Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:01

Marjoow schreef:
Zou ook kunnen.

Maargoed, aan de andere kant. Deze foto's worden vrijwel onherkenbaar gemaakt. Dus voor het origineel moeten mensen dan toch naar jouw site toe.

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld :)?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:01

LimaMambo schreef:
Focussed schreef:
Snap jij het niet? HT verdient wel direct aan het uploaden. Het uploaden kost namelijk 1€!!!!

jij snapt het hele spel duidelijk niet..

Wat snap ik dan niet aan het spel? :Y)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:02

Focussed schreef:

en nu ga je natuurlijk ook aantonen WAAROM ze gestolen zijn..?? dus je hebt uiteraard de site van de rechtmatige eigenaar voor ons.. :D

Odysseus

Re: Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:03

Imo kun je niet als gemiddelde 13 jarige broekpoeper zo even aankloppen bij een hengstenhouder om een fotoshoot te doen van Lingh of Jazz hoor.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:04

Focussed schreef:
Imo kun je niet als gemiddelde 13 jarige broekpoeper zo even aankloppen bij een hengstenhouder om een fotoshoot te doen van Lingh of Jazz hoor.

je snapt best wat ik bedoel focussed..
de foto's die via photobucket geupload zijn.. daar zou ik dan graag een link van willen zien van de rechtmatige eigenaar.. want ik neem aan dat je die zo achter de hand hebt omdat je er zeker van bent dat deze gejat zijn.. dat betekend dus dat je me nu die link kan geven

en niet zo neerbuigend doen over die '13 jarige broekpoepers'.. je bent zelf ook nog maar 17 hoor
Laatst bijgewerkt door Limanade op 10-09-09 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:05

Je kunt wel aankloppen, tis alleen de vraag of ze opendoen :D :D :D.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:05

oke, Focussed.

Van wie zijn deze fotos? Hoe heet het paard? Van wie is het paard?
Kun je met 100% zekerheid zeggen dat deze gejat zijn?
Hoe weet je, dat de eigenaar van deze paarden niet op HTC zelf zit? Of familie daarvan?
Hoe weet je dat de ht' er geen mail heeft gestuurd en om foto's heeft gevraagd?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:06

Imo illegaal gaat je niet redden in een eventuele rechtzaak. Als die mensen geen schriftelijke toestemming hebben voor die foto's dan is 't pas illegaal. Maar jij kan nooit weten hoe vaak anderen die meiden toestemming geven om foto's op HT te gebruiken, dat kan je namelijk niet ruiken en als het gaat om iets dat illegaal/legaal is kan en mag je niet oordelen voordat je iets zeker weet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:07

nathalieeee_ schreef:
Marjoow schreef:
Zou ook kunnen.

Maargoed, aan de andere kant. Deze foto's worden vrijwel onherkenbaar gemaakt. Dus voor het origineel moeten mensen dan toch naar jouw site toe.

De foto wordt zo bewerkt dat je eigenlijk het origineel niet meer herkend. Dit is ook voor velen het doel.

Rennie89

nathalieeee_ schreef:

haha lol :+

Ik heb ook wel eens aangeklopt bij de eigenaar van een pikzwarte arabische hengst :+ guess what :P miracels do happend (sorry dyslectie :') )

Maar anyway, het grootste gedeelte is op een oneerlijke manier gevonden en gebruikt. Dat is gewoon logies als je kijkt hoevaak je sommige foto's tegenkomt ;)

Odysseus

nathalieeee_ schreef:

Ziet al een klein meisje met een cameraatje kloppen bij de grote poort: "Joehoe ik wil graag een foto voor m'n paard op Hors Taikoen, joehoe?" Y;(

_O-

LimaMambo: 3 links kan ik je zo al geven :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:08

Focussed schreef:
Focussed schreef:
Snap jij het niet? HT verdient wel direct aan het uploaden. Het uploaden kost namelijk 1€!!!!

Wat snap ik dan niet aan het spel? :Y)

Credits kopen kost geld, het uploaden kost helemaal niets hoor, dat gebeurt niet eens op HTC, maar op externe sites

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:08

Focussed schreef:
nathalieeee_ schreef:

Ziet al een klein meisje met een cameraatje kloppen bij de grote poort: "Joehoe ik wil graag een foto voor m'n paard op Hors Taikoen, joehoe?" Y;(

_O-

LimaMambo: 3 links kan ik je zo al geven :)

kom maar op dan..
en van de overige ben je zowiezo niet zeker dus.. maar bij jou is het zowiezo schuldig tot het tegendeel bewezen is.. :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:09

Marjoow schreef:
nathalieeee_ schreef:

Zou ook kunnen.

De foto wordt zo bewerkt dat je eigenlijk het origineel niet meer herkend. Dit is ook voor velen het doel.[/quote]

En weet je wat je dan krijgt?
Uitgever van het paardenblad Bit ziet die foto's en denkt: Jeetje die kwaliteit, die ruis... Nee dit soort foto's zou ik niet in m'n blad willen (niet wetende dat de foto's in PSP zijn vergroot en bewerkt). Vervolgens hoort de uitgever via via op HT dat de foto's van Hypfocus zijn en denkt: Nou daar ga ik iig nooit een voor m'n foto's .

'Tis natuurlijk maar een voorbeeldje he ,voor de mensen die hier alle woorden op een gouden weegschaaltje wegen :')

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:10

Marjoow schreef:
Credits kopen kost geld, het uploaden kost helemaal niets hoor, dat gebeurt niet eens op HTC, maar op externe sites

He dat zag ik net ook, daar heb je echt een heel goed punt. Ze zijn namelijk niet geupload op HT maar gehotlinkt.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:11

Marjoow aangezien je totaal geen problemen lijkt te hebben met dit misbruik, kan ik er dan vanuit gaan dat HT spelers al jouw foto's vrij mogen gebruiken en dat je hiertegen totaal geen bezwaar maakt?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:11

Authentic schreef:
Marjoow schreef:

He dat zag ik net ook, daar heb je echt een heel goed punt. Ze zijn namelijk niet geupload op HT maar gehotlinkt.

aaaaaaaaaah daar gaat de rechtzaak :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:12

Authentic schreef:
Marjoow schreef:

Uploaden kost wel degelijk geld. 10 cred's , en 10 cred's staan gelijk aan 1€.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:12

nee, natuurlijk niet. Ik vind het totaal niet leuk als mensen mijn foto's stelen, maar dan los ik het zelf op.

Wat mijn punt een beetje is, is dat HT hier niets aan kan doen. Zij zullen niet de grote oplossing hebben voor dit probleem, en blijkbaar verwachten een aantal hier dat wel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:13

Focussed schreef:
Authentic schreef:

Neeheeeeeee...........

Dan heb je het over de foto instellen bij het paard. das iets heeeeeeeeeeel anders dan uploaden. Want de fotos die ik op mijn profiel heb staan, heb ik geupload maar niets voor betaald....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:13

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:14

Focussed, het bronvermelding principe is júist om dat jatten van bijv. Hypofocus tegen te gaan. Want als het dan doordringt tot de gebruikers dat ze alleen foto's mogen gebruiken van stocksites en ze anders worden verwijderd, gaan ze niet doodleuk als bron opgeven 'Hypofocus', want dan worden ze natuurlijk verwijderd.. :).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:14

Het schijnt dat er iets van een waarschuwing is gedaan? (las ik ergens) wat voor dan?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:15

Marjoow schreef:
Focussed schreef:

Neeheeeeeee...........

Dan heb je het over de foto instellen bij het paard. das iets heeeeeeeeeeel anders dan uploaden. Want de fotos die ik op mijn profiel heb staan, heb ik geupload maar niets voor betaald....[/quote]

Joh, instellen dan. :) Feit is dat HT er geld voor vraagt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:15