steun onze boeren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:30

Schattige actie, maar dat zal verder geen impact hebben. Nog geen deuk in een pakje boter.

Als boeren echt een punt willen maken, stoppen ze met produceren. Dus helemaal niets meer het erf af. Dan wordt duidelijk of en zo ja, hoe (on)misbaar ze zijn. Zal voor alle partijen zeer verhelderend werken.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:33

Popstra schreef:
Hier in Woudenberg hebben de boeren en loon bedrijven gister een mooie actie geleverd langs de route die de La Vuelta reed. Vanuit de lucht goed te zien op de NOS
Al hun voertuigen stonden in de weides geparkeerd behangen met spandoeken. Elke lantaarnpaal een omgekeerde half stok hangende vlag.
Het zag er goed uit en niemand werd gehinderd


[ [url=m/gDOlwU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7PDB1n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig!

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:13

Dees schreef:
Schattige actie, maar dat zal verder geen impact hebben. Nog geen deuk in een pakje boter.


Beter dan files en brand stichten op de snelwegen...

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:15

Dees schreef:
Schattige actie, maar dat zal verder geen impact hebben. Nog geen deuk in een pakje boter.

Als boeren echt een punt willen maken, stoppen ze met produceren. Dus helemaal niets meer het erf af. Dan wordt duidelijk of en zo ja, hoe (on)misbaar ze zijn. Zal voor alle partijen zeer verhelderend werken.


Ze zijn ook onmisbaar als ze helemaal zouden verdwijnen maar dat is toch ook niet het plan? Inkrimpen is wat anders.

Cowboy55
Berichten: 8576
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:32

Dees schreef:
Schattige actie, maar dat zal verder geen impact hebben. Nog geen deuk in een pakje boter.

Als boeren echt een punt willen maken, stoppen ze met produceren. Dus helemaal niets meer het erf af. Dan wordt duidelijk of en zo ja, hoe (on)misbaar ze zijn. Zal voor alle partijen zeer verhelderend werken.


Ja, en dan hoeft de overheid een (groot?) deel van de boeren niet meer uit te kopen want die zijn dan failliet: wel kosten maar geen inkomsten. Goed plan. Het Kabinet is u dankbaar. :roll:

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:55

Dees schreef:
Schattige actie, maar dat zal verder geen impact hebben. Nog geen deuk in een pakje boter.

Als boeren echt een punt willen maken, stoppen ze met produceren. Dus helemaal niets meer het erf af. Dan wordt duidelijk of en zo ja, hoe (on)misbaar ze zijn. Zal voor alle partijen zeer verhelderend werken.



Waarom niets meer produceren?
We weten al dat onze boeren onmisbaar zijn,dat hoeven ze niet te bewijzen.
Alle partijen?
Burgers zijn dan ook de klos en dat wil je toch niet?

Tuurlijk heeft het impact, veel mensen hebben het nu gezien op tv en gaan misschien wat nadenken in waarom de boeren zulks doen.

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:15

Tja jongens... maar als boeren stellen dat ze onmisbaar zijn - wat let het ze om dat dan ook aan te tonen?

Als ze dan echt onmisbaar blijken, is de boodschap duidelijk en zullen ze meer macht aan de onderhandelingstafel hebben.
Als die onmisbaarheid dan toch wat tegenvalt, is de tijd misschien rijp om in te schikken.

Deze strobalenactie is er eentje uit de categorie schattig, maar heeft verder geen impact - wil je testen hoeveel? Ga dan eens bij jezelf na hoeveel actie jij onderneemt na het zien van een willekeurige reclameboodschap. Dat is vele malen vaker in beeld, zelfs van eenzelfde merk, en professioneel gericht om jouw gedrag te beïnvloeden. En? Werkt het?

O ja, Loriene, vooralsnog waren het vooral burgers die de klos waren bij die boerenacties. Ik durf echt te betwijfelen of al die boeren in ons land allemaal wel zo onmisbaar zijn. Dat is net de crux - het mag wel wat minder met de hoeveelheid productie.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:26

Dees schreef:
Tja jongens... maar als boeren stellen dat ze onmisbaar zijn - wat let het ze om dat dan ook aan te tonen?

Als ze dan echt onmisbaar blijken, is de boodschap duidelijk en zullen ze meer macht aan de onderhandelingstafel hebben.
Als die onmisbaarheid dan toch wat tegenvalt, is de tijd misschien rijp om in te schikken.

Deze strobalenactie is er eentje uit de categorie schattig, maar heeft verder geen impact - wil je testen hoeveel? Ga dan eens bij jezelf na hoeveel actie jij onderneemt na het zien van een willekeurige reclameboodschap. Dat is vele malen vaker in beeld, zelfs van eenzelfde merk, en professioneel gericht om jouw gedrag te beïnvloeden. En? Werkt het?

O ja, Loriene, vooralsnog waren het vooral burgers die de klos waren bij die boerenacties. Ik durf echt te betwijfelen of al die boeren in ons land allemaal wel zo onmisbaar zijn. Dat is net de crux - het mag wel wat minder met de hoeveelheid productie.

Zelfs als het product van de boer op persoonlijk vlak misbaar is, is dat de omgeving niet natuurlijk. Waar nu nog boerenlandschap is zal snel beton en bebouwing komen zodra de boeren zijn geruimd.

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:31

elnienjo schreef:
Dees schreef:
Tja jongens... maar als boeren stellen dat ze onmisbaar zijn - wat let het ze om dat dan ook aan te tonen?

Als ze dan echt onmisbaar blijken, is de boodschap duidelijk en zullen ze meer macht aan de onderhandelingstafel hebben.
Als die onmisbaarheid dan toch wat tegenvalt, is de tijd misschien rijp om in te schikken.

Deze strobalenactie is er eentje uit de categorie schattig, maar heeft verder geen impact - wil je testen hoeveel? Ga dan eens bij jezelf na hoeveel actie jij onderneemt na het zien van een willekeurige reclameboodschap. Dat is vele malen vaker in beeld, zelfs van eenzelfde merk, en professioneel gericht om jouw gedrag te beïnvloeden. En? Werkt het?

O ja, Loriene, vooralsnog waren het vooral burgers die de klos waren bij die boerenacties. Ik durf echt te betwijfelen of al die boeren in ons land allemaal wel zo onmisbaar zijn. Dat is net de crux - het mag wel wat minder met de hoeveelheid productie.

Zelfs als het product van de boer op persoonlijk vlak misbaar is, is dat de omgeving niet natuurlijk. Waar nu nog boerenlandschap is zal snel beton en bebouwing komen zodra de boeren zijn geruimd.



Zeg jij.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:48

Dees schreef:
Tja jongens... maar als boeren stellen dat ze onmisbaar zijn - wat let het ze om dat dan ook aan te tonen?

Als ze dan echt onmisbaar blijken, is de boodschap duidelijk en zullen ze meer macht aan de onderhandelingstafel hebben.
Als die onmisbaarheid dan toch wat tegenvalt, is de tijd misschien rijp om in te schikken.

Deze strobalenactie is er eentje uit de categorie schattig, maar heeft verder geen impact - wil je testen hoeveel? Ga dan eens bij jezelf na hoeveel actie jij onderneemt na het zien van een willekeurige reclameboodschap. Dat is vele malen vaker in beeld, zelfs van eenzelfde merk, en professioneel gericht om jouw gedrag te beïnvloeden. En? Werkt het?

O ja, Loriene, vooralsnog waren het vooral burgers die de klos waren bij die boerenacties. Ik durf echt te betwijfelen of al die boeren in ons land allemaal wel zo onmisbaar zijn. Dat is net de crux - het mag wel wat minder met de hoeveelheid productie.


Als ik even uit ga van kaas... Waar dus melk voor nodig is :+
Een kaasfabriek kan je maar beperkt stil zetten.

Om kaas te produceren heb je een pekelbad nodig. In een pekelbad zit pekelwater, wat vocht aan de kaas onttrekt. Door dat er continu kaas in het bad ligt, verhoogt het pekelniveau constant, want die vocht die het zout aan de kaas onttrekt komt in het bad terecht. Daarnaast verhoogt de kaas an sich het niveau natuurlijk ook. Het bad overstroomt niet, want je hebt daar buffertanken tegenoverstaan.
Wanneer je weinig produceert, gaan de buffertanken leeg. Wanneer het bad volledig leeg raakt, kan er geen kaas meer het bad in. Dit is technisch simpelweg niet te overbruggen.
Hoe leger het bad, hoe groter de kans dat listeria kan toeslaan want dat hecht zich aan delen die boven het water komen, tenzij je constant aan het schoonmaken bent. Maar je kan natuurlijk niet zomaar loog of zuur in het bad gooien, want de samenstelling van de pekel komt heel nauwkeurig.

De kans is overigens groot dat de kaas die als laatste in het bad is gekomen, er niet eens meer uit komt omdat het niveau te laag is.


En dan vraag ik me ook af, waar moet die melk dan heen? Mestput te snel vol door de grote hoeveelheden melk die er bij in komen, maar niet mogen uitrijden... Op den duur de koeien maar niet meer melken en dood laten gaan door uierontsteking?

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:58

... ik vind dit eerlijk gezegd :o zoiets als het beantwoorden van de verkeerde vraag.

Ik weet dat een boel boeren totaal niet weten 'hoe het verder moet'.
(Opgejaagd in een ratrace,
de overheid stelt rare eisen
je moet dure apparaten kopen
leningen sluiten
en de bank eist uitbreiding.)

Gelukkig zijn er boeren ontsnapt aan de ratrace,
maar die stem wordt tot op heden nauwelijks gehoord.
Jammer.

De natuurorganisaties hebben aan Remkes gevraagd HOE de rabobank de veroorzaakte schade gaat vergoeden.

(Die vraag had LTO moeten stellen...!!!!)
(Maar LTO heeft geen visie, die hobbelen mee in de ratrace.)

En 'stoppen met boer zijn' is iets totaal anders dan 'anders gaan boeren'...

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:06

vanavond weer een mooi voorbeeld...we gingen uit eten. Vlakbij waren een trekker een een kraan bezig zand op te ruimen van een of ander activiteit. Daarna kwam de trekker voorbij rijden en zegt een dame aan een tafeltje naast ons: Ohhhh...boeren!!!! straks kan niemand er meer langs! (was midden in het centrum). Trekker bleef ff staan omdat er een aantal mensen in de weg liepen. Trekker rijdt weer verder mevrouw vervolgt haar verhaal: ik ben voor de boeren, maar alleen voor biologische boeren....
Vervolgens komt even later hun eten, en er staat precies 0,0 biologisch op de kaart.

Cowboy55
Berichten: 8576
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:55

Kinke schreef:
vanavond weer een mooi voorbeeld...we gingen uit eten. Vlakbij waren een trekker een een kraan bezig zand op te ruimen van een of ander activiteit. Daarna kwam de trekker voorbij rijden en zegt een dame aan een tafeltje naast ons: Ohhhh...boeren!!!! straks kan niemand er meer langs! (was midden in het centrum). Trekker bleef ff staan omdat er een aantal mensen in de weg liepen. Trekker rijdt weer verder mevrouw vervolgt haar verhaal: ik ben voor de boeren, maar alleen voor biologische boeren....
Vervolgens komt even later hun eten, en er staat precies 0,0 biologisch op de kaart.


Tja…… :roll: Sommige mensen moet je gewoon negeren. Stukken beter voor je mentale gezondheid.

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 23:01

Ik snap die mevrouw wel. Als ik de keuze heb dat kies ik ook voor biologisch. Helaas is die keuze nog beperkt en doe je wel eens concessies als je toch met andere mensen uiteten wil kunnen gaan. Kan prima zo zijn dat die mevrouw d'r boodschappen wel allemaal biologisch zijn. Het leven is niet zo zwart/wit.

Cowboy55
Berichten: 8576
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 23:07

Jessix schreef:
Ik snap die mevrouw wel. Als ik de keuze heb dat kies ik ook voor biologisch. Helaas is die keuze nog beperkt en doe je wel eens concessies als je toch met andere mensen uiteten wil kunnen gaan. Kan prima zo zijn dat die mevrouw d'r boodschappen wel allemaal biologisch zijn. Het leven is niet zo zwart/wit.


En als je een (1) trekker en een kraan ziet denk je ook meteen aan een (op handen zijnde) blokkade door boeren?

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 23:12

Cowboy55 schreef:
Jessix schreef:
Ik snap die mevrouw wel. Als ik de keuze heb dat kies ik ook voor biologisch. Helaas is die keuze nog beperkt en doe je wel eens concessies als je toch met andere mensen uiteten wil kunnen gaan. Kan prima zo zijn dat die mevrouw d'r boodschappen wel allemaal biologisch zijn. Het leven is niet zo zwart/wit.


En als je een (1) trekker en een kraan ziet denk je ook meteen aan een blokkade door boeren?


Als dat zou was dan had ik het wel meegenomen in mijn tekst over wat ik wel snap van die mevrouw.

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:26

Jessix schreef:
Ik snap die mevrouw wel. Als ik de keuze heb dat kies ik ook voor biologisch. Helaas is die keuze nog beperkt en doe je wel eens concessies als je toch met andere mensen uiteten wil kunnen gaan. Kan prima zo zijn dat die mevrouw d'r boodschappen wel allemaal biologisch zijn. Het leven is niet zo zwart/wit.


Dat is precies wat ik bedoel. Men heeft het grootste woord over landbouw en veehouderij, en ondertussen vreet men gewoon gangbaar eten. Als je het zo verschrikkelijk belangrijk vindt moet je je aan je eigen regels houden. Net zoals hier op bokt laat zien, oh ja, ik wil wel eten rechtstreeks bij de boer kopen, maar ja, dan wil ik daar ook graag m'n andere boodschappen halen, anders is het zo'n gedoe.

prompter

Berichten: 11498
Geregistreerd: 28-09-02

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:17

Ach, ik zie hier ook bokkers continu roepen dat ze de boeren steunen en anderen afkatten die wat kritischer zijn, maar die zelf het allergoedkoopste vlees kopen wat er te krijgen is. Wat is die steun dan in hemelsnaam waard?

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:53


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:12

Ik zit me net te bedenken dat de meeste boeren hier wel een trekker hebben, maar het gros van de trekkers die hier rondrijden veelal van loonbedrijven zijn. Ik denk bij een trekker nooit gelijk aan een boer. De meeste trekkerrijders die ik ken werken of voor een loonbedrijf of voor een bouwbedrijf, die dingen zijn zo breed inzetbaar.

Boodschappen doen wij iig wel op de boerderij, maar goed, het aanbod is er hier ook naar. Helaas ontkom je nooit helemaal aan de supermarkt. Brood bakken we zelf, meel kun je hier bij de molen halen of in de boerderijwinkel. Een brood in de boerderijwinkel kost 6 euro, dus snap wel dat mensen daarvoor naar de supermarkt rennen.

En eh mensen eten gewoon hoor, wat is dat toch met het woord vreten :roll:

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:16

Dees schreef:
Ja, of met de mond steun uitspreken, maar ondertussen wel 120km per uur rijden over de snelweg .

We moeten allemaal inschikken. Niet alleen de boeren. Maar de boeren wel ook.

https://www.ad.nl/binnenland/een-stille ... ~a8aafeb9/



Smerige leugenkrant.

Mag je geen 120 rijden om de boeren te steunen?
Weet je wel hoe hard ze in Duitsland mogen rijden? :D

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:36

Trotse trouw lezeres meldt:
Stevo Akkerman kan zich voorstellen dat de boeren zich overvallen voelen door de plannen van Van der Wal, en dat Hoekstra dat beaamt.

Om vervolgens het archief in te duiken.

Het cda deed dit namelijk al eerder.

1993: spanning in de coalitie rondom het mestbeleid. Om niet te zeggen: de ondermijning van het beleid door het cda.

Gevolg: het streven om in 2000 'te komen tot een systeem waarbij fosfaten en stikstoffen volledig werden opgenomen door het gewas dat werd verbouwd' lukte niet.

Geciteerd wordt het Tweede Kamer lid Feenstra: 'Iedereen kan op de klompen aanvoelen dat het beleid vanaf 1995 echt pijn gaat doen. De boeren konden in de periode 1987-1994 wennen aan een ander type mestbeleid.'

Daarna heeft Akkerman het over wat ik wel eens de ratrace noem, boeren opgejaagd door onder andere de rabobank.

Maar boeren paaien met uitstel heeft dus oeroude papieren.

Dan is het schrikken dat nota bene een rechts kabinet aan komt zetten met richtlijnen die al meer dan 25 jaar bekend waren...

(Veel boeren zien uit onwetendheid in GroenLinks de grote vijand. Dat een rechts kabinet met cda 'opeens' ophoudt met uitstellen kan inderdaad schrikken zijn...)

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:57

loriene schreef:
Dees schreef:
Ja, of met de mond steun uitspreken, maar ondertussen wel 120km per uur rijden over de snelweg .

We moeten allemaal inschikken. Niet alleen de boeren. Maar de boeren wel ook.

https://www.ad.nl/binnenland/een-stille ... ~a8aafeb9/



Smerige leugenkrant.

Mag je geen 120 rijden om de boeren te steunen?
Weet je wel hoe hard ze in Duitsland mogen rijden? :D



Jij hebt duidelijk dat rapport van Commissie Remkes niet gelezen.

Dan had je geweten dat minder hard rijden onderdeel is van de stikstofmaatregelen. En dat als jij je snelheid niet tempert, er dus nog minder ruimte is voor boerenstikstof.

Je mag vinden van de krant wat je wilt (al ben ik het totaal niet met je eens op dit punt), die column is gewoon goed en zou je aan het denken mogen zetten.

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:01

Janneke2 schreef:
Trotse trouw lezeres meldt:
Stevo Akkerman kan zich voorstellen dat de boeren zich overvallen voelen door de plannen van Van der Wal, en dat Hoekstra dat beaamt.

Om vervolgens het archief in te duiken.

Het cda deed dit namelijk al eerder.

1993: spanning in de coalitie rondom het mestbeleid. Om niet te zeggen: de ondermijning van het beleid door het cda.

Gevolg: het streven om in 2000 'te komen tot een systeem waarbij fosfaten en stikstoffen volledig werden opgenomen door het gewas dat werd verbouwd' lukte niet.

Geciteerd wordt het Tweede Kamer lid Feenstra: 'Iedereen kan op de klompen aanvoelen dat het beleid vanaf 1995 echt pijn gaat doen. De boeren konden in de periode 1987-1994 wennen aan een ander type mestbeleid.'

Daarna heeft Akkerman het over wat ik wel eens de ratrace noem, boeren opgejaagd door onder andere de rabobank.

Maar boeren paaien met uitstel heeft dus oeroude papieren.

Dan is het schrikken dat nota bene een rechts kabinet aan komt zetten met richtlijnen die al meer dan 25 jaar bekend waren...

(Veel boeren zien uit onwetendheid in GroenLinks de grote vijand. Dat een rechts kabinet met cda 'opeens' ophoudt met uitstellen kan inderdaad schrikken zijn...)


Dat uitstellen is imo echt de oorzaak van alle ellende nu.
De maatregelen moeten komen, dat is al jarenlang niet meer te ontkennen. Maar met de kop in het zand kun je inderdaad doen "alsof het niet zo is...".

Et voile. Nu is het zover. Afgedwongen door rechterlijke macht en EU. Dat interview met Wopke... wat een laffe mes-in-rug steker. Totaal onbetrouwbaar die gast. Maar goed.. "Ze" in Den Haag doen dit niet omdat ze zo graag willen hoor, ze doen dit omdat het moet en niet anders meer kan.

Loretta
Berichten: 8904
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:08

Dees schreef:
Janneke2 schreef:
Trotse trouw lezeres meldt:
Stevo Akkerman kan zich voorstellen dat de boeren zich overvallen voelen door de plannen van Van der Wal, en dat Hoekstra dat beaamt.

Om vervolgens het archief in te duiken.

Het cda deed dit namelijk al eerder.

1993: spanning in de coalitie rondom het mestbeleid. Om niet te zeggen: de ondermijning van het beleid door het cda.

Gevolg: het streven om in 2000 'te komen tot een systeem waarbij fosfaten en stikstoffen volledig werden opgenomen door het gewas dat werd verbouwd' lukte niet.

Geciteerd wordt het Tweede Kamer lid Feenstra: 'Iedereen kan op de klompen aanvoelen dat het beleid vanaf 1995 echt pijn gaat doen. De boeren konden in de periode 1987-1994 wennen aan een ander type mestbeleid.'

Daarna heeft Akkerman het over wat ik wel eens de ratrace noem, boeren opgejaagd door onder andere de rabobank.

Maar boeren paaien met uitstel heeft dus oeroude papieren.

Dan is het schrikken dat nota bene een rechts kabinet aan komt zetten met richtlijnen die al meer dan 25 jaar bekend waren...

(Veel boeren zien uit onwetendheid in GroenLinks de grote vijand. Dat een rechts kabinet met cda 'opeens' ophoudt met uitstellen kan inderdaad schrikken zijn...)


Dat uitstellen is imo echt de oorzaak van alle ellende nu.
De maatregelen moeten komen, dat is al jarenlang niet meer te ontkennen. Maar met de kop in het zand kun je inderdaad doen "alsof het niet zo is...".

Et voile. Nu is het zover. Afgedwongen door rechterlijke macht en EU. Als het aan CDA lag, deden we nog altijd niets.


Nederland inmiddels kennende gebeurt er nu weer helemaal niets.
Vervolgens stappen millieu organksaties weer eens naar de rechter. Houdt Brussel voet bij stuk en wordt vervolgens elke crisis die er inmiddels in Nederland gaande is jerger en erger.
Want ook een crisis als de wooncrisis kan niwt worden opgelost als stikstof niet wordt aangepakt.

Ik ben benieuwd hoe Nederland er uit komt te zien. Wordt Brussel uiteindelijk gedwongen om toch wat ruimte te geven omdat Nederland anders om valt?

En dan die poppenkast rond het CDA. Het CDA als bestuurspartij is gewoon passe, die gaan hun kiezers NOOIT meer terug winnen.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 22-08-22 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt