Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Dinopino schreef:Vind het een aparte conclusie die jullie over mij stellen. Het gebrek aan empathie. Omdat ik vrede een beter idee vind, dan wapens naar een conflict gebied te sturen.Dat ik ervoor ben voor vrede heb ik geen empathie. Interessant conclusie. Oomens zinnig gesprek vind ik wel interessant van jou te horen. Jou reacties op inhoud op mijn berichten komt meestal niet verder, dan trol enz. Of een one-liner van Bigone.
De wereld begrijpen is dus heel simpel,kijk naar het journaal, of lees telegraafachtige sites als nu.nl of luister naar Twitter. Maar dat de geschiedenis al vaak genoeg heeft bewezen het Russiche Imperium niet te kunnen overwinnen is gewoon een feit. En dat kan je gezond verstand je vertellen dat Oekraïne daar nooit van kan winnen en enkel maar onnodige doden zal opleveren.
Bedoelen je dat met zelfstandig denken? Ik sta voor een beer, maar het journaal zegt dat ik veel sterker ben. Precies Pien-2010 ze kijken de propaganda in hun land. Heb je het door jullie doen precies hetzelfde.
CharleyT schreef:Zoals ik je begrijp wil je 'vrede' ten kosten van alles? Rusland wandelt een land binnen en vanwege 'vrede' laten we het maar zo?
Dat terug grijpen op het verleden is niet verstandig, Rusland is al heel lang een oorlog voerend land, zelden is het genoeg. Voor de buurlanden is het wel een keer genoeg, denk je ook niet?
En aangezien onderhandelen met een despoot , die de Hitler van deze tijd lijkt te worden, nutteloos is zijn er wapens nodig.
Dinopino schreef:Rusland heeft aangegeven dat hij enkel de Oekraine wil ontmiiitaliseren. Dus wanneer je graag wil dat er doden blijven vallen, dan is het leveren van wapens een goed idee.
NAIEF
Charley T wanneer jij het dagelijks bombarderen van Doneszk de afgelopen jaren als vrede wil bestempelen, dan heb ik persoonlijk toch een andere definitie.
VERDEDIGEN EIGEN GRONDGEBIED! AFSLAAN POGING LANDJE PIK VIJAND
Pareltjes spiegel je nu je eigen waarneming. Nieuws luisteren of stompzinnige tv kijken is niet een van mijn hobby's. Ik krijg niets voorgekauwd. Iemand geeft zelfs als tip dat ik naar het nieuws zou moeten kijken.
Noem mijn onmenselijke uitlatingen eens? Oeps ik wil niet dat er mensen vermoord worden, is dat onmenselijk. Sizzle waarom zal Duitsland bij Rusland willen behoren? Raar idee.
WELLICHT EIGEN POSTS EENS TERUG LEZEN. HELEMAAL STOMPZINNIG IS GEEN NIEUWS KIJKEN of LUISTEREN. HET GAAT OM HET AANBOD VANUIT DIVERSE INVALSHOEKEN.
Hagelslag ik zal het nog eens voor jouw herhalen, want selectief lezen doe je goed. Het verzetten tegen een oppermachtig land, kan enkel betekenen vele doden. Waarom keren de Russen dan terug wanneer hun doel het bezetten van de Oekraine is? Het probleem zit niet bij mij, maar bij het selectief lezen door jou.
NAIEF
Dus wanneer mijn buurman steeds meer wapens gaat aanschaffen en hun familie door terroristen laten opleiden om te kunnen vechten, dan is het natuurlijk van mij huisvredebreuk, wanneer ik hun de wapens afpak. Dat is jullie logica. Want hoe dan ook ik ben illegaal bij de buren in huis gedrongen. Dat is mijn opinie en daarvoor hoef ik niet twintig keer een naam Poetin te noemen of een link te delen. Het is gewoon mijn opinie. Die strookt niet met wat in de msm wordt getoond.
En nog steeds is hier iemand overtuigd dat je de waarheid over een oorlog in de msm krijgt te horen of op social media.
DEZE LOGICA LAAT IK AAN MIJ VOORBIJ GAAN..
Sizzle schreef:Hele simpele vraag. Ik ben benieuwd of iemand binnen dit topic met een simpel antwoord komt.Waarom zou Rusland geen interesse hebben in Duitsland of welk ander Europees land als ze merken dat ze van de EU ieder land meteen „vreedzaam“ mogen hebben als ze er maar gewoon een bom opgooien?
Ailill schreef:Sizzle schreef:Hele simpele vraag. Ik ben benieuwd of iemand binnen dit topic met een simpel antwoord komt.Waarom zou Rusland geen interesse hebben in Duitsland of welk ander Europees land als ze merken dat ze van de EU ieder land meteen „vreedzaam“ mogen hebben als ze er maar gewoon een bom opgooien?
Dinopino schreef:Dus wanneer mijn buurman steeds meer wapens gaat aanschaffen en hun familie door terroristen laten opleiden om te kunnen vechten, dan is het natuurlijk van mij huisvredebreuk, wanneer ik hun de wapens afpak. Dat is jullie logica. Want hoe dan ook ik ben illegaal bij de buren in huis gedrongen. Dat is mijn opinie en daarvoor hoef ik niet twintig keer een naam Poetin te noemen of een link te delen. Het is gewoon mijn opinie. Die strookt niet met wat in de msm wordt getoond.
Dinopino schreef:En nog steeds is hier iemand overtuigd dat je de waarheid over een oorlog in de msm krijgt te horen of op social media.
bigone schreef:Er zijn op dit moment een aantal keuzes, overleg(niet mogelijk doordat Poetin niet rechtstreeks het gesprek met Zelenski aan wil gaan) wapenstilstand, domme keus want dat geeft Rusland de mogelijkheid te hergroeperen en sterker te worden, overgave van Oekraine, geen optie, geen wapens meer leveren, ook geen optie want dan lever je 44 miljoen mensen uit aan een dictator die vind dat Oekraieners geen volk is.
pien_2010 schreef:https://www.hln.be/buitenland/angela-me ... ~a19b7259/
Uitspraken van Merkel over hoe zij Poetin ziet, wanneer zij realiseerde dat hij gevaarlijk was, zijn willen vernietigen van de EU want Poetin haat democratie etc.
Citaat:Ze beklemtoonde verder dat er voor de inval van Rusland in Oekraïne geen enkele rechtvaardiging bestaat. “Het is een objectieve schending van alle internationale wetten en van alles dat ons in Europa in staat stelt om in vrede te leven”, zei ze daarover. “Teruggaan in de geschiedenis en discussiëren over welk stuk grond aan wie zou moeten toebehoren, is het perfecte recept voor oorlog. Dat is geen optie.”
Merkel geloofde naar eigen zeggen ook nooit dat de Russische president overtuigd kon worden met handelsbeloftes. “Militaire afschrikking is de enige taal die hij verstaat”, klonk het duidelijk.
Dinopino schreef:Lezen is soms moeilijk. Ik zeg nergens dat ik iets goedkeur. Er worden op het moment heel wat woorden in mijn mond gelegd. Zal het wat duidelijker maken. Ik keur het doden van mensen af. Het vermoorden van mensen van welke nationaliteit dan ook.
Rusland heeft aangegeven dat hij enkel de Oekraine wil ontmiiitaliseren. Dus wanneer je graag wil dat er doden blijven vallen, dan is het leveren van wapens een goed idee.
https://twitter.com/Flash43191300/statu ... 6424423424Citaat:Er is een wetsvoorstel ingediend bij de Doema van de Russische Federatie om de resolutie van de Staatsraad van de USSR "Over de erkenning van de onafhankelijkheid van de Republiek Litouwen" te annuleren.