Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 07:04

Ik ga er ook niet vanuit dat er op grote schaal stemmen weggehouden zijn, maar als heel veel mensen zouden zien dat hun stem niet verwerkt is dan moet er natuurlijk wel naar gekeken worden. Het zou mij overigens niet verbazen als Trump en de zijnen een paar vuile plannetjes hadden klaarliggen want ik heb hem wel een paar uitspraken zien doen waar mijn nekharen va overeind gingen staan.

Poosje terug met zo'n enorm veelzeggend smug face en dito stem intonatie dat hij iets zei in de trant van "Oh believe me, they are not going to cheat this time" waarvan de goede luisteraar zich dan afvraagt aan welk snood plannetje hij dacht toen hij dat zei. Maar wellicht ging dat "gewoon" over plan B voor wanneer hij zou verliezen.

Intussen, over de gevolgen voor het klimaat met Trump wéér ( :r ) als president:
https://www.technologyreview.com/2024/1 ... -progress/

Ik ben nu wel op het punt dat ik (in de categorie zoek iets positiefs) hoop dat hij het de komende 4 jaar voor de Amerikanen zó ontzettend verkloot, en dat het de media lukt om daar min of meer eerlijk verslag over te doen / de informatie bij de kiezers te krijgen, dat we dan maar wéér 4 jaar later van deze ellende af zijn. Amerikanen er helemaal klaar mee zijn en er een beweging op gang komt waarmee we ein-de-lijk aan de toekomst gaan werken op een meer duurzame manier.

Nieuwe generatie die ook nog een beetje fijn wil kunnen leven enzo....

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 07:12

pmarena schreef:
Ik ga er ook niet vanuit dat er op grote schaal stemmen weggehouden zijn, maar als heel veel mensen zouden zien dat hun stem niet verwerkt is dan moet er natuurlijk wel naar gekeken worden. Het zou mij overigens niet verbazen als Trump en de zijnen een paar vuile plannetjes hadden klaarliggen want ik heb hem wel een paar uitspraken zien doen waar mijn nekharen va overeind gingen staan.

Mijn stem is ook niet verwerkt, en ik heb niet op Kamala gestemd :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 07:29

Als je hem wel daadwerkelijk ingestuurd hebt :P Dan is dat goed om te horen dat een eventueel probleem bij beide partijen ligt. Maargoed, alle stemmen zijn natuurlijk sowieso nog niet geteld volgens de updates.

Djeez die MAGA reacties ook onder allerlei filmpjes en ook weer in die link van Harris haar berichtje een stukje terug. Wat een hatelijk, klasse-loos volk is dat toch steeds :n En daar zit de wereld vol mee....

Ik denk trouwens dat we er veilig vanuit kunnen gaan dat het nog wel even kan duren voordat er weer een vrouw naar voren geschoven zal worden als presidentskandidaat na dit 2e debacle...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 08:19

Ik zie op TikTok idd ook veel mensen wiens stem geweigerd is / “registration purged” / geen ballots gekregen om te stemmen. Ik zou nog niet zo hard fraude willen roepen, want het kan natuurlijk zijn dat dit de “normale” foutjes zijn die altijd gebeuren maar nu extra uitvergroot worden, maar zou goed zijn als er op z’n minst naar gekeken wordt (indien dit ook op grote schaal blijkt te zijn).

@pmarena: ja de MAGAs voelen zich echt gesterkt. Allerlei berichten over dat Kamala een alcoholist zou zijn etc. Echt mensen, je hebt gewonnen, dit is echt niet nodig.

Edit: door het grote verschil aan stemmen zijn de 2020-fraude conspiracy theories ook weer groot aan het worden. Want nee die Biden kon echt niet 15mio stemmen meer hebben dan Kamala, zie je wel, er is flink gesjoemeld met die mail in!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 08:36

pmarena schreef:
Ik denk trouwens dat we er veilig vanuit kunnen gaan dat het nog wel even kan duren voordat er weer een vrouw naar voren geschoven zal worden als presidentskandidaat na dit 2e debacle...

Nou, misschien als ze er op tijd mee beginnen, en vanaf het begin mee laten doen.. en niet halverwege het laatste moment iemand naar voren schuiven terwijl er al heel lang gerommel is..

ik snap het idee, maar ik denk zelf dat het allemaal niet zo rooskleurig is met Kamala als sommigen willen doen geloven..volgens mij licht Karl dat ook een paar keer toe.. je kan vinden wat je wil, en je kan vinden dat het anders had gemoeten, maar het is wat het is. En daar kan je van alles de schuld van geven, maar een hand in eigen boezem steken kan ook.
Dat vond ik met de Nederlandse verkiezingen ook, het lag aan alles en iedereen, behalve aan de partijen die stemmen waren verloren..
raap jezelf bij elkaar, leer er wat van, en ga er veel beter mee verder.. Maar dat 'ja maar zij zij stom' vind ik zo'n zwaktebod.. :o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:05

Gisteren de eind speech van Harris gezien, live. Ik vond het mooi en ontroerend hoe ze de jongeren aansprak, hoe ze mensen aansprak die bang zijn voor de toekomst. Hoe ze niet de la opentrok van er is fraude gepleegd maar zich als een goede verliezer toonde. Hoe ze iedereen opriep om als eenheid de komende vier jaren in te gaan in de hoop dat Trump het goed gaat doen en dat hij dan ook gesteund gaat worden. En hoe belangrijk het is dat iedereen zijn eigen ster laat stralen met positiviteit en hoop.
En dat de race nu dan wel verloren is maar dat de democraten niet opgeven en ze door zullen gaan om bv voor de vrouwenrechten zoals recht op abortus te blijven staan.
Ik vond het goed en fijn.
Het is nu aan Trump en ik hoop dat zijn aanpak goed zal zijn voor Amerika en de rest van de wereld maar ik hou mijn hart vast.
Maar het volk heeft gekozen en dan is het ook wat het is.
Ik blijf er bij dat Amerika totaal niet klaar is voor een vrouw en ook nog eens een zwarte vrouw. Achteraf is het altijd gemakkelijk praten. Ze heeft erg weinig tijd gehad.
En Trump heeft altijd al een grote mond gehad en heeft goed aangevoeld dat mensen gewoon meer geld in de portemonnee willen hebben. Ook kan hij het volk opzwepen met zijn teksten en blijkbaar wil de mens zo'n nare harde manier van aanpak (je ziet het overal in de wereld). We gaan het zien wat deze president werkelijk kan betekenen voor de arme (zwarte) mens.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:20

Of je nu voor of tegen bent, je moet toch eerlijk toegeven dat Troempie het wel geweldig gedaan heeft met zijn campagne.
Groot verschil in kiesmannen, bijna alle strijdstaten binnengehaald, popular vote, 5 miljoen stemmen voorsprong.

Ik denk dat veel progressieven, die normaal voor de democraten stemmen, thuis gebleven zijn door de blijvende steun aan Israël voor de oorlog in Gaza.
En Harris hebben ze ook wel bijna 4 jaar ergens in de schaduw gezet en nu opeens tevoorschijn getoverd toen Biden eindelijk besloot om niet verder te gaan. Die vrouw heeft weinig kans gehad om fatsoenlijk campagne te voeren.

pien_2010

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:31

Eens met je post Pandora.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:40

Maar door niet te stemmen omdat Harris zich niet duidelijk uitsprak over Israël/Gaza zet je wel de deur wagenwijd open voor Trump die pro-Israël is en zijn clubje engerds die nu al spreken over 'high value properties' in Gaza en vinden dat de Palestijnen maar ergens in de woestijn moeten gaan wonen :\ Hoe is dat een betere keuze? Want door niet te stemmen maar je óók een keuze.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:50

Mja ik denk niet dat ik het "geweldig" zou noemen. Hij heeft resultaat geboekt ja :j Maar de manier waarop..... :x

Ik vind het gewoon niet fair om Harris er op aan te spreken dat zij het niet goed genoeg gedaan zou hebben. Want daarmee zeg je dat Trump het wèl goed gedaan heeft. En zeg je eigenlijk dat liegen, bedriegen, bedreigen, kleineren, jezelf boven de wet en iedereen stellen, geen verantwoordelijkheid willen nemen en noem maar op.... de betere optie is dan gewoon eerlijk campagne voeren.

Ik ben nog steeds benieuwd wat degenen die Harris de schuld geven, dan willen dat zij doet?
Hetzelfde? Ook via liegen en bedriegen en heel veel haat en alle fatsoen de deur uit gooien om de boze Amerikaan achter zich te krijgen? Kwaad met kwaad bestrijden?

Het voelt voor mij een beetje als victim-blaming allemaal -O- Niet de schuld geven aan crimineel / landverrader / bully Trump & co die met list en bedrog de kiezers binnenhengelen. Maar de schuld geven aan degene die zij nu juist aanvallen met al smerige tactieken -O-

Over die 15 miljoen missende stemmen, als ik zo wat rondlees dan lijkt dat simpelweg te wijten aan de grote opkomst van vorige keer, dat er toen gewoon meer stemmen binnenkwamen.

Ik kwam dit best wel interessante draadje met een aantal interessante posts tegen over verschillende onderwerpen, met daarin o.a. dit dat wel plausibel klinkt: https://www.reddit.com/r/FriendsofthePo ... ?rdt=47598

Citaat:
in 2020 don’t forget you were automatically sent a ballot to your house during covid versus now having to request one in 40+ states, or physically go someplace to wait in line and vote.

and then there’s about 2M dead people and 40M chronically disabled people from covid.

add to that, massive voter roll purges, targeted challenges to voter registrations designed to disenfranchise folks, outright suppression and intimidation, strategic closing of polling locations, etc etc.

and then people not voting at all in disgust about Palestine….

and just like that… millions of votes poofed sounds reasonable.

Sowieso is het natuurlijk schrijnend dat de Republikeinen er vanalles aan doen om het voor iedereen zo makkelijk mogelijk kunnen stemmen te ontmoedigen....dat zegt al genoeg over hoe je democratie bekijkt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:58

Niet vergeten dat amerikanen anders denken dan europeanen. :D

Ik denk dat niemand Harris de schuld geeft. Die hele democratische partij moet gewoon terug naar de tekentafel om te bekijken waar het fout gelopen is en vooral hoe ze dit in de toekomst kunnen vermijden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:09

Ik hoorde net een quote van iemand over de uneducated Trump stemmer, speciaal uneducated women :”well if you call m dumb they’re not gonna vote for you”

Eens met Pandora, kijk bij de eigen partij en wat je daar kan verbeteren

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:16

Nouuuu alleen al in dit topic zie je meermaals dat "Harris het gewoon niet goed gedaan heeft" en online zie je ook regelmatig dat "dit allemaal de schuld is van de democraten". Ik vind dat echt niet fair, net alsof je leest "ze is verkracht doordat ze een te sexy broekje aan had, eigen schuld".

Ik snap dat sentiment, zo van "zij hebben de kiezers niet kunnen overtuigen" en natuurlijk ben ik het daar an sich ook mee eens, dat dat een probleem is :j Maar hoe ga je mensen overtuigen die overgoten worden met constante hele hatelijke retoriek? Die herhaald en herhaald en groter en groter wordt gemaakt door politici en media die allemaal hun eigen zakken vullen met dergelijke bagger...?

Alles dat je zegt om dit tegen te spreken bereikt hen niet of ze doen het af als leugens, omdat ze zo gehersenspoeld worden dat wat je ook wel of niet zegt of doet, het altijd een bewijs is van hoe fout je bent.

Daar is toch niet tegenop te werken? Ik baal er uiteraard ook van dat de partijen met meer fatsoen en betere bedoelingen niet op lijken te kunnen tegen die vuilspuiers die hun ziel verkocht hebben. Maar als je dan zo'n grote mond hebt dat ze het "niet goed gedaan hebben" en "het hun eigen schuld is" heb dan ook het fatsoen om wat voorstellen te doen over hoe het dan beter zou kunnen.

Ik kan zelf wel wat dingen bedenken maar besef me bij elk ding ook dat het een oneerlijk spel is want het komt toch weer neer op wat je ook doet, en hoe goed je het ook bedoelt, het wordt heel negatief uitgelegd door die hatelijke lui -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:28

Harris heeft gedaan wat ze kon met de wel erg beperkte tijd die haar gegeven was, maar ze was vast niet de beste kandidaat binnen de democraten.
Alleen heeft Biden het veel te lang gerokken en getrokken om nog een fatsoenlijke voorbereiding mogelijk te maken.

Het herbronnen bij de democraten zal hard nodig zijn.
Ene J.D. Vance wordt nu 4 jaar klaargestoomd om de volgende republikeinse president van de States te worden.
Of Trump verandert de wet zodat een 3e ambtstermijn als president mogelijk wordt. Kan hij nog een keer }>

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:38

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:48

Pandora2 schreef:
Of Trump verandert de wet zodat een 3e ambtstermijn als president mogelijk wordt. Kan hij nog een keer }>

In dat geval mag Obama ook weer, toch? }:) }:) }:)

Ondertussen heeft Merrick Garland al opdracht gegeven om de twee federale rechtzaken tegen Trump (achterhouden documenten in Mar-a-Lago en Jan 6th) te seponeren.

M.b.t. die 15 miljoen stemmen zijn er van beide kanten verklaringen. Rechts roept dat het dus nooit mogelijk is geweest dat 81 miljoen op Biden hebben gestemd, omdat die nu nergens zijn. Het klopt alleen niet met de recordregistraties en turnout en dat is wel vreemd. Niet onverklaarbaar, maar wel raar. Ik bedoel, als je uit protest tegen Gaza niet gaat stemmen voor Harris, waarom je dan wel registreren? Maar zoals ik eerder zei, in elk geval, en zeker als 15 miljoen mensen thuis zijn gebleven, hebben Democraten een enorme noodzaak om te achterhalen waarom.

Ik vind het uberhaupt apart om als proteststem niet te stemmen, terwijl de andere partij zegt 'we'll let Israel finish the job'. Maar goed.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:53

mylittlejoy schreef:
Pandora2 schreef:

Ondertussen heeft Merrick Garland al opdracht gegeven om de twee federale rechtzaken tegen Trump (achterhouden documenten in Mar-a-Lago en Jan 6th) te seponeren.

M.b.t. die 15 miljoen stemmen zijn er van beide kanten verklaringen. Rechts roept dat het dus nooit mogelijk is geweest dat 81 miljoen op Biden hebben gestemd, omdat die nu nergens zijn. Het klopt alleen niet met de recordregistraties en turnout en dat is wel vreemd. Niet onverklaarbaar, maar wel raar. Ik bedoel, als je uit protest tegen Gaza niet gaat stemmen voor Harris, waarom je dan wel registreren? Maar zoals ik eerder zei, in elk geval, en zeker als 15 miljoen mensen thuis zijn gebleven, hebben Democraten een enorme noodzaak om te achterhalen waarom.

Ik vind het uberhaupt apart om als proteststem niet te stemmen, terwijl de andere partij zegt 'we'll let Israel finish the job'. Maar goed.

Eens hoor –ik denk dat het een hele logische verklaring heeft maar het is goed als het onderzocht wordt. Al is het alleen om de angsten van de mensen weg te halen.

Wbt. seponeren: wat is er gebeurd met het scheiden van de rechterlijke macht en de regerende macht := Je zou zeggen dat het niet zomaar mag, zeker niet gezien Biden op het moment nog gewoon president is? Weet iemand hoe dit zit?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 11:33

Het is wel duidelijk dat Harris niet wist wat er onder de gewone Amerikanen leeft. Dat is sowieso vaak het probleem met politici. Ze richten zich ook vaak op macro economische cijfers. Maar wat heb je aan een sterke economie wanneer je structueel het einde van de maand niet haalt.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 12:08

Die sterke economie is alleen leuk voor de beleggers en aandeelhouders. Toen ik nog op school zat, was een redelijk uitgangspunt: 7x de winst is een goede aandelenprijs, nu is het in veel gevallen 20x de winst. Daar zit een enorm waarderingsverschil in. (zeepbel). Maar al die graaiende ondernemers willen meer, meer winst en dat kan niet anders dan via duurdere producten. Uiteraard leiden de gewone burgers daaronder.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 12:14

nikkel schreef:
Die sterke economie is alleen leuk voor de beleggers en aandeelhouders. Toen ik nog op school zat, was een redelijk uitgangspunt: 7x de winst is een goede aandelenprijs, nu is het in veel gevallen 20x de winst. Daar zit een enorm waarderingsverschil in. (zeepbel). Maar al die graaiende ondernemers willen meer, meer winst en dat kan niet anders dan via duurdere producten. Uiteraard leiden de gewone burgers daaronder.

En dan ook die hoge invoertarieven voor buitenlandse producten die Trump wil... De VS is een groot land wat veel zelf kan produceren, maar het heeft toch echt nog die handel nodig. Dat zal ook wel een een aanslag op de portomonee van de gewone burger zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 12:17

En die neo liberale tendens van de afgelopen decennia breekt ons nu volledig op. Het westen heeft zijn eigen graf gegraven. En eerlijk gezegd vrees ik echt dat het point of no return inmiddels volledig achter ons ligt.

Maar doe nu niet net alsof je dit niet al jaaaaaaaaaren aan hebt zien komen. Dit heeft zich echt al decennia lang opgestapeld.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 12:20

Wat alleen niet wordt ingezien, is dat die pijn in de portemonnee deels door Trump is veroorzaakt, niet door Biden. Bijvoorbeeld door de 2017 wet mbt inkomstenbelasting, welke door Trump is ingevoerd en afloopt in 2025:

https://www.cbpp.org/research/federal-t ... to-deliver

Deze wet alleen al heeft ervoor gezorgd dat de rijken een tax cut kregen, terwijl de middenklasse meer mocht betalen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 12:25

mylittlejoy schreef:
Wat alleen niet wordt ingezien, is dat die pijn in de portemonnee deels door Trump is veroorzaakt, niet door Biden. Bijvoorbeeld door de 2017 wet mbt inkomstenbelasting, welke door Trump is ingevoerd en afloopt in 2025:

https://www.cbpp.org/research/federal-t ... to-deliver

Deze wet alleen al heeft ervoor gezorgd dat de rijken een tax cut kregen, terwijl de middenklasse meer mocht betalen.

Net als bij ons dus. Mensen kijken ntotaak iet naar wat er nu precies gebeurt in de politiek.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 12:42

mylittlejoy schreef:
Pandora2 schreef:

Jawel ! :D
Maar of die man het nog wil, durf ik te betwijfelen :P
Wat kon die spreken zeg. Krijg er nog kippenvel van :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 13:33

De speech van Harris ontroerde me zeer gisteren. Maar ze zal daarvoor niet de credits krijgen want ze is "maar een zwarte vrouw". Ik vond het een moedige speech, verbindend en dacht als zij nu Nelson Mandela had geheten of Martin Luther King of Obama dan was deze speech de wereld over gegaan. Ik vond hem echt heel erg goed en vanochtend sprak ik met andere vrouwen die net als ik een traantje hadden weg gepinkt en die speech erg goed vonden. Ik heb het rechtstreeks via internet gekeken op het directe moment dat hij werd uitgesproken en uitgezonden.
Maar de mannen en veel vrouwen houden blijkbaar van de bully language van Trump. Tja ieder zijn smaak.