dems75 schreef:Poetin heeft Trump en Musk geholpen bij de verkiezingen. Nu moet Trump gemaakte beloftes aan poetin inlossen....
Dat is (nog) niet bewezen, maar als dit ooit naar buiten komt bent ik niet verbaasd. Maar voor nu is het niets....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:En vanuit Nederland 3.5 miljard naar Oekraine lees ik net. En wie mag dat betalen? Precies, het klootjesvolk. Die is niets gevraagd, want ik weet zeker dat het merendeel echt tegen is.
Het eigen volk krijgt steeds hogere rekeningen voor alles, de zorg wordt steeds meer uitgekleed, maar nee, hoppa, er is wel even weer een potje voor het buitenland. Wij zijn niet belangrijk meer.
BigOne schreef:Nou Pien, niet helemaal met je eens. Er is al onderzocht dat de bommeldingen tijdens de verkiezingen ( en dat waren er veel ) in plaatsen waar vooral democraten wonen en stemmen door Russische accounts zijn gedaan.
Lieser schreef:BigOne schreef:Nou Pien, niet helemaal met je eens. Er is al onderzocht dat de bommeldingen tijdens de verkiezingen ( en dat waren er veel ) in plaatsen waar vooral democraten wonen en stemmen door Russische accounts zijn gedaan.
Maar de vraag is of de Russen dit uit zichzelf deden (omdat ze dachten dat ze met Trump beter af waren) of dat Trump hier actief bij betrokken was.
Babootje schreef:Het volgende dreigement: Volgens mij 1 van de laatste strohalmen van Trump.
De Amerikaanse president Trump overweegt om de opzet van de Amerikaanse deelname aan de NAVO te wijzigen. Daarbij zou hij ook de verplichting om bondgenoten te verdedigen in geval van een aanval willen afschaffen, meldt NBC News.
https://x.com/nexta_tv/status/1897698737457078653
Orban en Fico (Hongarije en Slowakije zijn bij Macron op het matje moeten komen omdat ze de tegen de EU maatregelen stemmen mbt hulp aan Oekraine. Slowakije heeft bakzeil gehaald. Van Hongarije weet ik het nog niet. EU heeft gedreigd zijn stemrecht af te nemen.
BigOne schreef:Helemaal geen vraag, je hebt je als land niet te bemoeien met verkiezingen in een ander land. Je kunt rustig een voorkeur uitspreken maar geen TikTok gedoe ( Roemenië) bommeldingen ( usa) en ongetwijfeld nog heel veel meer.
Lieser schreef:BigOne schreef:Helemaal geen vraag, je hebt je als land niet te bemoeien met verkiezingen in een ander land. Je kunt rustig een voorkeur uitspreken maar geen TikTok gedoe ( Roemenië) bommeldingen ( usa) en ongetwijfeld nog heel veel meer.
Voor mij (!) is dat wel een vraag. Zeker als het om de gedragingen van Trump gaat. Is hij een puppetmaster of juist de puppet van Poetin, dat maakt veel uit.
Citaat:Fleur Agema:
Die 3,5 miljard kwam ook voor ons uit de hoge hoed vallen, dus we hebben wel wat vragen aan de premier hoe dat gelopen is
En wat voor ons heel erg belangrijk is is dat er ook iets gebeurd voor de mensen in de portemonnee, de boodschappen, dus daar gaan we zeker een stevig gesprek over voeren.
Babootje schreef:Ongetwijfeld ook door het ontbreken van US inlichtingen op een cruciaal moment in de oorlog
Overigens zijn deze berichten nog niet helemaal geverifieerd.
https://x.com/jurgen_nauditt/status/1897906119445487779
Slecht nieuws uit Koersk.
De Russen hebben het grootste deel van het Oekraïense bruggenhoofd in de regio Koersk afgesneden van de grens, aldus DeepState.
De vijand slaagde hierin door gebruik te maken van een groot aantal militairen van de strijdkrachten van de Republiek Noord-Korea.
Momenteel zijn vrijwel alle wegen naar Soedzja afgesloten of liggen ze onder vuur.
Wij wachten op meer informatie.
Telpeva schreef:Hebben jullie het nos nieuws gezien van 18:00? Over de 3,5 miljard steunvan NL aan Oekraïne:Citaat:Fleur Agema:
Die 3,5 miljard kwam ook voor ons uit de hoge hoed vallen, dus we hebben wel wat vragen aan de premier hoe dat gelopen is
En wat voor ons heel erg belangrijk is is dat er ook iets gebeurd voor de mensen in de portemonnee, de boodschappen, dus daar gaan we zeker een stevig gesprek over voeren.
In eigen woorden gequote van de uitzending op tv, dus ik heb geen link voor de bronvermelding. Ze geeft later aan van gedachten te zijn veranderd maar ik vind het alsnog iets zeggen, dat iemand dit zo voor de camera zo zegt![]()
Ik vind hem vooral interessant omdat we het er hier gisteren ook over hadden.
Telpeva schreef:Hebben jullie het nos nieuws gezien van 18:00? Over de 3,5 miljard steunvan NL aan Oekraïne:Citaat:Fleur Agema:
In eigen woorden gequote van de uitzending op tv, dus ik heb geen link voor de bronvermelding. Ze geeft later aan van gedachten te zijn veranderd maar ik vind het alsnog iets zeggen, dat iemand dit zo voor de camera zo zegt![]()
Ik vind hem vooral interessant omdat we het er hier gisteren ook over hadden.