Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltjes

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:43

Beter een natte scheet dan een ingehouden keutel.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:45

Pareltjes schreef:

Ligt eraan hoe ver je van huis bent. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:54

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:04

Cowboy55 schreef:
Pareltjes schreef:

Ligt eraan hoe ver je van huis bent. :+

Hihihi.....

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:56

irmaz schreef:
Geen idee of het waar is maar mocht het zo zijn dan is het werkelijk te zot voor woorden (en anders is het bijzonder leuk bedacht :+ )

Een (vertaalde) Tweet van een nieuwssite:
Citaat:
Er is een wetsvoorstel ingediend bij de Doema van de Russische Federatie om de resolutie van de Staatsraad van de USSR "Over de erkenning van de onafhankelijkheid van de Republiek Litouwen" te annuleren.
https://twitter.com/Flash43191300/statu ... 6424423424

Het nieuwsbericht is ook verspreid door TASS, het Russische persbureau, dus het lijkt toch echt waar te zijn :oo
Ik ben benieuwd hoe de Doema gaat stemmen :=

En nu we het toch over de Doema hebben:

Citaat:
De Russische Doema heeft gestemd om president Poetin de bevoegdheid te geven om deposito's van Russen te bevriezen, naast andere uitgebreide bevoegdheden over het financiële en bancaire systeem van het land.

Daar gaan de spaarcentjes :evaw:

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:15

Dat ie nog toestemming vraagt aan DOEMA... Lijkt me eerder een ach DOEMAAR tegenwoordig.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:24

Gaat die nu zijn eigen land volledig leegroven om die oorlog maar te kunnen voortzetten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:42

pien_2010 schreef:
https://www.hln.be/buitenland/angela-me ... ~a19b7259/

Uitspraken van Merkel over hoe zij Poetin ziet, wanneer zij realiseerde dat hij gevaarlijk was, zijn willen vernietigen van de EU want Poetin haat democratie etc.

Het ontwrichten van de EU daar is de EU zelf vooral goed mee bezig door het opengrenzenbeleid. Putin hoeft er nauwelijks wat voor te doen om hier de chaos en pleuris uit te laten breken. De EU wordt t lachertje van de wereld. Economieën als China en India zullen gebruik maken van de kansen die wij laten liggen want principes...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:48

Oh jawel, hij moest er wel wat voor doen: Syrië platbombarderen. Ik ben het percentage even kwijt maar de overgrote meerderheid van de vluchtelingen komt daar vandaan.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:59

elnienjo schreef:
pien_2010 schreef:
https://www.hln.be/buitenland/angela-me ... ~a19b7259/

Uitspraken van Merkel over hoe zij Poetin ziet, wanneer zij realiseerde dat hij gevaarlijk was, zijn willen vernietigen van de EU want Poetin haat democratie etc.

Het ontwrichten van de EU daar is de EU zelf vooral goed mee bezig door het opengrenzenbeleid. Putin hoeft er nauwelijks wat voor te doen om hier de chaos en pleuris uit te laten breken. De EU wordt t lachertje van de wereld. Economieën als China en India zullen gebruik maken van de kansen die wij laten liggen want principes...

India is een opkomende economie, die gaat toch wel groeien met of zonder een slecht funktionerende EU. Dat is namelijk een oneindige golfbeweging. Economieën gaan en komen. China heeft niets aan een slecht funktionerende EU teveel afzet hier. Ingekocht hebben ze zich allang.

De uitspraak van open grenzen is me onduidelijk, vind je dat er teveel niet EU-ers binnen komen? Bereid je maar voor want naast de oorlog in Oekraine, honger in afrika én de klimaat crisis kan de komende decennia een vluchtelingen stroom van 1 miljard mensen op gang brengen.

Nog even genieten van hoe goed het hier is, in de blunderende EU. Met principes als vrijheid, democratie, religie,etc etc...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 23:10

irmaz schreef:
Geen idee of het waar is maar mocht het zo zijn dan is het werkelijk te zot voor woorden (en anders is het bijzonder leuk bedacht :+ )

Citaat:
Er is een wetsvoorstel ingediend bij de Doema van de Russische Federatie om de resolutie van de Staatsraad van de USSR "Over de erkenning van de onafhankelijkheid van de Republiek Litouwen" te annuleren.

Serieus…

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 23:29

Best indrukwekkend om te zien, tientallen militaire boten op de oost zee

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook op de open zee zelf.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 00:00

Waar kijk ik naar? Zweedse destroyers? De Carlskrona op die 1e foto? Het is deze maand overigens ‘500 jaar Zweedse Marine’ maand.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 09-06-22 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 00:00

Quir schreef:
Best indrukwekkend om te zien, tientallen militaire boten op de oost zee

[ [url=m/HUuNxy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hBnbCU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pPwX1z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Nkwf7c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/A4bFJx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NOVebi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rWIlnz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook op de open zee zelf.

Nou idd!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 08:50

Er is blijkbaar een grote NAVO gevechtsoefening op de Oostzee met 45 boten, 75 vliegtuigen en 7000 militaire. Waaraan dus de NAVO mee doet en ook Zweden en Finland. Voelt enigszins provocerend nu, zo letterlijk voor de neus van Rusland (Russische militaire haven in Kaliningrad)?

Ik durf niet zo goed te zeggen welke boten het allemaal zijn en ook niet van welk land (ze zijn allemaal deze kleur := ), in ieder geval een aantal mijnenvegers. De eerste foto is een Duitse boot, Fregatte AL AZIZ. Zit op dit moment op zee (kan je live volgen) en doet mee aan de oefening.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:08

Oefening stond al op de agenda voordat de oorlog uitbrak, misschien dat hij nu wat groter is maar niet als provocatie bedoeld.
Prima toch dat er spierballen getoond worden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:09

Een provocatie kun je het noemen, of een waarschuwing. Maar net aan welke kant je staat.
Rusland heeft (véél) meer moeite in Ukraine dan ze hadden gedacht en het russische leger is in een veel slechtere staat dan wie dan ook had gedacht, zelfs voor dat dit conflict begon.
Daarom zie ik dit niet als provocatie, in een conventionele oorlog tegen een NATO die zich met volle macht in de strijd stort wordt het Russische leger zó opgerold. Zeker nu de NATO op alert is gezet door deze oorlog. En dat is de boodschap, "pas op wat je doet, we staan klaar...."
Dat moet zelfs Putin pijnlijk duidelijk zijn.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:11

Klopt, jaarlijkse oefening, maar nu veel groter en op een andere plek in de Oostzee dan normaal/gepland. Hier in Zweden wordt het in ieder geval als provocatie gezien (vooral nu het NAVO lidmaatschap steeds verder weg komt te staan voor Zweden/Finland).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:13

irmaz schreef:

Citaat:

:=...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:32

Kuggur schreef:
Een provocatie kun je het noemen, of een waarschuwing. Maar net aan welke kant je staat.
Rusland heeft (véél) meer moeite in Ukraine dan ze hadden gedacht en het russische leger is in een veel slechtere staat dan wie dan ook had gedacht, zelfs voor dat dit conflict begon.
Daarom zie ik dit niet als provocatie, in een conventionele oorlog tegen een NATO die zich met volle macht in de strijd stort wordt het Russische leger zó opgerold. Zeker nu de NATO op alert is gezet door deze oorlog. En dat is de boodschap, "pas op wat je doet, we staan klaar...."

Waarbij Merkel duidelijk verwoord heeft, en ik deel haar mening, dat Poetin alleen dat soort spierballen taal begrijpt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:37

Quir schreef:
Klopt, jaarlijkse oefening, maar nu veel groter en op een andere plek in de Oostzee dan normaal/gepland. Hier in Zweden wordt het in ieder geval als provocatie gezien (vooral nu het NAVO lidmaatschap steeds verder weg komt te staan voor Zweden/Finland).

Ik heb wat gemist, waarom komt lidmaatschap steeds verder weg te staan? Enkel om Turkije?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:41

_San87_ schreef:
Quir schreef:

Ik heb wat gemist, waarom komt lidmaatschap steeds verder weg te staan? Enkel om Turkije?

Ja en de Zweedse bevolking (weet niet hoe het zit in Finland, dus dat kan anders zijn) verliest vertrouwen in de NAVO en komt langzaam aan steeds meer weerstand. Met name doordat 1 persoon/land zoveel invloed heeft op zo'n grote organisatie, geeft geen vertrouwen.

pien_2010 schreef:
Kuggur schreef:

Waarbij Merkel duidelijk verwoord heeft, en ik deel haar mening, dat Poetin alleen dat soort spierballen taal begrijpt.

Zo had ik het nog niet bekeken, maar ja denk dat dat wel een goed punt is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 09:45

Die enorme invloed van 1 land is ook heel raar natuurlijk, zeker op basis van die absurde voorstelling dat er dan wel even wat mensen uitgeleverd moeten gaan worden.
Stel nu dat er in een NATO land ineens een heuse diktator aan de macht komt, dan kan deze gewoon in z‘n eentje alles dwars zitten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:48

Quir schreef:
_San87_ schreef:

Ja en de Zweedse bevolking (weet niet hoe het zit in Finland, dus dat kan anders zijn) verliest vertrouwen in de NAVO en komt langzaam aan steeds meer weerstand. Met name doordat 1 persoon/land zoveel invloed heeft op zo'n grote organisatie, geeft geen vertrouwen.

Is wat voor te zeggen. Het is ook wel raar dat 1 land een lidmaatschap tegen kan houden en zich omkoopbaar opstelt, terwijl de meerderheid voor toetreding is.

Ik heb Turkije als NAVO-land altijd al wat twijfelachtig gevonden... Maar goed, dat is makkelijk praten nu :).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:51

Quir schreef:

Dat kan ik me goed voorstellen. Dat is bij de VN ook zo. Dat moet zsm veranderen want het is absurd dat 1 land met een veto alles kan tegenhouden terwijl verder alle andere lidstaten voor zijn.
Ik denk overigens dat de NAVO/EU wel ingrijpt als Zweden en Finland worden belaagd. Maar dan zou Turkije zich erbuiten willen houden