Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:Behalve als het Wilders is?
Loretta schreef:Electra63 schreef:Ik vind dat PvdD zeker bestaansrecht heeft; immers de BBB is een zelfde soort partij, alleen het tegenovergestelde.
Eigenlijk zag ik liever dat beide partijen niet bestonden?
BigOne schreef:Cer schreef:Behalve als het Wilders is?
Wilders vind ik het voorbeeld van kwaadaardigheid met maar één doel, bestrijden van islam. Zo’n figuur heeft niets te zoeken in de politiek. Je mag tegen geloven zijn, dat heb ik met bvb de sgp maar wat hij doet is niet normaal en zou ook niet als zodanig geaccepteerd moeten worden.
Vind het nog steeds zonde dat Omtzigt er voor zorgde dat hij geen MP werd want dan had hij zich een jaar moeten gedragen.
[ Afbeelding ]
Electra63 schreef:Loretta schreef:Eigenlijk zag ik liever dat beide partijen niet bestonden?
Ik zou ook niet op één van beide partijen stemmen, maar beiden hebben wel bestaansrecht en komen op voor een bepaalde groep/ideaal.
Ik vind dat prima !
Maar een kiesdrempel van 4-5 zou ik wel mooi vinden.
Maar veel kleine partijen hadden dan niet bestaan. Bijvoorbeeld BBB begon slechts met 1 zetel.
Cer schreef:Snap ik helemaal. maar dat heeft niks te maken met zn uiterlijk.
Als we over persoon 1 niet lelijk mogen doen over uiterlijk, dan mag dat over persoon 2 ook niet. Denk ik.
Ongeacht wat we er verder van vinden..
Cer schreef:het voegt inhoudelijk ook niks toe eigenlijk. (niet dat dat nou altijd perse moet, maar soms vervalt het dan wel naar een laag niveau, enfin, dat is ook allemaal persoonlijk eigenlijk)
Loretta schreef:Electra63 schreef:Ik vind dat PvdD zeker bestaansrecht heeft; immers de BBB is een zelfde soort partij, alleen het tegenovergestelde.
Eigenlijk zag ik liever dat beide partijen niet bestonden?
Loretta schreef:Ik zeg niet dat het geen bestaansrecht heeft. Ik zeg alleen dat ik niet blij wordt van al die kleine one issue partijen. Die dan vaak wel een breder programma hebben maar feitelijk gewoon niche partijen zijn.
Ik heb me ook weleens af gevraagd of we ooit de BBB wel hadden gehad als de PVDD niet had bestaan.
De PVDD was vanaf het begin altijd al de partij geweest die het op de boeren voorzien had en met name de veeboeren. Waardoor er onder boeren steeds meer behoefte ontstond om ook een partij op te richten.
En nu komt daar nog eens Vrede voor dieren bij. Die nu al voordat ze nog moeten beginnen al aan gegeven hebben de peilen voornamelijk op BBB en de veehouderij te willen richten.
Wat schieten we op met al die ruzie partijtjes in het parlement. Daarom vraag ik me af of een hogere kiesdrempel misschien niet beter was geweest. Dan hadden we heel wat minder van die kleine ruziepartijtjes gehad.