SusanH schreef:Maar juist omdat de hond al bijna overal aan de lijn MOET is het zo fijn dat er nog een paar plekjes zijn waar je hond wel los MAG. Laat het aub eigen verantwoordelijkheid zijn. Je hond aan de lijn is idd schijnveiligheid. Maar goed als ik de reacties op Facebook lees over dit onderwerp is wel duidelijk dat er veel hondenhaters zijn in Nederland. En ja het is broedseizoen. Maar een ree denkt wel 100 keer na voor ze in het losloopgebied komt. En vogels als bijvoorbeeld de zwarte specht of de raaf of andere zeldzame schuwe soorten zul je daar ook niet treffen.
Met je eens. De losloop plekken op de heuvelrug zijn echt niet zo groot en zo veel en van natuur en wild kun je daar ook niet echt spreken. Dieren vermijden drukke plekken met loslopende honden, en zeker op de heuvelrug zijn die plekken druk bezocht.
Maar het valt me nog mee deze stap... Had verwacht dat overal een aanlijnplicht zou gaan gelden, maar eigenlijk is dat nu alleen een stuk van Austerlitz en Zeist en maar voor een half jaar. Ik zou sowieso niet snel daar gaan wandelen met het oog op weer een nieuw nest wolven... Maar goed, als je net aan dat stuk bos woont denk je er wellicht ook weer anders over.
Ik ben benieuwd of het nog teruggedraaid kan worden en hoe hard ze het gaan controleren.