kinderbijslag: onzin of nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinderbijslag : onzin of nodig.

-onzin je moet je kind zelf kunnen onderhouden en niet met hulp van belasting betalend nederland.
110 (29%)
-nodig: moeten we alles zelf betalen?
266 (70%)

Totaal aantal stemmen: 376

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:42

plokkie schreef:
plokkie schreef:

Adoptie...

Hoewel ik me na een verkrachting niet voor kan stellen dat je niet de eerste paar maanden regelmatig een zwangerschapstest doet.

Je hebt ook nietsvermoedende mensen ;)
Bij gewone mensen duurt een kind adopteren minstens twee jaar,dus tja...

Hoe bedoel je? Ik bedoel dat als je verkracht bent en er te laat achter komt dat je zwanger bent je het kind af kan staan voor adoptie...

En wat bedoel je met deze zin:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:43

dipstaartje schreef:
wat ben je toch weer verschrikkelijk negatief over alles vjestagirl.

je bent overal tegen wat met kinderen te maken heeft.

Waar ben ik negatief? Ik zie het echt niet?

En jouw berichtje heeft niets met het topic te maken, dus ik stel voor dat we dit gesprek via de PB voortzetten.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:49

kbs is niet nodig
ifv ben je tegen

en daarbij vind ik je antwoorden die je geeft op reacties op andere mensen erg negatief

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:50

plokkie schreef:
plokkie schreef:
Je hebt ook nietsvermoedende mensen ;)

Hoe bedoel je? Ik bedoel dat als je verkracht bent en er te laat achter komt dat je zwanger bent je het kind af kan staan voor adoptie...

Als je als gewone burger een kind wilt adopteren,duurt dit zeker 2 jaar,in het buitenland kan het oplopen tot 4 jaar.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:51

Is dat negatief?
Ik ben ook tegen kinderbijslag. IVF, mag van mij. Maar omdat het de samenleving ook al genoeg kost voordat er kinderen zijn en ook als er kinderen zijn, hoeft van mij daar bovenop niet nog eens kinderbijslag. Negatief of een mening?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:54

plokkie schreef:
plokkie schreef:

Als je als gewone burger een kind wilt adopteren,duurt dit zeker 2 jaar,in het buitenland kan het oplopen tot 4 jaar.

Maar dat is toch geen probleem? Er is een wachtlijst om kinderen te adopteren. Wat inhoudt dat je er 2 partijen gelukkig mee maakt.
1) de moeder die ongewenst zwanger was en nu het kind niet op hoeft te voeden
2) de mensen die dolgraag kinderen willen maar niet zwanger kunnen/willen worden en nu toch een kind hebben...

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:07

plokkie schreef:
plokkie schreef:

Maar dat is toch geen probleem? Er is een wachtlijst om kinderen te adopteren. Wat inhoudt dat je er 2 partijen gelukkig mee maakt.
1) de moeder die ongewenst zwanger was en nu het kind niet op hoeft te voeden
2) de mensen die dolgraag kinderen willen maar niet zwanger kunnen/willen worden en nu toch een kind hebben...[/quote]

Maar dan zit de moeder nog steeds met het kind.

_sparta_

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:08

Ik vermoed niet dat de moeder die tijd het kind zelf moet houden. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:08

Nee... Dan heeft de moeder het kind afgegeven aan andere mensen die graag een kind willen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:21

Ik realiseer me ineens iets.

Dipstaartje: dat ik tegen IVF ben heeft niets te maken met dat er dan meer kinderen komen, maar met het feit dat ik het onnatuurlijk vind en dat ik denk dat als je lichaam aangeeft dat je iets niet kan dat je daarnaar zou moeten luisteren. Als ik mijn benen niet in mijn nek kan leggen dan kan ik het wel door laten duwen, maar dat is niet goed voor mijn lichaam. Dat bedoelde ik, daarom ben ik tegen IVF. Niet omdat er daardoor meer kinderen komen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:27

Ik ben wel voor ifv hoor
zijn mense die het gewoon super graag willen...
Vind het zoiezo eerlijker en mooier dan mensen die een kind hebben die hele dagen bij chreche en oppas spendeert omdat ze erbij willen horen of omdat ze slordig met de pil zijn geweest of dergelijke.. Dus nee vind het onzin om ertegen te zijn . Ik ben voor ivf en voor abortus .. En er zijn ook oefeningen om uiteindelijk wel je benen in je nek te kunnen leggen ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:33

shilady schreef:
Ik ben wel voor ifv hoor
zijn mense die het gewoon super graag willen...
Vind het zoiezo eerlijker en mooier dan mensen die een kind hebben die hele dagen bij chreche en oppas spendeert omdat ze erbij willen horen of omdat ze slordig met de pil zijn geweest of dergelijke.. Dus nee vind het onzin om ertegen te zijn . Ik ben voor ivf en voor abortus .. En er zijn ook oefeningen om uiteindelijk wel je benen in je nek te kunnen leggen ;)

Het was een voorbeeld... Ieder voorbeel kun je vern*ken, daar ging het niet om.

En wie zegt dat die IVF mensen niet de kinderen hele dagen bij de chreche en de oppas achterlaten? Dat ze hem hebben wil niet zeggen dat ze er goed voor zorgen.

Ik denk dat ons lichaam een schitterend systeem heeft om je te vertellen dat dingem niet kunnen of niet werken: dan doet het t namelijk gewoon niet. Been kapot? Dan kun je er niet op lopen. Arm kapot? Dan kun je er niet mee schrijven. Voortplantings orgaan kapot? Dan kun je er niet mee voortplanten. Er is íets mis, anders zou het namelijk wel werken? Waarom dan willens en wetens doordrammen?

Maar daar gaat deze discussie niet over. Terug naar de KBS.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:41

Als mn been is gebroken laat ik het maken ;)
Zolang er wetenschappelijk veel middelen zijn gebruik ik die!
Ik vind kbs erg nuttig voor moeders die er alleen voor staan . En het is gewoon een leuk extraatje :) Iedereen betaald nou eenmaal belasting voor dingen waar ze vaak zelf niet achter staan (oorlog abortus ... Of dingen die ze zelf niet zullen gebruiken ivf.. Maarja sommige mensen zijn gewoon nooit ziek mankeren nooit wat breken nooit een been die moeten ook betalen voor een ziekteverzekering je kan het maar hebben betaald allemaal je weet nooit wat je overkomt . Als vrienden van mij ivf willen doen of een abortus dan gun ik ze dat allemaal van harte . Zelfde als kbs gun ik ze ook van harte .. Niet iedereen is even rijk en ik vind dat we mensen met iets minder geld ook een extra moeten gunnen. En ookal krijgen gezinnen met een redelijk inkomen ook kbs ik gun het ze ook van harte gewoon iedereen gunnen niet misgunnen omdat je er zelf geen gebruik van kan of wil maken ;)

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:49

Vjestagirl schreef:

Dipstaartje: dat ik tegen IVF ben heeft niets te maken met dat er dan meer kinderen komen, maar met het feit dat ik het onnatuurlijk vind en dat ik denk dat als je lichaam aangeeft dat je iets niet kan dat je daarnaar zou moeten luisteren. Als ik mijn benen niet in mijn nek kan leggen dan kan ik het wel door laten duwen, maar dat is niet goed voor mijn lichaam. Dat bedoelde ik, daarom ben ik tegen IVF. Niet omdat er daardoor meer kinderen komen.

als je zo denkt hoeft er helemaal niet xtra geld naar de zorg laat de natuur zijn gang gaan
(is totaal niet mijn mening hoor)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:51

shilady schreef:
Als mn been is gebroken laat ik het maken ;)
Zolang er wetenschappelijk veel middelen zijn gebruik ik die!
Ik vind KBS erg nuttig voor moeders die er alleen voor staan. En het is gewoon een leuk extraatje :) Iedereen betaald nou eenmaal belasting voor dingen waar ze vaak zelf niet achter staan (oorlog, abortus)... Of dingen die ze zelf niet zullen gebruiken IVF. Maarja sommige mensen zijn gewoon nooit ziek, mankeren nooit wat, breken nooit een been. Die moeten ook betalen voor een ziekteverzekering. Je kan het maar hebben betaald allemaal, je weet nooit wat je overkomt. Als vrienden van mij IVF willen doen of een abortus dan gun ik ze dat allemaal van harte. Zelfde als KBS gun ik ze ook van harte. Niet iedereen is even rijk en ik vind dat we mensen met iets minder geld ook een extra moeten gunnen. En ookal krijgen gezinnen met een redelijk inkomen ook KBS ik gun het ze ook van harte. Gewoon iedereen gunnen, niet misgunnen omdat je er zelf geen gebruik van kan of wil maken ;)

IVF is niet het repareren van je voortplantings organen, IVF is het dwingen van je lichaam iets te doen wat het aangeeft niet te kunnen. Zoiets als een maraton rennen op een gebroken been.

Maar anders dan KBS zijn IVF en abortus beschikbaar voor iedereen, net als medische zorg. Dat heeft niets met gunnen te maken, dat heeft wat te maken met eerlijke verdeling van het geld. Je betaald geld aan de staat zodat ze voor algemene voorzieningen. Algemeen, dus voor iedereen. Niet alleen voor degene die er voor kiezen kinderen te krijgen. En natuurlijk zullen er altijd dingen zijn waarvan je vindt dat we er niet voor hoeven te betalen. Zoals dat ik vind dat we de fonsen van defencie (je betaald hoe dan ook niet voor oorlog, alleen voor bescherming en hulp) kunnen korten. Maar, dat kun je bepalen door te gaan stemmen, door je in te lezen in verkiezings programma's etc.

En ik vind het raar dat wij als belasting betaler het 'leuke extratje' van andere mensen moeten betalen, zolang er nog gigantische wachtlijsten in de zorg zijn, zolang er in het onderwijs nog vanalles te verbeteren valt, zolang er nog bejaarden pyjama dag hebben, zolang er nog een voedselbank nodig is, zolang de bijstand nog onder minimum bestaans niveau zit. Er zijn zo gigantisch veel dingen die nog verbeterd kunnen worden, die zo belangrijk zijn voor iedereen, die iedereen op een bepaald punt in zijn leven onvrijwillig nodig kan hebben, dat ik me afvraag waarom we betalen voor het extratje van een ander.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:53

mariellede schreef:
Vjestagirl schreef:

Als je zo denkt hoeft er helemaal geen extra geld naar de zorg, laat de natuur zijn gang gaan
(is totaal niet mijn mening hoor).

Een gebroken been kun je repareren. Een ziekte kun je bestrijden.
Maar IVF is niet je lichaam repareren, het is het dwingen om te doen wat het niet kan.

Maar goed, dan stoppen we het geld in het onderwijs, in de bejaardentehuizen, in de bijstand, in subsidies voor boeren zodat het eten/drinken goedkoper kan... De zorg was maar een voorbeeld hé mensen.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:54

een ziekte bestrijden is je lichaam ook dwingen iets te doen wat hij zelf niet kan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:56

mariellede schreef:
Een ziekte bestrijden is je lichaam ook dwingen iets te doen wat hij zelf niet kan.

Waar je lichaam beter van wordt. Je lichaam zal niet beter worden van een zwangerschap als het eigenlijk geen zwangerschap aankan...

Maar goed, we gaan compleet offtopic. Terug naar de KBS

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:58

er wordt vaak Chemo gedaan om een leven te rekken hier wordt je lichaam niet beter van.
en je lichaam kan dat ook echt niet aan.

maar dit heeft helemaal niets met KB te maken, maar waar je het ook instopt deze discussies zal je altijd houden,.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:42

In de poll staat in een van de keuzes geschreven dat de KB wel kan worden afgeschaft, omdat je zelf voor de kosten voor je kind op moet kunnen draaien, en niet belastingbetalend Nederland ervoor op moet laten draaien. Om die reden vind ik dat de stufi wel in deze discussie thuishoort, want een vervolg op de KB is toch een stufi, als je kind verder gaat leren op zijn/haar 18e.
Hoewel studerende kinderen wel vele malen duurder zijn dan kinderen tot en met de middelbare school natuurlijk. Dat is ook wel weer een feit.

Vjestagirl schreef:
Ik vind het systeem wat we nu hebben voor buitenlandse studenten wel mooi. Je kunt stufi krijgen, maar je moet er wel 36 uur per maand naast werken. Op die manier dragen studenten op dat moment al bij aan de maatschapij, je voorkomt dat er stufi weg gedronken wordt (want drinken kun je dan van het geld van je baantje) en de stufi zelf kan in de studie gestoken worden.

Hoe doen buitenlandse studenten het met terugbetalen? Weet jij dat Vjestagirl? Daarnaast denk ik dat ze het met die ca 9 uur per week niet redden om ook hun kost en inwoning te betalen. Dat zal ook betaald moeten worden door belastingbetalend Nederland.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:49

Buitenlandse studenten betalen (net als Nederlandse studenten op dit moment) niet terug.

En deze discussie gaat over KBS, niet over wat er nog meer nutteloos is in Nederland.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:52

Ik probeer uit te leggen waarom ik van mening ben dat de stufi wel direkt te maken heeft met de KB.

Ik heb het niet over nutteloze kernraketten of zo. Ik heb het over het vervolg van de KB, nl de stufi.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:53

Only_Hellen schreef:
Ik probeer uit te leggen waarom ik van mening ben dat de stufi wel direkt te maken heeft met de KB.

Ik heb het niet over nutteloze kernraketten of zo. Ik heb het over het vervolg van de KB, nl de stufi.

Ik ben van mening dat je voor alles kunt sparen. Dus bijvoorbeeld 2 of 3 jaar werken voor je studie om te sparen vind ik geen slecht idee.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:59

Dat sparen zou al eerder moeten gebeuren. Door de ouders dan. Tenzij ze het jaarlijks op kunnen hoesten na de middelbare school. Uitstel (om te sparen en dus te werken) zal in veel gevallen afstel zijn ben ik bang. Daarnaast ben je ook weer een aantal jaar ouder als je afstudeert.

Tja, KB net als de stufi inkomensafhankelijk vind ik op zich geen slecht idee.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:01

Ik wel. Bijna alles is in Nederland inkomens afhankelijk. Je wordt gewoon afgestraft als je een studie volgt en hard werkt.