Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:41

Ja John Deere wil hij dan weer zelf houden en op amerikaanse grond, dat snap ik wel.
maar als ze willen blijven ontwikkelen zullen ze toch (hopelijk) onze tech nodig hebben (Medicinale en farmaceutische producten)?

Overigen, wij exporteren olie en aardolieproducten naar de USA en we importeren:
De producten met de hoogste waarde waren minerale brandstoffen (aardgas en olie), medische apparaten en meet- en regelapparatuur en medicinale en farmaceutische producten en geneesmiddelen.

Sturen we dan gewoon dingen een beetje heen en weer? :+ Nee dat is het niet natuurlijk, maar er is hier vast iemand die dat weet. Zijn dat dan halffabrikaten die heen gaan en een af product wat weer terugkomt? Ik google het uiteraard ook, maar ik kan het zo snel niet vinden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 10:42

In de categorie kleine kinderen die napraten wat ze horen..... Zoontje van Elon Musk:

"quietly just do whatever we want"

Ik vind het een creepy stukje inzicht eerlijk gezegd -O-

En dan de reacties er ook weer bij, van "ja dit zijn family values, mooi hoe deze sterke mannen deze jongen niet wegsturen en gewoon zichzelf laten zijn". Zouden die dan niet weten dat Musk bij verschillende vrouwen kinderen maakt, en geen contact meer heeft met 1 van zijn oudere zoons die nu dochter is geworden, wat hij niet kan verkroppen en waarvan hij zegt dat zijn zoon dood is...? Of zou het ze gewoon geen zak uitmaken en zien ze alleen het deel dat ze willen zien.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 10:56

Ja dat laatste

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 12:22

Ik vraag me wel af of er achter de schermen onderzoeken bezig zijn naar de stemmen. In 2020 zijn er ook de nodige hertellingen geweest, dus dat is op zich niet heel vreemd nu de resultaten in sommige Staten bijzonder zijn. Opvallend is dat bijvoorbeeld in de swingstates de zetels voor het huis zijn gewonnen, maar presidentschap ruim verloren. Dat betekent of dat mensen voor Trump en verder blauw hebben gestemd, of dat trumpers alleen op presidentschap hebben gestemd, of dat er iets niet klopt of mis is gegaan.

Dat er complete stilte is vanuit democratische kant, doet mij denken dat ze toch een en ander willen uitzoeken, zonder volledig Maga2020 te willen gaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 12:49

Mwoah, op zich werd dat in 2020 ook gezegd, dat veel mensen niet op Trump hadden gestemd maar wel down de ballot op de Republikeinen. En zo geweldig is het voor het House nou ook weer niet uitgepakt.

Maar hopen dat wat ze naar de klöte helpen daarna weer beter opgebouwd kan worden dan hoe het was :) En maar duimen dat er toch wat goeds uit voortkomt. Wie weet dat die gladnekken toch ook wat goede dingen doen voor de wereld. Hoe het nu is valt er zat te verbeteren, misschien breken zij dit (ondanks hun bedoelingen) wel open dat 1 en ander meteen verbeterd kan worden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:04

Voorlopig geloven de rechtse idioten (let wel, de idioten, niet zozeer de Republikeinense stemmer an sich) dat ze vrij baan hebben om de donkere bevolking Apps te sturen dat ze zich moeten melden bij de dichtstbijzijnde katoenplantage, worden vrouwen lastig gevallen met 'your body, my choice' bs en spreken ze over annexatie van Groenland en delen van Canada, om maar wat te noemen. Er zit een diepgeworteld probleem wat nu weer open en bloot ligt. Maar goed, die idioten hebben wij helaas ook.

Het is maar te hopen dat geen van die idioten een functie met invloed krijgt, al twijfel ik daarover.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:08

Helaas lijkt het er op dat Trump de usa weer terug trekt uit het klimaatakkoord, natuurparken fiks wil inkrimpen om zo boren naar olie en gas vrij spel te geven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:11

Hij kan het om een heel andere reden niet verkroppen.. zijn zoon is dood, niet perse voor hem, maar omdat hij getruukt is om toestemming voor puberty blokkers toe te staan bij een minor. (..”anders pleeg ik zelfmoord” was de reden dacht ik). En hij zegt “they call it deadnaming for a reason.. essentially he is dead”.. hij zegt niet “he is dead to me”.. en daarom is hij erg tegen sexchanges bij jonge mensen. Het kind wil ook geen contact meer (en het is natuur niet voor het eerst dat kinderen opgestookt worden door ouders, of is dit ineens anders omdat het Elon is?)
Het is bekend dat hij voor veel kinderen is, is dat erg dat dat bij verschillende vrouwen is? Anouk heeft kinderen bij verschillende mannen, is dat erg? Ik denk van niet ..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:13

Ach kom nou! Je volgt zogenaamd weinig tot niets maar weet blijkbaar precies wat Musk zegt en neemt het ook nog voor waarheid aan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:25

Ik heb dat gegoogled, en hij zegt t letterlijk in het interview met Jordan Peterson, kan je gewoon online vinden als je zelf eens wat zoekt :)

En dit heb ik al een keer eerder genoemd volgens mij dus het was voor mij geen nieuws..

“Neemt het voor waar aan”??? Ja als hij het zegt.. of gaan we tegenwoordig zelf verzinnen wat mensen bedoelen als ze iets zeggen? :')
En dan nog, al neem ik zijn eigen woorden voor waar aan.. wat dan nog? Dat geeft verder niet mijn mening of idee erover aan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:30

Gevonden, van 24-07-24

Cer schreef:
Ik heb meer interviews met Musk gezien, hij hakkelt altijd wel een beetje.. het is niet een heel sociaal iemand..
En het is niet zo zwart/wit 'omdat zijn zoon nu een dochter is geworden'.. maar de manier waarop het gegaan is.
Nou ja, ik weet verder niet wat zn motieven zijn, ik ken de man niet persoonlijk natuulijk, maar ik heb het idee dat voor een groot gedeelte van Trump stemmers het 'woke' gebeuren een issue is. Net zoals het traditionele gezin, nu moeten vaak twee mensen werken waardoor kinderen 'door de straat' opgevoed worden. En niet omdat twee mensen (dus de vrouw bijvoorbeeld) carriere willen maken (zoals hier) maar omdat ze op 1 salaris simpelweg niet rondkomen (ik was tijdens onze USA trip ook best verbaast over hoeveel mensen (/vrouwen) 2 banen hadden.. in een winkel én in een restaurant, of in een hotel en in een winkel, ik realiseerde me dat nooit zo).
Dus daar speelt hij dan ook handig op in, het 'traditionele' gezin waarbij de man werkt (en die verdient ook nog eens meer geld dan een vrouw) en de vrouw moeder kan zijn en zelf de kinderen kan opvoeden. Nou ja, ingewikkelde materie
Disclaimer: ik zeg hiermee niks over wat ik ervan vind :)

Nou, de verkiezingen zijn geweest, de komende tijd wordt erg spannend. Ik ben heel benieuwd hoe en wat..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 14:07

Trump heeft hele rare uitspraken gedaan in de aanloop naar de verkiezingen die zelfs verschillende mensen heeft doen twijfelen aan zijn geestelijke gezondheid.
Gezien het bericht vandaag dat twee functionarissen op het kantoor van president Zelensky bevestigen dat Musk heeft deelgenomen aan het gesprek tussen Trump en Zelensky, woensdag jl, kunt je je best afvragen of Musk niet gewoon de verkiezingen heeft gewonnen en Trump aan een touwtje heeft.
https://x.com/ChristopherJM/status/1854937503590924623

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 15:16

Musk had toch ook autisme?

Hij is in ieder geval, zwaar gestoord, net als Trump, in mijn ogen.

En dat heeft dan zoveel macht en burgers denken dat zij opkomen voor de gewone burger ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 15:26

Als zijn kind echt heel duidelijk aangeeft dat 'ie zich een meid / vrouw voelt en dat 'ie zo niet verder kan leven en dan liever een eind aan het leven maakt dan zo door te gaan.... hoezo is Musk er dan "ingetuind"...? Had 'ie het achteraf gezien liever willen verbieden en maar kijken wat er gebeurt?

Ik kan me goed voorstellen dat je als kind geen contact meer wilt met een vader die het niet kan verkroppen dat je je eigen keuzes maakt.

Het is natuurlijk niet zomaar iets. En ik kan me goed voorstellen dat je even moet slikken. Maar als het goed is hou je van je kind en accepteer je het als je kind na een paar goede gesprekken toch zelf een besluit neemt dat niet jouw besluit zou zijn, maar heb je je kind liever als trans persoon in je leven dan helemaal niet in je leven :(:)

Babootje: ik denk eigenlijk niet dat ook maar iemand Trump aan een touwtje heeft. Hij kan zo bizar uit de hoek komen dat niemand moet denken dat ze hem wel onder controle kunnen hebben. Maar hij kijkt natuurlijk wel enorm op tegen iedereen die meer geld / macht dan hem heeft.... dus hij zal Musk best als vriendje willen hebben en houden :j Zolang Musk iets heeft dat Trump wil, en niet te lastig doet....

Ik duim gewoon maar heel hard dat zo'n Musk en een RFK toch wat goede dingen zullen doen. Waar we als aarde en bevolking toch iets aan hebben. Musk heeft an sich best wel goede ideeën tussen alle waanzin zitten en hetzelfde geldt voor RFK. Die altijd nogal een environmentalist was.... hopelijk neemt hij ook goede besluiten, krijgt hij wat milieu besef bij Trump in zijn grijze massa en trekt hij niet alleen maar een hele wappie-agenda open....

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 15:29

Autisme MET narcistische en psychopatische persoonlijkheidsstoornis (al weet ik niet meer of dat een officiële diagnose was of beoordelingen van psychiaters buitenaf). Groot verschil!

Autisme geeft wel een andere empathie beleving dan mensen zonder autisme, maar net zo vaak juist in de vorm van een overvloed aan empathie. Ik draag dat altijd aan als mensen over de autisme van Musk en Co beginnen, want zijn gedrag puur aan autisme koppelen komt de maatschappelijke visie op autisme niet ten goede :=

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:28

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:34

Links maar meestal wel betrouwbaar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:08

mylittlejoy schreef:
https://www.independent.co.uk/news/worl ... 14525.html

Weet niet goed hoe betrouwbaar The Independant is,maar als dit klopt, dreigt Vance dus met gevolgen voor NAVO als Europese landen desinformatie van X proberen te weren.

De desinformatie is volgens mij dat Vance beweert dat een Europese leider (hij weet natuurlijk niet wie) gedreigd heeft om Musk te laten arresteren als hij Trump niet van X weert. Ik denk echt dat dat een broodje aap verhaal van Vance is.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:12

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 01:47

En neutraliteit en Europa moet de heropbouw betalen, niet Rusland.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 02:24

MizzMontana schreef:
https://nos.nl/artikel/2543889-adviseur ... en-terrein

Ik kom door net tegen op nos, Oekraïne moet het door Rusland veroverde/bezette land opgeven als het aan Trumps adviseur ligt. Ben heel benieuwd hoe dat straks verder gaat in januari…

Vooropgesteld: ik ben volledig leek rondom Oekraïne etc.

Maar hoewel Amerika groot is en vast een flink deel van de steun nu betaalt, zijn er toch ook best wat andere landen die steun bieden? Is het echt zo dat Trump als het ware z’n handen eraf kan trekken en dat dan de hele oorlog is verloren? Even ervan uitgaande dat er geen gekke dingen worden gedreigd zoals het door de US platgooien van Oekraïne.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 06:05

Ik denk dat het er al vooral aan ligt hoe je er tegenaan kijkt. Hoe graag we willen dat Ukraïne er ongeschonden uit komt zeg maar.

Kamp Trump zegt steeds heel simpel: Ukraïne kan zichzelf niet voldoende verdedigen zonder steun (wapenleveranties) van anderen. Dus helaas voor hen, dan is het gewoon hoe de dingen gaan. Het recht van de sterkste. Ze willen dan best nog helpen met "onderhandelingen" en zeg maar het conflict bevriezen.

En daar hebben de Ukraïners dan al geluk mee. Dat ze de rest van hun land mogen houden. Dat ze dan wel moeten beloven zich niet bij NATO aan te sluiten (de komende X jaar) en dat ze dan fijn weer hun land op kunnen bouwen, er geen mensen meer sterven en ze weer in vrede kunnen leven.

Wat veel Ukraïners natuurlijk geen oplossing vinden want dan heeft het voor Rusland geloond om hen aan te vallen en weten ze zeker dat ze over een X aantal jaar het volgende stukje / de rest komen pakken.... en het hele gezeik weer opnieuw begint / verder gaat -O-

Het zou mij absoluut niet verbazen als Trump zichzelf op de borst klopt dat hij hiermee overloopt van goedheid, dat ze de rest van hun land mogen houden. En dat het zijn voorkeur heeft als Putin er totaal niks op inlevert verder. Geen herstelbetalingen van Russisch geld passen perfect in dat plaatje :j

Hij is zelf op veel kleinere schaal een soortgelijke agressor (kijk naar de golfbaan in Schotland :n ) en vindt gewoon dat het recht van de sterkste geldt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 09:42

Zo blij dat tijdens de tweede wereldoorlog er een ander geluid uit Amerika kwam, anders hadden wij nu Duits gesproken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 09:44

Interessant "achter de schermen" filmpje waarbij Trump met een heel team live Kamala's speech zit te luisteren en direct tweets / berichtjes afvuurt naar zijn volgers. Echt zonder te knipperen gewoon dat ze dingen roepen en plaatsen als "abortus na de geboorte" ...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:08

Hoe zit dat mrt dat filmpje?

Is het echt of is het weer zo'n deepfake?