Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:26

mijn Franse vriend, nu 14 jaar in Nederland spreekt gewoon nederlands hoor (welliswaar met een schattig accent :D ) Engels spreekt hij uitmuntend, maar hij heeft ook engels gestudeerd........

ik ben nu bezig frans te leren om met mijn schoonmoeder te kunnen communiceren en zij is bezig nederlands te leren op haar 68ste..........

rainbow8

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:31

Geweldig toch!! Lukt het al een beetje?? Of is het erg lastig en breekt ze haar tong??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:32

hihi we breken beiden onze tongen :) :) maar met handen en voeten werk en kleuterschoolniveaupraat......... komme we een heel eind :) :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:44

De heer Wilders heeft al 10 keer thee drinken gezegd in het premiersdebat :D :D

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:16

Ben je streepjes aan het zetten? :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:29

Nee ik zat te wachten tot hij wat zinnigs zou zeggen, maar meer dan zijn bekende retoriek komt er niet uit.
Dus tegen Cohen bij herhaling theedrinken en dat wil MP van Nederland worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:48

Tsja, als het gebeurt, deal with it :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:11

Wat zielig voor Cohen, de mensen hebben waarschijnlijk medelijden met hem... :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:15

zijn sterkte is juist dat hij sympathiek overkomt, het is geen ster in het debat maar probeert heel sterk te binden, benoemt ook persoonlijke ervaringen en dat spreekt mensen aan.. Zijn debat skills moet hij nog even flink aan sleutelen, dat is een feit..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:18

KiWiKo schreef:
mijn Franse vriend, nu 14 jaar in Nederland spreekt gewoon nederlands hoor (welliswaar met een schattig accent :D ) Engels spreekt hij uitmuntend, maar hij heeft ook engels gestudeerd........

ik ben nu bezig frans te leren om met mijn schoonmoeder te kunnen communiceren en zij is bezig nederlands te leren op haar 68ste..........

de vriend van mijn schoonmoeder is een griek, woont hier nu 20 jaar
maar hij beheerst de nederlandse taal wel volledig!! :j tevens ook nog duits en engels!
zal hij ook wel moeten ook, hij werkt 60 uur per week met alleen maar klanten....
maar waar een wil is is een weg....

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:26

En zo kennen we allemaal wel voorbeelden van mensen die het wel lukt en ook wel van mensen die het ondanks herhaalde pogingen toch echt niet lukt om fatsoenlijk Nederlands te leren spreken. Ik merk aan mijn leerlingen ook: de een spreekt met een maand of wat een aardig mondje Nederlands, de ander trekt er jaren aan en komt dan nog nergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 06:35

CtjeLief schreef:
zijn sterkte is juist dat hij sympathiek overkomt, het is geen ster in het debat maar probeert heel sterk te binden, benoemt ook persoonlijke ervaringen en dat spreekt mensen aan.. Zijn debat skills moet hij nog even flink aan sleutelen, dat is een feit..

Ik vind hem juist helemaal niet sympathiek overkomen, alleen ontzettend zwak. Afijn, ik ben heel blij dat Rutte het zo goed doet.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:56

Ja, natuurlijk discrimineert hij. Verander een aantal van zijn zinnetjes maar eens:

Uitspraken Geert Wilders:
Citaat:
"Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al." (HP/De Tijd, 12 december 2007)

Code
"Stuur de atheisten die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al."

Citaat:
“Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland.”

Code
“Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook Zwitsers niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland.”

Citaat:
"De immigratie van niet-westerese allochtonen moet worden gestopt". (Nederlandse Islamitische Omroep maart 2007)

Code
"De immigratie van Amerikanen moet worden gestopt".

Hij maakt dus ongeoorloofd verschil tussen de afkomst van de immigrant en het geloof. Dat is in mijn ogen discriminatie. Je mag iemand best weigeren op grond van incompetentie, maar dat is een heel ander verhaal, net zoals straffen omdat iemand iets fout gedaan heeft. Maar een atheist, chisten, jood, boeddhist of hindoe moeten op dezelfde manier gestraft worden als een moslim.

PS: talen kan je leren, maar sommige mensen krijgen daar te weinig mogelijkheden toe. Leuk voorbeeld: in 1999, toen ik in Canada kwam wonen sprak de moeder van mijn huisbaas alleen maar Italiaans. Ze woonde al 53 jaar in Canada, maar had geen Frans of Engels geleerd. Was simpelweg niet nodig.

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:54

Voordat iemand zich een mening vormt over of wilders nu wel of discrimineert zou een ieder zich eerst eens een realistisch beeld moeten vormen van dat waar hij nu eigenlijk 'tegen' is.

Lees bijvoorbeeld eens het boek:
'Onder de sluier'
van uitgeverij Byblos: gebasseerd op verhalen van Moslima's zelf. Ervaringsdeskundigen dus, en bovendien vaak nog steeds moslim.

Of, wat op mij heel veel indruk maakte:
'Leila, gedwongen huwelijk'

Dat geeft volgens mij al voor een groot gedeelte weer waarom Wilders zo fel over de Islam is.
Im mijn ogen terrecht, trouwens, want je zou je moeten afvragen wie er hier nu eigenlijk gediscrimineerd wordt/worden....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:39

Ik heb de debatten gevolgd en moet zeggen dat ik erg teleurgesteld ben in Wilders. Hij heeft een aantal hele goede punten in zijn programma, punten die ik graag doorgevoerd zou zien, maar in het debat haalt hij bij elk onderwerp de immigratie erbij. En daar maakt hij zichzelf zo belachelijk mee. Hij zorgt er zelf voor dat hij niet serieus wordt genomen.

Als hij nou simpelweg iets meer naar het grotere plaatje zou kijken, en zich niet alleen zou focussen op de immigratie, zou hij zomaar de grootste kunnen worden. Ik snap dat het zijn paradepaardje is, en ik ben het eens met een aantal van zijn maatregelen daaromtrent, maar de immigratie aanpakken is niet het antwoord op alle problemen in dit land.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:24

Het zal een rechts kabinet gaan worden, alhoewel ik met geen mogelijkheid Rutte als vader des vaderland zie,
Maar of die kiezen voor Wilders is de hamvraag. Daarom bindt hij ook in omdat hij erbij wil horen.
In het eerste debat kreeg hij veel kansen iedereen in de rede te vallen en zijn boodschap uit te dragen, eergisteren zaten Pechtold en Femke erbij, daar heeft hij niet van terug en staat dan echt verdwaast te kijken, omdat hij niet meer zo wil uithalen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 11:24

Mpepers: er zijn altijd mensen die slachtoffer geworden zijn van mensen die de Islam (of welk geloof dan ook) misbruiken. Betekent echter niet dat de Islam an sich slecht is. Dat vind ik nou zo jammer aan Wilders, hij geeft mensen (jou bvb) een compleet verkeerd en ongenuanceerd beeld van de Islam.

Ik heb verder ook niets tegen de PVV. Ze hebben sterke punten waar ik achter sta. Maar die heeft GroenLinks ook, maar dan zonder het hele anti-Moslim gedoe. En GroenLinks focust zich niet enkel op één punt en heeft een leider die wél kan debatteren ipv enkel one-liners te plaatsen en mensen onnodig te kwetsen. Daarmee win je sensatiezoekers en mensen die verder vrij weinig met de politiek hebben. Om nog maar niet te spreken over de vaagheid van de uitwerking van al zijn punten... Maar het zou mijn manier niet zijn om stemmen te winnen. Die zou ik graag willen krijgen voor mijn prestaties.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:29

sarabande schreef:
Het zal een rechts kabinet gaan worden, alhoewel ik met geen mogelijkheid Rutte als vader des vaderland zie,
Maar of die kiezen voor Wilders is de hamvraag. Daarom bindt hij ook in omdat hij erbij wil horen.
In het eerste debat kreeg hij veel kansen iedereen in de rede te vallen en zijn boodschap uit te dragen, eergisteren zaten Pechtold en Femke erbij, daar heeft hij niet van terug en staat dan echt verdwaast te kijken, omdat hij niet meer zo wil uithalen.

nou...de linkse omroep heeft gisteren toch een poging gedaan om Rutte flink zwart te maken...bij Netwerk.
Ze doe er alles aan om een rechts kabinet te voorkomen,dus wie weet?
Naar mijn idee werkt alleen maar averechts en is ook totaal niet objectief....maar dat wisten we al van de omroepen.

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:36

even off-topic:
Femke Halsema; de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet...

Heino:
Dat zie ik echt anders. Ik heb het gevoel dat ik mij wel enigzins verdiept heb in de Islam. Ik heb erover gelezen en sta open voor iedereen, dus ook voor Moslims.
Ik heb juist het gevoel dat hier in Nederland te licht wordt gedacht over de zwaarte van het Islamitisch geloof. Wij zijn al zo gewend om een bepaalde mate van basisvrijheid te hebben dat wij ons nog maar moeilijk kunnen inleven in hoe het is in culturen waarin deze vrijheid nog geen vanzelfprekend basisrecht is. (althans; niet voor iedereen)
Dat is wat mij zorgen baart en waarvan ik vind dat we moeten uitstralen dat dat niet kan in Nederland. Alle uittingen van geloof die staan voor het ontbreken van deze basisbeginselen vind ik in principe onaanvaardbaar.
(Zo mag je best weten dat ik het ook raar vind dat mensen bijvoorbeeld een kruisje dragen; als je weet waar dat kruis oorspronkelijk voor staat zou je het helemaalniet moeten willen dragen.)
Om even terug on-topic te komen: Ik vind dat de Islam, gelijke rechten voor mannen en vrouwen, democratie en vrijheid van meningsuitting niet respecteerd. De Islam is degene die discrimineert zou ik durven zeggen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 11:39

Mpepers schreef:
Ik vind dat de Islam, gelijke rechten voor mannen en vrouwen, democratie en vrijheid van meningsuitting niet respecteerd. De Islam is degene die discrimineert zou ik durven zeggen.

Op basis waarvan? De Islam stelt juist dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn :?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:41

nee hoor....de islam discrimineert niet..dat is gewoon een geloof....wat niet echt past in de westerse wereld naar mijn idee.Zeker niet als de aanhangers 'extreem' geloven.

Ik hoorde laatst van een vriendin in nederland dat er een school is in amsterdam noord waar je gediscrimineert wordt als je GEEN hoofddoekje draagt...en uitgescholden wordt voor h.o.e.r
Omgekeerde wereld dus :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:42

die school is sinds eergistern dicht heb ik begrepen

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:43

Misschien moet je mijn boekentips even lezen...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 11:47

Mpepers schreef:
Misschien moet je mijn boekentips even lezen...

Mpepers: er zijn altijd mensen die slachtoffer geworden zijn van mensen die de Islam (of welk geloof dan ook) misbruiken. Betekent echter niet dat de Islam an sich slecht is. Dat vind ik nou zo jammer aan Wilders, hij geeft mensen (jou bvb) een compleet verkeerd en ongenuanceerd beeld van de Islam.

Dat vind ik van dergelijke boeken. Die boeken doen in zekere zin hetzelfde als Wilders.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:50

heino.............. jij woont in laak.......... ga jij eens naar het stadsdeelkantoor in Laak........... en dan de folders erbij pakken......

Ik moest dat 10 jaar geleden doen, en ik kon ze niet lezen joh!! allemaal in het arabisch :)

sta je dan als kaaskop............