steun onze boeren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 14:35

Marigold schreef:
Nou media vervormd sommige dingen wel eens.
Zoals de bergings bedrijven die bedreigd werden en daarom niet meer wilden meewerken aan opruimen van puin en vlaggen.


Het is de taak van de journalist om als er bedreigd wordt, dit te publiceren.
Ik heb ook in de main stream media gelezen dat sommige bedrijven het eens waren met de protesten en daarom zelf weigerden.

Nu, wat is er precies vervormd, volgens jou?
Citaat:
Het is niet eens duidelijk of dat de echte reden wel was; veel van die bedrijven hebben ook klandizie in de landbouwsector en/of juist affiniteit met de acties. Toch bleef het nieuws (radio in dit geval) de hele dag door zeggen dat het wegens bedreigingen was.
Vind ik wel wat van.

Ja, ik ook: bang om klandizie te verliezen vind ik een beetje zwak.
Alsof driekwart van de boeren het prima zou vinden, asbest en brandstichting.
Citaat:
Ook dat steeds maar inzoomen op bepaalde gebeurtenissen zoals dat ene schot, die ene gecrashde auto, enz.

Nou, dat ene schot heeft wel een aanklacht tegen de schutter opgeleverd (poging tot doodslag, als ik mij goed herinner)
en de beschotene heeft laten we zeggen mazzel gehad.
En die auto in de prak werd een of andere hype.
Citaat:
En podium geven aan FDF voorman.. ipv gewone nuchtere boeren, meerdere, aan het woord te laten voor inhoudelijkere reacties waarmee we oplossingsgericht kunnen gaan denken.

"Dat is nu waarom ik een trotse Trouw lezer ben."
(Er zijn binnen de MSM verschillen en ik herken mijn kwaliteitskrant gelukkig niet in wat jij hier schrijft. Dat sommige andere media zo doen, tja, zucht...)
Citaat:
Het beste kan je nog gewoon naar buiten gaan en gewone boeren spreken, om bij de realiteit te blijven.

Helemaal mee eens.

nikkel
Berichten: 2563
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:58

Het stikstofplan is opgesteld en het lijkt mij sterk, dat het kabinet gaat draaien.

prompter

Berichten: 11498
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:07

Oh, de stikstofreductie blijft intact. Maar wie er moet verminderen met de uitstoot en hoeveel, daar valt vast nog wel over te onderhandelen.

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:30

prompter schreef:
Oh, de stikstofreductie blijft intact. Maar wie er moet verminderen met de uitstoot en hoeveel, daar valt vast nog wel over te onderhandelen.


Dat is exact wat er in het plan van commissie Remkes staat :D
Daarom ligt de uitvoering bij de provincies, zodat er regionale uitwisseling kan plaatsvinden.

Al denk ik niet dat er werkelijk een fabriek met enige werkgelegenheid gesloten gaat worden om 1 a 2 veehouderijen te sparen.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 21:05

loriene schreef:
bigone schreef:
Vertel ?



Van vele verhalen in de media klopt de helft niet.
Maar dat kun je hier wel gaan uitleggen maar velen hier geloven het nieuws en wat hun wordt voor geschoteld.
Is bokt maar.
Neem de moeite al niet eens meer :D


Ok, dus je vliegt binnen, smijt wat kreten neer en bent weer weg? Sterk! +:)+[/quote]


Ik vlieg niet binnen want ben er al.
Smijt geen kreten neer ,geef gewoon mijn mening.
Weg ben ik nooit geweest.

Cowboy55
Berichten: 8577
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 22:56

loriene schreef:
Ik vlieg niet binnen want ben er al.
Smijt geen kreten neer ,geef gewoon mijn mening.
Weg ben ik nooit geweest.


Ok, je mening. Onderbouwingen zijn een bonus neem ik aan?

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 22:59

Dees schreef:
prompter schreef:
Oh, de stikstofreductie blijft intact. Maar wie er moet verminderen met de uitstoot en hoeveel, daar valt vast nog wel over te onderhandelen.


Dat is exact wat er in het plan van commissie Remkes staat :D
Daarom ligt de uitvoering bij de provincies, zodat er regionale uitwisseling kan plaatsvinden.

Al denk ik niet dat er werkelijk een fabriek met enige werkgelegenheid gesloten gaat worden om 1 a 2 veehouderijen te sparen.


En er is genoeg ander werk te vinden op dit moment

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:26

Cowboy55 schreef:
loriene schreef:
Ik vlieg niet binnen want ben er al.
Smijt geen kreten neer ,geef gewoon mijn mening.
Weg ben ik nooit geweest.


Ok, je mening. Onderbouwingen zijn een bonus neem ik aan?



Is dat hier verplicht dan?

BigOne
Berichten: 38694
Geregistreerd: 03-08-09

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:30

Het nette protest in Almelo werd compleet gekaapt door de viruswaanzinnigen van Willem Engel, hij was er zelf ook om wat op te ruien en toen er ongeregeldheden kwamen, wie holde er het hardste weg? Juist ja maar de boeren krijgen de schuld. Laten ze toch zorgen dat ze die wappen aan kop en kont de gracht in mieteren.

Cowboy55
Berichten: 8577
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:43

bigone schreef:
Het nette protest in Almelo werd compleet gekaapt door de viruswaanzinnigen van Willem Engel, hij was er zelf ook om wat op te ruien en toen er ongeregeldheden kwamen, wie holde er het hardste weg? Juist ja maar de boeren krijgen de schuld. Laten ze toch zorgen dat ze die wappen aan kop en kont de gracht in mieteren.


Zijn er grachten in Almelo?

BigOne
Berichten: 38694
Geregistreerd: 03-08-09

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:51

Wel kanalen en er is vast nog wel een slotgracht .

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:56

Nou, Almelo was een waterstad, op het kruispunt van waterwegen.

Het water dat naar de 'voormalige' haven leidt is in ere hersteld: Waterboulevard.

De oude singels rond de binnenstad zijn weg.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:03

bigone schreef:
Het nette protest in Almelo werd compleet gekaapt door de viruswaanzinnigen van Willem Engel, hij was er zelf ook om wat op te ruien en toen er ongeregeldheden kwamen, wie holde er het hardste weg? Juist ja maar de boeren krijgen de schuld. Laten ze toch zorgen dat ze die wappen aan kop en kont de gracht in mieteren.



Wauw!
Was je er ook?

BigOne
Berichten: 38694
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:37

loriene schreef:
bigone schreef:
Het nette protest in Almelo werd compleet gekaapt door de viruswaanzinnigen van Willem Engel, hij was er zelf ook om wat op te ruien en toen er ongeregeldheden kwamen, wie holde er het hardste weg? Juist ja maar de boeren krijgen de schuld. Laten ze toch zorgen dat ze die wappen aan kop en kont de gracht in mieteren.



Wauw!
Was je er ook?

Jazeker, ik zag je wel met je gele pluutje, heb nog even hard je naam geroepen maar je hoorde niks. Heb je die handtekening nog gescoord van Willem?
Hij rende wel heel hard weg hè toen zijn onderdanen begonnen te rotzooien. :D ;)

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:53

loriene schreef:
bigone schreef:
Het nette protest in Almelo werd compleet gekaapt door de viruswaanzinnigen van Willem Engel, hij was er zelf ook om wat op te ruien en toen er ongeregeldheden kwamen, wie holde er het hardste weg? Juist ja maar de boeren krijgen de schuld. Laten ze toch zorgen dat ze die wappen aan kop en kont de gracht in mieteren.



Wauw!
Was je er ook?

Jazeker, ik zag je wel met je gele pluutje, heb nog even hard je naam geroepen maar je hoorde niks. Heb je die handtekening nog gescoord van Willem?
Hij rende wel heel hard weg hè toen zijn onderdanen begonnen te rotzooien. :D ;)[/quote]


Dom gelul.
Je vindt jezelf erg grappig zeker.
Ik was er toevallig wel aanwezig.

Cowboy55
Berichten: 8577
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 00:12

loriene schreef:
Dom gelul.
Je vindt jezelf erg grappig zeker.
Ik was er toevallig wel aanwezig.


Omdat we toch niks hoeven te onderbouwen hier (jouw woorden/opmerking/vraag, niet de mijne): ik was er ook en ik zag je rennen met Willem E..

PS: hou eens op quotes te verkl*ten. Doet zo amateuristisch aan.

Cer

Berichten: 30261
Geregistreerd: 22-10-01

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:27

Jeemig Bigone en Cowboy55... :\

Bigone: in de Covid topics was jij ook iemand die steeds om bronnen enzo vroeg.. in dit topic schrijf je vaak dingen zonder link naar een nieuwsbericht of iets...
En dan, als je het met iemand niet eens bent, kan je het ook altijd nog negeren.. maar dat bericht naar Loriene.. is dat nodig?

Cowboy55: hoeveel heb jij onderbouwd? Ik zie je hier vnl one of twoliners droppen die ofwel grappig ofwel sarcastisch bedoeld lijken... wat je er verder van vindt heb ik nog niet kunnen vinden.. Ik heb het je wel eens eerder gevraagd maar daar lees je dan weer stelselmatig overheen ofzo?

Daarnaast, niet alles wat in het nieuws verschijnt is altijd precies helemaal zoals het gebeurd is. Of zijn 'we' nu ineens zo naief om alle berichten meteen voor waar aan te nemen?
Of, doen 'we' dat alleen maar als het in 'ons' straatje past?
Ik ben ook wel eens bij een evenement geweest waarover ik later een nieuwsbericht las en dacht 'nou, ik weet niet waar die journalist was, maar het was niet waar ik was'

Eens even kijken wanneer het weer echt ergens over gaat...

BigOne
Berichten: 38694
Geregistreerd: 03-08-09

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:34

Je kunt het ook humor noemen, ik plaats een een verslag van wat er gebeurde ( in allerlei artikelen na te lezen) waarop madam wederom komt met een oneliner .
Zoals gewoonlijk.
Maar dat kan ze niet hebben, tja.

Cer

Berichten: 30261
Geregistreerd: 22-10-01

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:44

je kan het humor noemen, op mij komt het heel kinderachtig over.. :)
daarnaast.. denk je nog echt dat jullie iets hetzelfde gaan zien? Heeft het zin om dan op deze manier een 'gesprek' te voeren?

(en dat iets in alle artikelen na te lezen is, wil nog niet zeggen dat er geen links van zijn, denk ik ;-) )

Gnome
Berichten: 8484
Geregistreerd: 01-10-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:00

No offence maar zelf 'grappig' op iemand reageren maar anderen pb sturen dat ze niet op haar mogen reageren is wel een beetje vreemd :Y)

Cer

Berichten: 30261
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:06

Gnome schreef:
No offence maar zelf 'grappig' op iemand reageren maar anderen pb sturen dat ze niet op haar mogen reageren is wel een beetje vreemd :Y)

Ik heb geen idee wie welke PB's waarover stuurt verder..

Ik zag wel dat Omzigt weer best wat vragen had gesteld, maar ik heb niet uitgeplozen hoe of wat.. Ik denk niet dat iemand ervoor terug gaat komen van reces..

BigOne
Berichten: 38694
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:13

Gnome schreef:
No offence maar zelf 'grappig' op iemand reageren maar anderen pb sturen dat ze niet op haar mogen reageren is wel een beetje vreemd :Y)

??
Ik niet in ieder geval.

BigOne
Berichten: 38694
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:51

Cer schreef:
je kan het humor noemen, op mij komt het heel kinderachtig over.. :)
daarnaast.. denk je nog echt dat jullie iets hetzelfde gaan zien? Heeft het zin om dan op deze manier een 'gesprek' te voeren?

(en dat iets in alle artikelen na te lezen is, wil nog niet zeggen dat er geen links van zijn, denk ik ;-) )

Ik kan prima een gesprek voeren maar wanneer de naald in de groef van de plaat blijft stekken wordt het lastig, gelukkig nemen de boeren ook afstand van de complotidioten die nu de boeren protesten proberen te kapen :

https://twitter.com/dezevensprong/statu ... L6KSHfON_g

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:00

bigone schreef:
Cer schreef:
je kan het humor noemen, op mij komt het heel kinderachtig over.. :)
daarnaast.. denk je nog echt dat jullie iets hetzelfde gaan zien? Heeft het zin om dan op deze manier een 'gesprek' te voeren?

(en dat iets in alle artikelen na te lezen is, wil nog niet zeggen dat er geen links van zijn, denk ik ;-) )

Ik kan prima een gesprek voeren maar wanneer de naald in de groef van de plaat blijft stekken wordt het lastig, gelukkig nemen de boeren ook afstand van de complotidioten die nu de boeren protesten proberen te kapen :

https://twitter.com/dezevensprong/statu ... L6KSHfON_g


Op meerdere plekken inderdaad:
https://www.rtvnoord.nl/video/945299/de ... acceptabel

Ook schijnt de burgemeester van het Westerkwartier hier iets over te hebben gezegd, ik heb het zelf niet gehoord, maar die gokte dat zeker 80% van de betrokkenen bij de afvaldumpingen géén boer zijn.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:21

bigone schreef:
Je kunt het ook humor noemen, ik plaats een een verslag van wat er gebeurde ( in allerlei artikelen na te lezen) waarop madam wederom komt met een oneliner .
Zoals gewoonlijk.
Maar dat kan ze niet hebben, tja.



Ik kan heel veel hebben hoor,alleen niet wanneer iemand beweert wat er gebeurt is naar aanleiding van artikelen in de krant.
Terwijl ik dus wel aanwezig was.
Geloof jij lekker wat er wordt geschreven.