Borg schreef:Ik zeg niet dat ze dom zijn, maar ik denk wel dat ze zich iets aan laten praten dat er in ieder geval in hun omgeving niet is.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen waren er verschillende plaatsen waar veel op de pvv gestemd werd, terwijl de inwoners daar nauwelijks met allochtonen in aanraking komen. Van inwoners in grote steden kan ik me er nog iets bij voorstellen, hoewel het absoluut niet mijn partij is. Ik ben zelf geboren en getogen Amsterdamse en heb een aantal jaren in stadsdeel ´De Baarsjes´ gewoond, in de tijd dat er een extra politiepost op het Mercatorplein moest staan. Ik heb genoeg meegemaakt daar, maar scheer allochtonen zeker niet over 1 kam.
In die buurt was ook genoeg ´lokaal´ schorem te vinden, die vaak de grootste bek over van alles en nog wat hadden, maar ondertussen kon ik mooi hun uitkering bekostigen.
ik denk dat het juist een hele normale ontwikkeling is......... mensen in de grote steden zijn al zooooo lang bekend met het fenomeen allochtoon, dat die zich daar minder aan storen, die zijn het gewend ook al zijn er in de randstad ook veel mensen die zich verzetten.
juist in de rest van het land hoor je nu de geluiden die je 30 jaar geleden in de grote steden hoorden...... mensen zijn ook veel mondiger dan toen, moet je ook niet even vergeten.......
en er wonen nog altijd meer mensen buiten de randstad dan in de randstad.