Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:19

Karin schreef:
Lydia_ schreef:
Ohjeetje, kwam net deze foto tegen..
LET OP KAN ZEER SCHOKKEND ZIJN!

Moderatoropmerking:
link naar schokkende foto verwijderd

Bron: geenstijl.nl

'Dader'? Lekker suggestief weer.

En op de passagiersstoel? Of de foto is in spiegelbeeld afgedrukt, maar naar mijn weten was het nog altijd een Nederlandse auto en geen Britse.

Ik denk dat dit gezichtsbedrog is en dat de stoelen in gelijke stand staan (stonden).
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 30-04-09 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:20

Bron: paps. Die luisterd radio 1

Zaina

Lydia_ schreef:
LetsgoKelly schreef:
Oh my.. Hij ziet er heel fatsoenlijk uit..

Ja he? Dat dacht ik dus ook al, netjes met bloesje + trui erover aan.. Ik dacht eerst dat het een aanslag zou zijn, maar toen ik die foto's zag ben ik toch aan mijn gevoel gaan twijfelen..

oh en hoe ziet iemand die een aanslag pleegt er volgens jou uit dan?
wat hebben een trui en overhemd daar mee te maken
Laatst bijgewerkt door Zaina op 30-04-09 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LetsgoKelly

LizMD schreef:
Lydia_ schreef:
Ja he? Dat dacht ik dus ook al, netjes met bloesje + trui erover aan.. Ik dacht eerst dat het een aanslag zou zijn, maar toen ik die foto's zag ben ik toch aan mijn gevoel gaan twijfelen..

Alsof alle criminelen er crimineel uitzien... Ze dragen niet altijd een petje en een zwarte hooded sweater hoor...

Dat beeld heb ik er wel bij.. Niet herkend willen worden.

Anoniem

pubelia schreef:
dees_daan schreef:
Pubelia, de nek vasthouden hoort bij het stabiliseren, mogelijk nekletsel, dat doen ze altijd bij een ongeluk..

Dat begrijp ik, maar het ging ook om het stukje dat die gene die de nek vast hield dat die tegen de man in die auto praten, dus hij was bij kennis...

maar wat heeft dat met een psychose te maken? hulpverleners praten altijd tegen de patient, ik ga dit doen, ik ga dat doen, hoofd stil houden enz. je weet niet wat er gezegd is.. dat hij bij kennis was ook niet.. het kan een gerichte daad zijn zonder psychose

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:21

Welshcobfan schreef:
Hij ziet er inderdaad keurig uit!
pff hij heeft wel hard met zijn hoofd zijn dak/raam geraakt zo te zien...

Dat zal vast, maar hoofd bloed altijd wel meer dus kan er al sneller groter uitzien.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:22

smokey17 schreef:
Bron: paps. Die luisterd radio 1
Van dat meisje van 7/8 jaar dat ze overleden is?? := Hmmz bah.. ik hoop echt dat dat niet waar is!!

vuurneon

Klopt, maar hij heeft wel iets geraakt zo te zien.

Jeaulijn

Ze zeiden weer weer 14 gewonden..

Maar het blijft vreselijk.

Niniane

Citaat:
Koninginnedag afgelast
Naar aanleiding van de verschrikkeijke gebeurtenis in Apeldoorn zijn de verdere activiteiten in het kader van Koninginnedag afgelast.

Hare Majesteit de Koningin deelt, mede namens de andere leden van de Koninklijke Familie, mee zeer geschokt te zijn door de gebeurtenissen en leeft intens mee met de slachtoffers en hun verwanten.

Bericht van het Koninklijke huis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:23

Ik vind het vreselijk sneu voor de slachtoffers, maar het heeft altijd iets ironisch. Op elk willekeurig moment gaan er talloze mensen dood. Wereldwijd aan honger, aids, aanslagen en oorlogen die wij niet voorkomen. In Nederland aan ziekte, (verkeers)ongelukken. Daar zijn ook kinderen bij. Het gebeurt elke dag, helaas, en dat is vreselijk sneu voor de betrokken mensen maar de rest van de wereld draait door.

Ik vind het dan ook niet helemaal juist om te doen alsof wij nu uit medeleven met het slachtoffer de dingen stilleggen. Het wordt stilgelegd omdat het een gebeurtenis is met veel aandacht, met veel speculatie en veel dramatiek. Als er in een willekeurige buitenwijk een meisje wordt aangereden door een auto en overlijdt, dan wordt het land niet stilgelegd. Het gaat dus niet alleen om het meisje... en daarom voelt het voor mij wel als een beetje vals sentiment.

Daarnaast denk ik dat het onverstandig is om je als land zo kwetsbaar op te stellen, om een heel land zo eenvoudig te laten ontwrichten. Dan maak je het voor kwaadwillenden ook wel erg gemakkelijk... Juist dan lopen de emoties snel hoog op.

Ik leef mee met alle betrokkenen zoals ik dat zou doen bij iedereen die met een ongeval te maken heeft.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 30-04-09 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:23

Nee ik gis ook alleen maar. Het enige wat ik er mee wil zeggen, is dat als hij een hersenbloeding zou hebben dat hij dan na het ongeluk dan echt niet bij kennis zou zijn geweest. Dat dat dan nog een mogelijkheid is dat hij een psygose had. Want een normaal denkend iemand die gewoon bij zijn positieve is die doet dat toch niet zomaar....

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:24

Zaina schreef:
Lydia_ schreef:

oh en hoe ziet iemand die een aanslag pleegt er volgens jou uit dan?
wat hebben een trui en overhemd daar mee te maken

Nou dit beeld heb ik iniedergeval niet bij een crimineel die een aanslag zou plegen. Als ik deze man -welk beeld ik nu voor mij heb- op straat tegen zou komen zou ik niks geks van hem verwachten.

_lucy_

DADER:
[Link verwijderd]
Laatst bijgewerkt door Faelivrin op 30-04-09 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd.

laura1986

Lydia_ schreef:
LetsgoKelly schreef:
Oh my.. Hij ziet er heel fatsoenlijk uit..

Kan toch ook slimmigheid zijn, er netjes uitzien, om zich bijvoorbeeld langs de beveiling te banketstaaf?

Waarom zouden mensen in nette kleren geen aanslag plegen en mensen zonder nette kleren wel? Die gedachtegang is wel heel erg oppervlakkig, niet?

vuurneon

dees_daan schreef:
maar wat heeft dat met een psychose te maken? hulpverleners praten altijd tegen de patient, ik ga dit doen, ik ga dat doen, hoofd stil houden enz. je weet niet wat er gezegd is.. dat hij bij kennis was ook niet.. het kan een gerichte daad zijn zonder psychose

Het ging om een mogelijke oorzaak van deze gebeurtenis, vandaar dat psychose erbij werd gehaald.

LizMD

Ik ben het met je eens Shadow.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:25

Wat een verhaal weer. Was vanochtend op stal dus heb nog geen beelden gezien, maar wel gehoord... Ik trof mijn vriendin huilend aan, die was ongelofelijk geschrokken aangezien haar vriend vandaag de persoonlijke cameraman van de koningin is... Gelukkig niets aan de hand. Maar wat bizar zeg...

Anoniem

Het land wordt niet stilgelegd, Shadow, maar de festiviteiten worden stilgelegd. Het was ook erg raar geweest als die gewoon door waren gegaan.... hoe kan men nu doorgaan met feestvieren als er doden en gewonden te betreuren zijn, tijdens iets wat een feest had moeten zijn???

Zaina

aan iemands buitenkant kan je niks aflezen. de ergste moordenaars etc. zien er vaak niet uit als enge mannen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:26

Voor die foto's heb ik geen woorden voor...
Te erg gewoon.
Wat bezielt zo'n tiep om zoiets te doen ?!?
Dan ben je toch niet goed bij je hoofd, joh!
Dit heeft grote gevolgen voor ons allemaal, ongewild of niet.

vuurneon

Gatsie, wat heeft 1 man een behoorlijk bloedspoor vanaf zijn been...

Karin

_lucy_ schreef:
DADER:
[Link verwijderd]

Zolang er nog niet duidelijk is of er sprake is van een ongeluk of een misdrijf lijkt het mij wat voorbarig om zo iemand als 'dader' te bestempelen.

Maar goed, het mag inmiddels duidelijk zijn dat ik het niet zo heb op Geenstijl.nl.
Laatst bijgewerkt door Faelivrin op 30-04-09 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link uit quote verwijderd.

Polivy

Maar het meisje in de buitenwijk die aangereden wordt is niet op de nationale televisie te zien. Als dat zou gebeuren (en daar opnames van zouden zijn dus) dan zou ook Nederland in shock zijn. Plus dat het hier niet om één persoon gaat, maar om iemand die door een menigte is gereden en meerdere mensen heeft geraakt, plus richting de koninklijke bus reed en er op dat moment heel veel mensen en media aanwezig waren. Daar komt nog bij dat het een ernstig incident is tijdens een feestelijke gebeurtenis. Dat maakt dat het (logisch!) zoveel aandacht krijgt, en terecht. Zegt niet dat andere slachtoffers bij andere incidenten minder waard zijn.
Je kunt toch moeilijk door gaan feesten met een glimlach, terwijl er zoiets gebeurd is?

pubelia

knip

Op wie de auto zijn naam staat...
Laatst bijgewerkt door pubelia op 30-04-09 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt