Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:40

nps schreef:
Het is wat de mensen willen.

Dat vraag ik me af. Er is een peiling geweest waarin mensen hebben gestemd op policies ipv de mensen, en daaruit bleek dat 80% op Harris zou moeten stemmen :=

Amerikanen worden dom gehouden.

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:44

Ik denk ook dat als er op eenzelfde manier zou worden gestemd als bijvoorbeeld in Nederland, dat Harris zou hebben gewonnen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:48

Polar schreef:
Ik denk ook dat als er op eenzelfde manier zou worden gestemd als bijvoorbeeld in Nederland, dat Harris zou hebben gewonnen.

Het systeem met kiesmannen is ook vreemd inderdaad, maarja Trump had dit keer ook de popular vote.

Ik denk, helaas, dat als Walz de presidents-kandidaat was, dat hij gewonnen had. Amerika is blijkbaar nog niet klaar voor een vrouw als president :(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:51

mylittlejoy schreef:
Hij is veteraan die in Iran en Afghanistan gediend heeft, geen ervaring heeft in senior military of national security, maar - zelfs naar eigen zeggen - te extreem was voor het leger. Nee, enorm geschikt, vooral omdat hij Trump loyalist is.

Vergelijk dat eens met de staat van dienst van de huidige Secretary of Defense, Lloyd Austin:
https://www.defense.gov/About/Biographi ... ustin-iii/

Blijkbaar was een groot gedeelte van de Amerikanen het niet eens met het militaire beleid. Dus of je dan wat hebt aan die staat van dienst, dat is dan de vraag.

En ik geloof niet dat het issue van Harris was , dat ze een vrouw is. Maar daar lijkt het nu wel steeds over te gaan. Dat en de (illigal) imigrants, waarbij het woord "illigal" een beetje vergeten lijkt te worden.

Enfin, ik ben nog steeds heel benieuwd hoe Trump het denkt te gaan doen, zegt te gaan doen en wat er uiteindelijk gaat gebeuren.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:21

Ik weet niet of je uberhaupt kan stellen dat een groot gedeelte van de Amerikanen iets vonden van enig beleid. Wanneer de verschillende policies namelijk blind werden voorgelegd aan een gemiddelde Amerikaan, kozen deze veelal voor het beleid van Harris en niet van Trump.

Ze beginnen nu met de illegale immigranten, ja, maar al aangekondigd is dat ze ook stevig willen inzetten op denaturalisatie en het birthright citizenship, wat nota bene vastgelegd ligt in de grondwet, willen afschaffen. De man die Trump voor die functie op het oog heeft, ik heb z'n naam even niet bij de hand, heeft al aangegeven families in hun geheel te willen deporteren. Dan heb je niet het probleem van kinderen die gescheiden worden van hun ouders.

Er is overigens een groot verschil tussen illegaal en citizen. Er zit een grote groep mensen tussen die wel legaal in de US zijn én aan het werk zijn, maar geen citizen zijn. Er valt gezien de huidige lijn te verwachten dat deze mensen - waarschijnlijk voornamelijk met een bepaalde achtergrond - onder Trump geen citizen zullen kunnen worden en alsnog eruit worden gezet.

Linkje m.b.t. het deporteren van legale immigranten: https://www.nbcnews.com/politics/immigr ... rcna179357
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 13-11-24 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:25

Klopt, las interview met Latino-vrouw die op Trump ging stemmen, want: Als wij massaal op hem stemmen, laat hij ons misschien met rust..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:10

Ik zag van de week een stuk over (illegale) immigranten in New York, dat was ook wel interessant en best schokkend, hoeveel het er zijn en de problemen die dat met zich meebrengt …

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:14

Waarbij ik me dan afvraag, zijn het er inderdaad zo veel en geeft dat inderdaad zoveel problemen, of komt het meer overeen met Faber en haar "mensen voelen een crisis"? Oprechte vragen overigens, want geen idee van de exacte aantallen of aantallen in verhouding tot Amerikanen, of dat overeenkomt met hier. Dat is ook weer extreem beïnvloed door de bron natuurlijk, net als hier. Telegraaf schetst een ander beeld dan Trouw.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:14

mylittlejoy schreef:
Linkje m.b.t. het deporteren van legale immigranten: https://www.nbcnews.com/politics/immigr ... rcna179357

Ik lees in het linkje “might” en “may” en dan dit:
“While those who entered under the programs may be eligible for deportation, the first people likely to be targeted are those considered to be threats, possibly including Chinese men who are deemed to be of military age living illegally in the United States, the two sources and a third source familiar with the plan told NBC News. This group would also include convicted criminals who are in the U.S. illegally and those with final orders of deportation, the officials said.”

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:17

VuurVleugels schreef:
Waarbij ik me dan afvraag, zijn het er inderdaad zo veel en geeft dat inderdaad zoveel problemen, of komt het meer overeen met Faber en haar "mensen voelen een crisis"? Oprechte vragen overigens, want geen idee van de exacte aantallen of aantallen in verhouding tot Amerikanen, of dat overeenkomt met hier. Dat is ook weer extreem beïnvloed door de bron natuurlijk, net als hier. Telegraaf schetst een ander beeld dan Trouw.

Ik weet dat ook niet maar ik zag een stuk nieuws en iemand die daarop reageerde .. ik moet nog even googlen of het klopt of niet, maar er werden dingen gezegd als veteranen die geen huizen/geld hebben, (illegale) immigranten die wel housing en geld ontvangen, politie die niet binnen kunnen in panden waar (illegale) immigranten zitten zodat het daar voor iedereen erg onveilig is.. en nog wat van die dingen. Maar, ik heb dat nog niet gegoogled en dat doe ik (meestal) wel juist inderdaad omdat je niet weet of de bron een bepaalde richting in praat..

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:25

Ik kan me dat echt niet voorstellen. Hier in Nederland wel, daar krijgen mensen idd een (heel krappe) uitkering en huisvesting als ze er eenmaal 'doorheen' zijn. Maar daar, met dat sociale vangnet wat ze daar hebben waar Amerikanen zelf al nauwelijks wat van krijgen en de vreemdelingenhaat die daar heerst? Het zou me echt enorm verbazen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:57

Als ik deze lijst zie, dan lijkt het in New York wel redelijk goed geregeld met regelingen voor veteranen:

https://myarmybenefits.us.army.mil/Bene ... istance%2C

en meer specifiek onderdak: https://veterans.ny.gov/housing

Voor immigranten (niet illegaal): https://www.nyc.gov/assets/immigrants/d ... 0guide.pdf

Citaat:
PUBLIC HOUSING AND AFFORDABLE HOUSING
The New York City Housing Authority
The New York City Housing Authority (NYCHA) provides decent and affordable housing in
a safe and secure living environment for low- and moderate-income residents.
To be considered for an apartment in a public housing development, apply at https://
apply.nycha.info. At least one member of your household must be a United States citizen or
a non-citizen with eligible immigration status (green card holder, refugee/asylee). There is a
waiting list for those who apply.

Ook deze site heeft het alleen over legale immigranten (https://documentedny.com/2024/09/25/asy ... york-city/) en niet illegalen die subsidies ontvangen. Ik ben nog verder aan het zoeken, maar zie tot nu toe alleen berichten dat illegalen niet in aanmerking komen voor subsidies oid. Het enige waar ze terecht kunnen zijn de shelters voor daklozen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:01

Er is een rule in NY om housing te regelen voor iedereen die dat vraagt, je kunt cash assistance aanvragen en er leven ongeveer 560.000 undocumented immigrants , maar dat is een snelle zoekopdracht en misschien niet heel nauwkeurig

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:07

Cer schreef:
Er is een rule in NY om housing te regelen voor iedereen die dat vraagt, je kunt cash assistance aanvragen en er leven ongeveer 560.000 undocumented immigrants , maar dat is een snelle zoekopdracht en misschien niet heel nauwkeurig

Nee, dat is right to shelter, geen right to housing. Illegalen mogen wel in een daklozenopvang terecht, maar krijgen geen huis:

https://www.nbcnewyork.com/investigatio ... 20a%20rule.

In de quote hierboven in mijn vorige bericht staat ook dat om in aanmerking te komen voor public housing minimaal één persoon in het huishouden een legale status moet hebben. Het is alleen natuurlijk niet uitgesloten dat een legale immigrant samenwoont met illegale immigranten. Maar het recht is voorbehouden aan mensen met een legale status.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:10

Ja en ze krijgen die shelter maar voor Max 30 dagen als ik het goed las zo snel toch

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:15

Dat las ik ook idd.

Ik lees ook, maar zeg het me als ik verkeerd zit, dat illegalen die werken wel belasting betalen over hun loon, maar dus geen aanspraak kunnen maken op Medicaid en Social Security. Dit zou in totaal over 2022 een bedrag aan 100 miljard voor de schatkist zijn geweest. Ik weet alleen niet hoe dat in de praktijk werkt, want ze zijn undocumented, dus waar komt de documentation dan vandaan op basis waarvan ze belasting betalen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:03

Ze werken bij een werkgever. Die betaalt hun loon uit maar houdt dezelfde belastingen in zeg maar als bij een "normale" Amerikaan. Op die manier betalen ze voor iets waarop ze geen aanspraak kunnen maken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:24

Maar de NLse overheid/Belastingdienst weet waar ik werk, is er dan bij de Amerikaanse overheid geen koppeling van werkgevers naar overheid? Of zijn wij gewoon een klein kneuterig landje waarbij dat nog wel werkt, maar bij de USA (met verschillende systemen per staat) niet? Of werken die mensen gewoon op een vals nummer?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:31

De details weet ik verder ook niet allemaal, maar zo begreep ik het in ieder geval. Dat een werkgever (die niet zwart wil betalen) wel voor elke werknemer / percentage van betaald loon belastingen af moet dragen.

Ik denk dat ze op die manier dan ook wel weten waar zich nog mensen bevinden die niet legaal in het land zijn, en ze bij die bedrijven langs gaan om ze op te pakken zeg maar :(:)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:47

Ik heb wat gevonden:

https://bipartisanpolicy.org/blog/how-d ... explainer/

TLDR-versie: of ze gebruiken een vals/andermans sofinummer, of ze doen zelf aangifte met een zogenaamd ITIN-nummer van inkomstenbelasting in de hoop dat het ze later zal helpen met het verkrijgen van citizenship.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 09:47

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 09:52

Dit moet wel echt het droom-team zijn van alle Trump-stemmers.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:06

Een Rusland-propagandist die het Department of National Intellegence gaat leiden en Gaetz, wiens voornamelijke ervaring met het recht in de hoedanigheid van gedaagde is, als AG. Je zou haast hopen dat de boel van stupiditeit in elkaar gaat vallen voor ze gevaarlijke dingen kunnen doen.

Het moet uiteraard nog wel allemaal door de Senaat. Daar heeft Trump z'n voorkeurskandidaat het niet gered tot majority leader, maar is het John Thune geworden. (https://nos.nl/artikel/2544393-republik ... nse-senaat). Thune is wat gematigder, dus het zal de vraag zijn in hoeverre hij zich als poppetje voor Trump zal laten inzetten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 06:09

Kennedy als minister van volksgezondheid wat een onervaren lui stuurt hij aan die geen ervaring er mee.. laat staan wat deze allemaal roept over vaccinatie ect

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 09:41

Christiene schreef:
Kennedy als minister van volksgezondheid wat een onervaren lui stuurt hij aan die geen ervaring er mee.. laat staan wat deze allemaal roept over vaccinatie ect

Antivaxxer en sterke aanhanger van natuurgeneeskunde :Y)
Al heeft Troempie hier wel een punt vind ik... :o
Citaat:
"Amerikanen zijn al te lang verpletterd geweest door de voedingsindustrie en farmabedrijven die zich inlieten met misleiding, verkeerde informatie en desinformatie over Volksgezondheid", schrijft Trump op zijn sociaalnetwerksite Truth Social.

Maar of dit zal veranderen, durf ik sterk te betwijfelen. Money weetjewel :+

En Gaetz op Justitie, dat verbaasde zelfs de mensen uit zijn eigen partij :))