Moniek schreef:daarom zeg ik jij praat naar aanleidinfg van wat je hebt gehoord.
ik zal zeggen lees het.
en intressert je het niet dan kan je er ook geen weet van hebben,wantje hebt je er niet in verdiept.
spettic schreef:Ben het helemaal met je eens Moniek!!!
Je kan geen discussie voeren over iets waar je niet in geïnteresseerd bent.
Pff, krijg soms wel 'ns 't idee dat mensen lezen wat ze willen lezen.
Oke nogmaals: Ik heb jaren lessen gevolgd in verschillende godsdiensten en ook echt ALLE godsdiensten. Voor PTA's heb ik ook debatten voorbereid over dit onderwerp (god tegen Darwin). Het onderwerp zelf interesseerd me omdat ik gewoonweg van mythes hou. Maar de bijbel zelf heb ik niet gelezen en die ga ik ook niet lezen. Ik heb een vorm van dyslexie en als ik langdradige dingen ga lezen dan kan ik mijn hoofd er niet bij houden. Die bijbel interesseerd me echt geen kont nee, ik heb 'm liggen omdat dat verplicht was voor onze school maar mijn hoofd is anti literatuur. Ik ga niks lezen als ik weet dat mijn hoofd dat niet opslaat.Als het gehele onderwerp me niet zou interesseren dan zou ik niet meediscussieren.
Ik ken veel argumenten van gelovigen en veel argumenten van wetenschappers.
Het verhaal van de wetenschappers bevat nog enkele gaten, daarom is het vertrouwen in de wetenschappers ook een soort geloof. Ik geloof dat die gaten ooit op te vullen zijn zonder het woord god er bij te hoeven pakken.
Overigens is literatuur nou ook niet bepaald een extreem betrouwbare bron. Ik kan ook zeggen dat iets mij iets influisterd en dat ga ik dan opschrijven... Iedereen kan een boek schrijven.

)
).