Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wildgirl schreef:Eeeehm zou je iets specifieker antwoord willen geven op mijn vragen?
Je zegt zelf geen hekel aan homoseksuelen te hebben, en (naar ik aanneem) ze net zo te behandelen en te benaderen als hetero's.
Ik zou dan niet achter een geloof kunnen staan die dat niet doet, hoe komt het dat jij dat wel kunt?
En nogmaals, wat zijn voor jou de voordelen naast je gevoel van vrijheid?
Vrijheid snap ik zelf eigenlijk niet maar misschien komt dat omdat ik geen doorgewinterde islam kenner ben, wat ik me wel voor kan stellen is het fijn vinden te weten hoe je moet leven; een soort richtlijn hebben zeg maar......klopt dat of zit ik mis?
Esperanza schreef:Ook in het christendom hoor. Eva had de appel gegeten en dus zijn alle vrouwen fout?Adam had geen eigen mening he?
lies schreef:Een goede zet van de moslim omroep. Jammer weer dat Wilders er niet op in gaat.
faye schreef:Ik snap jouw ouders helemaal, ik moet er ook echt niet aan denken
Ik probeer ze inderdaad tot zelfstandige individuen te laten opgroeien, en door moslima te worden geef je een groot deel van je zelfstandigheid op.
jameyskatje schreef:mijn gevoel van vrijheid... dat jongens me niet meer nafluiten... nee dat is slechts een heeel heel klein deel ervan. ik voel me lekkerder op straat met een hoofddoek dan in de strakke sexy kleren die ik vroeger droeg.
jameyskatje schreef:mijn hoofddoek is dus ook een deel van gehoorzaamheid aan God, het is een deel herkenning (mensen herkennen mij als moslima) en als laatste is het om mijn schoonheid (die niet voor iedereen is) te bedekken. maar deze komt op de 3e plaats.
Mystica schreef:jameyskatje schreef:mijn hoofddoek is dus ook een deel van gehoorzaamheid aan God, het is een deel herkenning (mensen herkennen mij als moslima) en als laatste is het om mijn schoonheid (die niet voor iedereen is) te bedekken. maar deze komt op de 3e plaats.
Hierover heb ik toch een oprechte vraag: Ik erger me namelijk helemaal dood aan de moslima's met hoofddoeken, die wel een plamuurlaag van make-up hebben en zich behangen onder de sieraden. Als je toch je schoonheid wilt bedekken, waarom dan de rest erbij? Make-up en sieraden draag je om mooier te worden, terwijl mensen dat niet mogen zien? Wat denk je dan in hemelsnaam?
In mijn ogen zijn dit namelijk alleen maar hypocriete personen die zich als moslim willen laten zien, om zich af te zetten tegen de rest.
Mystica schreef:Oeh, nog een vraag over de ramadanWat is het nut? Wat ik van een klasgenoot heb gehoord ( Moslim, Marokkaan, want er schijnt ook nog verschil te zitten in de islam door waar je vandaan komt
) dat het kort samen gevat is, dat je voelt wat arme mensen in bijv 3e wereld landen meemaken en het reinigen van jezelf. Maar wat voor zin heeft het als je gewoon je rtme omdraaid? Ipv overdag normaal te eten, vreet je jezelf na zonsondergang de pleuris. Lijkt me vrij zinloos eigenlijk.
Esperanza schreef:Dat mannen en vrouwen anders zijn snappen we hier allemaal wel, maar in dat geloof worden vrouwen als mindere wezens neergezet. Ook in het christendom hoor. Eva had de appel gegeten en dus zijn alle vrouwen fout?Adam had geen eigen mening he?
Blue_Eyes schreef:Esperanza schreef:Dat mannen en vrouwen anders zijn snappen we hier allemaal wel, maar in dat geloof worden vrouwen als mindere wezens neergezet. Ook in het christendom hoor. Eva had de appel gegeten en dus zijn alle vrouwen fout?Adam had geen eigen mening he?
Kind, hoe vaak heb jij de bijbel al gelezen?![]()
Adam is net zo hard gestraft als Eva en weet je hoe dat komt? Adam had ook van die appel gegeten.
Als je geen respect op kan brengen voor gelovigen, vraag het dan niet, want ik weet niet hoe het met Jameyskatje zit, maar ik heb persoonlijk weinig zin om de moeite te nemen om dingen uit te gaan zitten leggen, alleen om er vervolgens op afgerekend te worden.