Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
irmaz schreef:Geen idee of het waar is maar mocht het zo zijn dan is het werkelijk te zot voor woorden (en anders is het bijzonder leuk bedacht)
Een (vertaalde) Tweet van een nieuwssite:https://twitter.com/Flash43191300/statu ... 6424423424Citaat:Er is een wetsvoorstel ingediend bij de Doema van de Russische Federatie om de resolutie van de Staatsraad van de USSR "Over de erkenning van de onafhankelijkheid van de Republiek Litouwen" te annuleren.
Citaat:De Russische Doema heeft gestemd om president Poetin de bevoegdheid te geven om deposito's van Russen te bevriezen, naast andere uitgebreide bevoegdheden over het financiële en bancaire systeem van het land.
pien_2010 schreef:https://www.hln.be/buitenland/angela-me ... ~a19b7259/
Uitspraken van Merkel over hoe zij Poetin ziet, wanneer zij realiseerde dat hij gevaarlijk was, zijn willen vernietigen van de EU want Poetin haat democratie etc.
elnienjo schreef:pien_2010 schreef:https://www.hln.be/buitenland/angela-me ... ~a19b7259/
Uitspraken van Merkel over hoe zij Poetin ziet, wanneer zij realiseerde dat hij gevaarlijk was, zijn willen vernietigen van de EU want Poetin haat democratie etc.
Het ontwrichten van de EU daar is de EU zelf vooral goed mee bezig door het opengrenzenbeleid. Putin hoeft er nauwelijks wat voor te doen om hier de chaos en pleuris uit te laten breken. De EU wordt t lachertje van de wereld. Economieën als China en India zullen gebruik maken van de kansen die wij laten liggen want principes...
irmaz schreef:Geen idee of het waar is maar mocht het zo zijn dan is het werkelijk te zot voor woorden (en anders is het bijzonder leuk bedacht)
Een (vertaalde) Tweet van een nieuwssite:https://twitter.com/Flash43191300/statu ... 6424423424Citaat:Er is een wetsvoorstel ingediend bij de Doema van de Russische Federatie om de resolutie van de Staatsraad van de USSR "Over de erkenning van de onafhankelijkheid van de Republiek Litouwen" te annuleren.
Quir schreef:Best indrukwekkend om te zien, tientallen militaire boten op de oost zee
[ [url=m/HUuNxy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hBnbCU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pPwX1z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Nkwf7c.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/A4bFJx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NOVebi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rWIlnz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook op de open zee zelf.
Kuggur schreef:Een provocatie kun je het noemen, of een waarschuwing. Maar net aan welke kant je staat.
Rusland heeft (véél) meer moeite in Ukraine dan ze hadden gedacht en het russische leger is in een veel slechtere staat dan wie dan ook had gedacht, zelfs voor dat dit conflict begon.
Daarom zie ik dit niet als provocatie, in een conventionele oorlog tegen een NATO die zich met volle macht in de strijd stort wordt het Russische leger zó opgerold. Zeker nu de NATO op alert is gezet door deze oorlog. En dat is de boodschap, "pas op wat je doet, we staan klaar...."
Dat moet zelfs Putin pijnlijk duidelijk zijn.
Quir schreef:Klopt, jaarlijkse oefening, maar nu veel groter en op een andere plek in de Oostzee dan normaal/gepland. Hier in Zweden wordt het in ieder geval als provocatie gezien (vooral nu het NAVO lidmaatschap steeds verder weg komt te staan voor Zweden/Finland).
_San87_ schreef:Quir schreef:Klopt, jaarlijkse oefening, maar nu veel groter en op een andere plek in de Oostzee dan normaal/gepland. Hier in Zweden wordt het in ieder geval als provocatie gezien (vooral nu het NAVO lidmaatschap steeds verder weg komt te staan voor Zweden/Finland).
Ik heb wat gemist, waarom komt lidmaatschap steeds verder weg te staan? Enkel om Turkije?
pien_2010 schreef:Kuggur schreef:Een provocatie kun je het noemen, of een waarschuwing. Maar net aan welke kant je staat.
Rusland heeft (véél) meer moeite in Ukraine dan ze hadden gedacht en het russische leger is in een veel slechtere staat dan wie dan ook had gedacht, zelfs voor dat dit conflict begon.
Daarom zie ik dit niet als provocatie, in een conventionele oorlog tegen een NATO die zich met volle macht in de strijd stort wordt het Russische leger zó opgerold. Zeker nu de NATO op alert is gezet door deze oorlog. En dat is de boodschap, "pas op wat je doet, we staan klaar...."
Dat moet zelfs Putin pijnlijk duidelijk zijn.
Waarbij Merkel duidelijk verwoord heeft, en ik deel haar mening, dat Poetin alleen dat soort spierballen taal begrijpt.
Quir schreef:_San87_ schreef:
Ik heb wat gemist, waarom komt lidmaatschap steeds verder weg te staan? Enkel om Turkije?
Ja en de Zweedse bevolking (weet niet hoe het zit in Finland, dus dat kan anders zijn) verliest vertrouwen in de NAVO en komt langzaam aan steeds meer weerstand. Met name doordat 1 persoon/land zoveel invloed heeft op zo'n grote organisatie, geeft geen vertrouwen.
Quir schreef:Ja en de Zweedse bevolking (weet niet hoe het zit in Finland, dus dat kan anders zijn) verliest vertrouwen in de NAVO en komt langzaam aan steeds meer weerstand. Met name doordat 1 persoon/land zoveel invloed heeft op zo'n grote organisatie, geeft geen vertrouwen.