Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:29

De telegraaf:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7314923 ... erodonetsk
Russen verliezen terrein in Severodonetsk en Spanje levert als eerste moderne westerse tanks aan Oekraine.

De Russische president Vladimir Poetin heeft zondag gezegd dat zijn land alles in het werk zal stellen om de door het Westen geleverde installaties voor zware artillerie te vernietigen. Als dergelijke installaties worden geleverd, "zullen we toeslaan op die doelen die we nog niet hebben geraakt", aldus Poetin in een interview met de Russische staatstelevisie.

Maarr Rusland lijkt zich niet te wagen in het luchtruim in gebieden die niet door Rusland worden gecontroleerd.
Oekraine heeft net een hypermoderne Russische drone neergehaald.

De NAVO oefent samen met Zweden en Finland in de Oostzee.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:43

De uitspreken van VP, zijn die als een despoot.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 14:08

Vanochtend in ons dorp/ stadje, deden de Oekraïners (vluchtelingen) een speech die vertaald werd door de burgemeester. ER was een samenzijn ter gelegenheid van hun aanwezigheid in ons stadje (Ik vind het een dorpje) .
IN die speech bedankten de jonge vrouwen, de bevolking o.a voor de overtuiging die ze tegen komen dat Oekraine uiteindelijk de oorlog gaat winnen en de RUssen weer verdwijnen uit hun land. Die overtuiging daarmee helpen we het Oekraïense volk het meeste want daarmee begint het, zo vertelde de jonge vrouw.

De menigte onderbrak haar met klappen en riep dat de overwinning aan Oekraïne toe behoort.

Dus zo simpel is de ondersteuning zelfs als je denkt dat je niets toevoegt. HEt bevestigde mij in het idee dat het ongelooflijk belangrijk is, dat iedereen waar dan ook die positiviteit en die gedachte dat de overwinning aan Oekraïne toe behoort neerschrijft, uitspreekt etc. De Oekraïners, wij, zijn niet gek en weten allemaal dat het nog niet gedaan is. Maar bij dat begin, die overtuiging begint eigenlijk ook het zicht op de overwinning. Want als je daar al niet in geloofd, hoe kun je dan ook verwachten dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren?

Ik was over dat stukje speech toch wel heel erg verrast. De tranen in de ogen die volgden bij de vrouwen, vanwege het applaus vond ik normaal. HEt is nl niet niets om als vluchteling met een tasje in je hand met de 1ste levensbehoefte aan te komen in een totaal vreemd Frans stadje waar je de taal niet eens spreekt etc. en dan mensen te ontmoeten die je toejuichen en victorie voor Oekraïne uitten.
Verder was het gezellig en de Fransen doen niets zonder eten en drinken, en het was dus ook lekker en gezellig _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 14:17

Babootje schreef:
Als dergelijke installaties worden geleverd, "zullen we toeslaan op die doelen die we nog niet hebben geraakt", aldus Poetin in een interview met de Russische staatstelevisie.

Doelt ie dan op die installaties of op nog meer burgerdoelen? Wat een mafklapper -O-

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:15

Kan van alles zijn, vrees ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:20

Alle woorden en beloftes ten spijt o.a richting Africa zet Poetin wel degelijk honger in om de internationale gemeenschap onder druk te zetten. Schande!
Maar ik geloof, dat eigenlijk daar niemand meer raar van opkijkt. HOe laag kun je vallen als mens en hoe onbetrouwbaar zijn keer op keer zijn woorden en beloftes.

https://mobile.twitter.com/Biz_Ukraine_ ... 5336790016

Citaat:
Russia has destroyed a major Ukrainian grain export terminal in Mykolaiv that plays a crucial role in international food security. This targeted attack is further evidence that Putin is weaponising global famine in a bid to blackmail the international community

Citaat:
Rusland heeft in Mykolaiv een belangrijke graanexportterminal in Oekraïne vernietigd, die een cruciale rol speelt in de internationale voedselzekerheid. Deze gerichte aanval bewijst eens te meer dat Poetin de hongersnood in de wereld als wapen inzet om de internationale gemeenschap te chanteren

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:37

Het interesseert Poetin helemaal niets hoeveel doden er vallen of hoeveel leed er wordt veroorzaakt, zolang hij maar uiteindelijk zijn zin krijgt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:49

nikkel schreef:
Het interesseert Poetin helemaal niets hoeveel doden er vallen of hoeveel leed er wordt veroorzaakt, zolang hij maar uiteindelijk zijn zin krijgt.

Eens. Zelfs als dat miljoenen levens kost. Bah.....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:18

nikkel schreef:
De uitspreken van VP, zijn die als een despoot.

Heeft Hitler zijn leiderschap goed bestudeert.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:44

Ik las dat Litouwse burgers 6 miljoen ingezameld hebben om een Turkse drone te kopen en te doneren aan Oekraïne. De fabrikant levert de drone nu gratis en heeft gezegd het geld te doneren aan humanitaire hulp voor Oekraïne
https://twitter.com/b_nishanov/status/1 ... 5438342145

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:39

Goed hé, zo blij mee. Ik hoop zo dat de wil blijft om te steunen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:15

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:42

Het geplande bezoek van de Russische buitenlandminister Lavrov aan Servie gaat niet door omdat NAVO landen het luchtruim gesloten houden voor het Russische toestel.
Nu heeft Rusland 2 ministers van binnenlandse zaken :D :D
https://twitter.com/volkskrant/status/1 ... 3867654144

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:57

Babootje schreef:
Nu heeft Rusland 2 ministers van binnenlandse zaken :D :D

Pas maar op, voor je het weet is dat een reden voor Rusland om het binnenland 2x zo groot te maken :')

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:09

Wanneer het de minister van Buitenlandse Zaken onmogelijk gemaakt wordt te reizen, lijkt me dat vredesbesprekingen ook steeds moeilijker worden. In mijn opinie lijkt me een dialoog beter dan wapens sturen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:42

Dinopino schreef:
Wanneer het de minister van Buitenlandse Zaken onmogelijk gemaakt wordt te reizen, lijkt me dat vredesbesprekingen ook steeds moeilijker worden. In mijn opinie lijkt me een dialoog beter dan wapens sturen.

Je zou een punt hebben als hij daar naartoe ging voor vredesonderhandelingen. Alleen wilde hij daar naartoe om een gasdeal te ondertekenen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:42

Dinopino schreef:

Hebben ze bij jullie de telefoon nog niet uitgevonden?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 13:31

Schijnbaar doet ie toch iets goeds. De Golfstaten hebben na zijn bezoek besloten geen sancties uit te voeren. Denk dat hun economie dat ook wel prettiger vind.

Ieder land heeft toch het recht zijn eigen partner uit te zoeken. Dan is het toch tamelijk kinderachtig ,omdat Servië te verbieden. Vele Bulgaren zijn het met de regering er totaal niet mee eens. Vanuit de geschiedenis bekeken, hebben ze Rusland veel goeds te danken.

Je zult er nog van opkijken hoeveel landen Rusland ondersteunen en de inmenging van de USA echt zat zijn.

In Donbass hebben ze een document gevonden van het ASOW-regiment, wat zich in Mariupol bevond. Daarin staat dat 70 % pro-Russisch is in Donbass.

https://www.youtube.com/watch?v=rZbR1krKaAs

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 14:02

Er word Servië niets verboden, de omringende landen hebben gewoon het luchtruim gesloten. Hij kan bellen, Skypen of de auto pakken toch ?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:07

En wat zou het belang ervan zijn om het luchtruim te sluiten. Denk eerder de pro-amerikaanse regeringen in de omliggende omgeving hebben het luchtruim gesloten. Het grootste gedeelte van de bevolking is het er niet mee eens. Het is natuurlijk ook een beetje hypocriet te verlangen van Rusland dat hij niet mag eisen dat ie door de NATO nietwordt ingesloten, omdat elk land vrij is met ieder in zee te gaan. Daarentegen Servië, het lastig te maken Rusland te ondersteunen.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 07-06-22 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:12

Mosterd na de maaltijd.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 18:06

Dinopino, deze zin is volkomen belachelijk: Het is natuurlijk ook een beetje hypocriet te verlangen van Rusland dat hij niet mag eisen dat ie door de NATO nietwordt ingesloten. Al ZOU de NAVO dat willen,wat zij niet willen, dan is het nog absoluut onmogelijk. Beetje topografische kennis zou helpen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 18:15

Dinopino, Donbas is al sinds bijna 10 jaar een regio waarde pro-russische seperatisten zitten die problemen maken. Waarom noem je dat nu precies?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 18:19

Er worden hier uitspraken gedaan, die niet door de feiten ondersteund worden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 18:25

Ik vraag me toch ook een beetje af, waar nu eigenlijk bij Dinopino de sympatie ligt.
Als Dinopino nu in Rusland zou wonen snap ik het effect van de beinvloeding van de Russische propaganda. Maar als je nu toch de beschikking hebt over alle info die je krijgen kunt is het toch heel raar dat je niet het grote plaatje kunt zien?