Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 17:58

Bron De Telegraaf.

'Rusland kan oorlog slechts één jaar voorzetten in huidig tempo'

Rusland heeft bijna geen precisieraketten meer en zal de oorlog in het huidige tempo slechts een jaar kunnen voortzetten. Dat beweert de militaire inlichtingendienst van Oekraïne

Volgens hen voert Rusland veel minder raketaanvallen uit en de raketten die ze vervolgens wel gebruiken zijn "oude Sovjetraketten uit de jaren zeventig", klonk het.

"Dit toont aan dat Rusland geen precisie-raketten meer heeft," zei Vadym Skibitskyy, plaatsvervangend hoofd van de militaire inlichtingendienst van Oekraïne, in een Facebook-post. "Het Kremlin zou kunnen proberen de oorlog enige tijd te bevriezen om dan het Westen ervan te overtuigen de sancties op te heffen, om vervolgens de agressie voort te zetten", voegde het directoraat eraan toe. "Hun doel is heel Oekraïne en niet alleen Oekraïne."

Het lijkt er wel op dat ze hier gelijk in hebben. De oorlog is letterlijk een "slijtageslag" geworden.

"Polen wil graantransport uit Oekraïne opvoeren

Polen gaat de mogelijkheden om graan te transporteren uit Oekraïne uitbreiden. "Als we heel erg ons best doen, dan kunnen we op korte termijn op 1,5 miljoen ton per maand komen", zei landbouwminister Henryk Kowalczyk vrijdag na een ontmoeting met EU-commissaris Janusz Wojciechowski. Momenteel zijn de verantwoordelijke instanties druk bezig de afhandelingscapaciteit aan de Pools-Oekraïense grens te verhogen."

"Ook Zwitserland stopt met Russische olie
Zwitserland neemt vanwege de oorlog in Oekraïne de meest recente EU-sancties tegen Rusland en Belarus over. Dat betekent dat Zwitserland gaat stoppen met de handel in Russische olie. De sancties zullen geleidelijk van kracht worden met overgangsperioden tot begin 2023, zei de Zwitserse regering vrijdag. De EU-lidstaten bereikten eind mei een akkoord over het invoerverbod."
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9567464 ... idig-tempo

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:14

Lees net dat de Oekraine geen munitie meer heeft, volgens de spreker van de hoofdafdeling van de militarische verdedigingsminister van de Oekraine, Vadym Skitiskyy. Dit deelde hij de de Britse krant The Guardian mee. Ze verliezen aan het front en gebruiken nu enkel wapens uit het westen.

Ze verbruiken per dag ongeveer 5-6000 granaten. Ze zijn nu afhankelijk wat het westen hun geeft. Rusland is volgens hem nog in staat een jaar lang door te vechten in dit tempo, zonder dat ze nieuwe wapens moeten produceren.

Bron: https://www.theguardian.com/world/2022/ ... ys-ukraine

Geinig dit verschil in nieuws. Het glas is halfvol of half leeg.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:24

Dinopino schreef:
Lees net dat de Oekraine geen munitie meer heeft, volgens de spreker van de hoofdafdeling van de militarische verdedigingsminister van de Oekraine, Vadym Skitiskyy. Dit deelde hij de de Britse krant The Guardian mee. Ze verliezen aan het front en gebruiken nu enkel wapens uit het westen.

Ze verbruiken per dag ongeveer 5-6000 granaten. Ze zijn nu afhankelijk wat het westen hun geeft. Rusland is volgens hem nog in staat een jaar lang door te vechten in dit tempo, zonder dat ze nieuwe wapens moeten produceren.

Bron: https://www.theguardian.com/world/2022/ ... ys-ukraine

Geinig dit verschil in nieuws. Het glas is halfvol of half leeg.

Het gaat om artillerie munitie van de oude Sovjet soort. Dat is al een tijdje bekend dat die eindig is en niet meer aangevuld kan worden. Overige munitie hebben ze nog genoeg.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:35

Apart de link doet het opeens niet meer. Het spookt:-)

https://www.theguardian.com/world/2022/ ... 7GpKtYzlA4

Deze doet het wel weer.

Ieder zijn manier hoe hij de titel interpreteert. Ik haal het slechts van een msm nieuwsbericht. Weet niet of deze bron betrouwbaar is. Vond het wel grappig hoe ze ieder een andere draai geven aan het verhaal.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:46

:+
Citaat:
In reactie op de plannen van het Russische parlement om de Russische erkenning van de onafhankelijkheidsverklaring van Litouwen van de USSR in 1991 in te trekken, heeft de gemeenteraad van Kiev het decreet van de Kievse grootvorst Volodymyr van de oprichting van Moskou in 1147 ingetrokken.

Moskou is bestaat niet meer
https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... 88/photo/1

mysa
correspondent/vertaler

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:57

Ha ha ha!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:08

_O- heerlijk, die Oekraïners hebben humor en doen precies hetzelfde wat die Russen deden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:15

Rusland smijt met oud ijzer en wie gaat hun modern materieel toeschuiven als dat ook op raakt? Oekraïne hoeft niet te smijten met oud ijzer, want die krijgen modern spul uit het Westen aangevoerd. Het is niet lastig te bedenken welk land qua materieel sneller uitgeput raakt.

Haha humor.. dag Moskou :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:26

pien_2010 schreef:
_O- heerlijk, die Oekraïners hebben humor en doen precies hetzelfde wat die Russen deden.

404-Moscow not found :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:29

irmaz schreef:
Citaat:
In reactie op de plannen van het Russische parlement om de Russische erkenning van de onafhankelijkheidsverklaring van Litouwen van de USSR in 1991 in te trekken, heeft de gemeenteraad van Kiev het decreet van de Kievse grootvorst Volodymyr van de oprichting van Moskou in 1147 ingetrokken.

Oehh die is goed :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 23:09

_O- _O- _O- Hilarisch

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:24

irmaz schreef:
Citaat:

Hahahaha....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:25

irmaz schreef:
Citaat:

:))!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:28

Zonder 1 dode of gewonde Moskou verslagen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:31

Dan kunnen we de wapenzendingen meteen stop zetten, haha.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:36

idinn schreef:
Rusland smijt met oud ijzer en wie gaat hun modern materieel toeschuiven als dat ook op raakt? Oekraïne hoeft niet te smijten met oud ijzer, want die krijgen modern spul uit het Westen aangevoerd. Het is niet lastig te bedenken welk land qua materieel sneller uitgeput raakt.

China misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:50

Babootje schreef:
Bron De Telegraaf.

Rusland heeft bijna geen precisieraketten meer en zal de oorlog in het huidige tempo slechts een jaar kunnen voortzetten. Dat beweert de militaire inlichtingendienst van Oekraïne

Dat komt me bekend voor, daar hebben we het in maart ook al over gehad want toen waren ze ook al door hun voorraad raketten heen wat de reden was dat ze hypersonic missiles in gingen zetten.
Zijn ze er nu echt bijna door hun voorraad heen of krijgen we hetzelfde bericht weer opnieuw geserveerd in september?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:11

elnienjo schreef:
idinn schreef:

China misschien?

Nope, die accepteren zelfs geen betalingen meer van Russische banken die door de Europese sancties van het internationale Swift systeem zijn gehaald.

De uitspraken die door Putin en de propagandisten gedaan worden, worden steeds zotter en extremer. Komt op mij over als een systeem dat spaak aan het lopen is.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:12

enzino schreef:
Babootje schreef:
Bron De Telegraaf.

Dat komt me bekend voor, daar hebben we het in maart ook al over gehad want toen waren ze ook al door hun voorraad raketten heen wat de reden was dat ze hypersonic missiles in gingen zetten.
Zijn ze er nu echt bijna door hun voorraad heen of krijgen we hetzelfde bericht weer opnieuw geserveerd in september?

Het bericht ging over een specifiek soort raketten dus waarschijnlijk krijgen we dat bericht weer in september voor een ander soort raketten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 09:14

Van wapenhandel worden een aantal mensen ontzettend rijk. Het lijkt me daarom een illusie om te denken dat Rusland geen wapens weet te krijgen.
Macht en rijkdom regeren mog steeds de wereld.

Als ik me niet vergis maakt Rusland niet alleen zelf ook wapens, maar recent hebben ze ook wapens uit Irak gekregen/gekocht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:20

Sizzle schreef:
Van wapenhandel worden een aantal mensen ontzettend rijk. Het lijkt me daarom een illusie om te denken dat Rusland geen wapens weet te krijgen.

Als ik me niet vergis maakt Rusland niet alleen zelf ook wapens, maar recent hebben ze ook wapens uit Irak gekregen/gekocht.

Helemaal mee eens. Onderschat nooit de Russen. Want dan komen we op de koffie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:23

Sizzle schreef:

Dan kopen ze hun eigen shyte terug en misschien wat oud Frans spul uit de Irak-Iran oorlog. De goede oude tijd toen de Ayatollahs FOUT waren en Saddam GOED. :roll:

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 09:37

We kunnen natuurlijk doen of Rusland op instorten staat want dat voelt uiteraard beter, maar ik geloof daar gewoon geen drol van. Zoals Pien zegt: onderschat nooit de Russen.
Ik heb ook genoeg artikelen gelezen dat veel van de sankties hooguit pas in 2023 iets van een verschil zullen gaan maken. En zelfs al is het „maar“ een jaar. In een jaar kun je nog heel erg veel burgers doodmaken en deporteren.

Vergeet ook niet dat buitengewoon vuile spel van vorig jaar van voor de oorlog waarbij Rusland probeerde om Polen te verzwakken door vluchtelingen die kant op te sturen. Dat is toen mislukt, maar in feite doet hij nu hetzelfde maar dan met miljoenen vluchtelingen tegelijk. Dit kan Polen ook niet lang blijven volhouden.

Het lijkt me nog lang geen tijd om ook maar iets van te juigen, want het gaat gewoon niet goed.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 11-06-22 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:42

Zelensky heeft zelf namelijk ook aangegeven dat waar de Oekraïners nu tegen vechten ongekend is , nl het hele Russische leger is gegroepeerd lijkt het wel tegenover de Oekraïners. De Russen zijn op dit moment sterker. Dus we zullen zien hoe het gaat verlopen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:52

Sizzle schreef:
We kunnen natuurlijk doen of Rusland op instorten staat want dat voelt uiteraard beter, maar ik geloof daar gewoon geen drol van. Zoals Pien zegt: onderschat nooit de Russen.
Ik heb ook genoeg artikelen gelezen dat veel van de sankties hooguit pas in 2023 iets van een verschil zullen gaan maken. En zelfs al is het „maar“ een jaar. In een jaar kun je nog heel erg veel burgers doodmaken en deporteren.

Vergeet ook niet dat buitengewoon vuile spel van vorig jaar van voor de oorlog waarbij Rusland probeerde om Polen te verzwakken door vluchtelingen die kant op te sturen. Dat is toen mislukt, maar in feite doet hij nu hetzelfde maar dan met miljoenen vluchtelingen tegelijk. Dit kan Polen ook niet lang blijven volhouden.

Het lijkt me nog lang geen tijd om ook maar iets van te juigen, want het gaat gewoon niet goed.

Rusland heeft een redelijk eindeloze voorraad granaten en artillerie, maar de moderne spullen raken ook daar echt wel op. Als je een oude granaat op je hoofd krijgt ga je echter ook gewoon dood. Doelen ver in Oekraïne raken wordt dan alleen wel lastig.. vraag is vooral hoe Oekraïne die provincies ooit terug zou moeten winnen tegen zoveel artillerie. Ik denk dat we de komende weken gaan horen dat nog meer en beter westers spul die kant op gaat
Laatst bijgewerkt door martichr op 11-06-22 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt