Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Libra76 schreef:juval schreef:
Het waren vreedzame demonstranten ( dierenactivisten). De tegen demonstranten( boeren) waren toen niet zo vreedzaam. Iets met autos in de sloot, dreigende taalgebruik etc.
IMANDRA schreef:Dat lijkt niet te kloppen?Citaat:De politie heeft alle 125 activisten die tien uur lang een varkenshouderij in Boxtel bezet hielden, naar buiten gekregen. Tientallen demonstranten die zich niet konden legitimeren of niet wilden vertrekken, zijn aangehouden. Alle andere activisten zijn door de politie geregistreerd en zijn onder politiebegeleiding weggebracht.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/299 ... n-opgepakt
Met zo veel activisten kan ik me best voorstellen dat de politie niet ala minute iedereen kan verwijderen vanwege veiligheid etc.
juval schreef:10 uur!!! dat is verschrikkelijk lang. Er zijn biggen gestorven omdat de noodzakelijke verzorging werd onthouden.... en dan zegt men voor dieren op te komen. Ze gaan over lijken, letterlijk.
BigOne schreef:Heb je een artikel Juval ? Over de gestorven biggen? Want ik kan het zo niet vinden. Wel dat de activisten voor het betreden hun schoeisel hebben ontsmet en speciale overals aantrokken. En dat ze foto’s van ernstig zieke biggen maakten. Los hiervan hebben ze inderdaad niets op privé terrein te zoeken maar de ernstigste misdragingen kwamen van de opgetrommelde boeren.
https://www.natuur-nieuws.nl/dierenacti ... and-praten
juval schreef:10 uur!!! dat is verschrikkelijk lang. Er zijn biggen gestorven omdat de noodzakelijke verzorging werd onthouden.... en dan zegt men voor dieren op te komen. Ze gaan over lijken, letterlijk.
Shadow0 schreef:Veronica: er is geen reden dat filmen van dieren niet toegestaan zou zijn. Juist dat is bovendien iets dat geheel terecht ook wel beschermd wordt door de rechter in geval van de noodzaak om misstanden aan het licht te brengen. Verder rust er geen copyright, portretrecht of intellectueel eigendom op beelden van dieren.
Veronica2 schreef:Sakura789 schreef:Tja net als sommige boeren…
Wat is precies je punt?
Sakura789 schreef:Dat de extremen aan beide kanten zitten met dezelfde issues. Dat ook de boeren en de sector niet gevrijwaard zijn van onnodig dierenleed. Als er geen dierenleed was geweest, dan was er ook weinig te protesteren.
Al die dieren (vooral varkens) die straks weer in die hitte in de wagens staan te wachten… We maken er toch een potje van op deze manier? Dat continue ge-eikel bij de NVWA, omdat we dieren niet netjes hun laatste adem kunnen laten uitblazen.
996981 schreef:Sakura789 schreef:Dat de extremen aan beide kanten zitten met dezelfde issues. Dat ook de boeren en de sector niet gevrijwaard zijn van onnodig dierenleed. Als er geen dierenleed was geweest, dan was er ook weinig te protesteren.
Al die dieren (vooral varkens) die straks weer in die hitte in de wagens staan te wachten… We maken er toch een potje van op deze manier? Dat continue ge-eikel bij de NVWA, omdat we dieren niet netjes hun laatste adem kunnen laten uitblazen.
En daarom is het zo'n goed idee om al het vee uit Nederland te verdrijven, naar landen waar minder regels en controle zijn. Dat is zowel voor de planeet beter, als voor het welzijn voor de dierenIk stel China voor. Daar hebben ze van die prachtige moderne varkensflats.
*sarcasemodus uit.
996981 schreef:Sakura789 schreef:Dat de extremen aan beide kanten zitten met dezelfde issues. Dat ook de boeren en de sector niet gevrijwaard zijn van onnodig dierenleed. Als er geen dierenleed was geweest, dan was er ook weinig te protesteren.
En daarom is het zo'n goed idee om al het vee uit Nederland te verdrijven, naar landen waar minder regels en controle zijn. Dat is zowel voor de planeet beter, als voor het welzijn voor de dierenIk stel China voor. Daar hebben ze van die prachtige moderne varkensflats.
*sarcasemodus uit.
nps schreef:[
Of we kunnen gewoon een beetje minder vlees gaan eten en zuivel gaan drinken en vooral - heel veel minder exporteren. Het heeft niet zoveel zin om je druk te maken over de rest van de wereld waar je geen controle op hebt.
996981 schreef:nps schreef:[
Of we kunnen gewoon een beetje minder vlees gaan eten en zuivel gaan drinken en vooral - heel veel minder exporteren. Het heeft niet zoveel zin om je druk te maken over de rest van de wereld waar je geen controle op hebt.
Dat zou kunnen. Hoe ga je iedereen zo ver krijgen? Of is het echt nimby? Zolang wij er geen directe last van hebben en wij de varkens niet op onze snelwegen zien is alles ok?
Veronica2 schreef:Het is al illegaal om ergens binnen te dringen, laten we daar eens mee beginnen.
Ik denk dat jij en kennelijk ook San87 moeten leren om onderscheid te maken tussen verschillende aspecten van bepaalde onderwerpen.
Citaat:Ik heb trouwens nog nooit met een rechter te maken gehad, nergens over, jullie kennelijk wel?
Cer schreef:Jahet is een verzameling buitenlanden maar qua handel en regelgeving wordt het toch wel vaak als 1 gezien… of vergis ik me daarin?