Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:54

Cer schreef:
Ik kan niet vinden dat het onbetaald is?

https://www.businessinsider.com/elon-mu ... &r=US&IR=T

Wel dat ze willen snijden in nutteloze kosten en dat ze alles transparant willen maken. Dat lijkt me helemaal prima toch? En daar zal je best slimme mensen voor nodig hebben :D
Als die het dan ook nog eens gratis willen doen, heb je daar al bespaard!

Alleen de naam wijst er al op dat Elon het voor eigen gewin doet, dus ik betwijfel dat het allemaal vanuit een goede bedoeling komt. Hij heeft het niet voor niks DOGE genoemd, de naam van zijn cryptomunt…

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:56

Het is wel een beetje facultatief hè .. wanneer we wel of niet geloven wat iemand zegt … 8-)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:05

Imo ligt dat behoorlijk aan de context rond een uitspraak. En de context in dit geval zit toch in een bepaalde hoek :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:07

Veronica2 schreef:
Een dergelijk ministerie of functie klinkt in mijn oren als een intern orgaan en daar zullen wij vanuit het buitenland weinig van mee krijgen.

Wanneer door vreemd beleid de mensen in de US in bittere armoede vervallen zullen we daar zeker wat van merken want dan stort de export naar US ook in.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:10

Cer schreef:
Dan nog kon ik niet vinden dat de baan niet betaald.. staat dat nog ergens?

Hoe een Amerikaans ministerie eruit ziet financieel weet ik niet, maar het zou mij niks verbazen als er geld verspild wordt

Als ik het opzoek, krijg ik meerdere resultaten, waaronder deze tweet van Musk zelf:

https://x.com/elonmusk/status/1857112441529700671

"Compensation is zero". Je zou het alleen wel kunnen interpreteren alsof hij het niet specifiek over deze baan heeft, maar over zichzelf.

Overigens is het X account van DOGE al geverifieerd als officieel regeringsaccount door X, terwijl het officieel nog niet bestaat en eerst nog door de Senaat moet worden goedgekeurd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:27

IMANDRA schreef:
Imo ligt dat behoorlijk aan de context rond een uitspraak. En de context in dit geval zit toch in een bepaalde hoek :=

Ja nou ja ik interpreteerde de context over z’n kinderen ook anders dan wat hier gesteld werd.. :)

Over die Tulsi was ik aan het zoeken en ik vond twee berichten op cnn waar ze zich (als democraat?) uitspreekt tegen Bashar..
https://amp.cnn.com/cnn/2019/08/01/poli ... ator-cnntv

https://amp.cnn.com/cnn/2019/02/06/poli ... yria-assad

En een pagina van de Syrian american council waar (volgens mij) opgeroepen wordt tot actie tegen haar
https://www.sacouncil.com/aalert_gabbard_assad

Waar zit m dat verschil dan in? (Ik heb het kort gelezen want op de telefoon)
Is ze dan van standpunt veranderd kortgeleden?

Ik wil me er ook niet teveel aan wagen want ik ken het conflict daar (syrie e.o) echt helemaal niet dus ik schrijf dan vast iets doms.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:37

Ik vind het zo apart dat al deze regels al worden doorgevoerd, zoals dat bepaalde twitteraccounts al zijn geverifieerd als officieel regeringsaccount.
Is dat toegestaan of horen ze daarmee te wachten tot Trump daadwerkelijk plaats heeft genomen in het witte huis?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:41

Is er zoiets als een “officieel overheids X account”? Alles op X is toch van Elon (en sowieso vaak niet waar)

Oh ik zie toevallig net z’n bericht (want ik kom via klikken alleen maar op zijn main page uit) over dat hij coca cola gaat kopen, dat is dan wel weer hilarisch vond ik :D uit 2022, heeft ie nog niet gedaan denk 8-)
Laatst bijgewerkt door Cer op 15-11-24 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:43

Daar heb je een punt inderdaad. Het zegt uiteindelijk vrij weinig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:45

Ja die community die zichzelf dan moet reguleren werkt ook maar half/half..
er mogen alleen geen onwettelijke dingen op geschreven worden, verder mag alles (dacht ik)

Edit: oh je hebt wel gelijk, er staat “
Dit account is geverifieerd omdat het een account is van een overheid of multilaterale organisatie”

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:50

Een grijs vinkje op X wil zeggen geverifieerd overheidsaccount. Uiteraard heeft dit account die vanwege Musk, maar je uitgeven als overheid terwijl je geen overheid bent, is in ieder geval tegen de eigen regels van X.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:51

Ja, dat zag ik ook, zie mijn bericht :j

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:58

Uiteindelijk, zelfs al zou het tegen de regels zijn om dat nu al te doen, wordt daar denk ik toch niks mee gedaan ook.
Wat wil je er ook tegen doen...
Ik vind het alleen zo'n rare gang van zaken, nu Biden/Harris er nog zit.

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 09:24

Niet on topic, maar interessant onderwerp over autisme. ( Academische) bronnen zijn altijd welkom.

Zelf denk ik dat er zowel aan teveel diagnose als aan onderdiagnose word gedaan. Eigenlijk zou een persoon de diagnose pas moeten krijgen wanneer hij op verschillende levensdomeinen vastloopt. Om een voorbeeld te geven: er zijn veel jonge kinderen die last hebben met teveel prikkels. Dat kan meer oorzaken hebben dan enkel autisme denk aan trauma, de drukke maatschappij, problematische thuissituatie,... maar ook corona toen het echt wel voor veel kinderen rustiger was en ouders meer tijd voor hun kinderen hadden.
Anderzijds werd er vroeger ook ondergediagnosticeerd oa bij vrouwen kregen niet snel deze diagnose. Hierdoor kregen ze niet de hulp die ze nodig hadden en soms zelf verkeerde diagnoses.
Maak mij best wel zorgen over de jacht op diagnoses. Alsof het opeens hip is om een bepaalde diagnose te hebben ipv dat je hierdoor het beste geholpen kunt worden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:05

Leen27 schreef:
Niet on topic, maar interessant onderwerp over autisme. ( Academische) bronnen zijn altijd welkom.

Zelf denk ik dat er zowel aan teveel diagnose als aan onderdiagnose word gedaan. Eigenlijk zou een persoon de diagnose pas moeten krijgen wanneer hij op verschillende levensdomeinen vastloopt. Om een voorbeeld te geven: er zijn veel jonge kinderen die last hebben met teveel prikkels. Dat kan meer oorzaken hebben dan enkel autisme denk aan trauma, de drukke maatschappij, problematische thuissituatie,... maar ook corona toen het echt wel voor veel kinderen rustiger was en ouders meer tijd voor hun kinderen hadden.
Anderzijds werd er vroeger ook ondergediagnosticeerd oa bij vrouwen kregen niet snel deze diagnose. Hierdoor kregen ze niet de hulp die ze nodig hadden en soms zelf verkeerde diagnoses.
Maak mij best wel zorgen over de jacht op diagnoses. Alsof het opeens hip is om een bepaalde diagnose te hebben ipv dat je hierdoor het beste geholpen kunt worden.

Best creatief om met dit verhaal in het Trump topic te komen, en inderdaad nogal off topic. Interessant genoeg om een nieuw topic mee te starten?

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 13:10

Gisteren ging het in dit topic over autisme. Dus daarom mijn reactie.
Een nieuw topic is misschien wel aan de orde? Iemand zin om TS te worden?

Dan kan het hier verder over Trump gaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:51

Musk mag ook wel even langskomen voor de EU begroting. Daar mag ook de bezem wel doorheen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:37

Babootje schreef:
Musk mag ook wel even langskomen voor de EU begroting. Daar mag ook de bezem wel doorheen :D

Ik hoop toch niet, dat jij echt je huishoudboekje door Musk wil laten aanpassen ?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:40

Als hij een eind weet te krijgen aan die Straatsburg - Brussel pendeldiensten. Rest moet hij afblijven inderdaad.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 16:24

tamary schreef:
Als hij een eind weet te krijgen aan die Straatsburg - Brussel pendeldiensten. Rest moet hij afblijven inderdaad.

Daar heb je Musk toch niet voor nodig?

Maar een meerderheid en zolang die zichzelf graag rijkelijk belonen, zal dit niet snel veranderen.

Net als in Nederland zouden we natuurlijk best eisen mogen stellen aan deze politici, zoals een x aantal keer per jaar vergaderingen of debatten bijwonen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 16:27

Wie moet t dan doen? Want nu is het ook niet goed, begrijp ik?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 16:32

Cer schreef:

Nou, Musk heeft sowieso niets met Europa te maken en is tevens zwaar gestoord.

Dat je daar nog serieus over na zou willen denken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 16:46

Nouja ik denk niet dat Musk zwaar gestoord is. Hij kan best wel hele goede out of the box ideeën hebben. Alleen de menselijke maat / fatsoen zeg maar, daar is hij niet zo goed in :=

Net zoals hij het geduld niet heeft voor allerlei bureaucratie enzo. Dat zou best goed kunnen zijn als je spijkers met koppen wilt slaan in bvb. verduurzaming / behalen klimaatdoelen of andere positieve dingen.

Maarja gaan ze de boel overhoop gooien om goede dingen er doorheen te duwen, of puur voor zelfverheerlijking en verrijking.... ik vind dat er teveel aanwijzingen zijn voor het laatste maar laten we hopen dat er ook iets goeds uit voortkomt :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 17:26

Electra63 schreef:
Cer schreef:

Nou, Musk heeft sowieso niets met Europa te maken en is tevens zwaar gestoord.

Dat je daar nog serieus over na zou willen denken?

Oh je bent er best fel op. Ik weet niet of ik hem als “zwaar gestoord” zou kwalificeren eigenlijk.. hij functioneert best prima .. misschien niet volgens jouw regelset maar hij zit ook niet in een dwangbuis .. wat maakt iemand “zwaar gestoord”?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 18:03

pmarena schreef:
Nouja ik denk niet dat Musk zwaar gestoord is. Hij kan best wel hele goede out of the box ideeën hebben. Alleen de menselijke maat / fatsoen zeg maar, daar is hij niet zo goed in :=

Net zoals hij het geduld niet heeft voor allerlei bureaucratie enzo. Dat zou best goed kunnen zijn als je spijkers met koppen wilt slaan in bvb. verduurzaming / behalen klimaatdoelen of andere positieve dingen.

Maarja gaan ze de boel overhoop gooien om goede dingen er doorheen te duwen, of puur voor zelfverheerlijking en verrijking.... ik vind dat er teveel aanwijzingen zijn voor het laatste maar laten we hopen dat er ook iets goeds uit voortkomt :)

Genialiteit en gestoord daar is maar een dunne grens tussen ;).

Natuurlijk was zwaar gestoord een beetje overtrokken, maar ik vind hem wel een beetje bijzonder. Ik zou hem in ieder geval niet als werkgever willen en ook niet als minister.