liberty22 schreef:nou ik ga naar bed anders heb ik spijt morgen goeie discussie trouwens
Mee eens en mee eens! Welterusten iedereen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liberty22 schreef:nou ik ga naar bed anders heb ik spijt morgen goeie discussie trouwens
Citaat:Wat Nederland betreft heeft
de AIVD geen concrete aanwijzingen waargenomen dat jihadisten voorbereidingen
troffen voor een aanslag op objecten en personen in Nederland.
Citaat:De concrete en gekende terroristische dreiging in Nederland vanuit netwerken van
eigen bodem lijkt ten opzichte van 2005 minder acuut te zijn geworden.
Citaat:Door de relatieve anonimiteit komen radicaal-islamitische uitingen
op internet eerder voor, maar deze zijn lang niet altijd het gevolg van diepgewortelde
radicaal-islamitische gedachten of gevoelens.
Citaat:Transnationale netwerken blijven een rol spelen, maar vormden in 2006
door decentralisatie en desintegratie minder een georganiseerde mondiale dreiging dan
voorheen.
Citaat:Nu moet deze subcultuur wel in een genuanceerd perspectief worden bezien.
Zij past deels binnen algemene cultuurpatronen onder jongeren, waarin het
aantrekkelijk is om met provocerende en radicale uitingen een eigen identiteit te
creëren. Hierbij wordt niet zelden de stijl van radicale ideologieën en groeperingen
overgenomen, waarbij het overigens in veel gevallen bij stijl blijft en op radicale
uitingen geen gewelddadige gedragingen volgen.
Citaat:Zowel de jihadistische
subcultuur als de opkomst van de radicale islam leidt in de meeste gevallen niet
tot terrorisme. Beide fenomenen voeden weliswaar de vorming van jihadistische
netwerken, maar betekenen niet zonder meer dat er sprake zou moeten zijn van een
verhoogde terroristische dreiging.
Citaat:Het onderzoek van
de AIVD naar jihadistisch terrorisme in 2006, laat zien dat juist deze gekende dreiging
lijkt te zijn afgenomen.
Citaat:Een
inventariserend onderzoek leverde als belangrijkste conclusie op dat de reacties vanuit
de Iraanse gemeenschap op majeure gebeurtenissen in het Midden-Oosten over het
algemeen als rustig en beheerst kunnen worden getypeerd. Tevens is uit het onderzoek
gebleken dat binnen deze gemeenschap weinig aanleiding bestaat voor mogelijke
radicalisering.
Citaat:Een grote meerderheid van de Turkse gemeenschap in Nederland heeft een afkeer van
radicaal religieus denken en staat derhalve negatief tegenover bovenstaand fenomeen.
Citaat:Binnen een groot deel van de moskeeën in Nederland bestaat veel weerstand tegen (het
propageren van) religieus geweld.
Citaat:Binnen het links extremisme was in 2006 een groei te zien van het aantal
gewelddadige incidenten vanuit antifascistische kringen.
Citaat:Dierenrechtenactivisme
Het jaar 2006 liet een toename zien van de actiebereidheid.
Citaat:De AIVD doet onderzoek naar radicale uitingen van dierenrechtenactivisme.
Grootschalige vernielingen, door bijvoorbeeld brandstichting, zijn uitingen hiervan.
Citaat:De AIVD ziet voor de toekomst een verdere groei van het
dierenrechtenactivisme. Actieve individuen binnen Respect voor Dieren en verwante
groeperingen zien geen heil in de zetelwinst van de door hen verguisde Partij voor de
Dieren. In hun ogen bestaat er geen politieke oplossing voor het probleem en blijft
harde actie nodig.
Citaat:Het afgelopen jaar liet wel enige groei zien van
de aanhang van niet politiek actieve neonazistische organisaties.
Citaat:Ondanks het feit dat in kringen van rechtse extremisten een
fascinatie voor wapens en geweld bestaat, is op dit moment geen sprake van een rechtsextremistische
terroristische dreiging. Dat neemt niet weg dat de in deze jeugdcultuur
breed gevoelde frustratie over de multiculturele samenleving verdere polarisering in de
hand kan werken en daarmee op termijn de democratische rechtsorde kan bedreigen.
Radicale acties van eenlingen, de zogenoemde zelfontbranders, zijn voorts nooit
helemaal uit te sluiten.
Citaat:De speculaties in de pers dat rechts extremisme in Nederland slechts een fractie is
verwijderd van terrorisme werden nog eens aangewakkerd door de aanhouding van
twee rechtse extremisten begin september in Rotterdam. In de woning van deze twee
bleek ook een crimineel onderdak te hebben gevonden, die in het bezit was van een
hoeveelheid wapens waaronder halffabrikaten van explosieven.
KiWiKo schreef:Ik ben heel blij dat de Nederlandse Moslims zich niet hebben laten verleiden tot narigheid......... is zo positief!!
Anya schreef:Ter eh correctie: Pasen is niet de wederopstanding, maar de kruisgang. Pinksteren is wederopstanding (en nee ik geloof niet). Maar het zegt al iets over hoe diepgeworteld onze feestdagen zijn als dat al fout wordt gezegd.
Nathalie schreef:Ik geloof in de Islam en die verzen die afgebeeld worden ken ik niet.Maar ik zou de Koran erbij moeten nemen om dat helemaal na te trekken.... maar ik kan eigenlijk voor 90% zeker zeggen dat die teksten niet in de Koran staan...
Apple schreef:Anya schreef:Ter eh correctie: Pasen is niet de wederopstanding, maar de kruisgang. Pinksteren is wederopstanding (en nee ik geloof niet). Maar het zegt al iets over hoe diepgeworteld onze feestdagen zijn als dat al fout wordt gezegd.
Euhm Anya...
Witte donderdag is het laatste avondmaal en het verraad van Judas, Goede Vrijdag is de kruisgang, Pasen is de wederopstanding van Jezus op de derde dag.
Hemelvaart is vervolgens de opneming van Jezus in de hemel en tenslotte Pinksteren is de uitstorting van de Heilige Geest over de wereld.
Nathalie schreef:Nouja dan vat ik die versen toch anders op of ik moet erover heen gelezen hebben.
De Koran is een boek wat op verschillende manieren geinterpreteerd kan worden. Nu weet ik dat ik vrij weinig letterlijk neem dus hoogstwaarschijnlijk heb ik ze niet gezien of het anders opgevat.
En gelukkig ken ik ook veel meer mensen die zulke versen niet letterlijk zullen nemen.... gelukkig..... want ik geloof niet dat Allah gedrag als dat goedkeurd... ik geloof zelfs dat Allah het er totaal niet mee eens is wat deze extremisten in de naam van het geloof doen.....
Ik geloof dat je alles en iedereen moet respecteren, ongeacht ras, geaardheid, geloof etc etc.....
En er is niemand in mijn omgeving die er anders over denkt, gelukkig!!!
Midasje schreef:Heb de film net bekeken maar krijg er een heel raar onplaatsbaar gevoel bij, en als ik dat stuk weer zie van het wtc krijg ik gewoon een gevoel van woeden tegen de moslims wat ik eigenlijk niet wil. *zucht* rare wereld wordt het
Marigold schreef:ik maak me wel 'zorgen' om bepaalde groepen mensen in nederland, die zich makkelijk laten opruien, geen eigen mening vormen, en blind achter Wilders aan gaan rennen, en mischien dus echt in dit beeld van moslims gaan geloven..