Citaat:
Er zit nog wel een verschil tussen een tradwife en een “gewone huisvrouw”. Tradwives, althans de Amerikaanse versies die ik heb gezien, zijn compleet onderdanig aan hun man, om het nog even kort te houden. Zij vinden bijvoorbeeld ook dat verkrachting in de huiselijke sfeer geen mogelijkheid is, omdat de man altijd aan zijn trekken moet kunnen komen. Huiselijk geweld is ook per definitie de schuld van de vrouw: dan moet ze maar naar hem luisteren.
Dat zijn niet eens alleen de mannen die dat zeggen, óók de vrouwen.
Ik vind dat wel schadelijk. Zeker als het ook nog gepredikt wordt als een of andere religie, want daar hangt het meestal ook mee samen.
precies!
Jullie missen inderdaad totaal mijn punt. Nu al zijn er filmpjes op tik tok waarin jongens worden gestimuleerd om vrouwen te verkrachten onder de duim te houden en dat tradwifes de beste vrouwen zouden zijn.
Dat past allemaal in het geheel waarin de boodschap is dat vrouwen er eigenlijk niet toe doen. Wat denken jullie dat dit doet met jonge ontluikende naïeve meisjes?
Dat heeft echt nul komma nul te maken met hardwerkende vrouwen die thuis de boel draaiende houden en die zitten in een fijne gezinssituatie met hun partner en kinderen, die gewaardeerd worden en geholpen met hun taken.
Ik word daar altijd zo verdrietig van dat deze vrouwen zich aangesproken voelen en zich gaan verdedigen!
Dit gaat om vrouwen zoals hierboven wordt aangegeven. En als je een klap krijgt of nog erger dan zul je er wel om gevraagd hebben. Het gaat ook om altijd beschikbaar moeten zijn voor man en kinderen zonder dat er gekeken wordt naar jou behoefte.
Het is gewoon een nare vrouw onderdrukkende beweging en een groot risico voor vrouwen die daarin stappen en een rooskleurig beeld ervan hebben.
Die macho mannen zijn namelijk vaak helemaal niet zo aardig voor vrouwen. Dus ja het is een zorgelijke ontwikkeling en het is goed dat hier aandacht aan wordt besteed.