Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Krips

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:08

De vraag is waarom vind jij dat het draait. Want ik vind 'hij draait' eerlijk gezegd nog steeds geen argument. Het kan heel goed dat je dat vind en dat vonden heel veel mensen. Dus vind ik het prima dat dat jou mening is. Maar ik kan er eigenlijk niet op reageren omdat je niet zegt waarom hij volgens jou draait.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:33

sarabande schreef:
_sparta_ schreef:
Ik draai niet, ik heb een andere mening. Maar dat respecteer jij niet van andere.

A staat er niet dat jij draait
B weet jij helemaal niet wat ik wel of niet respecteer en is een dergelijke mening daarover erg kortzichtig en respectloos.

A
sarabande schreef:
maar je moet de boel niet om gaan draaien.

B
Kortzichtig en respectloos, hum, ik heb wel enkele erg "aardige" berichten en sneren gezien vanuit jou kant naar diverse bokkers. En ja daar heb ik een mening op gebaseerd. Zoals we dat doen op alles wat we lezen. Cohen, Wilders, bokkers.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:38

Krips schreef:
De vraag is waarom vind jij dat het draait. Want ik vind 'hij draait' eerlijk gezegd nog steeds geen argument. Het kan heel goed dat je dat vind en dat vonden heel veel mensen. Dus vind ik het prima dat dat jou mening is. Maar ik kan er eigenlijk niet op reageren omdat je niet zegt waarom hij volgens jou draait.

Wie heeft het over draaien?
Ik zeg dat hij nooit op kwam voor zijn mening als het ons burgers aankwam. Alleen met het klappen van het kabinet, toen kon hij niet toegeven. Toen moest en zou wat hij wilde, wetende dat dat niet kon. Wetende waar het dan op uit draaide.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:49

Als ik zeg dat je dingen omdraait zeg ik niet dat jij draait.
Jij bent duidelijk en altijd rechts daar draai je niet in, je draait alleen onterecht zaken om om je gelijk te onderstrepen.

Overigens over het bejegenen van anderen, ik zou zeggen kijk eens in de spiegel.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:51

Die had jij al vast :+
En ook bij je tweede zin had je die al uit mijn hand getrokken. :D Want dat vind ik nu net van jou.

Laten we daar dus maar over op houden. Lijkt me beter. :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:59

Wat een kippenhok :P

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:20

:D Allemaal vrouwen bij elkaar en het dan over politiek hebben. heel gevaarlijk samen. Politiek kom je nooit uit.
En vrouwen samen, dat gaat nooit lukken :P

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:55

[quote="sarabande"]
Wbt de val van het kabinet, eerst dat gedoe van Balkenende over dat rapport van Davids, waar hij over ging liegen. En als je de media een beetje gevolgd had zou je weten dat niet Bos maar dat achterbakse christelijke zooitje het kabinet heeft laten vallen.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
[Ben ik het toch nog een keer met "sarabande" eens].

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:14

gohya schreef:
sarabande schreef:
Wbt de val van het kabinet, eerst dat gedoe van Balkenende over dat rapport van Davids, waar hij over ging liegen. En als je de media een beetje gevolgd had zou je weten dat niet Bos maar dat achterbakse christelijke zooitje het kabinet heeft laten vallen.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
[Ben ik het toch nog een keer met "sarabande" eens].

Ik moet zeggen, ik ook! :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:27

Kijk het publiek is niet gek.
De PVDA stond er dramatisch voor en een partij die een kabinet laat vallen is nog nooit gestegen in de peilingen, maar deze keer wel zelfs voor Cohen op kwam draven
Dat zegt wel wat over het beeld dat dit kabinet naar buiten uitstraalde.

Dat is dus ook een van de dingen die ik hoop, dat het christelijke denken (zie de pedofilie en hoe de RK kerk daar op het hoogste niveau mee omgaat) eens buiten de politiek zou kunnen blijven.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:29

Dat de CDA niet hoog op de peilingen hoeft te staan is een andere discussie dan wat men van het vallen van het kabinet vond. Als je daar over las waren gewoon de meningen verdeeld. Net zoals hier.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:31

_sparta_ schreef:
Dat de CDA niet hoog op de peilingen hoeft te staan is een andere discussie dan wat men van het vallen van het kabinet vond. Als je daar over las waren gewoon de meningen verdeeld. Net zoals hier.

Ik had het over het feit dat de PVDA steeg, niet over hoe het CDA in de peilingen staat/stond

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:35

Citaat:
Dat is dus ook een van de dingen die ik hoop, dat het christelijke denken eens buiten de politiek zou kunnen blijven.

Nee hoor, daar heb je het niet over. :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:41

Zelf vind ik dat geloof niet in de politiek thuishoort... Geen enkel geloof.
Mijn moeder deelt ook die mening en die is wel gelovig...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:44

Ik denk dat dat niet zo gek is. Geloof heeft door de eeuwen heen al veel ellende gebracht.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:52

Als iedereen zijn eigen geloof lekker voor zich houdt is er niets aan de hand...

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:23

_sparta_ schreef:
Ik denk dat dat niet zo gek is. Geloof heeft door de eeuwen heen al veel ellende gebracht.

MamboBeach schreef:

Mee eens :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:00

MamboBeach schreef:

Helemaal mee eens, als ik bvb abortus zou willen plegen (wil ik niet, dat terzijde) dan vind ik dat dat gewoon moet kunnen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:11

Cohen; nooit zal ik op Wilders stemmen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:56

Als Balk niet gelovig was zouden er geen islamitische scholen zijn. Maar als ze die verbieden kan direct ook alle Katholieke etc scholen gesloten worden, dus kunnen ze niets tegen islamitische scholen.
Zo krom is geloof in politiek

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 01:01

Nee, zo krom is onze cultuur. Iedereen geloofde vroeger de kerk, omdat zij "gezonden" waren en de stem van "God" konden horen.
Misschien een harde uitspraak, maar zo krom is religie: verantwoording bij een grote macht leggen in plaats van jezelf. En daar is onze hele cultuur nu opgebouwd.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 03:25

_sparta_ schreef:
Ik draai niet, ik heb een andere mening. Maar dat respecteer jij niet van andere.

Draaien lijk het toverwoord te zijn voor de afgelopen tijd, Bos werd ervan beschuldigd maar dat ging helemaal nergens over, als men het politieke geweld heeft gevolgd dan weet men dat wel.

Sarabandes kreet wat betreft het christelijk zooitje,ja daar schaar ik me direct achter, wat een scheinhelige politiek, bah bah, kijk het spul nou eens goed aan, kijk ze eens echt in de ogen en zet dan pas het geluid van de tv aan, achterbakser kan het echt niet, psychologen zijn er echt mee van straat af hoor.

Zoals al eerder gezegd, mijn stem zou dan zeker naar Cohen gaan, hopende op de gulden middenweg, stiekum denk ik dat Cohen eigenwijs genoeg is om nadat hij zijn overwegingen heeft gemaakt toch het juiste te kiezen...hij mag van mij zeker een tijd thee drinken, nadenken, overleggen en afwegen..........keulen en aken zijn ook niet in 1 dag gebouwd.
In deze tijden de boel weer op de rit trekken met alles wat er gebeurd, ik geef het je maar te doen.

Ik ben zeker niet voor het softe beleid maar daarlangs geloof ik ook niet in straffen, ik krijg sterk het gevoel dat iedere islamiet zich in een hoek gedrukt gaat voelen, dat mag nooit de bedoeling zijn van welke politieke beweging dan ook, geloof me maar....ik werk in een groot bedrijf wat weer een onderdeel is van een nog veel groter bedrijf. Ik heb nogal wat fijne collega`s die islamitisch zijn, mannen en vrouwen waar in dit bedrijf evenveel van verwacht wordt, ik heb heel graag met deze collega`s van doen, ik kan op ze rekenen, ze staan er voor henzelf, mij en het bedrijf, wat mag men nu eigenlijk in de bedrijfssfeer nog meer verwachten?

1 fabel leeft ook over islamieten, ze zouden niets hebben met huisdieren oftewel honden,katten etc, 1 islamitische collega van mij heeft al ruim 1000 euro uitgegeven aan de dierenarts voor zijn kat, hij maakt zich veel zorgen over deze kat en gaat tot het uiterste, deze kat is een gezinslid en moet alle kansen krijgen, ik zeg jullie dat deze kat veel geld mag gaan kosten, hij zal er voor werken en de rekening betalen zonder onderbouwing daarvan.

Ik zoek continue het gesprek op met alle collega`s dus ook de collega`s die een islamitisiche afkomst hebben. Deze collega`s lijken wat verward door alles wat er speelt, ze hebben de neiging om heel stil te zijn, vooral niet willen opvallen door alles wat er gaande is in nederland, collega`s en ik blijven in gesprek gaan met hen en proberen hen het vertrouwen te blijven geven, als deze collega`s in ieder geval circa 8 uur per dag zich gesteund voelen hopen wij maar dat ze willen blijven geloven in samenleven en samenwerken.

Wat betreft het priveleven van de islamitische samenleving, daar zet ik nog steeds een vraagteken, ik denk en weet wel zeker dat daar nog een fikse slag te maken valt, men moet daarvoor wat dichter bij het vuur zitten, veel tijd willen investeren en zeker incalculeren dat de hedendaagse islamieten leven tussen 2 culturen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 03:44

Myra schreef:
Nee, zo krom is onze cultuur. Iedereen geloofde vroeger de kerk, omdat zij "gezonden" waren en de stem van "God" konden horen.
Misschien een harde uitspraak, maar zo krom is religie: verantwoording bij een grote macht leggen in plaats van jezelf. En daar is onze hele cultuur nu opgebouwd.

Religie, mooi als men daar wijs mee is in alle opzchten, jammer genoeg heb ik ondertussen al erg veel voorbeelden gezien die lijken te wijzen op iets anders.

RK of Islamitisch, beiden geloven hebben hun problematiek, wat ben ik blij dat mijn oude bejaarde vader toendertijd mij in een geheel ander gedachtengoed heeft opgevoed. zijn geloof was erg christelijk vanuit de doop. Mijn vader vondt dat een ieder eerst goed moest willen zijn voor zichzelf en direct daarachteraan voor een ander....ik probeer mijn vader daarin te volgen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 06:27

Als je op het platte land woont is de kans groot dat je CDA of PVDA stemt, omdat je dan helemaal niet bekend bent met de problematiek van de alochtonen. Woon je in de grote steden, dan ken je die wel, en zul je waarschijnlijk meer naar Wilders neigen. Vooral meisjes en vrouwen kennen de lastige Marokkaantjes die totaal geen respect hebben voor ze. Mijn mening is dan ook dat als die Marokkanen zich niet zo zouden gedragen alsdat ze nu doen, het alochtonen probleem bijna niet zou bestaan.
Ik ken ook een paar hele fijne Marokkanen, maar ze zijn wel de uitzondering, en niet de regel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:02

krackertje schreef:
Myra schreef:

Religie, mooi als men daar wijs mee is in alle opzchten, jammer genoeg heb ik ondertussen al erg veel voorbeelden gezien die lijken te wijzen op iets anders.

RK of Islamitisch, beiden geloven hebben hun problematiek, wat ben ik blij dat mijn oude bejaarde vader toendertijd mij in een geheel ander gedachtengoed heeft opgevoed. zijn geloof was erg christelijk vanuit de doop. Mijn vader vondt dat een ieder eerst goed moest willen zijn voor zichzelf en direct daarachteraan voor een ander....ik probeer mijn vader daarin te volgen.

volgens mij zijn z'on beetje al de oorlogen gerelateert aan religie....