Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 09:39

Er was vrede, totdat Rusland Oekraine binnen viel. Vrede keert terug zodra Rusland zich weer terug trekt binnen zijn eigen landsgrenzen, dat is imo de meest simpele, meest goedkope optie van allemaal die ook nog eens het minste levens zou kosten. Het is in mijn ogen toch echt Rusland/Poetin die geen vrede wil

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:24

Dinopino schreef:
Vind het een aparte conclusie die jullie over mij stellen. Het gebrek aan empathie. Omdat ik vrede een beter idee vind, dan wapens naar een conflict gebied te sturen.Dat ik ervoor ben voor vrede heb ik geen empathie. Interessant conclusie. Oomens zinnig gesprek vind ik wel interessant van jou te horen. Jou reacties op inhoud op mijn berichten komt meestal niet verder, dan trol enz. Of een one-liner van Bigone.

De wereld begrijpen is dus heel simpel,kijk naar het journaal, of lees telegraafachtige sites als nu.nl of luister naar Twitter. Maar dat de geschiedenis al vaak genoeg heeft bewezen het Russiche Imperium niet te kunnen overwinnen is gewoon een feit. En dat kan je gezond verstand je vertellen dat Oekraïne daar nooit van kan winnen en enkel maar onnodige doden zal opleveren.

Bedoelen je dat met zelfstandig denken? Ik sta voor een beer, maar het journaal zegt dat ik veel sterker ben. Precies Pien-2010 ze kijken de propaganda in hun land. Heb je het door jullie doen precies hetzelfde.

CharleyT schreef:
Zoals ik je begrijp wil je 'vrede' ten kosten van alles? Rusland wandelt een land binnen en vanwege 'vrede' laten we het maar zo?
Dat terug grijpen op het verleden is niet verstandig, Rusland is al heel lang een oorlog voerend land, zelden is het genoeg. Voor de buurlanden is het wel een keer genoeg, denk je ook niet?
En aangezien onderhandelen met een despoot , die de Hitler van deze tijd lijkt te worden, nutteloos is zijn er wapens nodig.

Oekrainers weten als geen ander wat de Russische overheersing voor hen betekent, omdat ze daar ervaring mee hebben. Genocide en deportatie. Snap je dan DinoPino dat ze daar niet voor kiezen?
Rusland onderdrukt ook het eigen volk. De veiligheidsdiensten daar hebben het nog nooit zo druk gehad met het oppakken van mensen die zich tegen het regime van Poetin uitspreken. Tot zover de vrijheid van meningsuiting. Je kunt je er echt geen voorstelling van maken wat het leven is daar, als je in het vrije Duitsland woont. Je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen te verhuizen als je graag onder Russisch bewind zou willen staan.

Babootje

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:02

Rusland mag dit volgens DP allemaal:
Bron Telegraaf:

Nieuwe satellietbeelden tonen verwoesting in platgebombardeerd Severodonetsk
Nieuwe satellietbeelden van Maxar Technologies laten de enorme verwoestingen in het oosten van Oekraïne zien. Met name in Severodonetsk, de laatste grote stad in de oblast Loehansk die nog niet in handen van Rusland is, is zichtbaar platgebombardeerd.

Russische rechtbank beveelt arrestatie kritische scifi-schrijver

Een Russische rechtbank heeft de arrestatie bevolen van sciencefictionschrijver Dmitri Gloechovski, meldt de 42-jarige schrijver zelf op berichtendienst Telegram. Hij kan tot vijftien jaar gevangenisstraf krijgen wegens kritiek op de militaire campagne van Moskou in Oekraïne. De schrijver bevindt zich naar verluidt in het buitenland.
Gloechovski, die onder meer de roman Metro 2033 schreef, heeft zich meermaals uitgesproken tegen de oorlog in Oekraïne, zowel in posts op sociale media als in opiniestukken voor westerse media. "Ik word ervan beschuldigd de Russische strijdkrachten in diskrediet te hebben gebracht voor een bericht op Instagram", zei hij op Telegram. "Ik ben bereid om alles te herhalen wat daar is gezegd: 'Stop de oorlog! Geef toe dat dit een oorlog is tegen de hele natie en stop ermee!'"
Het Russische ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de schrijver op een lijst van gezochte personen geplaatst. Het arrestatiebevel jegens Gloechovski stoelt op een wet die een gevangenisstraf van maximaal vijftien jaar oplegt voor het publiceren van informatie over het leger die door de regering als onjuist wordt beschouwd.

Ruim duizend Oekraïense krijgsgevangenen naar Rusland gestuurd
Meer dan duizend Oekraïense soldaten die zich vorige maand overgaven in de Zuid-Oekraïense havenstad Marioepol zijn "voor onderzoek" overgebracht naar Rusland, meldt het Russische persbureau TASS op basis van bronnen binnen het ministerie van Justitie. In een later stadium worden meer Oekraïense gevangenen naar Rusland gestuurd, aldus TASS.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:07

Rusland binnenvallen is inderdaad alle keren mislukt. Rusland je eigen land uit gooien heeft zeker goede kansen zoals bv Afghanistan en Finland hebben laten zien.
Verder is het nu de keuze tussen oorlog en een genocide/etnocide campagne zijn gang laten gaan. De aantallen scholen, gemeentehuizen, ziekenhuizen, musea, buurthuizen, wooncomplexen en andersinds burger doelen die getroffen zijn, zijn teveel om als foutje/toeval af te doen. En met zo'n de andere partij zijn geen mens is een gesprek voeren ook geen optie. Dan moet er op zijn minst ergens een stuk wederzijds respect zijn EN de andere partij op toch wel heel basale punten als mens zijnde als gelijkwaardig zien.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:42

Lezen is soms moeilijk. Ik zeg nergens dat ik iets goedkeur. Er worden op het moment heel wat woorden in mijn mond gelegd. Zal het wat duidelijker maken. Ik keur het doden van mensen af. Het vermoorden van mensen van welke nationaliteit dan ook.
Rusland heeft aangegeven dat hij enkel de Oekraine wil ontmiiitaliseren. Dus wanneer je graag wil dat er doden blijven vallen, dan is het leveren van wapens een goed idee.

Charley T wanneer jij het dagelijks bombarderen van Doneszk de afgelopen jaren als vrede wil bestempelen, dan heb ik persoonlijk toch een andere definitie.

Pareltjes spiegel je nu je eigen waarneming. Nieuws luisteren of stompzinnige tv kijken is niet een van mijn hobby's. Ik krijg niets voorgekauwd. Iemand geeft zelfs als tip dat ik naar het nieuws zou moeten kijken.
Noem mijn onmenselijke uitlatingen eens? Oeps ik wil niet dat er mensen vermoord worden, is dat onmenselijk. Sizzle waarom zal Duitsland bij Rusland willen behoren? Raar idee.

Hagelslag ik zal het nog eens voor jouw herhalen, want selectief lezen doe je goed. Het verzetten tegen een oppermachtig land, kan enkel betekenen vele doden. Waarom keren de Russen dan terug wanneer hun doel het bezetten van de Oekraine is? Het probleem zit niet bij mij, maar bij het selectief lezen door jou.

Dus wanneer mijn buurman steeds meer wapens gaat aanschaffen en hun familie door terroristen laten opleiden om te kunnen vechten, dan is het natuurlijk van mij huisvredebreuk, wanneer ik hun de wapens afpak. Dat is jullie logica. Want hoe dan ook ik ben illegaal bij de buren in huis gedrongen. Dat is mijn opinie en daarvoor hoef ik niet twintig keer een naam Poetin te noemen of een link te delen. Het is gewoon mijn opinie. Die strookt niet met wat in de msm wordt getoond.
En nog steeds is hier iemand overtuigd dat je de waarheid over een oorlog in de msm krijgt te horen of op social media.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:49

Al hangt de buurman zijn hele huis vol met wapens, omdat ie bang is voor de overbuurman. Als hij er niks mee doet, heeft de overbuurman niet opeens het recht naar binnen te stampen en te beginnen schieten.

Even er vanuit gaande dat je in een land woont waar wapenbezit legaal is.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:34

Dinopino schreef:
Rusland heeft aangegeven dat hij enkel de Oekraine wil ontmiiitaliseren. Dus wanneer je graag wil dat er doden blijven vallen, dan is het leveren van wapens een goed idee.

NAIEF

Charley T wanneer jij het dagelijks bombarderen van Doneszk de afgelopen jaren als vrede wil bestempelen, dan heb ik persoonlijk toch een andere definitie.

VERDEDIGEN EIGEN GRONDGEBIED! AFSLAAN POGING LANDJE PIK VIJAND

Pareltjes spiegel je nu je eigen waarneming. Nieuws luisteren of stompzinnige tv kijken is niet een van mijn hobby's. Ik krijg niets voorgekauwd. Iemand geeft zelfs als tip dat ik naar het nieuws zou moeten kijken.
Noem mijn onmenselijke uitlatingen eens? Oeps ik wil niet dat er mensen vermoord worden, is dat onmenselijk. Sizzle waarom zal Duitsland bij Rusland willen behoren? Raar idee.

WELLICHT EIGEN POSTS EENS TERUG LEZEN. HELEMAAL STOMPZINNIG IS GEEN NIEUWS KIJKEN of LUISTEREN. HET GAAT OM HET AANBOD VANUIT DIVERSE INVALSHOEKEN.

Hagelslag ik zal het nog eens voor jouw herhalen, want selectief lezen doe je goed. Het verzetten tegen een oppermachtig land, kan enkel betekenen vele doden. Waarom keren de Russen dan terug wanneer hun doel het bezetten van de Oekraine is? Het probleem zit niet bij mij, maar bij het selectief lezen door jou.

NAIEF

Dus wanneer mijn buurman steeds meer wapens gaat aanschaffen en hun familie door terroristen laten opleiden om te kunnen vechten, dan is het natuurlijk van mij huisvredebreuk, wanneer ik hun de wapens afpak. Dat is jullie logica. Want hoe dan ook ik ben illegaal bij de buren in huis gedrongen. Dat is mijn opinie en daarvoor hoef ik niet twintig keer een naam Poetin te noemen of een link te delen. Het is gewoon mijn opinie. Die strookt niet met wat in de msm wordt getoond.
En nog steeds is hier iemand overtuigd dat je de waarheid over een oorlog in de msm krijgt te horen of op social media.

DEZE LOGICA LAAT IK AAN MIJ VOORBIJ GAAN. :roll: .

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:49

Pareltje zou je nog mijn onmenselijk uitlatingen willen laten zien? Beschuldigen is makkelijk, zou wel netjes zijn dit ook aan te tonen. Voor de rest vind ik je mening gewoon duidelijk en kort. Hoef ik niets aan toe te voegen, is jouw mening.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:55

Dank je wel voor het waarderen van mijn mening. Doe er iets mee of niet. Voor de rest ga ik geen energie steken in jouw persoonlijke uitlatingen. Je bent hier vanuit meerdere kanten meermaals op aangesproken. Wellis nietes spelletjes laat ik aan mij voorbij gaan. Daar is dit topic ook niet voor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 15:22

Waarom zou Rusland geen interesse hebben in Duitsland of welk ander Europees land als ze merken dat ze van de EU ieder land meteen „vreedzaam“ mogen hebben als ze er maar gewoon een bom opgooien?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:32

Sizzle schreef:
Waarom zou Rusland geen interesse hebben in Duitsland of welk ander Europees land als ze merken dat ze van de EU ieder land meteen „vreedzaam“ mogen hebben als ze er maar gewoon een bom opgooien?
Hele simpele vraag. Ik ben benieuwd of iemand binnen dit topic met een simpel antwoord komt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:04

Ailill schreef:
Sizzle schreef:
Hele simpele vraag. Ik ben benieuwd of iemand binnen dit topic met een simpel antwoord komt.

Dat antwoord kan er niet komen.

@dp.
Ik vraag mij echt af of je echt alles gelooft wat je zelf typt.
Tot dusver lees ik graag mee, vooral als daks tijd heeft om een update te geven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:24

Wat is dit een raar topic geworden.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:09

Dinopino schreef:

Sterker nog waneer je hun huis binnengaat en hun wapens afneemt ben je gewoon een ordinaire dief. Je zou bij de politie kunnen gaan werken, dan zou je, a;s er aangifte wordt gedaan, het legaal kunnen doen, mits het houden van wapens illigaal is.
Maar nu even naar Rusland, ik neem aan dat je dat met je voorbeeld bedoeld. Rusland komt niet een huis (land) binnen met de bedoeling de wapens op te halen en weer te gaan. Rusland komt met nog veel meer en zwaardere wapens het huis binnen en schiet eerst de helft van de bewoners dood, roven de koelkast en de voorraadkamer leeg, gooiens als dank een bom op het huis en vertrekken naar het volgende huis.

Dinopino schreef:

Dan ben ik heel benieuwd waar jij wel de waarheid denkt te vinden.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:15

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:18

Er zijn op dit moment een aantal keuzes, overleg(niet mogelijk doordat Poetin niet rechtstreeks het gesprek met Zelenski aan wil gaan) wapenstilstand, domme keus want dat geeft Rusland de mogelijkheid te hergroeperen en sterker te worden, overgave van Oekraine, geen optie, geen wapens meer leveren, ook geen optie want dan lever je 44 miljoen mensen uit aan een dictator die vind dat Oekraieners geen volk is.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:27

bigone schreef:
Er zijn op dit moment een aantal keuzes, overleg(niet mogelijk doordat Poetin niet rechtstreeks het gesprek met Zelenski aan wil gaan) wapenstilstand, domme keus want dat geeft Rusland de mogelijkheid te hergroeperen en sterker te worden, overgave van Oekraine, geen optie, geen wapens meer leveren, ook geen optie want dan lever je 44 miljoen mensen uit aan een dictator die vind dat Oekraieners geen volk is.

Maar goed, als Ukraïne zo'n grote militaire bedreiging voor Rusland vormt als Dipopimo zegt, dan hebben ze toch helemaal geen wapens vanuit andere landen nodig?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:38

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:41

Mensen zoals Pipo vind je overal, tot in de hoogste regionen. Die leven zich niet in in de mind van Putin en denken dat het met praten en aaiaai opgelost kan worden. Putin ziet elke oproep tot stoppen van leveranties en overleg als teken van zwakte. Wil je respect van Putin, voor zover mogelijk dan is zich keihard opstellen en hem terugjagen naar Siberie het enigste.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:03

pien_2010 schreef:
https://www.hln.be/buitenland/angela-me ... ~a19b7259/

Uitspraken van Merkel over hoe zij Poetin ziet, wanneer zij realiseerde dat hij gevaarlijk was, zijn willen vernietigen van de EU want Poetin haat democratie etc.

Wat ook kinderachtig met die hond. Dat is nu echt het typische gedrag van een pester. Het is gewoon pestgedrag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:03

Bigone Merkel zegt het zelfde op haar manier
Citaat:
Ze beklemtoonde verder dat er voor de inval van Rusland in Oekraïne geen enkele rechtvaardiging bestaat. “Het is een objectieve schending van alle internationale wetten en van alles dat ons in Europa in staat stelt om in vrede te leven”, zei ze daarover. “Teruggaan in de geschiedenis en discussiëren over welk stuk grond aan wie zou moeten toebehoren, is het perfecte recept voor oorlog. Dat is geen optie.”

Merkel geloofde naar eigen zeggen ook nooit dat de Russische president overtuigd kon worden met handelsbeloftes. “Militaire afschrikking is de enige taal die hij verstaat”, klonk het duidelijk.

Eens Loretta.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:35

Dinopino schreef:
Lezen is soms moeilijk. Ik zeg nergens dat ik iets goedkeur. Er worden op het moment heel wat woorden in mijn mond gelegd. Zal het wat duidelijker maken. Ik keur het doden van mensen af. Het vermoorden van mensen van welke nationaliteit dan ook.

Onbegrijpelijk dat je dit uberhaupt durft te beweren. We weten inmiddels heel goed (ook uit de geschiedenis) hoe Rusland steeds dezelfde argumenten gebruikt om een buurland aan te vallen. En hoe het zich gedraagt bij zo'n conflict. Dat is nu niet anders.
Lees onderstaande informatie maar even op de website van Amnesty.
https://www.amnesty.nl/wat-we-doen/land ... n-oekraine

Wat Rusland wil?
Zoals Amnesty zegt:
"Op het wensenlijstje van Poetin staan drie belangrijke punten. Allereerst wil hij dat alle Navo-troepen zich uit Oost-Europa terugtrekken. Daarnaast eist hij dat Oekraïne nooit lid mag worden van de Navo. En hij vindt dat het Westen de Russische invloedssferen moet erkennen, ongeacht wat de betreffende landen daar zelf van vinden."
En bij dat "ongeacht waar de betreffende landen daar zelf van vinden". Gaat het wat Rusland aangaat helemaal fout. Want die andere soevereine landen hebben zelf een keuze gemaakt. Waarom? Omdat Rusland er op allerlei slinkse manieren blijk van heeft gegeven niet te vertrouwen te zijn. Te proberen jaar in jaar uit "landjepik" te doen. O.a. door de seperatisten te steunen in de Donbas en door de annexatie van de Krim. En hoe meer hij daarin slaagt hoe meer hij wil. Dat begrijpen Zweden en Finland nu ook heel goed. Dat heeft Poetin in ieder geval bereikt. Het is niet de NAVO die zich uitbreidt, maar het zijn soevereine landen met een democratie die zelf willen bepalen wie hun vrienden zijn.

De wijze waarop Rusland zijn zin doorvoert is gruwelijk. De werkwijze is om in Oekraine zoveel mogelijk slachtoffers te maken.

Ik heb geen enkel begrip voor jouw uitspraken DinoPino. Deze zijn - en dan zeg ik het nog vriendelijk - van een onbegrijpelijke domheid. Ze geven er blijk van dat je niet goed op de hoogte bent van wat er werkelijk gebeurt. Zoveel bewijzen en dan dit zeggen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:44

Geen idee of het waar is maar mocht het zo zijn dan is het werkelijk te zot voor woorden (en anders is het bijzonder leuk bedacht :+ )

Een (vertaalde) Tweet van een nieuwssite:
Citaat:
Er is een wetsvoorstel ingediend bij de Doema van de Russische Federatie om de resolutie van de Staatsraad van de USSR "Over de erkenning van de onafhankelijkheid van de Republiek Litouwen" te annuleren.
https://twitter.com/Flash43191300/statu ... 6424423424

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:06

Ja je zou er haast om lachen...als het grappig was...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:39

Pareltjes schreef:
Ja je zou er haast om lachen...als het grappig was...

Ik vind natte scheten zoals deze wel grappig.