Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anshrop schreef:Moet je toch even een stukkie terug lezen denk ik.
Het gaat niet om het kledingstuk, het gaat om waar dit kleding stuk voor staat.
Een groep mensen die een bepaald geloof aanhangen, waarvan de invloed te groot gaat worden op huidige regels en rechten van de samenleving, vormt een gevaar voor die zelfde rechten en regels.
Zelfs in Amerika is een aantal jaar geleden gebed in publieke scholen verboden, om alle leerlingen gelijke rechten te geven. Een zeer gelovig volk, dus met veel protest, maar separation of church and state is daar vast gelegd in de grondwet.
Focussed schreef:Blue_Eyes schreef:Nou ben ik toch redelijk gepokt en gemazeld in het christendom, maar die is nieuw voor me. Waar haal je die vandaan?
Ik ben inmiddels expert op het gebied van de bijbel![]()
Ik weet niet of je het boek kent: (Nederlandse versie: Een jaar lang leven volgens de Bijbel
Hij leeft een jaar letterlijk volgens de Bijbel. Daar staat het letterlijk geciteerd in (met als gevolg dat hij dus al z'n kleren moet laten nakijken door een priester of het wel allemaal van 1 soort garen is) .
anshrop schreef:Moet je toch even een stukkie terug lezen denk ik.
Een groep mensen die een bepaald geloof aanhangen, waarvan de invloed te groot gaat worden op huidige regels en rechten van de samenleving, vormt een gevaar voor die zelfde rechten en regels.
Zelfs in Amerika is een aantal jaar geleden gebed in publieke scholen verboden, om alle leerlingen gelijke rechten te geven. Een zeer gelovig volk, dus met veel protest, maar separation of church and state is daar vast gelegd in de grondwet.
Vjestagirl schreef:anshrop schreef:Moet je toch even een stukkie terug lezen denk ik.
Maar het verbieden van een kledingstuk maakt dat geloof niet minder aanwezig in onze samenleving. Maakt alleen dat je het minder ziet en er minder mee geconfronteerd wordt, maar de mensen zullen net zo aanwezig zijn en net zo veel invloed hebben.
KellyZ schreef:Beste Bokkers!
Ik moet een betogende spreekbeurt houden voor Nederlands en hierbij de mening vragen aan verschillende mensen, om erachter te komen hoe mensen over een bepaald onderwerp denken en wat voor'n verschillende argumenten er zijn.
Mijn stelling luid:
Moet de Burka kunnen?
Als je reageert leg dan uit waarom je voor of tegen deze stelling bent.
Alvast bedankt.
Blue_Eyes schreef:Dat vind ik ook volledig logisch. Ik zie ook niet in waarom je je daaraan zou storen. Als twee mensen een gesprek voeren waarin jij niet betrokken wordt, hoef je dat toch ook niet te kunnen verstaan?
Menino schreef:Blue_Eyes schreef:Dat vind ik ook volledig logisch. Ik zie ook niet in waarom je je daaraan zou storen. Als twee mensen een gesprek voeren waarin jij niet betrokken wordt, hoef je dat toch ook niet te kunnen verstaan?
probleem is dat je dus niet weet of jij er bij betrokken wordt als ze het in een andere taal doenZe kunnen je ook gewoon keihard uitlachen ofzo,
Menino schreef:Blue_Eyes schreef:Dat vind ik ook volledig logisch. Ik zie ook niet in waarom je je daaraan zou storen. Als twee mensen een gesprek voeren waarin jij niet betrokken wordt, hoef je dat toch ook niet te kunnen verstaan?
probleem is dat je dus niet weet of jij er bij betrokken wordt als ze het in een andere taal doenZe kunnen je ook gewoon keihard uitlachen ofzo,
Kirstjuhh schreef:Blue_Eyes : Dat boeid jou misschien niet, maar ik heb er een gruwelijke hekel aan! Het maakt mij echt wel uit of het over mij gaat of niet. Als je in Nederland woon, en de taal kunt, spreek je die. Wat je in je eigen huis doet moet jezelf weten. Maar op straat vind ik het gewoon onbeschoft!
jameyskatje schreef:nou geloof me.. het gaat heus niet altijd over jou hoor. dat dacht ik vroeger ook altijd,maar ben erachter gekomen dat ik helemaal niet zo'n boeiend gespreksonderwerp ben.
gisteren in de bus zaten 2 franse dames in het frans te praten en 2 chinezen zaten hun toch vuil aan te kijken!!! hahaha.. maar nee, het zijn westerlingen, die mogen dat.
nou als ik ooit emigreer blijf ik toch lekker hollands tegen mijn man praten, dat mag ook vind ik, mits er een 3e persoon bij zit die ons niet kan verstaan. maar wanneer anderen niets met ons gesprek te maken hebben blijf ik gewoon nederlands praten. vind het altijd wel lekker dat ik in het butienland vrijuit kan spreken zonder afgeluisterd te worden. lekker prive
Vjestagirl schreef:Ooooh ja, ook hier weleens gehad. Ik zat achter een tafeltje om kaartjes voor concerten te verkopen, en er kwamen 2 meiden binnen die begonnen te roepen 'dat je dan wel een heel triest leven had'. Die hadden ook niet verwacht dat ik Nederlands sprak denk ik...