Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Libra76 schreef:Loretta schreef:Als politici demonstranten op huisbezoek krijgen dan noemen ze dat geheel terecht onaceptabel. Waarom moet een boer dan maar wel accepteren dat demonstranten op huisbezoek komen.
Ze komen niet op huisbezoek. Ze komen bij het bedrijf
Cer schreef:maar dat iemand het ene doet maakt toch niet dat een ander iets anders dan maarmag doen? Of goed moet vinden? Wat een rare vergelijking?
En blijkbaar mogen 'demonstranten' al bij iemand het erf / prive terrein op. Wat ik zelf een beetje gek vindt, bij ons op kantoor mogen mensen ook niet zomaar het gebouw in om te kijken of wij ons werk goed doen. Daar heb je toegangspasjes voor nodig bijvoorbeeld. En daar wonen we (godzijdank) niet eens..
BigOne schreef:Mensen die op een boerenerf komen werden als terroristen gelabeld door BBB, mensen op tractoren die het land platgooien, asbest en stro in brand staken, zware ongevallen veroorzaakten deden het voor de goede zaak en werden niet veroordeeld door BBB. Dan ben je politiek gezien fout bezig .
Beide hoort niet !
prompter schreef:Yesilgoz biedt alsnog ecxuses aan, aan Douwe Bob
https://www.ad.nl/show/dilan-yesilgoz-b ... ~af12e301/
Ze kon er ook niet meer onderuit IMO
fokfanaat schreef:nou dat vind ik ook, het wordt zo zwart wit gesteld. Men wil dat Alle boeren stoppen, dan is er geen eten meer.... Er is ook nog zoiets als een tandje minder, we produceren zoveel voor de export, kan allemaal best een wat minder. meer ruimte, meer dierenwelzijn, minder uitstoot.
Raineri schreef:fokfanaat schreef:nou dat vind ik ook, het wordt zo zwart wit gesteld. Men wil dat Alle boeren stoppen, dan is er geen eten meer.... Er is ook nog zoiets als een tandje minder, we produceren zoveel voor de export, kan allemaal best een wat minder. meer ruimte, meer dierenwelzijn, minder uitstoot.
Maar populisten hebben baat hij het zaaien van paniek en verdeling. Alles wordt zo gepolariseerd. Je bent voor of tegen de boer/de wolf/klimaat/etc.. er is geen mogelijkheid tot gesprek of nuance. Ook hier zie je het. Berichten worden niet goed gelezen van elkaar en hup, polariserende conclusies staan alweer klaar.
Iedereen wilt een goede oplossing voor de boerenfamilies, het milieu en de consument. Niemand (weinig) zal zeggen: nou die boerenfamilies kunnen het heen en weer krijgen en ze zoeken het maar uit. En als ze dat zeggen is dat nogal onsympathiek . Iedereen wil hetzelfde maar hoe en wat is nog wat onduidelijk of bestaat variatie in.
fokfanaat schreef:nou dat vind ik ook, het wordt zo zwart wit gesteld. Men wil dat Alle boeren stoppen, dan is er geen eten meer.... Er is ook nog zoiets als een tandje minder, we produceren zoveel voor de export, kan allemaal best een wat minder. meer ruimte, meer dierenwelzijn, minder uitstoot.
Veronica2 schreef:Ach ja, altijd weer die mensen uit de randstad, want daar hebben ze geen boeren natuurlijk. Misschien komen ze wel uit Leeuwarden of Eindhoven, of Arnhem en klagen ze steen en been. Zo ken ik mensen die groen gingen wonen vanuit een stad buiten de randstad en die hebben zich ook dik vergist. Ze woonden al aan die kant van het land en hadden het dus kunnen weten, vind ik dan.
IMANDRA schreef:Maar wacht even, wie heeft het over het accepteren van demonstranten op je erf?