mvdende schreef:37 miljoen is wel ff wat minder dan de 3,5 miljard die Nederland wil gaan geven....
En rara waar ligt Oekraine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babootje schreef:Rusland verliest nu enorm op het slagveld.
Nog niet zo lang geleden was de hele stad Toretsk onder Russische controle.. nu heeft Oekraïne het grootste deel ervan heroverd.
Grote aantallen Russische troepen zijn - zoals het er al aan zat te komen - omsingeld.
https://x.com/secretsqrl123/status/1897439405893161347
Oekraine lijkt nu - in ieder geval op het slagveld - nog niet heel veel last te hebben van het ontbreken van US inlichtingen.
germie schreef:En vanuit Nederland 3.5 miljard naar Oekraine lees ik net. En wie mag dat betalen? Precies, het klootjesvolk. Die is niets gevraagd, want ik weet zeker dat het merendeel echt tegen is.
Het eigen volk krijgt steeds hogere rekeningen voor alles, de zorg wordt steeds meer uitgekleed, maar nee, hoppa, er is wel even weer een potje voor het buitenland. Wij zijn niet belangrijk meer.
mvdende schreef:knollentuin schreef:Die doen dat ook allemaal iedereen die zijn eigen vrijheid op 1 heeft staan doet dat , houden jullie zelf al het nieuws wel bij ?? @germie en mvdende??
Ik hoor anders niets over bijdragen uit Australië, Nieuw-Zeeland, Canada enz hoor in de media....
Maar ik vind dat er met een hoop geld wordt gesmeten (ook in coronatijd, toen kon het geldpotje niet leeg..) op dit moment richting buitenland (ook Gaza enz) terwijl de eigen inwoners steeds meer in de financiële knel komen met alle duurdere boodschappen maar vooral energie..
Laat de binnenlandse politiek eerst dáár maar eens naar kijken en de problemen verlichten voordat er een groot geldbedrag naar het buitenland verdwijnt en er vervolgens door een begrotingstekort niets gedaan kan worden aan de energiearmoede (en overige armoede) in Nederland.
dems75 schreef:Jemig zeg. Ik schrik er van hoe sommigen hier de vergelijking trekken tussen "duurdere boodschappen en/of energierekening en mensen uit Gaza of Oekraine helpen. Ik mag hopen dat die mensen straks NOOIT maar dan ook NOOIT hulp nodig gaan hebben van een ander land en andere mensen omdat we...ik noem maar een dwarsstraat, in oorlog zijn, onder water lopen of wat nog meer.
Je kunt dure boodschappen toch niet vergelijken met oorlogsgeweld?????
germie schreef:En vanuit Nederland 3.5 miljard naar Oekraine lees ik net. En wie mag dat betalen? Precies, het klootjesvolk. Die is niets gevraagd, want ik weet zeker dat het merendeel echt tegen is.
Het eigen volk krijgt steeds hogere rekeningen voor alles, de zorg wordt steeds meer uitgekleed, maar nee, hoppa, er is wel even weer een potje voor het buitenland. Wij zijn niet belangrijk meer.
Benzz schreef:germie schreef:En vanuit Nederland 3.5 miljard naar Oekraine lees ik net. En wie mag dat betalen? Precies, het klootjesvolk. Die is niets gevraagd, want ik weet zeker dat het merendeel echt tegen is.
Grootste gedeelte wordt betaald van het rendement van de Russische bevroren gelden.
purny schreef:Misschien zou Nederland ook eens moeten gaan vragen aan Oekraïne wat er van onze belastingcentjes terecht komt daar.
journee schreef:Babootje schreef:Rusland verliest nu enorm op het slagveld.
Nog niet zo lang geleden was de hele stad Toretsk onder Russische controle.. nu heeft Oekraïne het grootste deel ervan heroverd.
Grote aantallen Russische troepen zijn - zoals het er al aan zat te komen - omsingeld.
https://x.com/secretsqrl123/status/1897439405893161347
Oekraine lijkt nu - in ieder geval op het slagveld - nog niet heel veel last te hebben van het ontbreken van US inlichtingen.
Frankrijk heeft aangeboden inlichten met Oekraïne te delen, dus dat zal in elk geval schelen.
https://nos.nl/l/2558118
pien_2010 schreef:journee schreef:Oekraine lijkt nu - in ieder geval op het slagveld - nog niet heel veel last te hebben van het ontbreken van US inlichtingen.
Frankrijk heeft aangeboden inlichten met Oekraïne te delen, dus dat zal in elk geval schelen.
https://nos.nl/l/2558118
Ik mag toch hopen dat ze dit al vanaf het begin doen.
mvdende schreef:Die landen helpen wel, maar dus zeer minimaal...pas als alle landen ook minimaal 3,5 miljard (of véél meer, aangezien bijna alle landen tig keer groter zijn dan NL) per land per jaar in Oekraïne stoppen hoor je mij niet meer...