Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 18:44

Dat is niet raar als je weigert om normale journaal op TV te kijken en je enkel maffe artikelen leest EN absoluut niet van plan bent om serieuze nieuws te kijken cq te lezen.
Dat is dus willens en wetens kiezen voor foute informatie. Daarom reageer ik niet meer, want er is geen enkele wil aanwezig om haarzelf te baseren op feiten die getoetst kunnen worden. Nee, integendeel, ze is een spreekbuis geworden van het Kremlin daar ze die propaganda hier ventileert.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 19:08

Pien, onze mening komt aardig overeen, met nogal die van wat anderen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 19:30

pien_2010 schreef:
Dat is niet raar als je weigert om normale journaal op TV te kijken en je enkel maffe artikelen leest EN absoluut niet van plan bent om serieuze nieuws te kijken cq te lezen.
Dat is dus willens en wetens kiezen voor foute informatie. Daarom reageer ik niet meer, want er is geen enkele wil aanwezig om haarzelf te baseren op feiten die getoetst kunnen worden. Nee, integendeel, ze is een spreekbuis geworden van het Kremlin daar ze die propaganda hier ventileert.

Plus geen invoelend vermogen met wat daar in Oekraine (en Rusland trouwens ook, want denk nu niet dat het grootste deel van Rusland het eens is met Poetin...) allemaal gebeurt. Het is echt heel vreselijk. Al die doden onder burgers en de doden die nog gaan komen (niet in de laatste plaats omdat Poetin honger inzet als presmiddel) in Oekraine en daarbuiten. Ik vind het echt heel erg als je dit kunt goedpraten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:02

Citaat:
Ik vind het echt heel erg als je dit kunt goedpraten.
dit gaat wel verder als erg vinden.
Waar kennen we ook al weer de uitspraak van "wir haben das nicht gewust". Schande gewoon en een trap na voor al die jonge mannen en vrouwen die hun leven gaven in deze nare oorlog (aan beiden kanten dus) en al die mensen die lijden. ;(

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:19

pien_2010 schreef:

Je begint het door te krijgen. Geen enkel zinnig gesprek mee te voeren, en dus zonde van de moeite en de energie. Die kun je beter in iets positiefs steken, of iets waar je zelf ook wat aan hebt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:26

In het AD staat een artikel over de klikcultuur in Rusland aangemoedigd door de overheid.
Dit gebeurde ook in de tijd van Stalin. Burgers verraden elkaar waardoor er boetes uitgedeeld worden. Zelfs familieleden doen dit. Treurig.
https://www.ad.nl/buitenland/russen-ver ... ~a17fe7f5/

Oomens ik heb mijn uiterste best gedaan om realiteitszin te krijgen, maar dat heb ik nu opgegeven. Maar heb het echt serieus een hele lange tijd geprobeerd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:35

pien_2010 schreef:
In het AD staat een artikel over de klikcultuur in Rusland aangemoedigd door de overheid.
Dit gebeurde ook in de tijd van Stalin. Burgers verraden elkaar waardoor er boetes uitgedeeld worden. Zelfs familieleden doen dit. Treurig.
https://www.ad.nl/buitenland/russen-ver ... ~a17fe7f5/

Hoeveel zullen dit doen om van een vervelende buurman, zakelijke concurrent, vriendje van knap meisje, etc. af te komen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:44

Het verdrietige is, dat vertelde mijn kennis die in Moskou woonde, dat vele jongeren goed op de hoogte zijn en nieuws kijken ook vanuit het westen en hun ouders alleen de staatspropaganda zien.
Dus er is in veel families een heus conflict . En dat dus ouders notabene hun eigen kinderen gaan aangeven, daar kan ik niets bij voorstellen. Dat is zo verrot. Heel triest.

Maar inderdaad zo kun je ook de buuf een bekeuring aansmeren. Heel heel naar. En ook nog eens aangejaagd door de overheid.

Het overzicht van de dag door nu.nl
https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... redirect=1

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:36

Vind het een aparte conclusie die jullie over mij stellen. Het gebrek aan empathie. Omdat ik vrede een beter idee vind, dan wapens naar een conflict gebied te sturen.Dat ik ervoor ben voor vrede heb ik geen empathie. Interessant conclusie. Oomens zinnig gesprek vind ik wel interessant van jou te horen. Jou reacties op inhoud op mijn berichten komt meestal niet verder, dan trol enz. Of een one-liner van Bigone.

De wereld begrijpen is dus heel simpel,kijk naar het journaal, of lees telegraafachtige sites als nu.nl of luister naar Twitter. Maar dat de geschiedenis al vaak genoeg heeft bewezen het Russiche Imperium niet te kunnen overwinnen is gewoon een feit. En dat kan je gezond verstand je vertellen dat Oekraïne daar nooit van kan winnen en enkel maar onnodige doden zal opleveren.

Bedoelen je dat met zelfstandig denken? Ik sta voor een beer, maar het journaal zegt dat ik veel sterker ben. Precies Pien-2010 ze kijken de propaganda in hun land. Heb je het door jullie doen precies hetzelfde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 22:45

Finland en Zweden kunnen met diezelfde logica ook nooit winnen van Rusland.
Is stel voor dat we die dan ook gelijk maar aan Poetin doneren.
Idem met Taiwan aan China.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:59

Finland Zweden, Estland, Letland, Litouwen, Polen,Oekraïne. Voorlopig.
Vervolgens de Balkanlanden.
Alles voor de vrede.
Aldus de redenering van DP.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 23:21

Het is gewoon treurig dat de mensheid in 2022 nog altijd zo oerprimitief is om oorlog te willen voeren met landje pik.
Ik heb echter wel respect voor mensen die zo overtuigt vechten om het behoudt van hun rechten. Zelf ben ik waarschijnlijk veel te laf en ren gewoon naar het eerstvolgende land waar geen ruzie is en waar ik werk kan vinden. Wat dat betreft zou ik een klassieke „gelukszoeker“ zijn (sterker nog, dat ben ik al).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 00:11

Dinopino schreef:
Maar dat de geschiedenis al vaak genoeg heeft bewezen het Russiche Imperium niet te kunnen overwinnen is gewoon een feit.

Afbeelding

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 07:45

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:06

Msya aar zeg ik welke landen een conflict moeten beginnen of dat het goed is dat ze naar Rusland gaan wanneer ze dat niet willen. Mijn redenering is, wanneer je goed zou lezen, dat wapens geen mensen mogen doden, massamoord vind ik dat. De enige goede manier om een wapen te gebruiken is om andere wapens te vernietigen.

Dus jullie willen uit principe liever oorlog dan conflicten oplossen. En daarvoor doneren jullie graag. De burgemeester was dankbaar voor de 65 miljoen donatie van Duitsland. Kon hij veel wapens van kopen.
Polen doneren ook graag onder andere levensmiddelen in blikjes. Die kan je daar nu in de supermarkt kopen.

Hebben sancties en wapenleveranties ooit een einde aan een oorlog gemaakt? Omdat ik voor vrede ben ik dus automatisch voor dat landen elkaar veroveren. Rare conclusies trekken jullie.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:12

Dan vergeet je nog steeds dat Rusland Oekraïne is binnengevallen en niet andersom.
Dus je zou Rusland moeten veroordelen en niet het soevereine land waar ze een oorlog tegen zijn begonnen. En ook niet de landen die het slachtoffer helpen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:21

@dinopino: jij verwart vrede met onderdrukking.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:33

Ik veroordeel mensen die wapens afschieten met het doel mensen te vermoorden. Wanneer andere landen zich inmengen met wapens leveren, dan veroordeel ik dat. Ik bemoedig pogingen om in het gesprek te gaan met elkaar en naar oplossingen te zoeken.

Achterom die snap ik niet. Het is beter vechten tot ik weet niet hoeveel mensen sterven, dan een oplossing te zoeken. Wie onderdrukt wie?
Wanneer Sizzle met een lading geweren voor mijn deur staat, dan is het gewoon verstandig om daar niet tegen in te gaan vechten. Waar helpen die anderen landen dan mee? Ze zorgen ervoor dat er langer een oorlog is. Wie onderdrukt wie met de sancties. Rusland heeft nog nooit zoveel verdient met hun gasleidingen. Wie leiden er wel onder? Het westen is gewoon het laatste wat ze nog aan wapens bezitten, gewoon te verbranden. Wie, behalve Rusland, heeft nog meer baat bij de sancties?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:36

Dinopino schreef:
Msya aar zeg ik welke landen een conflict moeten beginnen of dat het goed is dat ze naar Rusland gaan wanneer ze dat niet willen. Mijn redenering is, wanneer je goed zou lezen, dat wapens geen mensen mogen doden, massamoord vind ik dat. De enige goede manier om een wapen te gebruiken is om andere wapens te vernietigen.

Dus jullie willen uit principe liever oorlog dan conflicten oplossen. En daarvoor doneren jullie graag. De burgemeester was dankbaar voor de 65 miljoen donatie van Duitsland. Kon hij veel wapens van kopen.
Polen doneren ook graag onder andere levensmiddelen in blikjes. Die kan je daar nu in de supermarkt kopen.

Hebben sancties en wapenleveranties ooit een einde aan een oorlog gemaakt? Omdat ik voor vrede ben ik dus automatisch voor dat landen elkaar veroveren. Rare conclusies trekken jullie.

Maar dan mag Oekraïne zich met wapens tegen de wapens van Rusland verzetten.
Dit is wat je nu zelf overduidelijk schrijft.

Rusland is voor zover ik weet Oekraïne binnengevallen met wapens.
Met wapens wil Oekraïne zich verdedigen.

Dus waar zit voor jou nu het probleem qua oorlog?
Want aan de ene kant mang het, aan de andere kant niet

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:38

Dinopino schreef:
Vind het een aparte conclusie die jullie over mij stellen. Het gebrek aan empathie. Omdat ik vrede een beter idee vind, dan wapens naar een conflict gebied te sturen.Dat ik ervoor ben voor vrede heb ik geen empathie. Interessant conclusie. Oomens zinnig gesprek vind ik wel interessant van jou te horen. Jou reacties op inhoud op mijn berichten komt meestal niet verder, dan trol enz. Of een one-liner van Bigone.

De wereld begrijpen is dus heel simpel,kijk naar het journaal, of lees telegraafachtige sites als nu.nl of luister naar Twitter. Maar dat de geschiedenis al vaak genoeg heeft bewezen het Russiche Imperium niet te kunnen overwinnen is gewoon een feit. En dat kan je gezond verstand je vertellen dat Oekraïne daar nooit van kan winnen en enkel maar onnodige doden zal opleveren.

Bedoelen je dat met zelfstandig denken? Ik sta voor een beer, maar het journaal zegt dat ik veel sterker ben. Precies Pien-2010 ze kijken de propaganda in hun land. Heb je het door jullie doen precies hetzelfde.

Zoals ik je begrijp wil je 'vrede' ten kosten van alles? Rusland wandelt een land binnen en vanwege 'vrede' laten we het maar zo?
Dat terug grijpen op het verleden is niet verstandig, Rusland is al heel lang een oorlog voerend land, zelden is het genoeg. Voor de buurlanden is het wel een keer genoeg, denk je ook niet?
En aangezien onderhandelen met een despoot , die de Hitler van deze tijd lijkt te worden, nutteloos is zijn er wapens nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:42

Ik denk dat iedereen liever had gezien dat men een goed gesprek had en alles was opgelost. Helaas werkt het zo niet. Moet je dan maar met je rug tegen de muur gaan staan als je buurman bij je binnenstormt? En moet je als overbuurman daarvan maar gewoon hoofdschuddend toekijken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 08:44

Het probleem is vooral dat je dan als inwoner van een democratisch land dan dus vrijwillig gedoneert wordt aan een diktator en een land waar vrije mening gelijk staat aan uit het raam vallen van 6 hoog.
Ik snap prima dat men dat met al hun krachten wil zien te voorkomen. Alternatief is uiteraard dat iedereen die niet onder Rusland wil zijn dan ergens anders in Europa kan gaan wonen. Dat zijn een heleboel mensen.
Vervolgens gaat Poetin dan door naar Polen en Moldavie en dan moeten die inwoners ook weer verder naar het westen, dan komt Finland, daar Zweden. Uiteindelijk is de wereld enkel nog China, USA en Rusland.

Is een alternatieve mening die je mag hebben uiteraard. Democratisch zul je er echter niet heel ver mee komen ben ik bang, maar als Duitsland dadelijk ook bij Rusland hoort dan past je filosofie waarschijnlijk prima.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:44

Zie wat de appeasement politiek van o.a. Chamberlain ons destijds gebracht heeft.
Ik moet ook bekennen dat ik in wezen een pacifistische inslag heb. Maar als het gevolg daarvan is dat uiteindelijk een despoot de wereldhegemonie krijgt - en dat is wat er uiteindelijk gebeurt - dan laat ik toch mijn verstand zegevieren over mijn pacifistische neiging.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 09:07

Gaan jullie werkelijk iemand die het over het "Russische Imperum" heeft proberen uit te leggen dat Rusland geen vrede wil maar vooral Ukraïne van de landkaart vegen? En dat ze dat niet met woorden doen maar met echte bommen, granaten en raketten, die ze doelbewust op woonwijken, scholen en ziekenhuizen afvuren. Dat Rusland dus maar 2 keuzes toelaat: Je huis en woonomgeving laten platgooien, branden of laten confiskeren en jezelf laten vermoorden of verdrijven. Of terugvechten als je de eerste optie niet zo aanlokkelijk vindt.
Die halve zool in het Kremlin wil niet eens praten met iemand van Ukraïne en de andere puppets uit Moskou mogen geen beslissingen nemen, dus dat sluit de optie "vrede met woorden" volledig uit.
Laatst bijgewerkt door irmaz op 08-06-22 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 09:25

Dinopino schreef:

Zucht.......

Rusland is niet onoverwinnelijk. Je moet het wel willen overwinnen. En waarom zou je? Staat niet in lijn met democratie. De kop indrukken en kalm houden dat is het beste met Rusland. Net zolang tot er daar iemand opstaat die een echte democratie doorvoert. Dan valt Rusland in allemaal stukjes uit elkaar want het is niet één volk maar meerdere volkeren onder dwang bij elkaar gehouden. Net zoals China. Na 300 jaar door despoten te zijn geregeerd is de kans op democratie nog ver weg. Dat komt op zn zn vroegst pas met de volgende generatie, als alle oude Stalinistische trekjes letterlijk zijn overleden.

Zelfstandig denken heeft niets te maken met welke tv zenders je kijkt. Maar het vermogen los van anderen eigen conclusies te trekken. Zaken van alle kanten kunnen belichten. De conclusies die je hier laat zien zijn zo uit te tekenen. Omdat ze voorgekauwd op media voorkomen die willen dat jij gelooft dat het ook daadwerkelijk je eigen gedachtengoed is. Je hebt zelf niet in de gaten hoe jouw brein al bewerkt is. En de stompzinnigheid en soms zelfs grove onmenselijke uitlatingen die je hier doet. Maar als het jouw gedachtegoed is zoals je zelf gelooft dan zegt dat dus ook iets over wie en wat je bent. Vrede prediken en haat zaaien.....