Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:37

@Miek140: het gaat niet zo vaak over de PvdD omdat deze niet zulke enge ideeën heeft over het uitsluiten van mensen met een bepaald geloof. Dat lijkt me toch wel duidelijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:46

Wanna_Dance schreef:
Ik zeg dat het niet alleen opgebouwd is door marokanen, maar door veel nationaliteiten, naar mijn weten voornamelijk joden.

In de 50 jaren??? Die waren toen grotendeels uitgeroeid en staan er niet om bekend dat ze schoonmaken, maar meer dat het zakenmensen, musici, dokters, advocaten professoren etc zijn.

Is geschiedenis geen schoolvak meer???????

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:49

Wanna_Dance schreef:
Kom op.. Je kan zelf ook te ver door draven.
Als je alleen met plees schoon maken op een station het land op bouwt? Heeft niets met mijn moeder te maken.. Sorry hoor, maar ik vind dit punt echt totaal nergens op slaan.

Dus nu heb ik ineens een gebrekkig geschiedenis onderwijs gehad? Enkel en alleen omdat ik dat punt wat cessario maakt daar niet snap. Naar mijn mening en kennis is Nederland in de jaren 50 niet alleen opgebouwd door marokanen zoals hier gesteld werd. Zijn veel verschillende nationaliteiten hier toen gekomen, voor zover ik weet voornamelijk joden... Maar dat kan ik ook fout hebben, mijn geschiedenis lessen zijn al aardig poosje geleden.

Nee, de Joden waren grotendeels dood of gevlucht,... ik kan het weten... ik ben Jood.

Wij hebben gastarbeiders hier naartoe gehaald om onze smerige klusjes voor ons te doen. Het ging goed in NL, en we konden dus andere Nationaliteiten voor ons karretje spannen. Ditzelfde gebeurt jaaaaaren later in de kassenbouw met Oost-Europeanen.
We wilden zelf het werk niet doen, haalden mensen zelf hier naartoe...

De Marokkanen zijn de Joden van nu in de ogen van sommige mensen, ik mag voor hen hopen dat men zijn verstand snel bijeen graait... anders hebben we straks weer een afgrijselijk drama te betreuren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:50

Getverdemme, toch triest dat zoveel mensen op dit forum voor de PVV kiezen.... wat een ellende.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:52

Wanna_Dance schreef:
Wij Nederlanders zijn vaak te beroerd om vies werk te doen. Daar hoor je mij ook niet over, dat hoor je mij volgens mij ook niet ontkennen? Dat is ook de reden waarom er nu veel polen enz. zijn om het werk hier te doen waar de Nederlander goed voor is. Hierover had ik het niet..

Polen... Toch maar eens wat grote steden in Polen bezoeken..
En de mens Pool bekijken..Geen obesitas :(:)

De Polen zijn zo verstandig geweest om hier voor een appel en ei te werken..
Zij hebben afgekeken hoe het moet en niet moet..
Zij zullen ook de eerste zijn die een crisis overwinnen..
Ze werkten in de tuinbouw en bouw.. Reken maar over 5 jaar komen de Lidlproducten uit Polen..en van de juiste kwaliteit.
Nu roept men dat de Polen moeten vertrekken..
Logisch..De Hollander wil nu met zijn uitkering weer bijklussen en nu staat de pool in de weg..( Boter op het hoofd)
En niet bijklussen ook geen paardje rijden. :+

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:54

@ Ceasario: briljante post! In Polen zijn inderdaad minder volgevreten, zelfgenoegzame onnadenkende zeurpieten te vinden ;-)
Sorry, ik liet me even gaan....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:56

sarabande schreef:
In de 50 jaren??? Die waren toen grotendeels uitgeroeid en staan er niet om bekend dat ze schoonmaken, maar meer dat het zakenmensen, musici, dokters, advocaten professoren etc zijn.

:D :D :D

Had ik me toch nog best zacht uitgedrukt.

miek140

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:01

Met zn allen op naar Polen dan maar ;)

Wanna_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:02

sarabande schreef:
Wanna_Dance schreef:
Ik zeg dat het niet alleen opgebouwd is door marokanen, maar door veel nationaliteiten, naar mijn weten voornamelijk joden.

Nee, op het vwo krijg je geen geschiedenis meer nadat je een vakkenpakket gekozen hebt. Ik heb vakkenpakket Natuur&Gezondheid gehad, daar zat geen geschiedenis bij. Heb denk ik maar 1/ 2 jaar geschiedenis gehad. De globale verhaallijnen weet je dan, maar hoe het precies gegaan is en wie precies in de jaren 50 naar Nederland zijn gekomen om het land op te bouwen weet je niet specifiek. Dan heb ik het verkeerd gedacht over welke nationaliteiten hier vooral geweest zijn in NL, maakt mij dat nou verschrikkelijk? Achteraf gezien is het niet zo slim geweest om de joden te zeggen, want ik weet dondersgoed wat er gebeurd is tijdens de WOII en ik wil ook dat het nooit meer gebeurd. Maar dat maakt mij nu niet ontzettend dom... Zo wordt er in mijn ogen wel gereageerd op mij.

Even voor de duidelijkheid... Ik heb GEEN PVV gestemd afgelopen donderdag. Ik las dit topic en vroeg me alleen of hoe mensen het voor ogen hadden om de criminaliteit te verminderen. Om daar vanuit misschien kennis op te doen. Niets meer en niets minder.. Raakte toen in de discussie verwikkeld over het leren van taal en nu ineens wordt ik voor 'dom' uitgemaakt. Niet dat het gezegd wordt, maar de reacties naar mij blijken wel zo. In mijn ogen dan..

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:05

Net als Wanna_Dance heb ik ook geen PVV gestemt hoor...

Sterker nog, toen ik de stemwijzer deed kwam ik uit op Groenlinks/SP.
Maar dan nóg, ben ik heb met de meeste punten van Wilders het eens.

Maar het is zo'n onflexibele man, dat hij tóch nooit in de regering zal kunnen komen.

Dus waar maken we ons eigenlijk druk om met zn allen :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:09

Ninx schreef:
De Marokkanen zijn de Joden van nu in de ogen van sommige mensen, ik mag voor hen hopen dat men zijn verstand snel bijeen graait... anders hebben we straks weer een afgrijselijk drama te betreuren.

:+
De vergelijking word gedaan door anti-pvv-stemmers... Niet door de PVV stemmers zelf.

Ik denk ook dat sommige mensen hier veregeten dat de uitspraken die Wilders doet, vaak nieteens in hun punten staan....
En zich dus druk maken om iets, wat er niet is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:11

Wanna_Dance schreef:
[
Ik las dit topic en vroeg me alleen of hoe mensen het voor ogen hadden om de criminaliteit te verminderen. Om daar vanuit misschien kennis op te doen.

Door ze er op aan te spreken..
Ik heb eens ruzie gehad met een groepje Marokkanen..
En de leider(tje) Jij moet dood !!!!!!!!
Een omstander zij tegen me ...man kijk uit met dat gajes...Hoor je wat hij zei..

Ik zeg ja...Nou ? Ik zeg tegen hem wat doe je als je collega tegen je zegt "val kapot"..?
Want dat is wat dat het manneke zei..Heeft moeite met het Nederlands. ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:12

x_Marr schreef:
Ninx schreef:

:+
De vergelijking word gedaan door anti-pvv-stemmers... Niet door de PVV stemmers zelf.

Ik denk ook dat sommige mensen hier veregeten dat de uitspraken die Wilders doet, vaak nieteens in hun punten staan....
En zich dus druk maken om iets, wat er niet is.

Waarom doet hij die uitspraken dan?
Het zijn overigens JUIST die uitspraken waarom mensen op hen stemmen.... andere zinnige redenen worden niet genoemd en zijn vaak niet eens bekend bij de kiezer...

Ik vind het een engerd, en hij moet mijn doodgereden cavia eens van zijn hoofd halen en aan me retourneren... dan kan ik hem begraven :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:15

Wat denk je zelf..?
Er bestaan ook nog stemmers in nederland die zich wel eerst inlezen ;)
En die zijn bij jou dus ook bekend lijkt mij?( de andere punten)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:27

miek140 schreef:
Maar het is zo'n onflexibele man, dat hij tóch nooit in de regering zal kunnen komen.

Als hij in zijn eentje een ruime kamermeerderheid heeft, hoeft hij niet flexibel te zijn...............

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:29

Aimee schreef:
miek140 schreef:

Als hij in zijn eentje een ruime kamermeerderheid heeft, hoeft hij niet flexibel te zijn...............

Dan ga ik in China kniebeschermers bestellen..HANDEL. :D
Want dat zei hij.. Schiet ze in de knieen. :(:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:37

miek140 schreef:
Met zn allen op naar Polen dan maar ;)

Been there, done that, zit nu op een berg in andalucía :P

Wilders predikt het schenden van verschillende fundamentele mensenrechten, discrimineert op grond van geloof en afkomst.
Dat is niet acceptabel; het tast een kenmerk van een beschaafde maatschappij aan. Hij diskwalificeert zichzélf daarmee en de rest van wat hij zegt te willen is daardoor irrelevant.

De PvdD is haast de tegenpool van de PVV; zij kennen dieren juist óók rechten toe. Dat vinden veel mensen die dieren uitbaten of suboptimaal inzetten/houden (waaronder menig ruiter) erg vervelend maar je kan deze partij integriteit en respect voor kwaliteit van leven niet ontzeggen.

De PvdD stelt de mens niet per definitie boven het dier. De PVV stelt de ene mens boven de ander op grond van geloof en afkomst.

hc

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:39

Aimee schreef:
Oh.... Ik heb het al eens eerder gepost hoor en zeg het IRL regelmatig. Wilders is wat mij betreft de nieuwe Hitler :j

Waarom ik dat wel mag zeggen en Wilders geen Moslim-vervolging mag doen?
Omdat Mijn Kampf nog steeds verboden is, omdat Jodenvervolging zwaar afgerekend wordt, maar Moslim-vervolging mag in de 21ste eeuw wel?
Ik zie het verschil tussen het Jodendom en de Islam niet. Vervang in alle uitspraken van Hitler het woord Jodendom door Islam en je komt op de uitspraken van Wilders uit. Schandalig dat dat wel mag.

Ik hoop van harte dat er meer mensen in Nederland opstaan die dat durven te zeggen.

Overigens schreef ik niet dat de gemiddelde Wilders stemmer laag opgeleid is, slechts dat geschiedenis-onderwijs vaak gebrekkig is ;)

Je ziet het verschil niet? Ach, dat mohammed hele joodse stammen heeft uitgeroeid omdat ze geen moslim wilden worden is maar een klein deel >;) Edit: Bovendien zijn joden geen buitenlanders. Joden zijn statenloos, hebben geen land van herkomst.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:42

miek140 schreef:

Omdat sommige mensen meer onthouden hebben dan het rudimentaire collectieve geheugen van een veel te grote goep Nederlanders.

Om wat er ná een naadloos vergelijkbaar begin in de jaren ´20 in Duitsland is gebeurd :)*

Dat was bepaald geen onbelangrijke leerervaring zoú je denken maar..... :n

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:52

Lyonesse schreef:
Je ziet het verschil niet? Ach, dat mohammed hele joodse stammen heeft uitgeroeid omdat ze geen moslim wilden worden is maar een klein deel >;) Edit: Bovendien zijn joden geen buitenlanders. Joden zijn statenloos, hebben geen land van herkomst.

Nee, ik zie het verschil niet tussen de ene gelovige en de andere gelovige. Welke godsdienst zij ook aanhangen.
Tussen de verschillende godsdiensten is altijd strijd geweest en dat gaat heden ten dage gewoon door. Als bovenstaande je enige kennis daarvan is, is ook jouw geschiedkundige kennis uiterst beperkt.
Maar je hoeft geschiedkundig niet eens onderlegd te zijn om te weten dat Israël regelmatig Palestina aanvalt. Of had je nog nooit van Israël gehoord?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:54

Nee, heb ik niet. Ligt dat niet ergens bij Timboektoe? Normaal doe ik dit soort uitspraken niet om niet van weet ik veel wat beschuldigd te worden, maar ik wordt niet graag met een moslim vergeleken.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:59

Lyonesse schreef:
Nee, heb ik niet. Ligt dat niet ergens bij Timboektoe? Normaal doe ik dit soort uitspraken niet om niet van weet ik veel wat beschuldigd te worden, maar ik wordt niet graag met een moslim vergeleken.

Je bent dus gelovig, je weet wel dat er ooit eens Joodse stammen zijn uitgeroeid, maar je weet niet van het bestaan van Israël af???

Het is werkelijk onvoorstelbaar hoe laag het onderwijsniveau in Nederland is :oo

-O-

Wordt er überhaupt nog wel onderwijs gegeven, of mag men tegenwoordig wat knutselen voor het eindexamen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:01

Ik heb mijn diploma's bij mijn soeppakje gekregen :j
Wat een zinloze vraag zeg, heb je nog nooit van Isreal gehoord. Daar ga ik geen serieus antwoord op geven. Ik ben niet gelovig btw.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:15

WannaDance: criminaliteit verminder je niet door hogere straffen. Hooguit zit iemand dan even wat langer vast en komt uiteindelijk alsnog vrij en alsnog weer in de criminaliteit te verdwijnen.

Criminaliteit verminder je door een combinatie van factoren
- betere opleiding vanaf de kleuterschool zo'n beetje
- gelijke kansen voor mensen uit sociaal zwakkere milieus
- gelijke kansen voor allochtonen om een goede opleiding te halen
- gelijke kansen op een goede baan
- gelijke kansen op een goede woning
- goede sociale controle
- een goed stelsel van 'voorbeelden', van ouders, tot onderwijs, tot voorbeelden in de straat en op de sportclub
- direct aanpak van kleine (jeugd)criminaliteit

En vooral voorkomen dat generatie op generatie in hetzelde schuitje terecht komt.

Zie je wel 'allochtonen' zullen nu een sommige mensen roepen. Maar ik weet uit ervaring dat deze generationele probleemgezinnen niet alleen bij sommige allochtonen voorkomt. Het is nu eenmaal een feit dat het moeilijker wordt om een goede opleiding/toekomst te realiseren naarmate je ouders lager opgeleid zijn. Of ze nu van autochtone of van allochtone herkomst zijn.

En de wetenschap dat jij (als kind uit zo'n gezin) toch niet gaat meetellen. Toch geen faire kans hebt, maakt dat je boos bent. En boze 14 jarigen, worden boze 18 jarigen, worden met een beetje pech ook boze criminelen. Of tenminste mensen zonder enig vertrouwen in de samenleving. Want wat ze ook doen.. veel kans krijgen ze niet. Puur vanwege kleur, geloof of afkomst (en dat kan ook een autochtone familie zijn).

Dus nee: meer gevangenissen, meer en langere straffen? Het leidt tot schijnveiligheid. Want al die mensen komen uiteindelijk op straat weer, met zicht op een nog uitzichtlozer bestaan en allang niet meer gehecht/gesettled in deze samenleving.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:17

Lyonesse schreef:
Ik heb mijn diploma's bij mijn soeppakje gekregen :j
Wat een zinloze vraag zeg, heb je nog nooit van Isreal gehoord. Daar ga ik geen serieus antwoord op geven. Ik ben niet gelovig btw.

Waarom doe je dan zulke ongelovelijk domme uitspraken?

Een Moslim kan net zo goed Nederlander zijn als een Christen of een Jood.