Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:19

Cer schreef:
Nou hij is een soort van knettergek:" Nicholas Joseph Fuentes (born August 18, 1998) is an American far-right[5] political pundit and live streamer who promotes white supremacist, misogynistic, and antisemitic views." en hij identificeert als een incell (die, gevoelsmatig, heel raar zijn, maar ik heb er geen onderzoek naar gedaan).

Hoe komt dat op je tijdlijn? Dat vind ik dan wel weer bijzonder... Ik blijf een beetje weg van die tunnels..

Tunnels? Tijdlijn? Hoezo deze opmerking erachteraan !

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:53

Soms als je op een onderwerp of poster een paar keer heb geklikt, dan gaat X je tijdlijn vullen met dezelfde soort berichtjes, en dan kom je in een zgn berichtentunnel terecht. Dat is hoe een algoritme werkt, ongeveer.

Ik vroeg me af hoe je op een bericht van zo’n idioot terecht komt. Ik denk dat dat een verkiezingstunnel is, want ik kom m gelukkig niet tegen.
Hoewel, nu misschien wel omdat ik op deze geklikt heb

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:54

De schare fanatieke aanhangers van Trump gaan over een paar maandjes toch een beetje in een gat vallen als er even niks meer valt te rellen en rallyen, dan gaat het gewone leven weer verder.

Het verschijnsel tradwives is natuurlijk tragisch als het voorkomt in een omgeving waar het eigenlijk niet past en daardoor schuurt met de omgeving. Voor vrouwenbewegingen geeft dat ook wel sterk de boodschap dat alles voor niks geweest is in de strijd om vrouwenrechten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:16

Cer schreef:
Soms als je op een onderwerp of poster een paar keer heb geklikt, dan gaat X je tijdlijn vullen met dezelfde soort berichtjes, en dan kom je in een zgn berichtentunnel terecht. Dat is hoe een algoritme werkt, ongeveer.

Ik vroeg me af hoe je op een bericht van zo’n idioot terecht komt. Ik denk dat dat een verkiezingstunnel is, want ik kom m gelukkig niet tegen.
Hoewel, nu misschien wel omdat ik op deze geklikt heb

:D Aangezien ik heel veel bekijk en zelfs het algoritme van COVID desinformatie heb overleefd denk ik dat ik prima door de tunnels loop. Wanneer je alleen in je eigen bubbel blijft mis je nogal wat, het is interessant om te zien hoe mensen kunnen denken. Waarom ze wel/niet op iemand stemmen, welke tunnel zijn ze in geduveld. Had via sm een gesprek met een Trump stemmer, we volgen elkaar al jaren. Ik kreeg een zeer uitgebreid antwoord en ze vroeg ook waarom ik op de democraten :D had gestemd. Na uitleg dat ik uit Nederland kwam en we hier hetzelfde “ probleem “ hadden, namelijk politici die je naar de mond praten en àlles oplossen en er na vijf maanden niks gebeurd was hebben we afgesproken dat we het er over een jaar weer over zouden hebben. Daarnaast gaf ze enkele berichten door die allang bewezen niet waar waren. Ik heb haar de linkjes doorgestuurd, ze antwoordde dat ze dat niet wist.
En kijkt nu toch wat anders naar haar stem op Trump. Ze staat er nog steeds achter maar gaat nu zelf eens onderzoeken wat er waar is van al zijn beweringen.
Missie in het klein maar dit soort gesprekken zijn waardevol. Voor beide kanten van de tunnel.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:24

Veronica2 schreef:
De schare fanatieke aanhangers van Trump gaan over een paar maandjes toch een beetje in een gat vallen als er even niks meer valt te rellen en rallyen, dan gaat het gewone leven weer verder.

Het verschijnsel tradwives is natuurlijk tragisch als het voorkomt in een omgeving waar het eigenlijk niet past en daardoor schuurt met de omgeving. Voor vrouwenbewegingen geeft dat ook wel sterk de boodschap dat alles voor niks geweest is in de strijd om vrouwenrechten.

In wat voor omgeving past dat dan niet? Heb je het nu over NL?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:43

ruitje schreef:
Veronica2 schreef:

In wat voor omgeving past dat dan niet? Heb je het nu over NL?

In mijn omgeving past het niet :D . Er zijn wel plekken op de wereld waar het wel past omdat het logischer lijkt en omdat er een systeem is waarbij zelfredzaamheid van vrouwen minder belangrijk is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:06

Maar je bedoelt eigenlijk dat je haar een beetje hebt kunnen overtuigen van jouw punt, BigOne?

Of kon ze je ook vertellen wat zij miste bij Harris en wel had bij Trump?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:10

Stephen Miller op X:

"Yes. We started a new denaturalization project under Trump. In 2025, expect is to be turbocharged."

Zelfs al ben je een legale immigrant, loop je dus het risico om gedeporteerd te worden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:33

mylittlejoy schreef:
Stephen Miller op X:

"Yes. We started a new denaturalization project under Trump. In 2025, expect is to be turbocharged."

Zelfs al ben je een legale immigrant, loop je dus het risico om gedeporteerd te worden.

Ben benieuwd of ze zelf bewust zijn dat ze immigrant zijn. Gaan ze het land aan de indianen teruggeven?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:40

Cer schreef:
Is het een ontwikkeling? Het klinkt mij als iets wat helaas al jaren en jaren bestaat.. onder de noemer religie, of cult of whatever.. maar het helaas zeker niet nieuw. Het zou er niet meer moeten zijn, maar gezien hoe t gaat, komen we er dan ooit helemaal vanaf? Want.. mensen?

Ja nee, het is zeker niet nieuw. Nog niet zo heel veel generaties geleden was dit aan de orde van de dag natuurlijk, maar dan met minder keuze. Vrouwen hebben hard gevochten voor hun rechten, maar ja, er zijn nog steeds mensen die hierin zijn blijven hangen. Zowel eigen keuze als niet eigen keuze.
En mijn eerste gedachte is ook: als je dit kiest, prima, als jij er gelukkig van wordt. Maar wat als de vrouw zich bedenkt en er klaar mee is? Hulp vragen wordt nagenoeg onmogelijk, geen eigen potje geld, er zijn meestal dan al wat kinderen om de hoek komen kijken, meestal is de sociale kring dan ook wat kleiner geworden. Waar ga je heen?

Dit geldt ook enigszins voor "gewone huisvrouwen", maar deze groep heeft in mijn beleving vaker een gezondere relatie, met nog steeds eigen keuzevrijheid. De echte extreme tradwives hebben dat dus niet. Ja, daar kiezen ze dan voor. Maar wat ik ervan zie zijn dit vaak mensen die in een omgeving zijn opgegroeid waar dit al aan de orde is. Of ze zitten bij een kerkgroep waar de bijbel zodanig geïnterpreteerd wordt dat dit een vereiste is om in de hemel te komen. Misschien komt de vrouw wel uit een hele andere omgeving, maar ontmoeten ze een man die hen ervan overtuigd dat deze manier van leven vol met bubbels en rode rozen is en worden ze tot een tradwife (of eigenlijk in dat geval een slaaf) gegroomd. Misschien zitten ze op internet in een fuik waar ze constant berichten lezen van "The Transformed Wife" en haar aanhangers die constant deze manier van leven ophemelen en zeggen dat dát de christelijke manier van leven is. Enzovoort.

Dus in hoeverre kun je zeggen dat dit echt echt echt een eigen keuze is? En ook nog een eigen keuze blijft?

Daar komt ook bij dat de mannen die dit leven willen/accepteren ergens ook niet helemaal oké zijn, want hoe gezond is het dat je wil dat een vrouw zich compleet, maar dan ook echt 100%, aan je voeten werpt. Er komt dan ook vaker dan niet huiselijk geweld bij kijken.
Ook omdat die mannen vaak met dat gedachtegoed zijn opgegroeid.

Nou, dan komen er nog kinderen bij, die worden al vroeg aan deze manier van leven onderworpen. Voorbehoedsmiddelen zijn uit den boze, dus met enige pech (of geluk, ligt er aan hoe je het bekijkt) is de vrouw constant zwanger, veel kinderen, allemaal half opgevoed, maar wel met het idee dat de vrouw ondergeschikt is aan de man.
Dan krijg je weer zó'n cirkel. Ik hoop dan maar dat ik geen gelijk heb en dat die kinderen juist opgroeien met het idee "Ja zo ga ik het dus echt niet doen", zoals kinderen vaker de neiging te hebben het voorbeeld van hun ouders niet op te volgen.

996981 schreef:
Maar ook daar, als een vrouw er zélf voor kiest is er niks mis mee?
Anders is het als je geboren wordt in een cult waardoor je denkt dat dit de enige optie is.

Nou ja, dat dus eigenlijk.
Keuzevrijheid ben ik echt helemaal voor. Ik vind alleen dat de rechten van de vrouw nog zo onstabiel zijn, dat we ervoor moeten waken dat dit niet normaal wórdt.

En je hoeft niet per se in een sekte te zitten om te geloven dat dit normaal is.

Om een persoonlijk voorbeeld te geven ter illustratie, ik ben 38 jaar en pas 10 jaar geleden realiseerde ik mij dat trouwen en het krijgen van kinderen helemaal geen must is in het leven. Er was niemand die zei dat dat moest, natuurlijk niet. Maar overal om me heen, op school, in de buurt, op tv in films, online zag ik mensen elkaar ontmoeten, trouwen en kinderen krijgen en daar dolgelukkig mee zijn. Ik ben al vroeg gaan geloven dat dat gewoon de volgorde van het leven is en dat mijn leven ook zo zou gaan verlopen.
Dat terwijl het moeten stoppen met werken als je trouwde en kinderen krijgen al lang niet echt per se een must meer was bijvoorbeeld, want zo oud ben ik dan ook weer niet.
Ik heb helemaal niets met kinderen, maar toch nog steeds als ik mijn Facebook opstart, is de eerste post die ik zie 9/10 keer een zwangerschaps-/geboorteaankondiging of een reclame voor luiers of zwangerschapstesten. Ik ben een vrouw van 38, dus ik val nog steeds in de doelgroep waar dat zogenaamd interessant voor moet zijn. Een 25-jarige ik zou daar misschien nog helemaal voor vallen.

En de rechten die we hebben kunnen ook maar zo weer afgenomen worden, als de verkeerde mensen aan de macht zijn. In de VS gebeurt dat al stukje voor stukje.
De tradwive beweging is ook grotendeels republikein en dat strookt wel wat met de vrouwenhaat die ze lijken te hebben. Ze komen nu al met de leus "Your body my choice". Dat is voor mij wel een samenvatting van waar de tradwive gelovers voor staan.

In andere landen is het al veel erger voor vrouwen. Dat is nog steeds allemaal een ver van mijn bed show voor Nederlanders/Europeanen, gelukkig voor ons. Maar ik denk wel dat we ervoor moeten blijven waken en vechten dat dit zo blijft. Het liefst zou ik dat ook doen voor de vrouwen in andere landen.

Dat alles bij elkaar maakt dat ik er eigenlijk niet zo achter kan staan dat mensen hiervoor kiezen.
Nogmaals voor de duidelijkheid: daarmee bedoel ik de tradwive levensstijl, niet de huisvrouwen zoals wij die normaal gesproken kennen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:00

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:07

Polar schreef:
Maar Musk is toch ook vanaf het begin illegaal in Amerika gekomen?
Hij was op een studentenvisum naar Amerika gegaan, zonder intentie die studie te volgen.
Daarna is hij nooit meer weggegaan.

https://www.removepaywall.com/search?ur ... on-status/

Als je maar hoog genoeg in de food chain zit werkt dit anders.. zo kon je ook 100% volbloed arier zijn met je zwarte snorretje en een joodse oma terwijl de rest de gaskamer in ging.. beetje zelfde principe.. all pigs are equal en zo..

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:16

Ja, blijkbaar...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:35

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:38

Cer schreef:
Maar je bedoelt eigenlijk dat je haar een beetje hebt kunnen overtuigen van jouw punt, BigOne?

Of kon ze je ook vertellen wat zij miste bij Harris en wel had bij Trump?

Ik probeerde haar en zij probeerde mij niet te overtuigen! Enige moeite die ze echt met Harris had was dat Harris er voor gezorgd zou hebben dat gevangenen gender zorg ( waaronder operaties) vergoed kregen. A 250.000 dollar,moesten ze zelf maar betalen. Helaas voor haar was dit nogal buiten de werkelijkheid en heb ik haar het desbetreffende 5 jaar oude artikel van toegezonden. Dat was haar grote punt en werd wel voor een groot deel ontkracht. Ook import tarieven hadden we het over, zij vindt dat het buitenland maar moet betalen en dacht dat het voor Amerikanen weinig uitmaakt. Ze dacht echt dat dit niets uitmaakte. En over zorgverzekering, wanneer dat stopt gaat ze zich gewoon weer privé verzekeren, op mijn vraag wat arme mensen dan kunnen behalve doodgaan of zwaar in de schulden komen had ze geen antwoord. Het lijkt er echt op dat de trump stemmer niet verder na heeft gedacht dan een kijkje in hun eigen portemonnee, heel apart.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:41

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:52

mylittlejoy schreef:

Momenteel is het kiesproces een beetje een onnavolgbare lappendeken van systemen, gebruiken etcetera.. dus enige uniformiteit kan best een verbetering zijn. Het valt alleen moeilijk te rijmen met voorgaande issues die Trump nadrukkelijk aan de staten wou overlaten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:08

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:16

BigOne schreef:
Het lijkt er echt op dat de trump stemmer niet verder na heeft gedacht dan een kijkje in hun eigen portemonnee, heel apart.

DIt is echt zo, maar dat is hoe het land in elkaar zit. Voor de mensen die oud genoeg zijn om te weten wie en wat De Tegenpartij was, het daar echt "met z'n allen voor ons eiguh". Je zou het ook kunnen zien als een soort extreem-kapitalisme. De belastingdruk is laag en daardoor de voorzieningen ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:51

De republikeinen hebben blijkbaar een wet ingediend ( nu al) die alle ondersteuning voor kinderen in speciaal onderwijs stopt, department van onderwijs wordt opgeheven, openbare scholen geen geld meer en je mag zelf weten wat je je kids leert. Het is overal waar extreem rechts aan de macht komt hetzelfde, houdt ze dom!
Ook hier zie je dat met de grote bezuinigingen op onderwijs.
Overigens staat dat in project 25 waar Trump zogenaamd niets vanaf wist !

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:56

mysa schreef:
Kan niet controleren of dit echt gebeurd is maar heb zo'n vermoeden dat iets dergelijks binnenkort wel vaker voor zal komen.

Gewone Amerikanen overzien de gevolgen vast niet.

https://x.com/JoshEakle/status/1854550692267991357

En dan zijn ze natuurlijk boos op hun baas. Terwijl die er ook niks aan kan doen.
En bijna alles wat in de winkels ligt wordt tegenwoordig in China geproduceerd. Dus maak je borst maar nat.

Maar goed, in Amerika kun je ook alleen maar kiezen tussen neo liberaal en nog neo liberaler.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:04

Ik ben heel erg benieuwd wat de gevolgen gaan zijn, wat we kunnen verwachten.
Het is voor nu nog zo onvoorstelbaar allemaal.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 08:13

Ik zat net wat te zoeken over de tariffs, maar blijkbaar is Biden daarmee doorgegaan na Trump, en heeft Biden de tariffs op hout vanuit Canada verhoogd wat een issue werd voor de bouwindustrie
https://taxfoundation.org/blog/who-really-pays-tariffs/
had de Biden administratie dat dan niet anders kunnen doen?

en dan vind ik wat artikelen hoe het zou kunnen gaan werken, maar dat het nog niet heel zeker is hoe het dan gaat werken (niet dat dat dan ineens heel veel beter is, maar goed, concreet is het nog niet?)
https://www.cnbc.com/2024/11/06/here-wh ... allet.html

Over de funding van scholen en dat wetsvoorstel heb ik niet echt iets concreets kunnen vinden, alleen wat er ongeveer in 2025 zou staan.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 10:02

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 10:18

We importeren zo’n 70 miljard uit usa en we exporteren zo’n 52 miljard. Import is vooral olie producten en daarvoor heeft Trump plannen om de olieprijzen fiks te verlagen naar 40 dollar per barrel, wanneer dat ook voor export geldt is dat in ons voordeel maar iets zegt mij dat die lage prijs alleen voor de Amerikanen aan de pomp gaat gelden. Qua uitvoer is het maar net wat Amerika zelf kan produceren, bvb zuivel, kunnen ze zelf. Bepaalde specifieke landbouwmachines misschien niet