Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:03

Of ouders laten kinderen meer onderzoeken, in 2000 was het misschien gewoon een kind met gebruiksaanwijzing, in 2020 werd er misschien wel meteen getest.
Natuurlijk is het goed om autisme te blijven onderzoeken.
Misschien is het wel de giga milieuvervuiling? Wie weet.
Sommige pesticiden blijken betrokken te zijn bij bepaalde hersenaandoeningen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:03

Onderzoek is altijd goed :j

Bij autisme vraag ik me af of het niet vooral aan de testen en het aantal geteste mensen ligt. Toen ik jong was werd daar niet op getest, behalve bij kinderen waar overduidelijk iets ‘mis’ mee was. Een kind van een kennis van ons was autistisch, maar dat was een jongetje waar je echt nauwelijks contact mee kon maken, dus een heel zware vorm.
Tegenwoordig zijn er veel meer gradaties. Als je de zwarte strepen op het zebrapad over slaat ben je bij wijze van spreken al licht autistisch :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:17

Er zijn al onderzoeken dat de gigantische fijnstof vervuiling een oorzaak kan zijn en die is de laatste 30 jaar gigantisch toegenomen en dat past goed in de conclusie dat autisme ( en alles wat daar onder valt) zo toeneemt .

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:20

Ik snap dat het zo lijkt, maar er zijn niet ineens meer autisten. Er wordt nu alleen veel meer over bekend, over al die verschillende uitingsvormen. Dus waarvan men vroeger dacht 'die is gewoon een beetje raar' gaan er nu belletjes rinkelen van "Hey, dit gedrag zien we bij meer en meer mensen met deze hersenstructuur". Natuurlijk is er op dit moment óók sprake van enige over-diagnosticering, voornamelijk onder kleine kinderen. Ik ben zelf van mening dat de tienertijd de beste tijd is voor zo'n onderzoek: oud genoeg dat de 'kinder-quirks' er wel een beetje uit zijn, jong genoeg dat je jezelf nog strategieën kan leren om je staande te houden in het leven zonder dat je op je 30e instort.

Er zijn inmiddels meer en meer onderzoeken die wijzen op de aanwezigheid van de genen die bijdragen aan neurodiversiteit (dus autisme, adhd, dyslexie, hoogbegaafdheid, tourettes etc etc) al aanwezig waren in de tijd van de nomaden en dat deze een duidelijk evolutionair doel hadden. En dat het dus ook niet erg was als iemand zo'n hersenstructuur had, want je had ze allemaal nodig in je groep. Maar nu hebben we de maatschappij zo ingericht dat er geen noodzaak en eigenlijk ook geen ruimte is voor deze hersenstructuren, dus vallen ze (negatief) op omdat ze afwijken van wat wij als norm zien.

Verder heeft ook de komst van het internet bijgedragen aan het herkennen van autisme etc. Niet alleen door kennisverspreiding, maar ook doordat men tegenwoordig 24/7 'aan' staat en bereikbaar is. Heb je dan mensen die snel overprikkeld zijn, dan komt dat sneller naar voren dan in een tijd waarin het leven kleiner was en langzamer ging.

Tot slot draagt ook de de-stigmatisering bij aan de toename. Denk aan linkshandig zijn: 50 jaar geleden werd je met een liniaal op je vingers geslagen op school als je links schreef. Dus een X percentage van de bevolking werd op die manier gedwongen zich aan te passen aan de norm. Toen dat ophield en er ook dingen als linkshandige scharen kwamen, schoten de linkshandigen als paddestoelen uit de grond. Komt dat omdat er ineens allemaal linkshandigen geboren en 'gediagnosticeerd' werden? Of komt dat omdat mensen ineens zichzelf mochten zijn?

Ik kan later dit weekend wel even de tijd nemen om er (academische) bronnen bij te zoeken als jullie dat willen. Maar ik werk bij twee grote organisaties aan exact dit onderwerp: ethische en inclusieve kennisverspreiding over neurodiversiteit, in samenwerking met allerlei experts en stakeholders op het gebied van neurodiversiteit. Mega interessant! Maar vandaar dat ik dus ook even deze duit in het zakje wilde doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:32

Vroeger was ik gewoon heel erg druk. Als ik nu jong was geweest had ik veel eerder de stempel adhd gehad. Met waarschijnlijk ook de bijna verplichtig tot medicatie ertegen want afwijkend ongewenst gedrag. Ik denk dat meer testen en andere testen een deel van de oorzaak zijn.

Maar mocht er inderdaad een externe oorzaak zijn die voorkomen kan worden dat er steeds meer mensen de diagnose autisme of adhd of welke variant dan ook krijgen dan is dat natuurlijk top.

Hoewel je autisten hebt in alle maten soorten en zwaartes hoeft het geen nadeel te zijn. Maar het kan ook zo erg zijn dat je zonder intensieve begeleiding gewoon niet functioneerd. Ik ken er een heel stevig aantal varierend van iets vastere stucturen willen en iets minder goed tegen onverwachte dingen kunnen via soort van functioneren in een beschermde omgeving tot het nivo 6 jarige in een lichaam van 2 m die bij de minste afwijking van een schema al compleet flipt. De eersten kunnen zich in de maatschappij aardig goed handhaven en zijn juist erg geschikt voor bepaalde functies. De laatste twee kunnen gewoon niet meekomen in de huidige maatschappij.

Maar pff de beoogde regeermensjes :oo -O-

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:47

(ADHD gaat niet alleen maar over druk zijn, er zijn nog veel andere uitingsvormen, maar dat even terzijde :=)

Oh absoluut, er is een heel gedeelte die inderdaad niet of nauwelijks (zelfstandig) kunnen functioneren in deze maatschappij. Maar er is een nog veel groter gedeelte die wél zelfstandig functioneren: zonder enige vorm van hulp dan ook, of met wat lichte aanpassingen/hulpmiddelen die je qua 'zwaarte' zou kunnen vergelijken met een loopkruk.

En blijven wijzen op de groep die niet zelfstandig functioneert, terwijl die van zichzelf al behoorlijk wat aandacht krijgt, houdt dus het stigma in stand. Of in ieder geval de associatie van "autistisch" met "zwaar gehandicapt/niet functioneel/ niet zelfstandig/niet oké". En dat is wel degelijk schadelijk voor de wél functionerende mensen van de 20% van de bevolking die nu gediagnosticeerd is met enige vorm van neurodiversiteit. Want die kunnen zo ook nauwelijks aan een baan komen, bijvoorbeeld.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:11

Hadden we deze al gehad ? Tulsi Gabbard aan het hoofd van Nationale Inlichtingen... :=

Citaat:
Donald Trump wil Tulsi Gabbard (43) op de post van Directeur van Nationale Inlichtingen. Dat is de persoon die al het spionnenwerk overziet. De gewezen Democrate staat bekend voor haar Ruslandvriendelijke houding en wordt vaak de ‘Amerikaanse cheerleader van Poetin’ genoemd. Doordat andere westerse landen informatie delen met de VS, krijgt ze straks ook die geheimen te zien. “Met haar is geen enkel westers geheim nog veilig”, vreest buitenlandjournalist Guy Van Vlierden. En hoe zal de rest van Trumps regering tegenover Rusland staan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:18

Ik vraag me af of hij al deze lui nou echt graag wil, of dat hij gewoon aan het kijken is waar ze hem mee weg laten komen. En als hij het dan finaal verkloot, dat hij dan extra makkelijk anderen de schuld kan geven want "hij werd tegengewerkt".

Sowieso vind ik het ergens wel lastig. Moet je nou proberen het nog enigszins te temperen allemaal om volk en vaderland te beschermen. Of moet je even door de zure appel heen zodat een groter deel van het volk ziet dat Trump / MAGA / GOP er een zooitje van maakt.....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:29

Ik vraag me inmiddels heel erg af of er nog iets is wat hij zou kunnen doen, wat zijn achterban zal doen inzien dat hij gewoon vet ongeschikt is om president te zijn. Als het achterhouden en mogelijk doorspelen van staatsgeheimen, fraude, verkrachting, vriendjes met Epstein (en alle mogelijke dingen die daarmee samenhangen), het opzetten van een insurrectie, het overspel plegen op z'n vrouwen, de 34 veroordelingen en nog vele aanklagingen, niet voldoende zijn om die mensen van hun geloof te brengen.

Vooral in de diehard kern, maar ook daarbuiten, ligt niet aan Trump. De economie is slecht geweest na corona, maar dat lag vooral niet aan Trump. De economie ligt er in januari goed bij wanneer Trump het overneemt, dat ligt is uiteraard te danken aan Trump.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:31

Vuurvleugels. Ik weet dat adhd meer is dan druk zijn ik leef er al meer dan 50 jaar mee :P maar vroeger was het niet eens bekend dat het bestond. Je was gewoon erg druk meer niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:35

Maar het volk heeft gekozen, dus Troemp is president. :Y)
They vote for the price of a dozen eggs and oil. En als dat te duur wordt, is de president niet goed. Trump belooft lagere prijzen en spreekt de taal van de arbeider en dat is wat de mensen willen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:05

pmarena schreef:
Ik vraag me af of hij al deze lui nou echt graag wil, of dat hij gewoon aan het kijken is waar ze hem mee weg laten komen. En als hij het dan finaal verkloot, dat hij dan extra makkelijk anderen de schuld kan geven want "hij werd tegengewerkt".

Sowieso vind ik het ergens wel lastig. Moet je nou proberen het nog enigszins te temperen allemaal om volk en vaderland te beschermen. Of moet je even door de zure appel heen zodat een groter deel van het volk ziet dat Trump / MAGA / GOP er een zooitje van maakt.....

Ik denk ook dat het een vorm van testen waar de grenzen liggen is. Als de partij niet tegenstribbelt en in alles meegaat dan gaan alle remmen los en zie ik ook nog wel gebeuren dat hij of zelf gaat proberen de macht te houden, wat ik onwaarschijnlijker acht, of binnen de partij zijn eigen opvolging te regelen. Dan zouden er geen voorverkiezingen meer zijn en Trump jr meteen genomineerd worden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:19

Pandora2 schreef:
Maar het volk heeft gekozen, dus Troemp is president. :Y)
They vote for the price of a dozen eggs and oil. En als dat te duur wordt, is de president niet goed. Trump belooft lagere prijzen en spreekt de taal van de arbeider en dat is wat de mensen willen.

Daar komen ze snel genoeg achter als alle importproducten duurder worden door de heffingen die hij op wil leggen en alle lokale producten duurder worden omdat de goedkope krachten gedeporteerd zijn. :+

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:09

Heel hoog conspiracy gehalte, maar ik begin bijna het idee te krijgen dat het niet Trump is die al deze mensen op die strategische plekken neer zet.
Vooral door wat ik eerder in dit(?) topic las, dat Rusland heeft beweerd hem aan de macht te hebben geholpen en dat hij nu moet terug leveren, i.c.m de foto van een naakte Melania.
Of is dat laatste allemaal uit z'n verband getrokken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:34

Die blote foto’s zijn allang op X gezet door de Russen .
Denk dat ze eerder bang zijn voor de onberekenbare Trump.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:35

Die foto's waren toch ook op de Russische tv uitgezonden? En dat Trump nu zijn kant moet leveren?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:56

Citaat:
Hoewel Donald Trump Elon Musk (53) nog maar net heeft benoemd tot hoofd van zijn nieuwe ‘ministerie voor overheidsefficiëntie’, laat de miljardair er geen gras over groeien. Musk heeft immers al een vacature de wereld ingestuurd: hij is op zoek naar “revolutionaire” medewerkers “met een superhoog IQ”. “We willen iemand die bereid is om meer dan 80 uur per week te werken”, klinkt het. Klein detail: de job is onbetaald.

No comment.... :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:55

Ik kan niet vinden dat het onbetaald is?

https://www.businessinsider.com/elon-mu ... &r=US&IR=T

Wel dat ze willen snijden in nutteloze kosten en dat ze alles transparant willen maken. Dat lijkt me helemaal prima toch? En daar zal je best slimme mensen voor nodig hebben :D
Als die het dan ook nog eens gratis willen doen, heb je daar al bespaard!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:03

Cer schreef:
Ik kan niet vinden dat het onbetaald is?

https://www.businessinsider.com/elon-mu ... &r=US&IR=T

Wel dat ze willen snijden in nutteloze kosten en dat ze alles transparant willen maken. Dat lijkt me helemaal prima toch? En daar zal je best slimme mensen voor nodig hebben :D
Als die het dan ook nog eens gratis willen doen, heb je daar al bespaard!

Alleen de amerikaanse overheid heeft al zo'n afdeling ...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:05

Wat voor een afdeling?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:08

Kostenbesparing, ben alleen de naam even kwijt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:13

Nou, die doen t dan misschien niet zo best..?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:20

Lijkt mij sterk, 1/3 van het totale overheidsbudget wegstrepen kan je misschien probleemloos doen in een afrikaans land vol nepotisme en corruptie waar het ook een soort sociaal vangnet is, maar dat zie je in westerse landen niet.
Daarvoor zou je gehele departementen/ministeries moeten opdoeken, voor onderwijs is dat ballonnetje al opgelaten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:24

Dan nog kon ik niet vinden dat de baan niet betaald.. staat dat nog ergens?

Hoe een Amerikaans ministerie eruit ziet financieel weet ik niet, maar het zou mij niks verbazen als er geld verspild wordt

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:38

Een dergelijk ministerie of functie klinkt in mijn oren als een intern orgaan en daar zullen wij vanuit het buitenland weinig van mee krijgen.