Cyntje schreef:Ik snap ook het nut niet van het boven halen van de waarheid
Wat lost dat op?
Omdat er wel een heleboel mensen beschuldigd worden van dingen die ze misschien helemaal niet hebben gedaan...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mowoah schreef:Al is het verhaal misschien wel niet 100% waar, duizenden (misschien wel meer) meiden hebben dit boek gelezen, zijn gewaarschuwt voor Loverboys en weten hoe ze te werk gaan. En dan kunnen mensen wel gaan roepen; ja maar er zijn toch veel meer films/boeken/serie's etc. over Loverboys? Ja, dat wel ja, maar ik wil wedden dat bij heel veel meiden dit boek toch de meeste impact heeft gehad, bij jonge meiden in mijn omgeving (en mijzelf toen) namelijk wel!!!
Merino schreef:Mss dat jij bepaalde gevallen vanuit jouw werk op Maria projecteert. Het zou ook heel goed kunnen dat er idd iets soortgelijks aan de hand zit, ik wil je mensenkennis dáárin niet onderschatten. Maar je berichten komen over alsof het een feit is dat dit een soortgelijk verhaal is, je hebt geen ruimte over gelaten voor het feit dat er mss veel meer waar is dan nu lijkt.
Daarnaast komen je berichten ook heel veroordelend over (bv. dat je zegt, dat haar trieste verleden geen reden is om te liegen.. Terwijl je helemaal niet weet wát er gelogen is, en wát haar verleden is.. Dus dan is het in mijn ogen niet zo netjes om zoiets te zeggen.. ) , mss is dat onbewust geweest van jouw kant, of ligt dat aan mij. Maar dat is dus hetgene waar ik een beetje moeite mee heb.
verder wil ik het hier wel bij laten overigens.... Of via pb als je wil reageren want anders wordt het topic idd een beetje verziekt
Elan schreef:Mowoah schreef:Al is het verhaal misschien wel niet 100% waar, duizenden (misschien wel meer) meiden hebben dit boek gelezen, zijn gewaarschuwt voor Loverboys en weten hoe ze te werk gaan. En dan kunnen mensen wel gaan roepen; ja maar er zijn toch veel meer films/boeken/serie's etc. over Loverboys? Ja, dat wel ja, maar ik wil wedden dat bij heel veel meiden dit boek toch de meeste impact heeft gehad, bij jonge meiden in mijn omgeving (en mijzelf toen) namelijk wel!!!
Ik heb anders al eens een nl film gezien waarin het juist ontzettend mooi werd weergegeven hoe die inpalming ging en hoe het doorrolde in het circuit. Dit vond ik erg indrukwekkend, weet helaas niet hoe het heet niks... Indrukwekkender dan de 'losse flodders' van Maria.
Fiffill schreef:@Cyntje: toen was bijv. de naam van die gozer nog niet genoemd, volgens mij kon hij toen niks doen.Dacht ik iig. En als je niet helemaal zuiver bent en niemand kent je naam zou ik me ook stil houden...
Er is nu ook een Maria Mosterd op Twitter, ik neem aan dat het niet de echte is want ze zegt te domme dingen.
Cyntje schreef:Fiffill schreef:@Cyntje: toen was bijv. de naam van die gozer nog niet genoemd, volgens mij kon hij toen niks doen.Dacht ik iig. En als je niet helemaal zuiver bent en niemand kent je naam zou ik me ook stil houden...
Er is nu ook een Maria Mosterd op Twitter, ik neem aan dat het niet de echte is want ze zegt te domme dingen.
Dit boek was zo bekend, ze gebruikt haar eigen naam... ga er vanuit dat betrokkenen niet zo dom zijn dat ze niet weten dat het niet om hen gaat, zeker niet omdat het zo gedetailleerd is
Menino schreef:Froexiie schreef:Ik geef nu verder niet mijn mening over dat wat Maria schrijft, of het waar is of niet. Maar ik wilde wel even zeggen dat ik die uitzending van Peter R. de Vries beneden niveau vond. Bijvoorbeeld toen hij haar moeder aan de lijn had, hij liet haar niet eens uitpraten, hij stelde alleen maar suggestieve vragen en alles en iedereen.
Zoals 'van Zwolle naar Amsterdam is 2 uur rijden, dus in totaal 4 uur'. Nou volgens mij gaat hij dan met een 45-km-autootje ofzo want 2 uur rijden? Kom op zeg
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar zijn er nog meer mensen die er zo over dachten?dat vond ik dus ook, en is ook mijn hele punt...
Dat zwolle-rotterdam verhaal had ik ook al aangehaald, het is idd een mooi verhaalte dat precies in Peter z'n straatje past, maar je kan het ook een andere kant opbuigen.. Dus het is echt een argument van niets, helaas slikt heel Nederland het nu door dit soort niet-zo-hele-sterke argumenten voor zoete koek.
Ik had het een stuk sterker gevonden als hij alleen had genoemd dat ze volgens de absentie-rapporten van school maar een paar uur afwezig is geweest... Want daar valt niet zoveel tegen in te brengen..
Mowoah schreef:Ik vind het schan-da-lig, echt waar...
En dan niet van Maria, maar van Peter R. de Vries en die andere meneer.
Al is het verhaal misschien wel niet 100% waar, duizenden (misschien wel meer) meiden hebben dit boek gelezen, zijn gewaarschuwt voor Loverboys en weten hoe ze te werk gaan. En dan kunnen mensen wel gaan roepen; ja maar er zijn toch veel meer films/boeken/serie's etc. over Loverboys? Ja, dat wel ja, maar ik wil wedden dat bij heel veel meiden dit boek toch de meeste impact heeft gehad, bij jonge meiden in mijn omgeving (en mijzelf toen) namelijk wel!!!
Ik vind dat het daarom gaat en niet om leugens die Maria misschien/zeker verteld heeft, wat boeid de rest van Nederland dat nou?! Ga het lekker achter de schermen lopen uitvechten met haar, maar zet haar niet zo voor het blok op tv, kom op zeg.............
Cyntje schreef:Ffortuna schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben is of die jongen 'Manou', die nu dus met naam en toenaam genoemd is door haar, nu wel aangifte kan en gaat doen tegen haar.
Even teruglezen