Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 13:37

Pandora2 schreef:
mylittlejoy schreef:
In dat geval mag Obama ook weer, toch? }:) }:) }:)

Jawel ! :D
Maar of die man het nog wil, durf ik te betwijfelen :P
Wat kon die spreken zeg. Krijg er nog kippenvel van :')

Nog steeds, maar die zal inderdaad a) niet willen en b) wordt door veel Republikeinen gezien als de oorzaak van veel ellende. Qua spreken zou Pete Buttigieg echt ook heel goed zijn, maar ja, die valt op mannen.....dat is toch wel een obstakel voor (een hoop?) Amerikanen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 13:43

Zo iemand als president lijkt mij inderdaad een groot obstakel voor Amerikanen, zeker nu Kamala Harris het niet is geworden, en men het al heeft over terugdraaien van mogelijkheden voor mensen uit de lhbtiq+.
Ik vind het echt een enorme stap terug in de tijd waar ze nu voor hebben gekozen, op naar meer haat en verdrukking, en minder verbintenis en begrip voor elkaar. Bah.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 13:51

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 13:56

Nouja op zich niks mis met een vrouw die "gewoon huisvrouw" wil zijn. Volgens mij. Zolang ze anderen maar niet willen verplichten om hetzelfde te doen. Van mij mag een ieder lekker doen wat 'ie wil (mits enig fatsoen qua anderen niet het leven moeilijk maken / dingen kapot maken enzo) behalve haat zaaien richting anderen.

De enige uitzondering waar je wel met enige minachting naar mag kijken imo, zijn die haters zelf :=
Beter natuurlijk als je daar met compassie naar kan kijken ipv. minachting....

Het rotte vind ik ook dat al die Trump stemmers an sich heus geen slechte mensen zijn.
Die denken ook maar dat zij aan de goede kant staan.... omdat ze zo voor de gek gehouden worden.
Op die eikels na natuurlijk die gewoon egoïstisch stemmen en niet verder kijken dan hun neus lang is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:03

pmarena schreef:
Nouja op zich niks mis met een vrouw die "gewoon huisvrouw" wil zijn. Volgens mij. Zolang ze anderen maar niet willen verplichten om hetzelfde te doen. Van mij mag een ieder lekker doen wat 'ie wil (mits enig fatsoen qua anderen niet het leven moeilijk maken / dingen kapot maken enzo) behalve haat zaaien richting anderen.

De enige uitzondering waar je wel met enige minachting naar mag kijken imo, zijn die haters zelf :=

Het rotte vind ik ook dat al die Trump stemmers an sich heus geen slechte mensen zijn.
Die denken ook maar dat zij aan de goede kant staan.... omdat ze zo voor de gek gehouden worden.
Op die eikels na natuurlijk die gewoon egoïstisch stemmen en niet verder kijken dan hun neus lang is.

Helemaal eens. Feminisme Gaat wat mij betreft ook niet over ‘’iedere vrouw moet 100% voor zichzelf kunnen zorgen’’ (al vind ik dat persoonlijk wel een héél gezond uitgangspunt), maar over het hebben van een keuze.

Wil een vrouw fulltime betaald werken? Prima! Wil een vrouw fulltime onbetaald werken thuis, als mantelzorger, voor de kinderen zorgen etc.? ook prima! En uiteraard alle mogelijke varianten erop.

Zolang het maar de keuze van de vrouw zelf is. Ze invloed en inspraak heeft op haar eigen leven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:08

pien_2010 schreef:
De speech van Harris ontroerde me zeer gisteren. Maar ze zal daarvoor niet de credits krijgen want ze is "maar een zwarte vrouw". Ik vond het een moedige speech, verbindend en dacht als zij nu Nelson Mandela had geheten of Martin Luther King of Obama dan was deze speech de wereld over gegaan. Ik vond hem echt heel erg goed en vanochtend sprak ik met andere vrouwen die net als ik een traantje hadden weg gepinkt en die speech erg goed vonden. Ik heb het rechtstreeks via internet gekeken op het directe moment dat hij werd uitgesproken en uitgezonden.
Maar de mannen en veel vrouwen houden blijkbaar van de bully language van Trump. Tja ieder zijn smaak.

Ik heb hem niet gezien –maar hier op kantoor benoemen een paar mensen juist dat ze hem zo slecht vonden omdat het zo doemdenken/duister is. Dus hij wordt wel echt op meerdere manieren opgevat.

Vanavond maar eens kijken! Heeft iemand toevallig een linkje?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:09

Wij Nederlanders gaan zelfs leiden onder Trump, denk aan de belasting die omhoog gaat voor producten vanuit Europa naar Amerika. Dit gaan wij ook voelen. Dus iedereen die hier voor trump stemt is dief van eigen portemonnee :Y)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:13

Rennie89 schreef:
Wij Nederlanders gaan zelfs leiden onder Trump, denk aan de belasting die omhoog gaat voor producten vanuit Europa naar Amerika. Dit gaan wij ook voelen. Dus iedereen die hier voor trump stemt is dief van eigen portemonnee :Y)

Ja ach dat ben je ook als je op Wilders/PVV en vdPlas/BBB stemde maar dat is ook gewoon gebeurd :=

Mensen kijken gewoon niet zo rationeel naar op wie ze moeten stemmen, helaas. Men is relatief kortzichtig...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:14

996981 schreef:
Zolang het maar de keuze van de vrouw zelf is. Ze invloed en inspraak heeft op haar eigen leven.

precies dit.

ik ben bang dat de keuzevrijheid van Amerikaanse vrouwen achteruitgaat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:20

IMANDRA schreef:
Rennie89 schreef:

Ja ach dat ben je ook als je op Wilders/PVV en vdPlas/BBB stemde maar dat is ook gewoon gebeurd :=

Mensen kijken gewoon niet zo rationeel naar op wie ze moeten stemmen, helaas. Men is relatief kortzichtig...

Mensen denken dat het gras groener wordt, en kijken niet naar de addertjes die onder het gras zitten :j ik heb overigens voor VVD gestemd, PVV brengt alles zo onrealistisch en rooskleurig en praat naar de mond van de burger.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:27

Ik heb ook wisselende berichten gehoord over de speech van Harris, ze noemde heel vaak het woord "fight".. In eerste instantie was het verbindend, en het benoemen dat ze de macht beschaafd overdragen was heel mooi. Maar daarna werd het best veel "we will [continue] fight" (..fight in the public square).
de speech is onder andere hier te lezen: https://time.com/7173617/kamala-harris- ... ranscript/

maar het maakt ook niet uit wat je zegt denk, de ene helft vat het zus op, en de andere helft zo..

Citaat:
dus iedereen die hier voor trump stemt is dief van eigen portemonnee

Hoe zit dat dan? Dat zouden dan amerikaans staatsburgers moeten zijn toch?

Citaat:
Men is relatief kortzichtig...

Als je mensen dom / kortzichtig noemt, zullen ze niet met je meebewegen :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:30

Wat ze volgens mij probeerde te zeggen is dat in de toekomst ze verder zullen gaan met het gevecht om de ideeën van de democraten gestalten te geven in een president schap. Voor nu is het klaar maar niet voor de toekomst.
Ik vond vooral heel mooi hoe ze de jongeren een hart onder de riem stak. Met name veel jonge vrouwen die zo hart gewerkt hebben voor haar zijn erg verdrietig en het gevoel dat hun vrouwen rechten er niet toe doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:33

We hebben tradwifes genoeg, SGP ers bvb , of dat altijd eigen keuze weet ik niet , wel dat de SGP de keuze voor Trump toejuicht om het abortusstandpunt van de republikeinen. Alle andere zaken, verkrachting, fiks hogere babysterfte , vreemdgaan doet er niet toe en dan staan ze dus achter dit soort gladiolen ;
https://x.com/fuentesupdates/status/185 ... EopP3zUX6Q

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:35

Dat denk ik ook, dat ze dat probeerde te zeggen, en dat mensen niet de hoop op moeten geven. Maar misschien had dat gekund met woorden zoals hope, resilience, connection, together, etc

Enfin, het is wat het is, het wordt misschien nog heel spannend, en misschien valt het mee, ik hoop op het laatste

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:40

BigOne schreef:
We hebben tradwifes genoeg, SGP ers bvb , of dat altijd eigen keuze weet ik niet , wel dat de SGP de keuze voor Trump toejuicht om het abortusstandpunt van de republikeinen. Alle andere zaken, verkrachting, fiks hogere babysterfte , vreemdgaan doet er niet toe en dan staan ze dus achter dit soort gladiolen ;
https://x.com/fuentesupdates/status/185 ... EopP3zUX6Q

Jeezes waar vind je die mensen :?

Nick Fuentes, ik heb m even gegoogled...
Overigens, hij endorsed Trump niet.
"Conservative influencer Nick Fuentes, who has refused to endorse Donald Trump in his 2024 presidential campaign, said Friday that the former president's supporters dressing in garbage bags made him realize that "it is a cult."
https://www.newsweek.com/nick-fuentes-s ... lt-1979186

Let wel, in iedere groep zitten idioten he, Incells, extremisten etc..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:46

Inderdaad, hij zet ze voor gek maar hij geeft hier een persiflage op sommige republikeinen.
Had ik er even bij moeten zetten .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:49

Nou hij is een soort van knettergek:" Nicholas Joseph Fuentes (born August 18, 1998) is an American far-right[5] political pundit and live streamer who promotes white supremacist, misogynistic, and antisemitic views." en hij identificeert als een incell (die, gevoelsmatig, heel raar zijn, maar ik heb er geen onderzoek naar gedaan).

Hoe komt dat op je tijdlijn? Dat vind ik dan wel weer bijzonder... Ik blijf een beetje weg van die tunnels..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:53

996981 schreef:
pmarena schreef:

Helemaal eens. Feminisme Gaat wat mij betreft ook niet over ‘’iedere vrouw moet 100% voor zichzelf kunnen zorgen’’ (al vind ik dat persoonlijk wel een héél gezond uitgangspunt), maar over het hebben van een keuze.

Wil een vrouw fulltime betaald werken? Prima! Wil een vrouw fulltime onbetaald werken thuis, als mantelzorger, voor de kinderen zorgen etc.? ook prima! En uiteraard alle mogelijke varianten erop.

Er zit nog wel een verschil tussen een tradwife en een “gewone huisvrouw”. Tradwives, althans de Amerikaanse versies die ik heb gezien, zijn compleet onderdanig aan hun man, om het nog even kort te houden. Zij vinden bijvoorbeeld ook dat verkrachting in de huiselijke sfeer geen mogelijkheid is, omdat de man altijd aan zijn trekken moet kunnen komen. Huiselijk geweld is ook per definitie de schuld van de vrouw: dan moet ze maar naar hem luisteren.
Dat zijn niet eens alleen de mannen die dat zeggen, óók de vrouwen.

Ik vind dat wel schadelijk. Zeker als het ook nog gepredikt wordt als een of andere religie, want daar hangt het meestal ook mee samen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:07

En als iemand een tradwife wil zijn: ga je gang! Maar laat mij de keuze om te zijn wat ik wil zijn. Dat laatste is waar het een beetje wringt bij een deel van die personen.

Is trouwens ook onderdeel van Project 2025: schrappen van 'no fault' divorce.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:16

Citaat:
Er zit nog wel een verschil tussen een tradwife en een “gewone huisvrouw”. Tradwives, althans de Amerikaanse versies die ik heb gezien, zijn compleet onderdanig aan hun man, om het nog even kort te houden. Zij vinden bijvoorbeeld ook dat verkrachting in de huiselijke sfeer geen mogelijkheid is, omdat de man altijd aan zijn trekken moet kunnen komen. Huiselijk geweld is ook per definitie de schuld van de vrouw: dan moet ze maar naar hem luisteren.

Ik vind dat wel schadelijk. Zeker als het ook nog gepredikt wordt als een of andere religie, want daar hangt het meestal ook mee samen.
precies!

Jullie missen inderdaad totaal mijn punt. Nu al zijn er filmpjes op tik tok waarin jongens worden gestimuleerd om vrouwen te verkrachten onder de duim te houden en dat tradwifes de beste vrouwen zouden zijn.
Dat past allemaal in het geheel waarin de boodschap is dat vrouwen er eigenlijk niet toe doen. Wat denken jullie dat dit doet met jonge ontluikende naïeve meisjes?

Dat heeft echt nul komma nul te maken met hardwerkende vrouwen die thuis de boel draaiende houden en die zitten in een fijne gezinssituatie met hun partner en kinderen, die gewaardeerd worden en geholpen met hun taken.

Ik word daar altijd zo verdrietig van dat deze vrouwen zich aangesproken voelen en zich gaan verdedigen!

Dit gaat om vrouwen zoals hierboven wordt aangegeven. En als je een klap krijgt of nog erger dan zul je er wel om gevraagd hebben. Het gaat ook om altijd beschikbaar moeten zijn voor man en kinderen zonder dat er gekeken wordt naar jou behoefte.
Het is gewoon een nare vrouw onderdrukkende beweging en een groot risico voor vrouwen die daarin stappen en een rooskleurig beeld ervan hebben.
Die macho mannen zijn namelijk vaak helemaal niet zo aardig voor vrouwen. Dus ja het is een zorgelijke ontwikkeling en het is goed dat hier aandacht aan wordt besteed.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:22

Is het een ontwikkeling? Het klinkt mij als iets wat helaas al jaren en jaren bestaat.. onder de noemer religie, of cult of whatever.. maar het helaas zeker niet nieuw. Het zou er niet meer moeten zijn, maar gezien hoe t gaat, komen we er dan ooit helemaal vanaf? Want.. mensen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:31

Niobe schreef:

Maar ook daar, als een vrouw er zélf voor kiest is er niks mis mee?
Anders is het als je geboren wordt in een cult waardoor je denkt dat dit de enige optie is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:35

pien_2010 schreef:
Citaat:

precies!

Jullie missen inderdaad totaal mijn punt. Nu al zijn er filmpjes op tik tok waarin jongens worden gestimuleerd om vrouwen te verkrachten onder de duim te houden en dat tradwifes de beste vrouwen zouden zijn.
Dat past allemaal in het geheel waarin de boodschap is dat vrouwen er eigenlijk niet toe doen. Wat denken jullie dat dit doet met jonge ontluikende naïeve meisjes?

Dat heeft echt nul komma nul te maken met hardwerkende vrouwen die thuis de boel draaiende houden en die zitten in een fijne gezinssituatie met hun partner en kinderen, die gewaardeerd worden en geholpen met hun taken.

Ik word daar altijd zo verdrietig van dat deze vrouwen zich aangesproken voelen en zich gaan verdedigen!

Dit gaat om vrouwen zoals hierboven wordt aangegeven. En als je een klap krijgt of nog erger dan zul je er wel om gevraagd hebben. Het gaat ook om altijd beschikbaar moeten zijn voor man en kinderen zonder dat er gekeken wordt naar jou behoefte.
Het is gewoon een nare vrouw onderdrukkende beweging en een groot risico voor vrouwen die daarin stappen en een rooskleurig beeld ervan hebben.
Die macho mannen zijn namelijk vaak helemaal niet zo aardig voor vrouwen. Dus ja het is een zorgelijke ontwikkeling en het is goed dat hier aandacht aan wordt besteed.

Je bent je eerste zin precies begonnen met het probleem wat mij betreft. Dat zijn niet de vrouwen die ervoor kiezen welke rol dan ook op zich te nemen binnen het gezin/de relatie omdat zij zich daar fijn bij voelen. Het gaat over de verantwoordelijkheid die mannen hebben op een normale manier met vrouwen om te gaan. Daarbij moet het geen zak uitmaken in welke positie de vrouw zich plaatst. Ook als de vrouw aangeeft onderdanig te willen zijn geeft dit geen recht op onbehoorlijk gedrag jegens die vrouw. Integendeel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:42

Telpeva schreef:
Zo iemand als president lijkt mij inderdaad een groot obstakel voor Amerikanen, zeker nu Kamala Harris het niet is geworden, en men het al heeft over terugdraaien van mogelijkheden voor mensen uit de lhbtiq+.
Ik vind het echt een enorme stap terug in de tijd waar ze nu voor hebben gekozen, op naar meer haat en verdrukking, en minder verbintenis en begrip voor elkaar. Bah.

Tsja, hij heeft het zelf over de "Gouden Eeuw" van Amerika. Dat was voor ons de 17e eeuw...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:18

Cer schreef:
Hoe komt dat op je tijdlijn? Dat vind ik dan wel weer bijzonder... Ik blijf een beetje weg van die tunnels..

Ik ben zijn bericht vandaag al meerdere keren op Twitter tegengekomen. Wordt geretweet door zowel medestanders als tegenstanders.