Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:_sparta_ schreef:Ik draai niet, ik heb een andere mening. Maar dat respecteer jij niet van andere.
A staat er niet dat jij draait
B weet jij helemaal niet wat ik wel of niet respecteer en is een dergelijke mening daarover erg kortzichtig en respectloos.
sarabande schreef:maar je moet de boel niet om gaan draaien.
Krips schreef:De vraag is waarom vind jij dat het draait. Want ik vind 'hij draait' eerlijk gezegd nog steeds geen argument. Het kan heel goed dat je dat vind en dat vonden heel veel mensen. Dus vind ik het prima dat dat jou mening is. Maar ik kan er eigenlijk niet op reageren omdat je niet zegt waarom hij volgens jou draait.
gohya schreef:sarabande schreef:Wbt de val van het kabinet, eerst dat gedoe van Balkenende over dat rapport van Davids, waar hij over ging liegen. En als je de media een beetje gevolgd had zou je weten dat niet Bos maar dat achterbakse christelijke zooitje het kabinet heeft laten vallen.
Hier ben ik het helemaal mee eens!
[Ben ik het toch nog een keer met "sarabande" eens].
_sparta_ schreef:Dat de CDA niet hoog op de peilingen hoeft te staan is een andere discussie dan wat men van het vallen van het kabinet vond. Als je daar over las waren gewoon de meningen verdeeld. Net zoals hier.
_sparta_ schreef:Ik draai niet, ik heb een andere mening. Maar dat respecteer jij niet van andere.
Myra schreef:Nee, zo krom is onze cultuur. Iedereen geloofde vroeger de kerk, omdat zij "gezonden" waren en de stem van "God" konden horen.
Misschien een harde uitspraak, maar zo krom is religie: verantwoording bij een grote macht leggen in plaats van jezelf. En daar is onze hele cultuur nu opgebouwd.
krackertje schreef:Myra schreef:Nee, zo krom is onze cultuur. Iedereen geloofde vroeger de kerk, omdat zij "gezonden" waren en de stem van "God" konden horen.
Misschien een harde uitspraak, maar zo krom is religie: verantwoording bij een grote macht leggen in plaats van jezelf. En daar is onze hele cultuur nu opgebouwd.
Religie, mooi als men daar wijs mee is in alle opzchten, jammer genoeg heb ik ondertussen al erg veel voorbeelden gezien die lijken te wijzen op iets anders.
RK of Islamitisch, beiden geloven hebben hun problematiek, wat ben ik blij dat mijn oude bejaarde vader toendertijd mij in een geheel ander gedachtengoed heeft opgevoed. zijn geloof was erg christelijk vanuit de doop. Mijn vader vondt dat een ieder eerst goed moest willen zijn voor zichzelf en direct daarachteraan voor een ander....ik probeer mijn vader daarin te volgen.