zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:45

ik google me een ongeluk...geen idee..[/quote]

_O- Lekker off-topic, maar wel leuk!

Een vriendin van me die ondernemer is zei eens " Wie twintig is en niet links stemt, heeft geen hart. Wie veertig is en nog steeds links stemt, heeft geen hersens."
Zo scherp is het bij mij niet gegaan, maar ik ben in de loop der tijd absoluut minder progressief geworden.

Ik verbaas me er echter over dat veel medelanders op Wilders stemmen, terwijl er in hun woonplaatsen nauwelijks allochtonen wonen.
Zo zij al een onveilig gevoel hebben op straat, dan wordt dit toch echt veroorzaakt door autochtoon schorem.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:46

Heino schreef:
KiWiKo schreef:
snap ik....... maar posts zoals JK hier vanmiddag postte over die islamitische rechters...... waarin ze alles rechtpraat wat gewoonweg bewezen KROM is, en wat allemaal gewoonweg feitelijk waar is........ is dan weer het andere uiterste :)

Klopt, het is lastig neutraal te blijven wanneer je ergens zo sterk in gelooft :)

Wel bijzonder Heino dat je zulke schokkende verhalen van TS goed praat maar een janesmith erop afrekenen op haar mening.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:48

Fabersmid, ik doe verder niet mee aan dit topic, maar je brengt me nu op duistere paden met je geloof, als het al een geloof is...

shilady

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:49

wicka :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:49

Borg schreef:
_O- Lekker off-topic, maar wel leuk!

Een vriendin van me die ondernemer is zei eens " Wie twintig is en niet links stemt, heeft geen hart. Wie veertig is en nog steeds links stemt, heeft geen hersens."
Zo scherp is het bij mij niet gegaan, maar ik ben in de loop der tijd absoluut minder progressief geworden.

Ik verbaas me er echter over dat veel medelanders op Wilders stemmen, terwijl er in hun woonplaatsen nauwelijks allochtonen wonen.
Zo zij al een onveilig gevoel hebben op straat, dan wordt dit toch echt veroorzaakt door autochtoon schorem.

Dit is pas kortzichtig :+ PVV stemmen om een onveilig gevoel op straat ondanks dat er weinig allochtonen zijn. Dan worden PVV stemmers als dom omschreven? ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:50

fabersmid houdt van raadsels :D
en ik wacht nog steeds op de oplossing,maar ik denk dat Kiwiko doorgaat voor de koelkast..

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:54

Nee, ik wil de magnetron ;( , als troostprijs, maar als hoofdprijs de gehele nieuwe keuken :D

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:54

Ik zeg niet dat ze dom zijn, maar ik denk wel dat ze zich iets aan laten praten dat er in ieder geval in hun omgeving niet is.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen waren er verschillende plaatsen waar veel op de pvv gestemd werd, terwijl de inwoners daar nauwelijks met allochtonen in aanraking komen. Van inwoners in grote steden kan ik me er nog iets bij voorstellen, hoewel het absoluut niet mijn partij is. Ik ben zelf geboren en getogen Amsterdamse en heb een aantal jaren in stadsdeel ´De Baarsjes´ gewoond, in de tijd dat er een extra politiepost op het Mercatorplein moest staan. Ik heb genoeg meegemaakt daar, maar scheer allochtonen zeker niet over 1 kam.
In die buurt was ook genoeg ´lokaal´ schorem te vinden, die vaak de grootste bek over van alles en nog wat hadden, maar ondertussen kon ik mooi hun uitkering bekostigen.
Laatst bijgewerkt door Borg op 03-07-10 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:55

haha dit topic is alweer wat positiever geworden :P

Ehm believe in yourself?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:56

Yep, dat houd ik mijn (allochtone) studenten ook voor.
JIJ bepaalt hoe je je leven inricht! Hoewel zij zich soms tegen de stroom in moeten bewijzen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:57

Beide voor en na, nog steeds eigenlijk. Discriminatie is een slechte eigenschap van de mens, wat hier ook steeds wederom bewezen en geschreven wordt.
Koste wel enige moeite te raden en dat tesamen groepsverband en met google.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:58

Ja idd borg
Maarja ik vind gewoon zoieso dat jeje eigelijk niks van anderen moet aantrekken en lekker je ding moet blijven doen ookal zijn anderen ertegen :)

setteke

Door wie dan Shilady, politiek is never positief. Het scheelt maar een paar letters ;) . Oh, ik zei ietwat eerder dat ik me er niet mee zou bemoeien, bij deze.

KiWiKo

Borg schreef:
Ik zeg niet dat ze dom zijn, maar ik denk wel dat ze zich iets aan laten praten dat er in ieder geval in hun omgeving niet is.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen waren er verschillende plaatsen waar veel op de pvv gestemd werd, terwijl de inwoners daar nauwelijks met allochtonen in aanraking komen. Van inwoners in grote steden kan ik me er nog iets bij voorstellen, hoewel het absoluut niet mijn partij is. Ik ben zelf geboren en getogen Amsterdamse en heb een aantal jaren in stadsdeel ´De Baarsjes´ gewoond, in de tijd dat er een extra politiepost op het Mercatorplein moest staan. Ik heb genoeg meegemaakt daar, maar scheer allochtonen zeker niet over 1 kam.
In die buurt was ook genoeg ´lokaal´ schorem te vinden, die vaak de grootste bek over van alles en nog wat hadden, maar ondertussen kon ik mooi hun uitkering bekostigen.

ik denk dat het juist een hele normale ontwikkeling is......... mensen in de grote steden zijn al zooooo lang bekend met het fenomeen allochtoon, dat die zich daar minder aan storen, die zijn het gewend ook al zijn er in de randstad ook veel mensen die zich verzetten.

juist in de rest van het land hoor je nu de geluiden die je 30 jaar geleden in de grote steden hoorden...... mensen zijn ook veel mondiger dan toen, moet je ook niet even vergeten.......

en er wonen nog altijd meer mensen buiten de randstad dan in de randstad.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:59

Kiwiko!
Proficiat! :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:59

setteke schreef:
Fabersmid, ik doe verder niet mee aan dit topic, maar je brengt me nu op duistere paden met je geloof, als het al een geloof is...

zekers is het een geloof en meer dan dat, maar voor anderen kan het dat niet zijn en veroordeeld en bestraft worden zoals koran en moslim.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:00

FaberSmid schreef:
Beide voor en na, nog steeds eigenlijk. Discriminatie is een slechte eigenschap van de mens, wat hier ook steeds wederom bewezen en geschreven wordt.

maaruh........... wat is het nou??? :) :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:01

KiWiKo schreef:
FaberSmid schreef:

maaruh........... wat is het nou??? :) :)

een indiaan toch?...uch...
Of laat mijn hele kleine beetje IQ me nu weer in de steek?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:03

DE Indiaan bestaat trouwens niet, dat heeft Columbus er maar van gemaakt omdat hij dacht in Indië te zijn.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:03

geerke schreef:
en ik wacht nog steeds op de oplossing,maar ik denk dat Kiwiko doorgaat voor de koelkast..

Raadsels om u alle aan het denken te zetten.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:04

Nou, je hebt je zin, mijn harde schijf draait op volle toeren!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:05

janesmith schreef:
Wat dacht je van ex-moslims die de Islam verlaten hebben? Die hebben bewaking en bescherming nodig omdat ze bedreigd worden.
Wel eens gehoord van een Christen of Jood die voor zijn leven moet vrezen omdat hij/zij zich bekeerd heeft?

Jazeker daar heb ik wel eens van gehoord ja. Sterker nog veel over gelezen en mensen over gesproken. Mijn post was niet gericht op geloof maar over vrouwen in het algemeen die naar Nederland komen om een veilige haven te vinden en hun ervaringen daarin.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:05

FaberSmid schreef:
geerke schreef:

Raadsels om u alle aan het denken te zetten.

het werkt...m'n hoofd doet er pijn van.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:06

Native american, geloof mag u dan raden kiwiko. Ga niet voorschrijven natuurlijk, raadsel is veel te leuk.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:09

Hmmm, hun geloof was toch een natuurgodsdienst?