Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:00

dems75 schreef:
Poetin heeft Trump en Musk geholpen bij de verkiezingen. Nu moet Trump gemaakte beloftes aan poetin inlossen....

Dat is (nog) niet bewezen, maar als dit ooit naar buiten komt bent ik niet verbaasd. Maar voor nu is het niets....

dems75

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:04

Klopt hoor, dit is mijn theorie. Hadden ik er bij moeren zetten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:06

Nou Pien, niet helemaal met je eens. Er is al onderzocht dat de bommeldingen tijdens de verkiezingen ( en dat waren er veel ) in plaatsen waar vooral democraten wonen en stemmen door Russische accounts zijn gedaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:24

germie schreef:
En vanuit Nederland 3.5 miljard naar Oekraine lees ik net. En wie mag dat betalen? Precies, het klootjesvolk. Die is niets gevraagd, want ik weet zeker dat het merendeel echt tegen is.
Het eigen volk krijgt steeds hogere rekeningen voor alles, de zorg wordt steeds meer uitgekleed, maar nee, hoppa, er is wel even weer een potje voor het buitenland. Wij zijn niet belangrijk meer.

Op deze post, op de post van MvdEnde en iedereen die hier zo fel op gingen wil ik graag reageren.
Heel veel mensen reageren zo, ik zag dit ook op NU.nl. En ik heb er een vlammend betoog tegen gehouden dat ook heel erg veel duimpjes of hartjes kreeg.
Dus er is een grote groep (ik noem dat de slappe hap groep) die net als Germie en MvdEnde vooral bezig zijn op micro niveau met zichzelf en de boodschapjes of nog erger de Russische propaganda vertolken (geldt niet voor deze bokkers). Maar er is ook een grote groep waar het kwartje van anderen tijdens echt wel gevallen is.

Het is ook een moeilijke tijd en velen volgen het gewoon niet dat ook te maken heeft met het niet aankunnen, struisvogel politiek, of zelfs voor de tegenpartij zijn (vijand dus die Rusland heet).

Dus nee ik ben het niet eens met die opvatting van Germie en vdEnde. Maar het klopt dat er teveel mensen zijn die zo denken. En dat is gevaarlijk.
De tijd van luxe, tijden waarin overvloed is, waarin gemakzucht bij ons allen was , die tijdens zijn voorbij (helaas). Er komen andere tijden aan, die node heeft aan dappere mannen en vrouwen die offers kunnen brengen voor behoud van onze democratie en welvaart nu maar ook in de toekomst. Dat gaat offers vragen, of je het nu leuk vindt of niet en gelukkig zelfs Wilders realiseert zich dat.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:31

BigOne schreef:
Nou Pien, niet helemaal met je eens. Er is al onderzocht dat de bommeldingen tijdens de verkiezingen ( en dat waren er veel ) in plaatsen waar vooral democraten wonen en stemmen door Russische accounts zijn gedaan.

Maar de vraag is of de Russen dit uit zichzelf deden (omdat ze dachten dat ze met Trump beter af waren) of dat Trump hier actief bij betrokken was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:36

Lieser schreef:
BigOne schreef:

Maar de vraag is of de Russen dit uit zichzelf deden (omdat ze dachten dat ze met Trump beter af waren) of dat Trump hier actief bij betrokken was.

Helemaal geen vraag, je hebt je als land niet te bemoeien met verkiezingen in een ander land. Je kunt rustig een voorkeur uitspreken maar geen TikTok gedoe ( Roemenië) bommeldingen ( usa) en ongetwijfeld nog heel veel meer.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:41

Babootje schreef:
Het volgende dreigement: Volgens mij 1 van de laatste strohalmen van Trump.
De Amerikaanse president Trump overweegt om de opzet van de Amerikaanse deelname aan de NAVO te wijzigen. Daarbij zou hij ook de verplichting om bondgenoten te verdedigen in geval van een aanval willen afschaffen, meldt NBC News.
https://x.com/nexta_tv/status/1897698737457078653

Orban en Fico (Hongarije en Slowakije zijn bij Macron op het matje moeten komen omdat ze de tegen de EU maatregelen stemmen mbt hulp aan Oekraine. Slowakije heeft bakzeil gehaald. Van Hongarije weet ik het nog niet. EU heeft gedreigd zijn stemrecht af te nemen.

En dan te bedenken dat Artikel 5 één keer is ingeroepen en dat was door de VS en leidde tot de war on terror waar de Alliantie uit verschillende landen heeft meegedaan. Het wordt tijd dat ze eens iets terug gaan doen O:) .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:01

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:55

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:58

De Telegraaf
EU leiders zonder Hongarije akkoord over extra steun Oekraine

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:01

Babootje schreef:
De Telegraaf
EU leiders zonder Hongarije akkoord over extra steun Oekraine

Goed zo!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:05

https://x.com/JayinKyiv/status/1897660687708508445
Turkije wil deel uitmaken van de nieuwe coalitie die de NAVO vervangt, zonder de VS.
"De acties van de Amerikaanse president zijn een wake-upcall voor ons om ons te verenigen en ons eigen zwaartepunt te creëren", aldus de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Hakan Fidan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:21

Visegrad:
De leiders van de twee grootste oppositiepartijen in het Oekraïense parlement, oud-president Petro Porosjenko en oud-premier Joelia Timosjenko, bevestigen dat hun teams contact hebben gehad met vertegenwoordigers van de VS, maar beiden zeggen dat ze tegen verkiezingen in oorlogstijd zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 07:56

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 07:59

BigOne schreef:
Helemaal geen vraag, je hebt je als land niet te bemoeien met verkiezingen in een ander land. Je kunt rustig een voorkeur uitspreken maar geen TikTok gedoe ( Roemenië) bommeldingen ( usa) en ongetwijfeld nog heel veel meer.

Voor mij (!) is dat wel een vraag. Zeker als het om de gedragingen van Trump gaat. Is hij een puppetmaster of juist de puppet van Poetin, dat maakt veel uit.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 08:19

Lieser schreef:
BigOne schreef:

Voor mij (!) is dat wel een vraag. Zeker als het om de gedragingen van Trump gaat. Is hij een puppetmaster of juist de puppet van Poetin, dat maakt veel uit.

Ik denk dat Poetin al jaren heel slim bezig is geweest op social media en zo met het beïnvloeden van verkiezingen, in meerdere landen
En wij ( de rest dus van de wereld ) moeten enorm oppassen dat ze hier niet de overhand krijgen

Als ik er zo over nadenk was het aanslaan van Tiktok voor China echt een geschenk...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 14:19

Het per ontbreken van de US inlichtingen heeft een direct gevolg op de Oekrainse luchtverdediging.
Van de 67 Russische raketten kon Oekraïne er vanmorgen slechts 34 vernietigen.
De aanvallen waren voornamelijk gericht op de energie infra en burgerdoelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 14:43

Ongetwijfeld ook door het ontbreken van US inlichtingen op een cruciaal moment in de oorlog
Overigens zijn deze berichten nog niet helemaal geverifieerd.
https://x.com/jurgen_nauditt/status/1897906119445487779
Slecht nieuws uit Koersk.
De Russen hebben het grootste deel van het Oekraïense bruggenhoofd in de regio Koersk afgesneden van de grens, aldus DeepState.
De vijand slaagde hierin door gebruik te maken van een groot aantal militairen van de strijdkrachten van de Republiek Noord-Korea.
Momenteel zijn vrijwel alle wegen naar Soedzja afgesloten of liggen ze onder vuur.
Wij wachten op meer informatie.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:03

Hebben jullie het nos nieuws gezien van 18:00? Over de 3,5 miljard steunvan NL aan Oekraïne:

Citaat:
Fleur Agema:
Die 3,5 miljard kwam ook voor ons uit de hoge hoed vallen, dus we hebben wel wat vragen aan de premier hoe dat gelopen is
En wat voor ons heel erg belangrijk is is dat er ook iets gebeurd voor de mensen in de portemonnee, de boodschappen, dus daar gaan we zeker een stevig gesprek over voeren.

In eigen woorden gequote van de uitzending op tv, dus ik heb geen link voor de bronvermelding. Ze geeft later aan van gedachten te zijn veranderd maar ik vind het alsnog iets zeggen, dat iemand dit zo voor de camera zo zegt :o
Ik vind hem vooral interessant omdat we het er hier gisteren ook over hadden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:05

Babootje schreef:
Ongetwijfeld ook door het ontbreken van US inlichtingen op een cruciaal moment in de oorlog
Overigens zijn deze berichten nog niet helemaal geverifieerd.
https://x.com/jurgen_nauditt/status/1897906119445487779
Slecht nieuws uit Koersk.
De Russen hebben het grootste deel van het Oekraïense bruggenhoofd in de regio Koersk afgesneden van de grens, aldus DeepState.
De vijand slaagde hierin door gebruik te maken van een groot aantal militairen van de strijdkrachten van de Republiek Noord-Korea.
Momenteel zijn vrijwel alle wegen naar Soedzja afgesloten of liggen ze onder vuur.
Wij wachten op meer informatie.

Wat verdrietig. Zo slecht van de VS..
Ik ben het met Hidde Bouwmeester eens. Ik zei gisteren nog tegen mijn man, "lieverd de VS zitten eigenlijk INofficieel niet meer in de NAVO.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:54

Telpeva schreef:
Hebben jullie het nos nieuws gezien van 18:00? Over de 3,5 miljard steunvan NL aan Oekraïne:

Citaat:
Fleur Agema:
Die 3,5 miljard kwam ook voor ons uit de hoge hoed vallen, dus we hebben wel wat vragen aan de premier hoe dat gelopen is
En wat voor ons heel erg belangrijk is is dat er ook iets gebeurd voor de mensen in de portemonnee, de boodschappen, dus daar gaan we zeker een stevig gesprek over voeren.

In eigen woorden gequote van de uitzending op tv, dus ik heb geen link voor de bronvermelding. Ze geeft later aan van gedachten te zijn veranderd maar ik vind het alsnog iets zeggen, dat iemand dit zo voor de camera zo zegt :o

Terwijl het gewoon in de voorjaarsnota staat, moeten de schreeuwers hun huiswerk maar doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:06

Ze zijn er nu weer relaxed onder. Ik vind het goed, zolang de PVV maar mee blijft doen want anders hebben we echt een groot probleem.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:08

Telpeva schreef:

Citaat:
Fleur Agema:

En ondertussen stemt ook de PVV gewoon voor de 3,5 miljard naar Oekraïne, en verandert er niets voor 'de mensen in de portemonnee, de boodschappen'. Gebakken lucht, die PVV.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:28

Of ze zijn toch verstandiger als dat ik van te voren dacht en ik ben daar blij mee!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:49

pien_2010 schreef:
Of ze zijn toch verstandiger als dat ik van te voren dacht en ik ben daar blij mee!

Maar niet al die anderen die erop gestemd hebben.