Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 18:10

Er zou bij Musk een diagnose autisme zijn. Geniaal heb ik mijn twijfels over, apart is hij zeker.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 18:13

Hij is zeker bijzonder .. ik zou m ook niet willen als werkgever.. maar, mijn werkgever wil
Ik eigenlijk ook niet :')
Ik zou wel een gesprek met m willen voeren, maar dat wil ik eigenlijk met bijna iedereen wel.. :') :j

Ik weet wel dat ik geen raket kan ontwerpen dus hij is sowieso slimmer dan ik ben :D

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 18:21

Musk laat vooral anderen voor zich werken en gaat er zelf met de eer vandoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 18:30

Dat doen ook de meeste bazen .. aansturen is ook een kunst..
of denk je dat de baas van Toyota zelf auto’s maakt.. of de directeur van nasa zelf een raket bouwt?
Mijn directeur doet ook hele andere dingen dan de werknemers :)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 18:34

Ken jij zo uit je hoofd de naam van de oprichter/baas van Toyota? Of die van de directeur van Nasa?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:01

Nee, maakt dat wat uit over wie het werk doet?
Ik zie t verband gewoon niet zo.. doet Bill Gates alles zelf? Of de Heineken mensen? Zuckerberg? Ik heb geen flauw idee wat Jeff Bezos doet maar hij schijnt heel rijk te zijn.. (is dat die gast van Amazon?)
Volgens mij heeft t verder ook weinig ergens mee te maken.. ?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:07

Het punt is niet of een baas alles zelf doet, maar hoe ze in de schijnwerpers staan.
Je hoort zelden over de mensen die het echte werk doen, terwijl een Musk overal wordt geprezen alsof hij zelf al die raketten in elkaar schroeft.
Die andere bazen die je noemt, blijven vaak meer op de achtergrond.
Bijv. Bezos is inderdaad van Amazon, maar hij stond ook niet elke dag in het nieuws met "kijk eens wat ík nu weer heb gedaan." Het gaat om de mate van persoonlijke profilering.
Dit naar aanleiding van jouw reactie dat jij niet, zoals Musk, een raket kunt ontwerpen...

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:09

Polar schreef:
Ken jij zo uit je hoofd de naam van de oprichter/baas van Toyota? Of die van de directeur van Nasa?

Toyoda…

Musk is net als Trump iemand die een land ziet als een groot bedrijf, met de daarbij behorende Amerikaanse stijl van leidinggeven. Naar mijn mening werkt dat niet.. je burgers zijn niet je werknemers maar je klanten. Ergens in de discussie gaan die zaken bij Trump en Musk door elkaar lopen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:13

Dat kan ik snappen, dat je je eraan stoort ..
ik heb dat veel minder, ik vind soms ook dat je van Nederlanders belachelijk bescheiden moet blijven wat och och als je jezelf tof of goed vind .. maar dat is geheel persoonlijk

Of iemand wel of niet graag im de schijnwerpers staat is 1. Maar of mensen er dan ook graag van alles over willen weten, schrijven, lezen, publiceren, speculeren en roddelen is de hele andere kant ..
Bill Gates is ook heel vaak in het nieuws geweest.. Bezos zie ik alleen maar als ie op een groot duur jacht zit. Niet als ie satellieten naar oorlogsgebieden stuurt of privé (waarschijnlijk half gesubsidieerd) een raket bouwt, of een reddings missie ergens heen stuurt. Doet ie misschien niet helemaal zelf, maar, hij kan het ook niet doen..
ik vind het zelf voor de inhoud allemaal niet zo interessant .. t zijn allemaal randzaken.. of niet eens eigenlijk.. t doet er niet echt toe

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:15

Daar zeg je zoiets.. de burgers zijn klanten.. heeft die klant zich de afgelopen periode dan klant gevoeld? Laat staan de spreekwoordelijke koning..? Ik weet het niet, ik woon er niet

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:17

Maar waarom zou Musk een goede minister kunnen zijn ?
Is hij een verbinder ? Kan hij de gevolgen zien en beoordelen van bijvoorbeeld bezuinigingen op overheidsgeld?
Of is hij gewoon een rijke zakenman, een populist, die vooral zelf meer macht, aandacht en nog meer geld wil ? Net als Trump?

Doet Musk iets aan goede doelen?
Is hij een goede werkgever ?
Heeft hij aandacht voor de onderkant/armoede in de VS of wil hij vooral zichzelf en andere groot-aandeelhouders verrijken ?

Ik ben oprecht benieuwd naar de positieve gevolgen voor al die ontevreden burgers in de VS, die gestemd hebben op Trump.
Gaan zij er inderdaad financieel op vooruit? Wordt het veiliger ?
Minder armoede? Betere zorg ?
Heb je recht op abortus?
Enz...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:18

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:19

Electra63 schreef:
Maar waarom zou Musk een goede minister kunnen zijn ?
Is hij een verbinder ? Kan hij de gevolgen zien en beoordelen van bijvoorbeeld bezuinigingen op overheidsgeld?
Of is hij gewoon een rijke zakenman, een populist, die vooral zelf meer macht, aandacht en nog meer geld wil ? Net als Trump?

Doet Musk iets aan goede doelen?
Is hij een goede werkgever ?
Heeft hij aandacht voor de onderkant/armoede in de VS of wil hij vooral zichzelf en andere groot-aandeelhouders verrijken ?

Ik ben oprecht benieuwd naar de positieve gevolgen voor al die ontevreden burgers in de VS, die gestemd hebben op Trump.
Gaan zij er inderdaad financieel op vooruit? Wordt het veiliger ?
Minder armoede? Betere zorg ?
Heb je recht op abortus?
Enz...

Ik denk dat hij best goed zal zijn in het zonder pardon ontslaan van medewerkers.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:21

Nouja, dat dus...
Juist doordat hij zo met zijn ego in het nieuws komt, kun je je enigszins een beeld van hem vormen en naar mijn mening is hij een minimaal even slechte kandidaat als Trump.
Laatst bijgewerkt door Polar op 16-11-24 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:21

Maar dat is allemaal gevoel..
waarom zou ie het niet goed doen?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:22

Omdat hij er precies dezelfde standpunten op na houdt als o.a Trump.
De plannen die zij hebben voor Amerika (en de EU) kun je met je gezond verstand toch niet steunen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:28

Cer schreef:

https://edition.cnn.com/2024/10/02/busi ... index.html

En deze man moet geld gaan besparen in de overheid? In nota bene een co-functie?

Vivek speelt ondertussen met het idee om mensen te ontslaan aan de hand van bijv. Een oneven laatste cijfer van hun ss nummer, en dan de rest op basis van het eerste cijfer. Levert 75% besparing op.

Leuk dat out of the box denken, maar de mensen die hij aanstelt hebben 0 ervaring en hebben geen idee wat de omvang van de gevolgen is van hun besluiten. De gewone burger is daar de dupe van.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 20:07

Cer schreef:

Ik vind het best apart dat jij zelden kritiek hebt op Trump en nu op Musk ?

BTW, onze regering vindt het gevoel ook leidend: wij hebben het gevoel dat we overspoeld worden door asielzoekers ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 20:53

Ik doe mijn best om altijd de meest optimistische optie te zoeken. Bij een Musk vind ik het wat lastig peilen. Er is grootheidswaanzin. Er is een stukje van desnoods over lijken gaan om zijn doel te halen. Maar aan de andere kant helpt hij wel weer tijdens rampen en bij Ukraïners enzo.....

Of hij dat doet uit goedheid, of omdat uit een soort machtsvertoon.... of ergens een schuifje daar tussenin.... ik weet het niet. Ik vind het wel een slecht teken dat hij geen goede werkgever lijkt en onrealistisch hoge verwachtingen van mensen heeft. Geen moeite met mensen ontslaan / een beetje begrip opbrengen / het juiste doen zeg maar.

In theorie kan het zo zijn dat iemand goede bedoelingen heeft en aan de macht wil komen om de hele goede zaak eindelijk eens goed vooruit te helpen. En dat diegene dat desnoods op een oneerlijke manier voor elkaar wil krijgen, om in die machtspositie te komen waaruit hij goede stappen kan zetten.

Maar over het algemeen is het bereid zijn om op een oneerlijke manier aan de macht te komen, wel een hele duidelijke indicatie dat je niet echt oprechte, goede bedoelingen hebt.....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 21:13

Hij heeft X niet gekocht uit economische motieven, maar vanwege de relevantie van dat medium, vermoed ik. En algoritmes kun je bijstellen naar je eigen doelstellingen.

Verder wil hij vooral naar Mars, zegt hij. De wegen daarnaar toe zijn misschien wat ondoorgrondelijk.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 21:19

De weg naar Mars is vrij eenduidig, die route is allang bekend en verkend. Maar een mens op Mars is misschien nog een beetje meer een droom dan een plan. Het is nogal een eindje vliegen en er wordt nog gewerkt aan een handige aanpak in de logistiek.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 21:30

Ja, ik bedoel dus eigenlijk zíjn wegen daarnaartoe. ;)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 21:40

Hij heeft genoeg dollars, daar ligt het niet aan. Maar of het ook gaat lukken in this lifetime, dat betwijfel ik. Hij kan het wel willen, maar het voegt niet echt iets toe aan wat Nasa nu al doet. Van de maanlanding hebben we ook geleerd dat het daadwerkelijk op de maan zijn niet heel veel extra heeft gebracht en daarom wordt het ook niet meer gedaan. Onderzoek en ontwikkeling ligt nu op andere vlakken, waar ze wel iets opleveren voor de wetenschap.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 07:54

Electra63 schreef:
Cer schreef:

Ik vind het best apart dat jij zelden kritiek hebt op Trump en nu op Musk ?

BTW, onze regering vindt het gevoel ook leidend: wij hebben het gevoel dat we overspoeld worden door asielzoekers ;)

Dat zal best maar dat is nog steeds niet concreet ofzo hoor ..

Kritiek op musk lees ik ook niet.. oh “gestoord”, dat is de kritiek, maar waarom dan? Hij laat mensen lang werken.. is dat de kritiek? Mensen hoeven niet voor m te werken natuurlijk.. Hij zoekt nu de bovenste 1% van de slimste mensen om 80uur per week te werken.. lijkt mij geheel vrije keus :)
Ik heb ook even gekeken naar “hij doet niks zelf” maar dat valt ook alles mee. Als liegen over iemand onder kritiek valt.. ja nee dat probeer ik een beetje te vermijden ..
of moet daaraan mee gedaan worden? Als je niet met ons meepraat ben je blijkbaar tegen ons.. daar is ook een naam voor toch?

Jij hebt nu weer iets tegen mij persoonlijk wat niet over de inhoud gaat, en ik ben wel degelijk kritisch op Trump en op een aantal mensen die hij aan wil stellen.. maar dat lees je dan weer niet?
Ik sluit me gewoon niet zomaar aan bij uitspraken waar ik vragen bij heb.

Oh, als nasa voor andere ontwikkelingen kiest moeten ze voortaan zelf hun mensen maar terughalen dan :D of waren díe astronauten niet van nasa ?
X heeft ie gekocht vanwege vrijheid van meningsuiting / anti censuur . En het is een enorme “informatie” bron van de mensen voor de mensen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 08:20

Nee dat geloof ik niet. Imo heeft hij X gekocht als vehicel om macht te krijgen, om Trump aan het volk te pushen als president en daardoor zelf een dikke vinger in de pap te krijgen om makkelijker zijn doelen te kunnen bereiken. Als het zou gaan om vrije meningsuiting dan ga je niet zoveel tegengas geven tegen dingen die niet gunstig zijn voor Trump.

Ik denk dat het hem niet per-sé gaat om naar Mars te gaan, maar om te kijken of er iets te koloniseren valt van een andere planeet. Zoals Stephen Hawking al zei....ligt daar de toekomst van de mensheid omdat we de aarde kapot aan het maken zijn. Moeten we onze kansen spreiden.