedereen met een dubbel paspoort kan gestript worden van zijn Nederlandse nationaliteit.
Als bekend is dat we dat gaan toepassen, en desondanks begaan ze nog steeds die terreur, dan wilden ze gewoon weg.
Haal je dan met terugwerkende kracht ook de nederlandse paspoorten van die Molukkers af die bij de Punt die trein gekaapt hebben?
janesmith schreef:Anne_GTI schreef:Haal je dan met terugwerkende kracht ook de nederlandse paspoorten van die Molukkers af die bij de Punt die trein gekaapt hebben?
Nee, want die daden zijn verjaard, dus is dat een onzinnige vraag.
Nicolletje schreef:Weet je, iedereen moet het lekker zelf weten hoor wat ze denken. Ik merk dat ik door mijn kritische houding net zo goed bekritiseerd word.
Wie de bal kaatst
Ik heb dit topic net op het terras lekker buiten in mijn leuke dorpje waar iedereen lekker saampjes in de kroeg zit en het leven goed isaan mijn vriendin voorgelegd en ook de antwoorden die sommigen geven.
Zij is echt dé meest integere persoon die ik ooit heb ontmoet. Misschien dat we samen zo sterk stonden vroeger al.
Wij staan echt voor iedereen open. Dat werd ook vanuit bijv. de Marokkaanse gemeenschap gezien.
Toen wij als eerste in Mijdrecht (2 Nederlandse meiden, zonder gezelschap, gewoon lekker samen) naar Marokko waren geweest met ons rugzakje en verder niets, werden wij op straat aangehouden door Marokkaanse mensen om de foto's te laten zien. Dat is toch geweldig??
Wij streven er beide naar om de persoon als persoon te blijven zien.
Maar zij... mocht ik ergens toch vergeten integer te zijn of groepsgedrag vertoon of niet nadenk over mijn keuze (dat kan ook milieu zijn), dan gaat zij onmiddellijk de discussie met mij aan.
Toch kan zij niet begrijpen dat er mensen zijn die het bestaan van 'groepen mensen die dingen willen doorduwen' in Nederland gewoonweg ontkennen!
Ondanks dat zij (zelfs nog minder dan ik) nooit, nooit nooit een persoon zal beoordelen op huidskleur of afkomst, voelt zij zich niet zo heel prettig bij het feit dat de groep de overhand lijkt te nemen.
Welke groep dat ook is, al waren het Jehova's geweest dan had zij zich ook zo gevoeld.
Ik begrijp soms niet dat mensen andere mensen zo aanvalllen omdat zij kritisch blijven, en dan op zo een manier.
FaberSmid schreef:U kunt de geschiedenis, verval terug en de tijd en zo herhaling van de geschiedenis niet ontkennen. En zo ook niet de groeperingen van toen, nu en de zogenaamde nieuwe.
Ook niet door alles de verdaaien en zelds om te draaien. Alleen al uw schrijven over de verklaring van de bescherming door groeperingen zegt werkelijk waar alles.
Anne_GTI schreef:De keuze voor een vrouwelijke dokter vind ik zo raar niet. Zeker bij vrouwenkwaaltjes is het toch makkelijker omdat je van een vrouwelijke arts meer inlevingsvermogen verwacht. (misschien onterecht, maar dit terzijde, het gaat om het gevoel wat er bij vrouwen leeft)
Ik ken genoeg oerholandse vrouwen die duidelijk hun voorkeur voor een vrouwelijke (huis)arts hebben.
janesmith schreef:@Jameyskatje
Je bent steeds aan het uitleggen hoe het in theorie is en zou moeten zijn. De praktijk is anders. Je hoeft maar te googelen op de woorden geweld-ziekenhuis en de artikelen verschijnen binnen 1 seconde op het scherm. Het gaat niet om de woorden maar om de daden. daarop wordt men veroordeeld.
Jij wilt dat iets dat heel normaal is, als positief ervaren wordt. In Nederland is het normaal dat je het doet met de arts die aanwezig is. Dat is al sinds mensenheugenis zo. Daar verwacht niemand een compliment voor omdat het de normaalste zaak van de wereld is. Nog even en er moeten al complimentjes uitgedeeld worden omdat iemand niet gewelddadig wordt.