Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sizzle schreef:Oekraine krijgt ook geen lange afstand spul van de US las ik laatst, want ze willen immers voorkomen dat Oekraine doelen in Rusland kan raken. Dus wat dat betreft zijn ze dan met het moderne spul ook niet beter voorzien.
martichr schreef:Sizzle schreef:We kunnen natuurlijk doen of Rusland op instorten staat want dat voelt uiteraard beter, maar ik geloof daar gewoon geen drol van. Zoals Pien zegt: onderschat nooit de Russen.
Ik heb ook genoeg artikelen gelezen dat veel van de sankties hooguit pas in 2023 iets van een verschil zullen gaan maken. En zelfs al is het „maar“ een jaar. In een jaar kun je nog heel erg veel burgers doodmaken en deporteren.
Vergeet ook niet dat buitengewoon vuile spel van vorig jaar van voor de oorlog waarbij Rusland probeerde om Polen te verzwakken door vluchtelingen die kant op te sturen. Dat is toen mislukt, maar in feite doet hij nu hetzelfde maar dan met miljoenen vluchtelingen tegelijk. Dit kan Polen ook niet lang blijven volhouden.
Het lijkt me nog lang geen tijd om ook maar iets van te juigen, want het gaat gewoon niet goed.
Rusland heeft een redelijk eindeloze voorraad granaten en artillerie, maar de moderne spullen raken ook daar echt wel op. Als je een oude granaat op je hoofd krijgt ga je echter ook gewoon dood. Doelen ver in Oekraïne raken wordt dan alleen wel lastig.. vraag is vooral hoe Oekraïne die provincies ooit terug zou moeten winnen tegen zoveel artillerie. Ik denk dat we de komende weken gaan horen dat nog meer en beter westers spul die kant op gaat
Cowboy55 schreef:martichr schreef:
Rusland heeft een redelijk eindeloze voorraad granaten en artillerie, maar de moderne spullen raken ook daar echt wel op. Als je een oude granaat op je hoofd krijgt ga je echter ook gewoon dood. Doelen ver in Oekraïne raken wordt dan alleen wel lastig.. vraag is vooral hoe Oekraïne die provincies ooit terug zou moeten winnen tegen zoveel artillerie. Ik denk dat we de komende weken gaan horen dat nog meer en beter westers spul die kant op gaat
Klopt. Ook een oude granaat kan je doden. De vraag is dan wie die oude granaat gaat doden. Zoek maar eens filmpjes op YouTube met bijvoorbeeld de titel mortar misfire…..
Sizzle schreef:Ik vind het ergens wel fascinerend hoe uiteenlopend de berichtgeving is. Sommigen hangen bijna de vlag uit over de effectiviteit van de sancties terwijl andere er geen geen nut in zien behalve dan de Russische burger hard treffen.
Waarschijnlijk weten we het pas over een paar jaar.
Deze vond ik ook wel interessant:
Het idee dat de sancties niet zozeer de oorlog zullen stoppen maar om politiek helder te maken dat een Europees land ongewenst ongewenst is.
https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna23453
Cowboy55 schreef:Klopt. Ook een oude granaat kan je doden. De vraag is dan wie die oude granaat gaat doden. Zoek maar eens filmpjes op YouTube met bijvoorbeeld de titel mortar misfire…..
Sizzle schreef:Biden is ook goed bezig met zijn eigen ego.
Even lekker erin masseren dat alleen Amerika de oorlogsdreiging in February serieus genomen had en andere landen, inclusief Oekraine het niet wilde horen.
(Diverse bronnen, o.a. srf.ch)
enzino schreef:Sizzle schreef:Biden is ook goed bezig met zijn eigen ego.
Even lekker erin masseren dat alleen Amerika de oorlogsdreiging in February serieus genomen had en andere landen, inclusief Oekraine het niet wilde horen.
(Diverse bronnen, o.a. srf.ch)
Weinig mensen in Amerika die daar waarde aan hechten, maar op een zinkend schip moet je niet kieskeurig zijn met het drijfhout.
bigone schreef:enzino schreef:De verliezen van 60-100 troepen per dag volgens Zelensky ligt meer rond de 100-200 volgens zijn senior advisor Mykhaylo Podolyak.
De USA claimt dat ze nergens van op de hoogte worden gehouden door Oekraine. Het lijkt erop dat de scapegoat klaar wordt gemaakt voor de slacht.
Heb je een link naar het artikel over dat op de hoogte houden?
bigone schreef:Heb je een link naar het artikel over dat op de hoogte houden?
irmaz schreef:Had je nog een link naar je vorige opmerking ? Scapegoat