Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:58

irmaz schreef:
Electra63 schreef:
https://www.pvv.nl/index.php?option=com ... iew&id=375

Quote:
Wat betreft de Partij voor de Vrijheid moet het landelijke beleid als volgt zijn:
1. Een verslaafde krijgt éénmaal de kans om af te kicken met behulp van begeleiding en eventueel medicijnen op recept (methadonverstrekking), mislukt dit dan is er nog maar één optie:
2. De verslaafde wordt uitgesloten van het vrije verkeer van de samenleving en te werk gesteld in een Rijkswerkinrichting voor een lange periode – zonder medicijnenverstrekking – totdat deze bewezen heeft op eigen kracht clean te worden en te blijven en in een eigen inkomen voorziet.
Unquote.

Totaal geen benul van verslavingszorg.
Hoe zien ze dit voor zich in de praktijk ?

Ach kijk nou, onze eerste werkkampen worden ingericht.... :

En de minister Agema gaat het bewerkstelligen.
Waar ze het personeel allemaal vandaan gaat halen ?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:07

Grappig, ik zag net staatssecretaris Beljaarts, hij noemt deze regering: een pro-bedrijfsleven-regering.
Wat zullen ze voor de burgers dan doen ?

Epo Bruins heeft zijn lidmaatschap CU opgezegd en is lid geworden van NSC.

Echt bijzonder hoeveel ministers/staatssecretarissen overgestapt zijn van de ene politieke partij naar de andere partij.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 21-06-24 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:41

Janneke2 schreef:
1) 'het kan niet zo zijn' - heeft de spreker de laatste dertig jaar opgelet? Tot plm 1990 was er idd geen coördinatie, nu HOORT dit standaard te gebeuren.
2) Te veel medicijnen voorschrijven - zo gaan die dingen niet. (Ik krijg regelmatig recepten voor bijv dertig pillen en ik kan toe met drie.)
Heeft een arts laten we zeggen bedenkingen, zijn er opties van elke dag één of twee pillen halen.
3) "Zwarte lijst"....? En dan op de markt in het schandblok...?
We hebben al heel veel jaren tuchtrecht in de zorg.
4) ...en verslaafden zijn allemaal straat hangende junks
5) allemaal op kosten van de hardwerkende burgers!!!

1- dat iets hoort, wil niet zeggen dat het ook zo gaat. Er gaan genoeg dingen mis
2 - als jij toe kan met drie snap ik niet dat je 30 pillen voorgeschreen krijgt?
3 - artsen die dingen doen die ethisch niet juist zijn, lijkt mij dat die op een zwarte lijst komen. Dat gebeurt nu ook al toch?
4 - verslaafden zijn niet allemaal straathangende junks, maar straathangende junks zijn vaak wel verslaafd.. (verslaafd zijn ergens aan is sowieso niet goed)
5 - ja, dat lijkt mij niet perse juist

Dat anti drugs beleid niet werkt, was al bekend.. cannabis weer illegaal.. serieus.. Er zou juist veel meer legaal en gereguleerd moeten worden, vind ik. Maar goed, ook daar is veel verdeeldheid over.
Dagelijks alcohol is geen enkel probleem, maar 4x per jaar een pilletje is wel heel vreselijk

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:47

Alcohol zit niet in de criminele hoek. Dus als ik teveel alcohol drink doet ik mezelf tekort maar ben niet mede verantwoordelijk voor dumpafval in de natuur, voor jongeren die geronseld worden in de havens om te containers leeg te halen, voor de kartels die wereldwijd mensen vermoorden, voor huizen die de lucht in vliegen doordat het een illegaal labo is etc vanwege de handel in alcohol zoals je dat met drugs ziet.
Dat vetschilt nogal.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:54

Electra63 schreef:
Grappig, ik zag net staatssecretaris Beljaarts, hij noemt deze regering: een pro-bedrijfsleven-regering.
Wat zullen ze voor de burgers dan doen ?

Ze gaan niks voor de burgers doen :n Dat is toch al duidelijk? Alles waar de burgers rechtsstreeks voordeel bij zouden hebben (zoals afschaffing eigen risico gezondheidszorg en verhoging minimum loon) is de laatste maanden resoluut weggestemd door de huidige coalitie.

Ik kwam deze twiX net tegen die een mooi inkijkje geeft in de bestaansreden van de BBB:
Citaat:
De Tweede Kamer als het hoogst haalbare reclameplatform. Je verzint het niet. De vrije markt is dus inmiddels doorgedrongen tot onze Tweede Kamer. Tegenwoordig is de democratie een verdienmodel. De ultieme cynische gevolgtrekking van het neoliberalisme.
https://x.com/len_wieterink/status/1803509934753010036

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:06

Cer schreef:
Janneke2 schreef:
1) 'het kan niet zo zijn' - heeft de spreker de laatste dertig jaar opgelet? Tot plm 1990 was er idd geen coördinatie, nu HOORT dit standaard te gebeuren.
2) Te veel medicijnen voorschrijven - zo gaan die dingen niet. (Ik krijg regelmatig recepten voor bijv dertig pillen en ik kan toe met drie.)
Heeft een arts laten we zeggen bedenkingen, zijn er opties van elke dag één of twee pillen halen.
3) "Zwarte lijst"....? En dan op de markt in het schandblok...?
We hebben al heel veel jaren tuchtrecht in de zorg.
4) ...en verslaafden zijn allemaal straat hangende junks
5) allemaal op kosten van de hardwerkende burgers!!!

1- dat iets hoort, wil niet zeggen dat het ook zo gaat. Er gaan genoeg dingen mis

Klopt.

Dat roept op tot verbetering, maar wel graag vanuit het besef dat daar al regels etc voor/tegen zijn.
Citaat:
2 - als jij toe kan met drie snap ik niet dat je 30 pillen voorgeschreen krijgt?

Ik wel.
De arts heeft meer te doen, en schrijft standaard 1 doosje oid voor.
Citaat:
3 - artsen die dingen doen die ethisch niet juist zijn, lijkt mij dat die op een zwarte lijst komen. Dat gebeurt nu ook al toch?

Ja, precies.
Ipv dat "flinke" gebral van 'dat gaan we eens aanpakken'.
Citaat:
4 - verslaafden zijn niet allemaal straathangende junks, maar straathangende junks zijn vaak wel verslaafd.. (verslaafd zijn ergens aan is sowieso niet goed)

|( Het woord 'junk' betekent zoiets als afval...
En die oude mensen die op straat leven (dat soort verslaving maakt dat wie op de kalender 40 is, de ziekten en kwalen heeft van iemand van 60 of ouder) - het goedkoopste is een braaf 'beschut wonen' project met methadon.

Laat dit soort duur betaalde politici een eerlijk vak gaan uitoefenen ipv op de kosten van de belastingbetaler malle praat te verkopen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:41

pien_2010 schreef:
Alcohol zit niet in de criminele hoek. Dus als ik teveel alcohol drink doet ik mezelf tekort maar ben niet mede verantwoordelijk voor dumpafval in de natuur, voor jongeren die geronseld worden in de havens om te containers leeg te halen, voor de kartels die wereldwijd mensen vermoorden, voor huizen die de lucht in vliegen doordat het een illegaal labo is etc vanwege de handel in alcohol zoals je dat met drugs ziet.
Dat vetschilt nogal.

Dus haal de drugs uit de criminele hoek…

Want voor je gezondheid en verslaving ís alcohol misschien wel erger … :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:31

Ik luister een beetje naar de hoorzitting van de ministers Madleder en Jansen van de PVV.

De VVD is in ieder geval blij dat wordt ingezet op de uitbreiding (als dat mogelijk is) van Schiphol. Ze gaan niet krimpen.

130 km op de snelweg leidt nauwelijks tot extra stikstof of extra ongelukken, volgens de aanstaande minister, dus dat gaan we gewoon doen.

Ik vind beide heren wel goed het gesprek aan gaan.
Ze zijn rustig en kunnen goed en netjes een discussie voeren.
Al heeft zo'n hoorzitting natuurlijk geen enkele waarde.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:35

Electra63 schreef:
Ik luister een beetje naar de hoorzitting van de ministers Madleder en Jansen van de PVV.

De VVD is in ieder geval blij dat wordt ingezet op de uitbreiding (als dat mogelijk is) van Schiphol. Ze gaan niet krimpen.

130 km op de snelweg leidt nauwelijks tot extra stikstof of extra ongelukken, volgens de aanstaande minister, dus dat gaan we gewoon doen.

Heh? Dacht recentelijk overal te lezen dat het wel tot extra ongelukken leidt. Is er ergens bekend op welke bronnen ze zich beroepen?

Ook dacht ik dat Schiphol zich sowieso al inzette voor een krimp. Denk dat ik aan de bak moet, en even moet bijlezen :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:40

Raineri schreef:
Electra63 schreef:

Heh? Dacht recentelijk overal te lezen dat het wel tot extra ongelukken leidt. Is er ergens bekend op welke bronnen ze zich beroepen?

Ook dacht ik dat Schiphol zich sowieso al inzette voor een krimp. Denk dat ik aan de bak moet, en even moet bijlezen :+

Er wordt tijdens de hoorzitting niets onderbouwd.
Er worden vragen gesteld en de aanstaande minister en staatssecretaris geven daarop antwoord.
Er wordt verder niet doorgevraagd, iedereen mag 1 vraag stellen.

De onderbouwing voor de eventuele uitbreiding van Schiphol is, dat er stillere en zuiniger vliegtuigen komen en dat Schiphol economisch zeer belangrijk is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:07

Electra63 schreef:
Epo Bruins heeft zijn lidmaatschap CU opgezegd en is lid geworden van NSC.

Echt bijzonder hoeveel ministers/staatssecretarissen overgestapt zijn van de ene politieke partij naar de andere partij.

Zegt genoeg over de overstappers.

Emmaa2

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:47

Bij nieuw opgerichte partijen is dat niet zo gek toch? NSC en CU liggen echt bijzonder dicht bij elkaar, ideologisch gezien, en PVV is überhaupt ontstaan vanuit de VVD. De enige overstap die ik echt opmerkelijk vind is Yesilgoz haar politieke verleden, maar die blijft gelukkig in de kamer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:59

Emmaa2 schreef:
Bij nieuw opgerichte partijen is dat niet zo gek toch? NSC en CU liggen echt bijzonder dicht bij elkaar, ideologisch gezien, en PVV is überhaupt ontstaan vanuit de VVD. De enige overstap die ik echt opmerkelijk vind is Yesilgoz haar politieke verleden, maar die blijft gelukkig in de kamer.

PVV is niet nieuw meer.

En als je een minister bij Leefbaar Nederland Rotterdam moet weghalen? Heb je toch zelf weinig goede mensen binnen de partij.
PVV heeft een nieuw Kamerlid, 80 jaar. Geen goede jonge mensen?

Maak mij verder niet uit, maar partij hoppen, zeker na verkiezingen, vind ik slap.

Mw. Klever wordt een beetje geïrriteerd, door de vragen tijdens de hoorzitting.

Ze hebben wel allemaal hetzelfde riedeltje: deze uitspraken heb ik gedaan toen ik volksvertegenwoordiger was of ik ga een ander niet recenseren.
De politici van de PVV zijn goed geïnstrueerd en hebben mediatraining gehad.

Als ik hoor wat Klever allemaal heeft geretweeted, echt schaamteloos.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:05

Dat geldt voor alle extreem rechtse figuren. Bvb de uitspraak:
Madlener moest een eerdere uitspraak van hem verdedigen dat een hoofddoek onveilig kan zijn in het verkeer. "Ik vind dat echt: niet strak langs het gezicht, zodat het zicht links en rechts is belemmerd, is onveilig.

Hij heeft gelijk maar alle hoofddoeken zitten strak want anders schieten ze hun doel voorbij. Hoodies zijn veel gevaarlijker maar ja, daar zitten ook niet islamitische mensen onder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:17

Nou ja 130 geeft meer vervuiling, meer fijnstof, meer lawaai, meer brandstof verbruik en grotere kans op zwaardere ongelukken. Dat is al heel wat keren onderzocht,

En schiphol was aan het inzetten op krimp om de omgeving minder te overlast te zijn. En groei is meer overlast, meer verkeer, meer kerosine verbruik enz. Ook dat is al vaker vastgesteld

Als ik het maar ontken dan is het er niet? :?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:32

Moeten ze de mensen onder de Schiphol routes maar eens vragen, hoezo uitbreiden bij stillere vliegtuigen. Daar zijn er al enkele van maar maken blijkbaar net zoveel kabaal. Gewoon de hub voor een groot deel afschaffen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:21

Emmaa2 schreef:

Hoezo liggen NSC en CU dicht tegen elkaar aan? Het zijn twee totaal verschillende partijen met uitgangspunten die helemaal niet zo dicht bij elkaar liggen. CU is op een aantal zaken heel conservatief, vooral op medisch ethische gebieden. Maar op heel veel andere onderwerpen is de CU veel progressiever dan NSC, denk bijvoorbeeld aan asielzoekers.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:11

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... MTZieXRlcw

Je moet je toch doodschamen straks voor zo'n minister.
En dan vergeten we het zwarte pieten-journaal.

Ze zien je aankomen in het buitenland. Al zullen Hongarije en Italië hier geen moeite mee hebben.
Heeft zich voornamelijk altijd bezig gehouden met het beheer van het familiekapitaal.

Maar we komen echt op voor het gewone volk en niet voor de elite. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:23

Allemaal smoezen van die dame, ze weet donders goed wat de prinsenvlag is en wat de omvolkingstheorie inhoud. Het feit dat NSC en VVD acceptabel vinden is nog erger, die twee kun je nu officieel onder radicaal rechts plaatsen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:27

BigOne schreef:
Allemaal smoezen van die dame, ze weet donders goed wat de prinsenvlag is en wat de omvolkingstheorie inhoud. Het feit dat NSC en VVD acceptabel vinden is nog erger, die twee kun je nu officieel onder radicaal rechts plaatsen.

Ja, dat vind ik ook het meest bizarre.
Ik lees wel dat een deel van de VVD (de progressieve kant) aan het morren is.
Al zullen zij blij zijn met de rechtse koers van PVV op economisch gebied.

Maar VVD en NSC heb en A gezegd en zullen B moeten zeggen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:42

Je schaamt je toch kapot om te zeggen dat je een Nederlander bent.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:46

Electra63 schreef:
BigOne schreef:

Ja, dat vind ik ook het meest bizarre.
Ik lees wel dat een deel van de VVD (de progressieve kant) aan het morren is.
Al zullen zij blij zijn met de rechtse koers van PVV op economisch gebied.

Maar VVD en NSC heb en A gezegd en zullen B moeten zeggen.

Nee dat moeten ze niet.
En mijn mening? Wilders doet dit expres in de hoop dat een ander alsnog de stekker eruit trekt zodat hij bij volgende verkiezingen weer het slachtoffer uit kan hangen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:53

Ik vind het wel goed dat de PVV nu in de regering zit. En we gaan zien wat dit brengt.
Ik zie het als volgt: de mensen op het pluche hebben slecht gezorgd voor de belangen van het "volk". Die hebben middels een zachte revolutie via het stembeleid dit beleid afgestraft door populistisch rechts te stemmen in de verwachting dat er nu wel betere omstandigheden voor hen zullen komen.
Dat laatste is maar de vraag (ik denk van niet) maar dat zal de toekomst uit wijzen.

Ik vond en vind dat de VVD en NSC het juiste hebben gedaan. De mensen hebben gesproken en zij gaan er niet voor liggen.

Ik hoop dat Timmermans eerlijke oppositie gaat voeren. Is iets goed dan is het goed. Klopt het niet dan is pittige oppositie op zijn plaats. Als alles afgebrand gaat worden dan krijgen ze hiervoor zeker de rekening gepresenteerd denk ik want dat zal de PVV zeker de slachtoffer rol aannemen en dit uitbuiten.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 20:01

Ik vind dat een politicus sowieso vrij moet zijn van statements op hun kleding. Vind dat ook altijd zoiets bizars aan prinsjesdag, wat daar soms voorbij komt.

Je bent politicus, geen influencer.

Over die omvolking, ik vraag mij af, of wanneer er een bestuurslid van een andere omroep was aangesteld die zich ook moest verdedigen over de uitspraken die iemand anders (!) In een programma gedaan heeft.

Ik vind dat echt, nouja, gewoon raar... Zij heeft die uitspraken niet gedaan... Waar hebben we het dan over? Op de publieke omroepen zie ik ook de meest bizarre docus of mensen aan het woord in praatprogramma's :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 20:02

Benzz schreef:
Je schaamt je toch kapot om te zeggen dat je een Nederlander bent.

Ik heb dat echt helemaal niet. Ik denk echt dat nl meer is dan een paar mensen in de politiek

Nederland is vergeleken met andere landen echt nog wel een heel gaaf land … er zijn genoeg mensen die hier HEEL graag zouden willen wonen…

Ik was laatst in de usa tijdens memorial day… mensen die trots zijn op een land wat ergens een bende is,
Maar zij willen er toch nog wat van maken.. want zij wonen daar en zijn er trots op..
Ik vond dat heel mooi om t zien