Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Dinopino schreef:Lees net dat de Oekraine geen munitie meer heeft, volgens de spreker van de hoofdafdeling van de militarische verdedigingsminister van de Oekraine, Vadym Skitiskyy. Dit deelde hij de de Britse krant The Guardian mee. Ze verliezen aan het front en gebruiken nu enkel wapens uit het westen.
Ze verbruiken per dag ongeveer 5-6000 granaten. Ze zijn nu afhankelijk wat het westen hun geeft. Rusland is volgens hem nog in staat een jaar lang door te vechten in dit tempo, zonder dat ze nieuwe wapens moeten produceren.
Bron: https://www.theguardian.com/world/2022/ ... ys-ukraine
Geinig dit verschil in nieuws. Het glas is halfvol of half leeg.
https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... 88/photo/1Citaat:In reactie op de plannen van het Russische parlement om de Russische erkenning van de onafhankelijkheidsverklaring van Litouwen van de USSR in 1991 in te trekken, heeft de gemeenteraad van Kiev het decreet van de Kievse grootvorst Volodymyr van de oprichting van Moskou in 1147 ingetrokken.
Moskou is bestaat niet meer
irmaz schreef:
https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... 88/photo/1Citaat:In reactie op de plannen van het Russische parlement om de Russische erkenning van de onafhankelijkheidsverklaring van Litouwen van de USSR in 1991 in te trekken, heeft de gemeenteraad van Kiev het decreet van de Kievse grootvorst Volodymyr van de oprichting van Moskou in 1147 ingetrokken.
irmaz schreef:
irmaz schreef:
idinn schreef:Rusland smijt met oud ijzer en wie gaat hun modern materieel toeschuiven als dat ook op raakt? Oekraïne hoeft niet te smijten met oud ijzer, want die krijgen modern spul uit het Westen aangevoerd. Het is niet lastig te bedenken welk land qua materieel sneller uitgeput raakt.
Haha humor.. dag Moskou
Babootje schreef:Bron De Telegraaf.
'Rusland kan oorlog slechts één jaar voorzetten in huidig tempo'
Rusland heeft bijna geen precisieraketten meer en zal de oorlog in het huidige tempo slechts een jaar kunnen voortzetten. Dat beweert de militaire inlichtingendienst van Oekraïne
elnienjo schreef:idinn schreef:Rusland smijt met oud ijzer en wie gaat hun modern materieel toeschuiven als dat ook op raakt? Oekraïne hoeft niet te smijten met oud ijzer, want die krijgen modern spul uit het Westen aangevoerd. Het is niet lastig te bedenken welk land qua materieel sneller uitgeput raakt.
Haha humor.. dag Moskou
China misschien?
enzino schreef:Babootje schreef:Bron De Telegraaf.
'Rusland kan oorlog slechts één jaar voorzetten in huidig tempo'
Rusland heeft bijna geen precisieraketten meer en zal de oorlog in het huidige tempo slechts een jaar kunnen voortzetten. Dat beweert de militaire inlichtingendienst van Oekraïne
Dat komt me bekend voor, daar hebben we het in maart ook al over gehad want toen waren ze ook al door hun voorraad raketten heen wat de reden was dat ze hypersonic missiles in gingen zetten.
Zijn ze er nu echt bijna door hun voorraad heen of krijgen we hetzelfde bericht weer opnieuw geserveerd in september?
Sizzle schreef:Van wapenhandel worden een aantal mensen ontzettend rijk. Het lijkt me daarom een illusie om te denken dat Rusland geen wapens weet te krijgen.
Macht en rijkdom regeren mog steeds de wereld.
Als ik me niet vergis maakt Rusland niet alleen zelf ook wapens, maar recent hebben ze ook wapens uit Irak gekregen/gekocht.
Sizzle schreef:Van wapenhandel worden een aantal mensen ontzettend rijk. Het lijkt me daarom een illusie om te denken dat Rusland geen wapens weet te krijgen.
Macht en rijkdom regeren mog steeds de wereld.
Als ik me niet vergis maakt Rusland niet alleen zelf ook wapens, maar recent hebben ze ook wapens uit Irak gekregen/gekocht.
Sizzle schreef:We kunnen natuurlijk doen of Rusland op instorten staat want dat voelt uiteraard beter, maar ik geloof daar gewoon geen drol van. Zoals Pien zegt: onderschat nooit de Russen.
Ik heb ook genoeg artikelen gelezen dat veel van de sankties hooguit pas in 2023 iets van een verschil zullen gaan maken. En zelfs al is het „maar“ een jaar. In een jaar kun je nog heel erg veel burgers doodmaken en deporteren.
Vergeet ook niet dat buitengewoon vuile spel van vorig jaar van voor de oorlog waarbij Rusland probeerde om Polen te verzwakken door vluchtelingen die kant op te sturen. Dat is toen mislukt, maar in feite doet hij nu hetzelfde maar dan met miljoenen vluchtelingen tegelijk. Dit kan Polen ook niet lang blijven volhouden.
Het lijkt me nog lang geen tijd om ook maar iets van te juigen, want het gaat gewoon niet goed.