[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Bermudaa

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 15:11

Heel erg oneens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:11

Bermudaa schreef:
Unwritten schreef:
ABN kan je ook niet verwachten binnen korte tijd, ik spreek al mijn hele leven Nederlands, en ook ik heb moeite met ABN omdat het gewoon ontzettend lastig is.

Dus ben je het ermee eens of oneens?

Met de stelling ben ik eens, iemand moet goed genoeg Nederlands kunnen om hier een uitkering te kunnen krijgen. Daaraan toegevoegd dat men minimaal een jaar in dienst moet zijn geweest, of een vast contract hebben en arbeidsongeschikt raken. Maar imo niet alleen voor buitenlanders, maar ook voor gewone Nederlanders.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:13

Citaat:
Maar imo niet alleen voor buitenlanders, maar ook voor gewone Nederlanders.

Zeker, voor iedereen. En 1 jaar werken is de rest van het leven uitkering?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:14

_sparta_ schreef:
ABN is niet nodig, verstaanbaar is voldoende.
En de mensen die hier de hand ophouden en nooit gewerkt hebben? Die krijgen heel mooi bijstand van Nederland, want we mogen mensen niet in de kou zetten.
Hoe denken jullie daar over?

Zo oneens....!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:14

Nee, aan een uitkering horen regels vast te zitten dat je zsm weer solliciteert voor een nieuwe baan. En solliciteer je niet binnen bepaalde periodes, en blijf je bij afwijzingen niet solliciteren, dan ookde uitkering weer intrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:15

Adil18 schreef:
_sparta_ schreef:
ABN is niet nodig, verstaanbaar is voldoende.
En de mensen die hier de hand ophouden en nooit gewerkt hebben? Die krijgen heel mooi bijstand van Nederland, want we mogen mensen niet in de kou zetten.
Hoe denken jullie daar over?

Zo oneens....!

Ook mee oneens. Iemand moet werken om een uitkering te krijgen, daar een uitkering een percentage van het laatst verdiende salaris behoort te zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:15

Unwritten schreef:
Met de stelling ben ik eens, iemand moet goed genoeg Nederlands kunnen om hier een uitkering te kunnen krijgen. Daaraan toegevoegd dat men minimaal een jaar in dienst moet zijn geweest, of een vast contract hebben en arbeidsongeschikt raken. Maar imo niet alleen voor buitenlanders, maar ook voor gewone Nederlanders.

Inderdaad :j want het zijn niet alleen allochtonen die misbruik maken van een uitkering. Wat ik trouwens ook wel erg vind zijn die tienermoeders die ook van een uitkering leven. Aan de ene kant snap ik eht, aan de andere kant niet... Ik ken iemand die een kind heeft, 22 jaar, leeft van een uitkering en gaat ook gewoon uit... niet dat ze superluxe woont, maar ik vind dat dan ook weer vrij appart...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:16

Unwritten schreef:
Nee, aan een uitkering horen regels vast te zitten dat je zsm weer solliciteert voor een nieuwe baan. En solliciteer je niet binnen bepaalde periodes, en blijf je bij afwijzingen niet solliciteren, dan ookde uitkering weer intrekken.

Maar hier binnenwandelen, nog niks hebben gedaan en dan meteen geld krijgen...? Daar gaat het toch om volgens mij?

Edit: heb je post hierboven gelezen, over werken voor een uitkering, ben ik het mee eens :j
Laatst bijgewerkt door Adil op 26-02-10 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt

_sparta_

Unwritten schreef:

Dan zijn we het daar over eens. Dat betekend dat veel mensen nu geen recht hebben op een uitkering
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 26-02-10 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Adil18 schreef:
Unwritten schreef:

Maar hier binnenwandelen, nog niks hebben gedaan en dan meteen geld krijgen...? Daar gat het toch om volgens mij?

Staat in de post eronder ;) ik was niet snel genoeg met editten :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:17

Unwritten schreef:
Staat in de post eronder ;) ik was niet snel genoeg met editten :D

Had het net gelezen en ook even een edit toegevoegd... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:17

lifaya schreef:
Unwritten schreef:

Inderdaad :j want het zijn niet alleen allochtonen die misbruik maken van een uitkering. Wat ik trouwens ook wel erg vind zijn die tienermoeders die ook van een uitkering leven. Aan de ene kant snap ik eht, aan de andere kant niet... Ik ken iemand die een kind heeft, 22 jaar, leeft van een uitkering en gaat ook gewoon uit... niet dat ze superluxe woont, maar ik vind dat dan ook weer vrij appart...

Die moeten ook gestimuleerd worden om weer parttime te werken, daarom zou bij wijze van, kinderopvang ook meer gestimuleerd moeten worden, en niet zo duur moeten zijn.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:18

Adil18 schreef:
Teddy321 schreef:
Adil,ik ben het best in grote lijnen eens met de stelling dat ze zich zo onderhand maar eens MOETEN aanpassen. Maar zou dat gaan met de radicale overtuiging van Wilders??

Ik denk dat Wilders eerst wil bereiken dat er een stop komt op de stroom hierheen. Zo ook het voorbeeldje met de uitkering. Wanneer iemand in de eerste 10 jaren niet met uitkering hoeft te rekeningen, komen er alleen nog maar mensen met goede uitzichtten, mensen die waarschijnlijk meteen aan de slag kunnen. Dat zijn ook de mensen die willen integreren :j

Daarbij denk ik dus dat Wilders het integreren an sich niemand op wil leggen maar gaat selecteren. Mensen die willen integreren zullen zich daarbij onderscheiden van de rest. Zo krijg je dus een ongedwongen integratie, die mensen willen integreren...

Echter de selectieprocedure, dat gaat een hele moeilijke worden en het gaat moeilijk worden zoiets zonder vooroordelen in de juiste banen te leiden....Daar zit bij mij het enige puntje waaran ik bij Wilders twijfel, wat ik echter iemand als Fortuyn zonder nadenken had toevertrouwd. Maar ik geloof aan dit systeem, en daarom is PVV voor mij de enige optie (bij verschillende tests kwamen bij mij alleen VVD en PVV op plek 1 en 2 uit en PVV net iets vaker op 1...)

Snap je mijn verhaal een beetje?

Ja ik snap je verhaal wel, alleen zie ik het anders. Maar dat mag, trouwens anders waren we snel uit gediscussieerd :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:54

Anya schreef:
Onassa schreef:
Jullie maken mijn voorbeeld nu een beetje belachelijk merk ik.
Maar kan je je voorstellen, dat je bent opgegroeid in een dorp en je komt dan daar te wonen dat je je als 19jarige meid helemaal kapot schrikt?
Ik heb het idee dat er nu een beetje lacherig over word gedaan, maar heb daar toendertijd lang last van gehad en was bang daar te wonen.

Ik schreef dit op het stukje van Toekie, zij had een hele mooie ervaring daar, ik dus niet.
En zo krijg je toch ieder zelf een impressie van allws in het leven??
Ik wil zeker niet een bepaald soort mensen over een kam scheren, dat kan je nooit doen, maar alles wat je met mensen van buitenlands afkomst mee maakt is niet altijd even mooi.
En nee, ik ga ook op zondag niet naar de kerk en fiets zeker weinig en al helemaal niet gezellig burgelijk met de hele familie (heb ik trouwens ook weinig) ,maar dat vind ik nogal twee grote verschillen om maar een voorbeeld te geven.

Maar er is toch niemand die ontkend dat mensen van buitenlandse afkomst niet allemaal even lief zijn?
Het probleem is alleen dat mensen van autochtone afkomst ook niet allemaal even lief zijn.
Als voorbeeld: ik vond mijn paard enkele jaren geleden toegetakeld in de wei. Steekwonden, breuk bij kaak/neusbot: ze heeft weken met een drain in haar hoofd gestaan. Mijn dingetje om onpasselijk van te worden. En ja: hoogstwaarschijnlijk was zij één van de eerste slachtoffers van de paardenbeul. Een overigens volkomen witte 'ingeburgerde' dader. Die alleen gepakt is omdat hij ook een zwerver vermoord heeft.

Deze man is berecht. Zoals iedereen die in Nederland een misdrijf begaat wordt berecht. Als ze gepakt worden natuurlijk.

Witte mensen in mijn stad (nou ja dorp) doen ook wel gruwelijke dingen. Eendjes vermoorden bijvoorbeeld. Word ik ook onpasselijk van. En wordt niet of nauwelijks bestraft. Of katten in een pijp lokken zodat ze stikken. Minder herkenbaar bloederig. Ook niet leuk. Het gaat niet om de afkomst, maar om de daad. Die moet aangepakt. Ongeacht kleur of afkomst.

Ik spring er sinds gisteravond zo weer in niet bijgelezen dus verder.
Maar jeetje meid....wat een verhaal, vreselijk!!!!
En net nadat ik de post had geplaatst heb ik daarna een voorbeeld gegeven van die nederlandse lonsdale klojo's die een oude man lastig vielen, daarmee wilde ik ook even aan geven dat ik het niet op een bepaalde groepering alleen gemunt heb.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:01

_sparta_ schreef:
Of jij allochtone of autochtone schrijft maakt me niets uit. Is voor mij hetzelfde. Crimineel is crimineel.
En als we eindelijk eens gajes wat eerder zouden straffen en van straat zouden halen, hoeven de vrouwen in je voorbeeld niet tot zulke erge daden te komen. Want dan had het recht wel eerde gezegevierd. Nu kan het gajes door gaan en hebben die vrouwen geen keuze meer.

Dat gajes pak je zomaar niet.
Meestal gebeurt dit achter gesloten deuren en durven vrouwen daar niet mee naar buiten te komen uit angst voor repressailles.
Helaas spreek ik hier uit ervaring en gaat zo'n man vrij uit en nagenoeg niemand die weet wat die vent zijn vrouw allemaal heeft aan gedaan.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:03

Juist dat bedoel ik. Als een vrouw wist dat er na een aangifte echt eens gehandeld werd, dan durfde vrouwen veel meer. Nu niet en dat is te begrijpen. Zulke mafkees staat de dag later helemaal agressief weer op straat.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:05

Snap ik hoor. Lief van je om er nog even op terug te komen.
Ik ben zo boos geweest. Zeker toen ik erachter kwam dat de paardenbeul ergens woonde waar ik al jaren langsgefietst ben.

Ik gun die man persoonlijk een levenlang in een cel. Deze man is zo gestoord dat het niet meer te redden is. Maar ik ben ook wel zo reeel om te weten dat hij uiteindelijk vrij komt, of tenminste verlof krijgt.

En dat vind ik ook zo vervelend aan de hele discussie die nu speelt. Hij wordt in allochtonen of niet getrokken. In zwart wit: wel of niet de cel in kieperen.

Terwijl ik niet persé ben tegen duidelijk straffen maar wel altijd in gedachten houdend wat het effect van de straf is. En of je dat niet moet combineren met juist na uitzitten van de straf toezicht houden (bijvoorbeeld voor pedofielen) of gekken zoals de paardenbeul, of dat je moet kiezen voor een vorm van begeleiding die mensen helpt weer een plek te krijgen. Bijvoorbeeld door begeleiding naar werk, ze laten leren in de gevangenis, desnoods vrijwilligerswerk te laten doen (als dat veilig is). Zoals verplicht naar bureau Halt ook veel beter werkt dan een boete. Of verplicht je rijbewijs opnieuw halen ook meer impact heeft dan een boete.

En dat voor allochtonen én autochtonen allemaal hetzelfde. Want de kleur van degene die het doet maakt het niet meer of minder erg wat er gebeurt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:08

Ik kom ook net weer binnen. En net weer bijgelezen.
Sparta: dat zou soms zo kunnen werken, maar heel vaak is dat helaas ook niet zo. Blijf van mijn lijf huizen zitten vol met vrouwen die zich an gort laten slaan omdat ze ook van iemand houden. Het gedrag van een dader vergoelijken. Of hij zich nu wel of niet schuldig maakt aan geweld maakt dan niet uit. Psychologische terreur kan zo ver gaan dat ze het zelf niet eens als psychologische terreur benoemen en rustig melden dat ze van die persoon houden. Omdat ze soms ook niet beter weten. Of zich volkomen afhankelijk hebben gemaakt van zo'n eikel. Dan helpt het voorbeeld van een ander niet. Gaan ze gewoon door. Begaan uiteindelijk het misdrijf, worden daar terecht voor gestraft en de betreffende man zoekt een ander.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:13

Dat de betreffende man dan een ander zoekt zou anders moeten, die betreffende man hoort ook vast. Simpel. Daar schort het gewoon te hard aan.
Dat die vrouw dan vast komt te zitten, erg, maar ook terecht. Ze krijgen als ze naar buiten komen met hun verhaal genoeg hulp, maar als ze daar niet voor kiezen, maar uiteindelijk kiezen voor moord, dan deal je daar ook maar mee. Moord is een keuze die niet gemaakt hoeft te worden (als het systeem zo aangepast word dat een dergelijkr vent eens vast kwam voor meer dan even, zoals ik al voorstelde)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:39

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:04

Adil18 schreef:
Unwritten schreef:

Maar hier binnenwandelen, nog niks hebben gedaan en dan meteen geld krijgen...? Daar gaat het toch om volgens mij?

Dit is gewoon feitelijk onjuist.

Je moet nu minstens 5 jaar legaal en onafgebroken in NL wonen om een bijstandsuitkering te kunnen aanvragen. Zelfs voor een Europeaan geldt dat. Vluchtelingen uitgezonderd, dat is een andere situatie.

En om een gezinslid uit een ander land hierheen te halen moet je minstens 125 % van het minimumloon verdienen zodat je die persoon kan onderhouden.

Ik snap de bijval dan ook niet zo niet zo voor Wilders zijn plan om mensen 10 jaar te laten wachten op een uitkering als ze binnenkomen. Dat is toch al zo? Volgens mij heeft iedereen een enorm vertekend beeld van de werkelijkheid zoals die nu is. Zo slap en lief is NL helemaal niet!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:08

Oh, en ook werken voor een uitkering is nu al vel;e jaren (sinds de invoering van de WWB in 2003) vrij normaal. Wel eens van Work First gehoord? Zijn we nog bijna mee voor het Europese Hof gekomen omdat het tegen de grondrechten op vrije keuze van arbeid zou zijn.

Dus Nederland is niet makkelijk en soft en Wilders is niet vernieuwend en anders.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:15

Bermudaa schreef:
Wat vinden jullie van de uitspraak; eerst onze taal leren, dan pas een uitkering. ?

Ben ik het tot op zekere hoogte mee eens. Mensen moeten zich duidelijk inzetten om onze taal te leren, maar er zijn ook mensen die gewoon totaal geen taalgevoel hebben en altijd gebrekkig Nederlands blijven spreken. Je hoeft de taal van mij dus niet foutloos te beheersen om een uitkering te ontvangen.
Dat doen Nederlanders zelf namelijk ook niet (ik zag hier vandaag nog 'hun hebben' voorbijkomen).

Maar ik vind sowieso dat een uitkering aan veel strengere regels mag worden gebonden, zodra je ook maar iets kan werken moet je dat doen. En dan geen gemekker dat je niet meer verdient dat je uitkering is. Werken hoort de norm te zijn, uitkering de uitzondering.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:30

Bermudaa schreef:
Grappig is dat veel mensen die hier reageren vooral tegen de PVV zijn, maar energie steken in het verdedigen van standpunten voor hun eigen partij dat doen ze niet. Nee...het is immers makkelijker om ergens tegen te zijn, da's nog leuk ook. Met z'n allen de boel afzeiken...precies hetzelfde als wat Wilders doet dus... Grappig. :)

Wat wil je dan dat ik verdedig over mijn partij??? Ik geloof dat ik genoeg argumenten voor mijn keuze gegeven heb.

Wanneer ik echter argumenten van Wilders' aanhangers ontkracht wordt er spontaan niet meer gereageerd.

Wie is er dan raar bezig???

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:31

Adil18 schreef:
Bermudaa schreef:
Verder heb ik niemand in dit topic zien beweren dat álle buitenlanders/allochtonen criminelen zijn etc.

Dat doet zelfs Wilders niet eens :)*

Daarom vind ik het idee juist zo goed om allochtonen die zich niet kunnen gedragen, naar eigen land terug te sturen.
En de verdere criminelen op droog brood en water te zetten ;)

En dat geld gebruiken om juist niet die criminelen te helpen.
Maar mensen die ernstig ziek zijn en er niet om hebben gevraagd en oude mensen een mooie oude dag te leveren.