Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 08:44

Als politici demonstranten op huisbezoek krijgen dan noemen ze dat geheel terecht onaceptabel. Waarom moet een boer dan maar wel accepteren dat demonstranten op huisbezoek komen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:04

Maar wacht even, wie heeft het over het accepteren van demonstranten op je erf?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:08

IMANDRA schreef:

Benzz, die veronderstelt dat dit erbij hoort als je de 'keuze' maakt o. Boer te zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:16

Nou het risico hoort er bij deze beroepskeuze wel bij ja. Maar niemand zegt dat je demonstranten maar gewoon hun ding kan laten doen op je erf? Je kan de politie bellen, extra beveiliging op je erf installeren zodat ze al lastiger binnenkomen etc?

(en dan vind ik er ook nog wel een verschil in zitten waar ze op het terrein staan, of ze vreedzaam demonstreren t.o.v. de werkzaamheden tegenhouden of zelfs schade maken).
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 11-08-25 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:20

Loretta schreef:
Als politici demonstranten op huisbezoek krijgen dan noemen ze dat geheel terecht onaceptabel. Waarom moet een boer dan maar wel accepteren dat demonstranten op huisbezoek komen.

Ze komen niet op huisbezoek. Ze komen bij het bedrijf

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:23

Libra76 schreef:
Loretta schreef:

Ze komen niet op huisbezoek. Ze komen bij het bedrijf

Feit is alleen vaak, dat het bedrijf ook het thuis is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:24

Maar als dat bij het vak van boer hoort. Dan hoort het ook bij het van van politici.

Maar als een groep boeren op huisbezoek komen bij een minister, Dan is Den Haag te klein. En zijn alle partijen het er mee eens dat dit onacceptabel is. (Terecht ovrrigens)
Maar bij een boer dan vinden sommige partijen het onaceptabel terwijl anderen het niet echt afkeuren. En daar wordt toch een klein beetje met 2 maten gemeten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:26

Ik vind dat demonstranten niet bij boeren op het erf moeten komen, net zo min als op een snelweg. Voor demonstreren is er in de openbare ruimte zat plek waar het is toegestaan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:29

willen dat gegevens beschikbaar gesteld worden is toch heel wat anders als het ok vinden dat er mensen zonder toestemming op prive terrein komen?

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:29

Maar als een groep boeren op huisbezoek komen bij een minister, Dan is Den Haag te klein. En zijn alle partijen het er mee eens dat dit onacceptabel is. (Terecht ovrrigens)
Maar bij een boer dan vinden sommige partijen het onaceptabel terwijl anderen het niet echt afkeuren. En daar wordt toch een klein beetje met 2 maten gemeten.
[/quote]
Je maakt hier in mijn menig een denkfout. Een minister voert zijn/haar werk uit in de tweede kamer en niet in op zijn/haar woonadres. Je voert actie tegen het beleid en niet de persoon.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:35

fokfanaat schreef:
willen dat gegevens beschikbaar gesteld worden is toch heel wat anders als het ok vinden dat er mensen zonder toestemming op prive terrein komen?

Dat dus.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:46

maar in dit land hebben we inmiddels zoveel mensen die het " recht hebben ", zoniet dan discrimineer je want.......ieder heeft zo zjn eigen mening en belang.
Jan Terlouw sprak voor zijn dood nog even het volk toe: saamhorigheid kan de oplosing zijn, maar met
zoveel mensen zoveel zinnen!! lijkt me saamhorigheid niet haalbaar meer.

Voor alle boeren veel sympathie en stuur even een berichtje welke partij ik moet stemmen? zodat de boer het bestaansrecht behoud,

uitstoot!!! , het gaat toch alleen om grond, en de wolf helpt ze daarbij, heeft inmidels een "stevige poot" in de melk te brokkelen.

De Velue natura2000, dus wie er woont en werkt?? Niet alleen voor de boer, o.a. buitenritten met paarden zullen lastiger gaan worden in dit gebied, en wat gaat volgen, Utrecht en Drente b.v. waar de wolf zich inmiddels heeft kunnen vestigen, geen horse trails meer ect..

https://www.nojg.nl/rechter-veluwe-moet ... 0tot%20een
Laatst bijgewerkt door mce op 11-08-25 10:10, in het totaal 3 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:49

Vooralsnog weten we technisch gezien al welke bedrijven veel uitstoten. Wie zegt dat er demonstraties komen? Volgensmij worden we met deze illusie simpelweg uit elkaar gespeeld met dank aan de bbb.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:08

Mensen die op een boerenerf komen werden als terroristen gelabeld door BBB, mensen op tractoren die het land platgooien, asbest en stro in brand staken, zware ongevallen veroorzaakten deden het voor de goede zaak en werden niet veroordeeld door BBB. Dan ben je politiek gezien fout bezig .
Beide hoort niet !

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:12

Inderdaad, beide hoort niet. Het meten met twee maten komt helaas regelmatig voorbij, bij de huidige coalitie. PVV is er ook goed in.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:15

Cer schreef:
maar dat iemand het ene doet maakt toch niet dat een ander iets anders dan maarmag doen? Of goed moet vinden? Wat een rare vergelijking?

En blijkbaar mogen 'demonstranten' al bij iemand het erf / prive terrein op. Wat ik zelf een beetje gek vindt, bij ons op kantoor mogen mensen ook niet zomaar het gebouw in om te kijken of wij ons werk goed doen. Daar heb je toegangspasjes voor nodig bijvoorbeeld. En daar wonen we (godzijdank) niet eens..

Het gaat mij om het meten met twee maten. Ik vind terrorist een ontzettend zware term om te gebruiken. Voorpgesteld - iemands erf of op gaan, aanbellen bij iemands huis is nooit oké. In geen geval. Het is gewoon strafbaar, het is intimiderend, en nergens voor nodig. Maar gevoelsmatig worden "natuur"activisten veel harder beoordeeld dan boerenactivisten. En dat schuurt. Gelijke monnikken, gelijke kappen. intimiderend actievoeren in privésfeer is nooit oké. Maar als iemands erf betreden terrorisme is, dan zijn er dus oók boerenterroristen.

En, gelijkstellen van vrijgeven uitstoot bedrijven staat totaal niet gelijk in "terroristen" toegang geven tot je erf. Plus dat de intentie van Wiersma echt niet is om boerenbedrijven te beschermen tegen "terroristen". Het is dom traineren.

@juval, pfff hou eens op met dat we doodgaan als er een beetje minder geproduceerd wordt. Dat is gewoon niet zo. We kunnen echt wel een beetje minder produceren en we gaan dan echt niet door van de honger. Het bedrijfsleven is geen blinde slaaf van de consument die maar door moet omdat de consument gaat huilen als hij 94 ipv 95 verschillende soorten kaas in de supermarkt heeft.

https://www.stal-en-akker.nl/artikel/12 ... aar-maken/

Wat een verrassing - er is alvast een advies uitgebracht dat Wiersma helemaal geen gegevens mag achterhouden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:16

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:20

nou dat vind ik ook, het wordt zo zwart wit gesteld. Men wil dat Alle boeren stoppen, dan is er geen eten meer.... Er is ook nog zoiets als een tandje minder, we produceren zoveel voor de export, kan allemaal best een wat minder. meer ruimte, meer dierenwelzijn, minder uitstoot.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:25

BigOne schreef:
Mensen die op een boerenerf komen werden als terroristen gelabeld door BBB, mensen op tractoren die het land platgooien, asbest en stro in brand staken, zware ongevallen veroorzaakten deden het voor de goede zaak en werden niet veroordeeld door BBB. Dan ben je politiek gezien fout bezig .
Beide hoort niet !

Precies !
Om demonstranten voor milieu terroristen te noemen, gaat veel te ver. Maar ik vind niet dat zij op een boerenerf mogen komen.
Maar hoe vaak gebeurt het dat demonstranten een boerenerf op komen?

Wij hebben hier vlakbij een megastal met varkens. Daar kom je echt het erf niet op.
Behalve (afgesloten)hekken met camera's, lopen er ook 2 Mechelse herders los.

We kunnen best wat minder produceren voor de export.
Zonder boeren, geen eten is echt een fantastische reclameleus bedacht door ReMarkAble van Henk Vermeer, denk ik zo. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:28

prompter schreef:
Yesilgoz biedt alsnog ecxuses aan, aan Douwe Bob

https://www.ad.nl/show/dilan-yesilgoz-b ... ~af12e301/

Ze kon er ook niet meer onderuit IMO

Mooi en het werd tijd.
Ik denk dat Yesilgoz gedwongen is (weer zetelverlies in de peilingen) en dat de excuses niet helemaal oprecht zijn, maar fijn voor Douwe Bob.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:31

tandje minder zou moeten, industrie verplaatsen naar landen waar wel ruimte is, zo economisch helpen deze landen op te waarderen. Ook belangrijk voor de eigen bevolking lijkt me.

Beter daar mensen helpen dan ze hier als "ontheemden" in centra`s plaatsen, vanwege scholing niet in te zetten zijn op de NL arbeidsmarkt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:31

fokfanaat schreef:
nou dat vind ik ook, het wordt zo zwart wit gesteld. Men wil dat Alle boeren stoppen, dan is er geen eten meer.... Er is ook nog zoiets als een tandje minder, we produceren zoveel voor de export, kan allemaal best een wat minder. meer ruimte, meer dierenwelzijn, minder uitstoot.

Maar populisten hebben baat hij het zaaien van paniek en verdeling. Alles wordt zo gepolariseerd. Je bent voor of tegen de boer/de wolf/klimaat/etc.. er is geen mogelijkheid tot gesprek of nuance. Ook hier zie je het. Berichten worden niet goed gelezen van elkaar en hup, polariserende conclusies staan alweer klaar.
Iedereen wilt een goede oplossing voor de boerenfamilies, het milieu en de consument. Niemand (weinig) zal zeggen: nou die boerenfamilies kunnen het heen en weer krijgen en ze zoeken het maar uit. En als ze dat zeggen is dat nogal onsympathiek . Iedereen wil hetzelfde maar hoe en wat is nog wat onduidelijk of bestaat variatie in.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:38

Raineri schreef:
fokfanaat schreef:

Maar populisten hebben baat hij het zaaien van paniek en verdeling. Alles wordt zo gepolariseerd. Je bent voor of tegen de boer/de wolf/klimaat/etc.. er is geen mogelijkheid tot gesprek of nuance. Ook hier zie je het. Berichten worden niet goed gelezen van elkaar en hup, polariserende conclusies staan alweer klaar.
Iedereen wilt een goede oplossing voor de boerenfamilies, het milieu en de consument. Niemand (weinig) zal zeggen: nou die boerenfamilies kunnen het heen en weer krijgen en ze zoeken het maar uit. En als ze dat zeggen is dat nogal onsympathiek . Iedereen wil hetzelfde maar hoe en wat is nog wat onduidelijk of bestaat variatie in.

dat zal de vraag blijven om dit kleine stukje aarde goed te beheren en/of te verdelen, terwijl er steeds meer mensen naar hier komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 11:00

fokfanaat schreef:

Ja, eens.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 11:03

Veronica2 schreef:
Ach ja, altijd weer die mensen uit de randstad, want daar hebben ze geen boeren natuurlijk. Misschien komen ze wel uit Leeuwarden of Eindhoven, of Arnhem en klagen ze steen en been. Zo ken ik mensen die groen gingen wonen vanuit een stad buiten de randstad en die hebben zich ook dik vergist. Ze woonden al aan die kant van het land en hadden het dus kunnen weten, vind ik dan.

Dat duurde niet lang met de compassie voor de andere kant. Waar is het inleven in de buren gebleven? Hoe moeilijk is het om je voor te stellen dat niet iedereen om 5:00 's ochtends wakker wil worden?

IMANDRA schreef:

De rechter, in een wat mij betreft hele onwenselijke uitspraak. Zie oa https://demonstratierecht.nl/mag-je-dem ... en-woning/

Daar mogen wat mij betreft de grenzen wel een stuk strakker, met meer onderscheid tussen publiekelijk toegankelijk priveterrein (bv winkelcentra en winkels) en besloten prive-terrein, met nog een aparte groep voor erven waar ook mensen wonen, en voor scholen met jonge kinderen waar aanzienlijk minder mag, ook niet vanwege demonstraties.