Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:CharleyT schreef:Ik zou zeggen duik er in en ga aan de slag met google.
Ik ben niet degene die zegt “de adressen zijn bekend bij de KVK”, want volgens mij is het in samenhang met de uitstoot die, volgens anderen, inherent zijn aan het hebben van een boerenbedrijf/woning en Wiersma die iets niet wil vrijgeven aan de media..als ik het goed begrijp
Waarom zou ik het dan moeten opzoekenIk kom toch niet met die stelling?
Raineri schreef:On topic. Realiseerde me niet dat dat het ging om gegevens niet eens per boerderij. Vraag me af of Wiersema niet gewoon zieltjes probeert te winnen door dit soort symboolpolitiek te bedrijven. Wat redelijk in lijn ligt met hoe de politiek überhaupt gefunctioneerd heeft de laatste jaren (insert verdrietig en zenuwachtig lachje).
Cer schreef:Dàt is waar ik op doorging …
Shadow0 schreef:Cer schreef:Dàt is waar ik op doorging …
Maar je zou zelf even op de linkjes kunnen klikken natuurlijk. Of het even door een zoekmachine kunnen trekken, als je geinteresseerd bent in het onderwerp. Want dat is dus helemaal niet moeilijk. En als het je niet interesseert, en zeker niet genoeg om jezelf een heel minimaal klein beetje in te lezen, waar zijn die vragen dan voor?
Raineri schreef:Maar er wordt dus sowieso niet gemeten per bedrijf? Je kunt dus afgaan op bijvoorbeeld waar veel dieren staan. Maar dat kan nu ook al? Zie eigenlijk nog steeds niet in waar publiceren van emissiedata mogelijk schadelijk is, behalve reputatieschade. Maar daar hebben meer bedrijven mee te dealen. Waarom zouden we de agrarische industrie buiten schot houden?
Volgens mij discussieren we over dingen waar popustische partijen alleen maar meer verdeling over willen zaaien.
BigOne schreef:Ik vind het vreemd, hier staan alle bedrijven met naam en adres en de subsidies die ze totaal hebben gekregen en dan vindt Wiersma dat de uitstoot gegevens niet per bedrijf bekend gemaakt worden?
Of zou het ene het andere bijten?
https://europese-subsidies.rvo.nl/nl?ye ... =&grouped=
Shadow0 schreef:Veronica2 schreef:Nou, ik denk niet wat we als gewoonte moeten gaan maken dat iemand die vragen stelt, zelf het antwoord moet gaan zoeken elders op het internet.
Soms wel. Da's goed voor je zoekvaardigheden en kritische denkvermogen.
Shadow0 schreef:Veronica2 schreef:Nou, ik denk niet wat we als gewoonte moeten gaan maken dat iemand die vragen stelt, zelf het antwoord moet gaan zoeken elders op het internet.
Soms wel. Da's goed voor je zoekvaardigheden en kritische denkvermogen.
Shadow0 schreef:Maar je zou zelf even op de linkjes kunnen klikken natuurlijk. Of het even door een zoekmachine kunnen trekken, als je geinteresseerd bent in het onderwerp. Want dat is dus helemaal niet moeilijk. En als het je niet interesseert, en zeker niet genoeg om jezelf een heel minimaal klein beetje in te lezen, waar zijn die vragen dan voor?
juval schreef:ik vind het toch wel grappig dat iemand hier stelt dat boeren ervoor 'kiezen' om op de boerderij te wonen. Net alsof je die 120 koeien goed in de gaten kunt houden als je in ergens anders zou wonen. Boeren moeten gewoon 24/7/365 paraat staan voor hun dieren. Dus het is geen kwestie van keuze, maar van gewoon zoals het is.![]()
ik kan alleen de kop zien van dat krantenartikel, maar als dit klopt is het toch van de zotte!? dat een rechter zou bepalen wanneer de koeien gemolken moeten worden? Dat kan toch niet. Dat is niet gezond voor de dieren. Er moet minimaal 2x op een dag gemolken worden en de tussenpozen zijn ongeveer 12 uur.. als je dat langer rekt is dat niet goed, daar krijgen de koeien echt last van.