Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:26

Daar krijg ik op mijn werk genoeg over mee, dat hoef ik gelukkig niet uit de krant te halen.

Weet je waar ze op de eerste hulp het meeste problemen mee hebben? Mensen die authoriteit afdwingen maar het niet krijgen en als ieder ander gelijke behandeld worden.

Dat kan een gelikte bankdirecteur met een aardappel in zijn strot net zo goed zijn als het straatschoffie waar niemand een weerwoord tegen durft te geven.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:28

janesmith schreef:
In theorie heel leuk, in de praktijk komt er niks van terecht. Zo is het al 15 aar. Pappen en nathouden en het probleem wordt alsmaar groter.
Maar goed, geeft niks. Met het groeien van het probleem, groeit de PVV in gelijke tred mee. Afgelopen zondag was de peiling 34 zetels, mij benieuwen hoeveel het er a.s. zondag zijn.

Heb al een aantal collega's een onderduikadres toegezegd. Heb een familietraditie hoog te houden op dat gebied.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:31

Anne_GTI schreef:
Daar krijg ik op mijn werk genoeg over mee, dat hoef ik gelukkig niet uit de krant te halen.

Weet je waar ze op de eerste hulp het meeste problemen mee hebben? Mensen die authoriteit afdwingen maar het niet krijgen en als ieder ander gelijke behandeld worden.

Dat kan een gelikte bankdirecteur met een aardappel in zijn strot net zo goed zijn als het straatschoffie waar niemand een weerwoord tegen durft te geven.

Allemaal hard aanpakken. Maar omdat dat niet gebeurt is het een vrijbrief om het de volgende keer weer te doen. Reken maar als je dat keihard de kop indrukt, bankdirecteur of straatschoffie, dat het wel heel snel voorbij is. Al dat knuffelen en heedrinken lost niks op. Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Desnoods ieder ziekenhuis een trio gewapende mariniers in vaste dienst met geweldsopdracht. Moet je opletten hoe rustig het word.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:32

Anne_GTI schreef:
janesmith schreef:
In theorie heel leuk, in de praktijk komt er niks van terecht. Zo is het al 15 jaar. Pappen en nathouden en het probleem wordt alsmaar groter.
Maar goed, geeft niks. Met het groeien van het probleem, groeit de PVV in gelijke tred mee. Afgelopen zondag was de peiling 34 zetels, mij benieuwen hoeveel het er a.s. zondag zijn.

Heb al een aantal collega's een onderduikadres toegezegd. Heb een familietraditie hoog te houden op dat gebied.

Hebben die wat te vrezen dan? Want volgens mij zijn het alleen de criminelen en sraatterroristen die wat te vrezen hebben. De goed finctionerende, hard werkende moslim heeft niets te vrezen. Is bangmakerij om te zeggen tegen ze dat alle moslims de banketstaaf zouden zijn.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:35

janesmith schreef:
Anne_GTI schreef:

Allemaal hard aanpakken. Maar omdat dat niet gebeurt is het een vrijbrief om het de volgende keer weer te doen. Reken maar als je dat keihard de kop indrukt, bankdirecteur of straatschoffie, dat het wel heel snel voorbij is. Al dat knuffelen en heedrinken lost niks op. Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Desnoods ieder ziekenhuis een trio gewapende mariniers in vaste dienst met geweldsopdracht. Moet je opletten hoe rustig het word.

Nu verval je weer in knuffelen en theedrinken. En die mariniers, waar worden die van betaald?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:35

Anne_GTI schreef:
Verafjord schreef:
dus dan moet de Nederlandse cultuur maar ondergesneeuwd worden?

WAT is de nederlandse cultuur? Maximá kwam daar ook al niet uit.

Als iemand dit zegt, vind ik dat diegene ook absoluut niet mag zeggen dat het bijv. een mooi doel is dat mensen integreren, je kan ze namelijk totaal niet vertellen waarin.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:38

Nicolletje schreef:
Anne_GTI schreef:

WAT is de nederlandse cultuur? Maximá kwam daar ook al niet uit.

Als iemand dit zegt, vind ik dat diegene ook absoluut niet mag zeggen dat het bijv. een mooi doel is dat mensen integreren, je kan ze namelijk totaal niet vertellen waarin.

Helemaal mee eens. Integreren in een cultuur die niet bestaat lijkt me een onmogelijkheid.

Anne_GTI schreef:
janesmith schreef:

Nu verval je weer in knuffelen en theedrinken. En die mariniers, waar worden die van betaald?

Die worden sowieso al betaald.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 17-07-10 01:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:38

janesmith schreef:
Hebben die wat te vrezen dan? Want volgens mij zijn het alleen de criminelen en sraatterroristen die wat te vrezen hebben. De goed finctionerende, hard werkende moslim heeft niets te vrezen. Is bangmakerij om te zeggen tegen ze dat alle moslims de banketstaaf zouden zijn.

Dus een probleem wat je hier is ontstaan wegschuiven naar het buitenland omdat iemand een dubbel paspoort heeft om op familiebezoek te gaan. Je kan alleen het land waar je woont invloed uitoefenen op de wet, niet het buitenland.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:39

janesmith schreef:
Die worden sowieso al betaald.

Waarvan? Defensie of zorgbudget?

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:42

Anne_GTI schreef:
janesmith schreef:

Dus een probleem wat je hier is ontstaan wegschuiven naar het buitenland omdat iemand een dubbel paspoort heeft om op familiebezoek te gaan. Je kan alleen het land waar je woont invloed uitoefenen op de wet, niet het buitenland.

Iedereen met een dubbel paspoort kan gestript worden van zijn Nederlandse nationaliteit.
Als bekend is dat we dat gaan toepassen, en desondanks begaan ze nog steeds die terreur, dan wilden ze gewoon weg.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:44

janesmith schreef:
Iedereen met een dubbel paspoort kan gestript worden van zijn Nederlandse nationaliteit.
Als bekend is dat we dat gaan toepassen, en desondanks begaan ze nog steeds die terreur, dan wilden ze gewoon weg.

Haal je dan met terugwerkende kracht ook de nederlandse paspoorten van die Molukkers af die bij de Punt die trein gekaapt hebben?

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:45

Anne_GTI schreef:
janesmith schreef:

Haal je dan met terugwerkende kracht ook de nederlandse paspoorten van die Molukkers af die bij de Punt die trein gekaapt hebben?

Nee, want die daden zijn verjaard, dus is dat een onzinnige vraag.

Dit soort vragen en opmerkingen zijn het teken om te gaan slapen. Welterusten Anne.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 01:48

janesmith schreef:
Anne_GTI schreef:

Nee, want die daden zijn verjaard, dus is dat een onzinnige vraag.

Maar afkomst moet toch vastgelegd worden over meerdere generaties volgens Wilders? Waarom geldt daarvoor dan ineens een andere verjaringstermijn?

Nog een punt trouwens waar ik zeer sterk op tegen ben.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 02:08

Weet je, iedereen moet het lekker zelf weten hoor wat ze denken. Ik merk dat ik door mijn kritische houding net zo goed bekritiseerd word.
Wie de bal kaatst ;)

Ik heb dit topic net op het terras lekker buiten in mijn leuke dorpje waar iedereen lekker saampjes in de kroeg zit en het leven goed is ;) aan mijn vriendin voorgelegd en ook de antwoorden die sommigen geven.

Zij is echt dé meest integere persoon die ik ooit heb ontmoet. Misschien dat we samen zo sterk stonden vroeger al.
Wij staan echt voor iedereen open. Dat werd ook vanuit bijv. de Marokkaanse gemeenschap gezien.
Toen wij als eerste in Mijdrecht (2 Nederlandse meiden, zonder gezelschap, gewoon lekker samen) naar Marokko waren geweest met ons rugzakje en verder niets, werden wij op straat aangehouden door Marokkaanse mensen om de foto's te laten zien. Dat is toch geweldig??

Wij streven er beide naar om de persoon als persoon te blijven zien.

Maar zij... mocht ik ergens toch vergeten integer te zijn of groepsgedrag vertoon of niet nadenk over mijn keuze (dat kan ook milieu zijn), dan gaat zij onmiddellijk de discussie met mij aan.

Toch kan zij niet begrijpen dat er mensen zijn die het bestaan van 'groepen mensen die dingen willen doorduwen' in Nederland gewoonweg ontkennen!
Ondanks dat zij (zelfs nog minder dan ik) nooit, nooit nooit een persoon zal beoordelen op huidskleur of afkomst, voelt zij zich niet zo heel prettig bij het feit dat de groep de overhand lijkt te nemen.
Welke groep dat ook is, al waren het Jehova's geweest dan had zij zich ook zo gevoeld.

Ik begrijp soms niet dat mensen andere mensen zo aanvalllen omdat zij kritisch blijven, en dan op zo een manier.

FaberSmid

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 07:50

Leuk en aardig de reactie van uw vrienden, maar de geschiedenis heeft die dan niet critisch beleerd. Men vergeet steeds maar de geschiedenis en vervald steeds weder terug in de tijd en zo de herhaling van de geschiedenis.
Uniformeel kleden en elkaar motiveren is nog steeds ook wederom in deze tijd actief. De groeperinge. Van voorheen en zogenaamd nieuw bewijzen dat keer op leer. Is dat wat men wil en de bedoeling? Nee voor mij en vele niet, die zullen zich daar tegen blijven verzetten.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 08:37

Nicolletje schreef:
Weet je, iedereen moet het lekker zelf weten hoor wat ze denken. Ik merk dat ik door mijn kritische houding net zo goed bekritiseerd word.
Wie de bal kaatst ;)

Ik heb dit topic net op het terras lekker buiten in mijn leuke dorpje waar iedereen lekker saampjes in de kroeg zit en het leven goed is ;) aan mijn vriendin voorgelegd en ook de antwoorden die sommigen geven.

Zij is echt dé meest integere persoon die ik ooit heb ontmoet. Misschien dat we samen zo sterk stonden vroeger al.
Wij staan echt voor iedereen open. Dat werd ook vanuit bijv. de Marokkaanse gemeenschap gezien.
Toen wij als eerste in Mijdrecht (2 Nederlandse meiden, zonder gezelschap, gewoon lekker samen) naar Marokko waren geweest met ons rugzakje en verder niets, werden wij op straat aangehouden door Marokkaanse mensen om de foto's te laten zien. Dat is toch geweldig??

Wij streven er beide naar om de persoon als persoon te blijven zien.

Maar zij... mocht ik ergens toch vergeten integer te zijn of groepsgedrag vertoon of niet nadenk over mijn keuze (dat kan ook milieu zijn), dan gaat zij onmiddellijk de discussie met mij aan.

Toch kan zij niet begrijpen dat er mensen zijn die het bestaan van 'groepen mensen die dingen willen doorduwen' in Nederland gewoonweg ontkennen!
Ondanks dat zij (zelfs nog minder dan ik) nooit, nooit nooit een persoon zal beoordelen op huidskleur of afkomst, voelt zij zich niet zo heel prettig bij het feit dat de groep de overhand lijkt te nemen.
Welke groep dat ook is, al waren het Jehova's geweest dan had zij zich ook zo gevoeld.

Ik begrijp soms niet dat mensen andere mensen zo aanvalllen omdat zij kritisch blijven, en dan op zo een manier.

Jij en je vriendin raken in mijn ogen de kern van het probleem. De tegenstanders van een geforceerde multiculturele samenleving worden te vuur en te zwaard bestreden door de voorstanders. Waarbij die voorstanders geheel voorbij gaan aan het feit dat iedereen recht heeft op een eigen mening. Als je het niet eens bent met links dan zul je gedemoniseerd worden en in het hokje van de racisten geduwd worden. Zo was het altijd en zal het altijd blijven. Links en rechts, ze zullen nooit een gelukkige verkering hebben, laat staan een huwelijk.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:43

U kunt de geschiedenis, verval terug en de tijd en zo herhaling van de geschiedenis niet ontkennen. En zo ook niet de groeperingen van toen, nu en de zogenaamde nieuwe.
Ook niet door alles de verdaaien en zelds om te draaien. Alleen al uw schrijven over de verklaring van de bescherming door groeperingen zegt werkelijk waar alles.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:45

FaberSmid schreef:
U kunt de geschiedenis, verval terug en de tijd en zo herhaling van de geschiedenis niet ontkennen. En zo ook niet de groeperingen van toen, nu en de zogenaamde nieuwe.
Ook niet door alles de verdaaien en zelds om te draaien. Alleen al uw schrijven over de verklaring van de bescherming door groeperingen zegt werkelijk waar alles.

ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier op een verkapte, zgn nette manier Wilders weer met Hitler vergeleken wordt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:50

Heb ik dat geschreven, bestaat de geschiedenis alleen uit die h?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:05

Anne_GTI schreef:
De keuze voor een vrouwelijke dokter vind ik zo raar niet. Zeker bij vrouwenkwaaltjes is het toch makkelijker omdat je van een vrouwelijke arts meer inlevingsvermogen verwacht. (misschien onterecht, maar dit terzijde, het gaat om het gevoel wat er bij vrouwen leeft)

Ik ken genoeg oerholandse vrouwen die duidelijk hun voorkeur voor een vrouwelijke (huis)arts hebben.

inderdaad. ik ken er ook genoeg.
het gaat om voorkeur, ik vind dat iedereen zo'n voorkeur mag hebben.
ook gaat het om keuze, dus ALS die optie er is...

overigens vind ik jou bijdrage in dit topic erg goed! met veel geduld en respect !

@janesmith. met jou valt simpelweg niet te discusieren volgens mij, ookal probeer ik het steeds weer. je verdraaid al voor de zoveelste keer mijn woorden, gaat niet in op de essentie van het verhaal en blijft in de aanvalmodus. ik vraag je zelfs om begrip, ik schets een situatie waarvan ik weet dat die voor jou persoonlijk anders is.. maar anders is toch niet gelijk slecht? ik vraag om jou inlevingsvermogen naar anderen toe. ik spreek over keuzes, opties en voorkeuren... en waar kom jij mee? moslims doen dit verkeerd en dat verkeerd, artsen worden gediscrimineerd, seksuele verlangens, hoe superieur jij je voelt omdat jij wél een mannelijke gyn hebt en in je bikini over het strand huppelt etc etc. kan je niet gewoon zeggen "goh dan zat ik er gedeeltelijk naast, ik wist niet dat de islam onderwees dat leven altijd voor dood ging en dat nood de wetten breekt. ik wist niet dat de islam zo vrij was in het gebruik van medicijnen. dat is heel positief. maar..... "

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:12

@Jameyskatje

Je bent steeds aan het uitleggen hoe het in theorie is en zou moeten zijn. De praktijk is anders. Je hoeft maar te googelen op de woorden geweld-ziekenhuis en de artikelen verschijnen binnen 1 seconde op het scherm. Het gaat niet om de woorden maar om de daden. daarop wordt men veroordeeld.

Jij wilt dat iets dat heel normaal is, als positief ervaren wordt. In Nederland is het normaal dat je het doet met de arts die aanwezig is. Dat is al sinds mensenheugenis zo. Daar verwacht niemand een compliment voor omdat het de normaalste zaak van de wereld is. Nog even en er moeten al complimentjes uitgedeeld worden omdat iemand niet gewelddadig wordt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:21

precies. de islam onderwijst ons het goede. ben je daar niet blij om? want als er in de Qoran gezegd zou worden 'ga niet naar het ziekenhuis, het is het lot om te sterven' of 'laat je niet door een man behandelen, ga liever dood'. dan zou men hier helemaal flippen.
maar steeds als ik met positieve dingen uit de theorie komt dan is met stil en komt met niet verder dan 'ja maar de praktijk...'

men onderwijst de theorie aan de moslimgemeenschap. dit is de theorie die in moskeeen wordt gepredikt, op bijeenkomsten, in boeken in lezingen. vind je dat niet positief? want de theorie is toch wel de basis

het probleem van de praktijk is, dat er mensen zijn die 'moslim' zijn maar die juist NIET die kennis van de islam hebben. want anders zou de praktijk inderdaad anders zijn.

dus komen we bij de conclussie die ik al maanden geleden heb gemaakt.

islamisering!

ik ben voor.
niet in de zin van : islam gaat nederland overnemen en alle nederlanders moeten moslim worden. (laat me leven alsjeblieft)
voor in de zin van; alle moslims die er nu zjin. dus de jongeren die op straat hangen maar ook de oudere analfabeten uit bergen en fabrieken. terug naar de moskee.leren over hun geloof. serieuzer en praktiserender worden. dat zou heeeeeeeeeeeeel veel, dan niet alle, problemen oplossen die we nu hebben met de moslims. (en daar zit nog een ander probleem. de straatmarokkanen worden ook als moslims gezien..)

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:34

@Jameyskatje

Ik vind al die positieve zaken die je opnoemt prettig om te lezen en weten. Maar het zijn wel de normaalste zaken van de wereld! Als iedereen maar de hele dag gecomplimenteerd moet worden voor de normaalste gedragsregels, dan zou de hele maatschappij stil liggen. Het zijn juist de excessen waartegen stelling genomen moet worden. Net als jij mij verwijt dat ik alleen de negatieve zaken belicht, verwijt ik jou dat je maar niet accepteert dat alle strenge regels en maatregelen alleen gelden voor diegenen die er een rotzooitje van maken. De mensen die zich gedragen zoals jij, en de vele Moslims met jou die zich normaal gedragen, hebben niets te vrezen. Je kunt je er niet vanaf doen door te zeggen dat alle lastige Marokkanen geen moslim zijn. Was het maar zo makkelijk, dan was het vlug opgelost. Ik ben niet de enige die er zo over denkt. Jij ziet mij als een eenling, maar er zijn er een paar miljoen die zo denken als ik! Je hebt het over terug naar de moskee, heel leuk, maar er zijn genoeg verhalen bekend van Moskees waar door de Imam geen vreedzame boodschap verspreid wordt, maar juist opruiende taal. Jij wilt complimenten voor de positieve voorbeelden, ik wil maatregelen tegen de negatieve. Wij benaderen het probleem gewoon anders. We staan tegenover elkaar wat dat betreft als PVDA en VVD.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:24

janesmith schreef:
@Jameyskatje

Je bent steeds aan het uitleggen hoe het in theorie is en zou moeten zijn. De praktijk is anders. Je hoeft maar te googelen op de woorden geweld-ziekenhuis en de artikelen verschijnen binnen 1 seconde op het scherm. Het gaat niet om de woorden maar om de daden. daarop wordt men veroordeeld.

Jij wilt dat iets dat heel normaal is, als positief ervaren wordt. In Nederland is het normaal dat je het doet met de arts die aanwezig is. Dat is al sinds mensenheugenis zo. Daar verwacht niemand een compliment voor omdat het de normaalste zaak van de wereld is. Nog even en er moeten al complimentjes uitgedeeld worden omdat iemand niet gewelddadig wordt.

De wereld verandert.. het is ook in NL al niet meer normaal dat je het doet met de arts die je toegewezen krijgt. Ik ben ook wel eens van huisarts gewisseld omdat een andere arts me beter beviel. En als ik naar de gyn moet dan EIS ik een vrouw. Ik betaal er tenslotte voor. Welkom in de consumptiemaatschappij waarin we kunnen kiezen :)

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:34

Gelukkig denken de VVD en PVV daar anders over. Met de VVD in een kabinet is er goede hoop dat dat ook goed gaat komen.

Vrouwelijk moslims moeten niet de keuze hebben een mannelijke arts te weigeren. Dat stelt VVD-Kamerlid Henk Kamp maandagavond in actualiteitenprogramma Nova. Hij gaat daarmee in tegen een nieuwe richtlijn van artsenorganisatie KNMG.

Kamp vreest dat de gezondheidszorg in de problemen komt als patiënten artsen per definitie kunnen weigeren. Volgens Kamp is het niet haalbaar altijd vrouwen beschikbaar te hebben op medische afdelingen. Moslima's die per se niet door mannen behandeld willen worden moeten 'maar terug naar hun eigen land', zei Kamp. Volgens de VVD'er gaat het om een kleine groep die zich niet wenst aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Hun eisen zouden de samenleving in de problemen brengen. "Wij moeten dat niet accepteren."

De richtlijn van de KNMG is opgesteld naar aanleiding van een incident in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort. Daar werd deze zomer een zwangere vrouw binnengebracht die op het punt van bevallen stond. Haar echtgenoot weigerde de hulp van een mannelijke arts die op dat moment dienst had. De vrouw is toen per ambulance naar een ziekenhuis in Utrecht vervoerd.

De Nederlands-Marokkaanse kinderarts Nordin Dirham is ook tegen de nieuwe richtlijn. Volgens Dirham, werkzaam in het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis in Amsterdam is het 'volkomen onzin' dat een vrouw volgens de islam niet door een man behandeld mag worden.

De KNMG-richtlijn zegt overigens dat vrouwen in acute situaties hulp van een mannelijke arts niet mag weigeren. In alle andere gevallen moeten ziekenhuizen wel meewerken.

Kamp roept dinsdag de ministers van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) naar de Tweede Kamer. "Zij moeten een streep trekken. Tot hier en niet verder."

Bron