Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:10

Cyntje schreef:
Ik snap ook het nut niet van het boven halen van de waarheid :n
Wat lost dat op?

Omdat er wel een heleboel mensen beschuldigd worden van dingen die ze misschien helemaal niet hebben gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:10

volgens mij heeft ze de indentiteit bekend gemaakt, omdát (of iig nadat) er een hype is ontstaan 'tegen' haar.. Daar ben ik niet zeker van, kan het betreffende filmpje niet openen... Maar volgens mij is dat dus haar reactie op dat boek van korterink toch? Neemt niet weg dat ik dat niet zo'n slimme actie van haar vind..

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:23

Maar in de tijd dat het speelde was ze een stuk jonger.. mensen die aan haar zaten te trekken dat het fantastisch was wat ze deed enz enz.. waaruit kon ze dan kiezen..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:24

Fiffill schreef:
Cyntje schreef:
Ik snap ook het nut niet van het boven halen van de waarheid :n
Wat lost dat op?

Omdat er wel een heleboel mensen beschuldigd worden van dingen die ze misschien helemaal niet hebben gedaan...

Dan hadden zij zelf toch állang stappen kunnen ondernemen :?

AaronYve

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:28

Voor mij is een boek een boek. Ik snap de ophef over het feit dat meiden die echt in handen van loverboys vallen nu vinden dat ze benadeeld worden omdat men ze niet (meer) gelooft. Maar die verhalen van maria... Dat geloof ik echt niet helemaal.(kom op net alsof die criminelen zo dom zijn om een meisje van 13 aan het hoofd van een bende te zetten)
Dat is banketstaaf imo.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:32

@Cyntje: toen was bijv. de naam van die gozer nog niet genoemd, volgens mij kon hij toen niks doen. ;) Dacht ik iig. En als je niet helemaal zuiver bent en niemand kent je naam zou ik me ook stil houden...

Er is nu ook een Maria Mosterd op Twitter, ik neem aan dat het niet de echte is want ze zegt te domme dingen. :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:35

Mowoah schreef:
Al is het verhaal misschien wel niet 100% waar, duizenden (misschien wel meer) meiden hebben dit boek gelezen, zijn gewaarschuwt voor Loverboys en weten hoe ze te werk gaan. En dan kunnen mensen wel gaan roepen; ja maar er zijn toch veel meer films/boeken/serie's etc. over Loverboys? Ja, dat wel ja, maar ik wil wedden dat bij heel veel meiden dit boek toch de meeste impact heeft gehad, bij jonge meiden in mijn omgeving (en mijzelf toen) namelijk wel!!!

Ik heb anders al eens een nl film gezien waarin het juist ontzettend mooi werd weergegeven hoe die inpalming ging en hoe het doorrolde in het circuit. Dit vond ik erg indrukwekkend, weet helaas niet hoe het heet niks... Indrukwekkender dan de 'losse flodders' van Maria.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:38

Merino schreef:
Mss dat jij bepaalde gevallen vanuit jouw werk op Maria projecteert. Het zou ook heel goed kunnen dat er idd iets soortgelijks aan de hand zit, ik wil je mensenkennis dáárin niet onderschatten. Maar je berichten komen over alsof het een feit is dat dit een soortgelijk verhaal is, je hebt geen ruimte over gelaten voor het feit dat er mss veel meer waar is dan nu lijkt.

Daarnaast komen je berichten ook heel veroordelend over (bv. dat je zegt, dat haar trieste verleden geen reden is om te liegen.. Terwijl je helemaal niet weet wát er gelogen is, en wát haar verleden is.. Dus dan is het in mijn ogen niet zo netjes om zoiets te zeggen.. ) , mss is dat onbewust geweest van jouw kant, of ligt dat aan mij. Maar dat is dus hetgene waar ik een beetje moeite mee heb :) .

verder wil ik het hier wel bij laten overigens :P .... Of via pb als je wil reageren want anders wordt het topic idd een beetje verziekt :)

Ik ben het met je eens dat dit nog eindeloos door kan gaan en ik denk ook dat ik nu snap waarom.
Heb het idee dat je mijn uitspraken verward met die van een ander, want ik heb niets over een triest verleden oid gezegd en kan ook je verdere opmerkingen naar mij toe niet plaatsen.
Dus ook wat mij betreft idd genoeg hierover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:42

Elan schreef:
Mowoah schreef:
Al is het verhaal misschien wel niet 100% waar, duizenden (misschien wel meer) meiden hebben dit boek gelezen, zijn gewaarschuwt voor Loverboys en weten hoe ze te werk gaan. En dan kunnen mensen wel gaan roepen; ja maar er zijn toch veel meer films/boeken/serie's etc. over Loverboys? Ja, dat wel ja, maar ik wil wedden dat bij heel veel meiden dit boek toch de meeste impact heeft gehad, bij jonge meiden in mijn omgeving (en mijzelf toen) namelijk wel!!!

Ik heb anders al eens een nl film gezien waarin het juist ontzettend mooi werd weergegeven hoe die inpalming ging en hoe het doorrolde in het circuit. Dit vond ik erg indrukwekkend, weet helaas niet hoe het heet niks... Indrukwekkender dan de 'losse flodders' van Maria.

iedereen verschilt natuurlijk,
maar ik denk dat voor wat jongere meisjes Maria een heel toegankelijk boek heeft geschreven, omdat ze zelf jong was toen ze het schreef. Jongeren van een jaar of 13/14 zitten meestal niet te wachten op een subtiel diepgaand psychologisch verhaal...

Ik denk trouwens sowieso dat de doelgroep die graag fora bezoekt op internet overigens niet helemaal de doelgroep is van het boek van Maria... :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:43

Fiffill schreef:
@Cyntje: toen was bijv. de naam van die gozer nog niet genoemd, volgens mij kon hij toen niks doen. ;) Dacht ik iig. En als je niet helemaal zuiver bent en niemand kent je naam zou ik me ook stil houden...

Er is nu ook een Maria Mosterd op Twitter, ik neem aan dat het niet de echte is want ze zegt te domme dingen. :=

Dit boek was zo bekend, ze gebruikt haar eigen naam... ga er vanuit dat betrokkenen niet zo dom zijn dat ze niet weten dat het niet om hen gaat, zeker niet omdat het zo gedetailleerd is :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:06

Daar heb ik het toch ook niet over Cyntje. :? Als je naam niet genoemd wordt kan je toch ook geen aangifte doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:03

Cyntje schreef:
Fiffill schreef:

Dit boek was zo bekend, ze gebruikt haar eigen naam... ga er vanuit dat betrokkenen niet zo dom zijn dat ze niet weten dat het niet om hen gaat, zeker niet omdat het zo gedetailleerd is :+

Die betrokkenen kunnen het zélf wel weten, zolang zij niet zegt wat hun volledige naam is kunnen die betrokkenen ook geen aangifte doen tegen haar. Dat is namelijk geen smaad of laster, dus kun je ook (nog) geen stappen ondernemen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of die jongen 'Manou', die nu dus met naam en toenaam genoemd is door haar, nu wel aangifte kan en gaat doen tegen haar.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:55

Menino schreef:
Froexiie schreef:
Ik geef nu verder niet mijn mening over dat wat Maria schrijft, of het waar is of niet. Maar ik wilde wel even zeggen dat ik die uitzending van Peter R. de Vries beneden niveau vond. Bijvoorbeeld toen hij haar moeder aan de lijn had, hij liet haar niet eens uitpraten, hij stelde alleen maar suggestieve vragen en alles en iedereen.
Zoals 'van Zwolle naar Amsterdam is 2 uur rijden, dus in totaal 4 uur'. Nou volgens mij gaat hij dan met een 45-km-autootje ofzo want 2 uur rijden? Kom op zeg ;)

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar zijn er nog meer mensen die er zo over dachten?

:j dat vond ik dus ook, en is ook mijn hele punt...

Dat zwolle-rotterdam verhaal had ik ook al aangehaald, het is idd een mooi verhaalte dat precies in Peter z'n straatje past, maar je kan het ook een andere kant opbuigen.. Dus het is echt een argument van niets, helaas slikt heel Nederland het nu door dit soort niet-zo-hele-sterke argumenten voor zoete koek.
Ik had het een stuk sterker gevonden als hij alleen had genoemd dat ze volgens de absentie-rapporten van school maar een paar uur afwezig is geweest... Want daar valt niet zoveel tegen in te brengen.. :)

Behalve dan dat de absentie van die school van geen kant klopt.
Ik heb op dezelfde school gezeten en rond dezelfde tijd, en het is daar altijd al een ramp geweest qua absentie.
Je kon zo een paar uur wegblijven zonder dat ze het doorhadden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:58

Ffortuna schreef:
Waar ik wel benieuwd naar ben is of die jongen 'Manou', die nu dus met naam en toenaam genoemd is door haar, nu wel aangifte kan en gaat doen tegen haar.

Even teruglezen :+

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:59

Ja dan kan je ook weer bekijken, die school wil niet slecht te boek staan en het eerste wat de meeste mensen doen is gelijk negatief over die school denken, 'dat die school daar niks van gemerkt heeft en blabla..', is ook logisch dus opzich zou het ook zomaar kunnen dat de school in dit geval niet de waarheid vertelt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:19

Als dat zo zou zijn, was dat wel naar voren gekomen toen het voor de rechter kwam. Als die school alles verzonnen en gelogen zou hebben, waren ze daar in de rechtbank wel achter gekomen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:23

Dat hoeft natuurlijk niet, er worden ook nog steeds mensen veroordeeld voor moord terwijl ze onschuldig zijn.
Maar goed, das een hele andere discussie...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:25

Mowoah schreef:
Ik vind het schan-da-lig, echt waar...

En dan niet van Maria, maar van Peter R. de Vries en die andere meneer. :n

Ik vind dat het daarom gaat en niet om leugens die Maria misschien/zeker verteld heeft, wat boeid de rest van Nederland dat nou?! Ga het lekker achter de schermen lopen uitvechten met haar, maar zet haar niet zo voor het blok op tv, kom op zeg.............

Dus het is ok voor Maria om andere mensen door het slijk te halen en flink te verdienen aan een gelogen verhaal dat voor waarheid is verkocht? Lijkt me niet. Zou lekker worden.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:30

Daar ging het PRdV geloof ik ook om, dat ze dit als non-fictie verkoopt en dat dat dus niet zo lijkt te zijn. Dat is toch wel een beetje onder valse voorwendselen mensen een product aansmeren, niet zo netjes! `PRdV noemt dit zelfs misdadig (in de uitzending van afgelopen zondag).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:49

Oh, oh, oh...Peter toch...Ik denk dat beter dit echt niet gedaan heeft om 'de waarheid' te achterhalen, neeeeeee...Petertje wil een grotere BMW en nog even scoren in het seizoen, zodat hij kans maakt op een beter contract. De heer Korterink vind ik ook aartsschijnheilig...:( Er stond op zijn site dat 'mensen die eerst achter haar stonden, nu hun agressie op haar richten.' Deze meneer komt tot de conclusie dat 'hem dat niet goed lijkt' en dat ze 'steun nodig heeft'....Oh, oh, oh...Meneren toch...Zo heerlijk gemakkelijk om een 21-jarig meisje te pakken....Vooral zo'n meisje als Maria...Het arme kind...Eerst heeft heel Nederland medelijden met haar en nu kotst iedereen haar uit...Pff...

Daarnaast...Peter R is toch een misdaadjournalist? Samen met zijn waardevolle collega? Sinds wanneer bemoeien zij zich met fictie/literatuur?

Bovendien...Mensen...Je wordt echt niet rijk met het verkopen van een boek...Laatst gaf ze een lezing ergens...En dit deed ze (jawel, riemen vast....de achtbaan vertrekt) GRATIS. Dus het argument dat ze het alleen voor het geld doet gaat ook niet helemaal op...

Ohja...Trouwens..Het boek wordt op bol.com verkocht als een roman. En wat is een roman??
Met de term roman wordt een grote verscheidenheid aan (proza)teksten aangeduid die overwegend van fictionele aard (fictie) zijn.

Overigens...Was ik de enige die de opmerking in het begin van het boek met een korrel zout nam? Dat het de waarheid enzo was?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:57

Of het verkocht wordt als een roman maakt niet uit, feit blijft dat Maria Mosterd het verkoopt als een waargebeurd verhaal - op alle vlakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:00

Waarom is de naam Manou dan gefingeerd? Dat is toch ook niet de waarheid?

En Maria Mosterd verkoopt het niet als een waargebeurd verhaal, maar als een roman. En een roman is iets anders dan een waargebeurd verhaal. Bovendien...Nogmaals: ben ik de enige die de opmerking voorin het boek met een korrel zout nam? Als het als een roman verkocht wordt, is het tien van de tien keer een fictief verhaal.

Denk maar aan Boudewijn Büch en de kleine blonde dood. Bleek achteraf dat hij helemaal geen zoontje zou gehad zijn..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:01

Ze zegt toch dat alles de waarheid is? Ook in haar filmpje zegt ze dat. Daar noemt ze zelfs zijn echte naam. ;)

Heb je het topic wel gelezen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:02

Ik geloof niet dat Peter's nieuwe auto afhangt van deze uitzending :+ :D en hij hoeft ook niet bang te zijn dat zijn contract niet verlengd wordt.

Het boek wordt inderdaad verkocht als waarheid. Dan moet er maar een waarschuwing op het boek staan dat dit niet het geval is.

@Aideen, heb je het boek wel gelezen? In het begin zegt Maria al dat de namen gefingeerd zijn, maar dat voor de rest de gehele inhoud wel waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:10

Cyntje schreef:
Ffortuna schreef:

Even teruglezen :+

Please fill me in, 36 pagina's is wat veel om terug te lezen (ik ben tot pagina 10 gekomen en heb de laatste 3 pagina's gelezen).