Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klijn

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:20

ThePast03 schreef:
Klijn schreef:
En zo niet dan wens ik de rookers veel plezier met het thuis zitten in hun stinkhok :P

En jij bent natuurlijk het voorbeeld van een sociale niet-roker.
Als ik dit soort opmerkingen lees vraag ik mezelf werkelijk af waarom ik zoveel rekening houd met andere mensen....

Ja Lachen

Ik vind dat ik als nietrooker al behoorlijk veel rekening hou met andere mensen. Wanneer iemand naast mij zit te roken en ik ben aan het eten, dan ga ik ergens anders zitten. Wanneer er mensen om mij heen roken loop ik weg. Waarom dan niet een keer andersom?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:22

Klijn schreef:
Waarom dan niet een keer andersom?

Juist! Afgod

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:26

Klijn schreef:
Ja Lachen

Ik vind dat ik als nietrooker al behoorlijk veel rekening hou met andere mensen. Wanneer iemand naast mij zit te roken en ik ben aan het eten, dan ga ik ergens anders zitten. Wanneer er mensen om mij heen roken loop ik weg. Waarom dan niet een keer andersom?

Roken is maar met 1 o.

Zoals je kunt lezen zitten er asociale mensen tussen de niet-rokers en rokers. Ik (en vele met mij) val andere mensen niet lastig met mij rookgewoonte.
Door de huizen van rokers als stinkhok te betitelen kom je op mij niet erg sociaal over. Prima als je het vindt stinken in een huis waar wordt gerookt, maar blijf daar dan gewoon weg.

Anderen vinden het misschien wel enorm stinken in jouw huis. Ken mensen genoeg die bijvoorbeeld half stikken van de geur van de zogenaamde luchtverfrissers (zoals Ambi Pur bijvoorbeeld) of de geur van huisdieren enorm vinden stinken.

Als je een normale discussie wilt tussen rokers en niet-rokers zul je dit soort opmerkingen gewoon achterwege moeten laten.
Weinig kans dat mensen de behoefte hebben om rekening te houden met jou als je dit soort opmerkingen gaat maken.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:32

Volgens mij stond er ook een smiley bij.. dus zo serieus was mijn opmerking niet. Er zit wel een kern van waarheid in want ik vind het inderdaad stinken in een huis waar gerookt wordt maar in mijn huis stinkt het ook omdat er oudere mensen hebben gewoont en die geur niet weg gaat. Dus dat het in iemands huis stinkt of niet boeit me niet zoveel. Waar het mij om ging was dat de rokers die niet bereid zijn om 3 minuten buiten te gaan staan om te roken en daarom niet meer ergens heen willen (zoals ik in veel opmerkingen lees) dan maar gewoon thuis moeten blijven.

maar excusses als je over het woordt 'stinkhok' viel Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:40

Klijn schreef:
Waar het mij om ging was dat de rokers die niet bereid zijn om 3 minuten buiten te gaan staan om te roken en daarom niet meer ergens heen willen (zoals ik in veel opmerkingen lees) dan maar gewoon thuis moeten blijven.

maar excusses als je over het woordt 'stinkhok' viel Lachen

En nu haal je ze weer allemaal over 1 kam. Als je het hele topic hebt gelezen zou je gezien hebben dat er rokers genoeg zijn die wel rekening houden met anderen en ook rokers (zoals ik zelf) die dit niet getekend hebben omdat ik er absoluut geen probleem mee heb om thuis te blijven of om niet te roken of even naar buiten te moeten.

Persoonlijk val ik niet over het woord stinkhok, mensen die dat denken of zeggen over mijn huis blijven maar lekker buiten. Haha! Maar het maakt de discussie niet leuker als je met zulk soort termen gaat smijten (grappig bedoeld of niet) en het zal het wederzijdse respect ook zeker niet vergroten.

Om het maar even kort samen te vatten dan: Waarom zou ik rekening houden met mensen die zich op zo'n manier uitlaten over rokers en/of hun huizen.
En dat zeg ik dus ook op een algemene manier, dus niet speciaal voor mezelf. Wil je dat andere mensen rekening met je houden is het niet verstandig om ze eerst tegen je in het harnas te jagen. Knipoog

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:53

Volgens mij zeg ik de rokers die niet bereid zijn om 3 minuten buiten te staan en in veel opmerkingen (dus niet alles) daarbij scheer ik dus niet iedereen over 1 kam Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:02

Hier op Bokt komen alleen sociale rokers Knipoog

Vraag aan alle sociale rokers: gaan jullie heel het restaurant af om te vragen of iemand last van je rook heeft? De TS doet dat wel zegt ze, ik heb het echter van mijn hele leven nog NOOIT meegemaakt. Ik denk dat de meeste sociale rokers best rekening willen houden met hun tafelgenoten maar niet met de mensen daaromheen, of in ieder geval niet over die mensen nadenken: je MAG immers roken op de plek waar je bent.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:16

IKbenEllen schreef:
Hier op Bokt komen alleen sociale rokers Knipoog

Vraag aan alle sociale rokers: gaan jullie heel het restaurant af om te vragen of iemand last van je rook heeft? De TS doet dat wel zegt ze, ik heb het echter van mijn hele leven nog NOOIT meegemaakt. Ik denk dat de meeste sociale rokers best rekening willen houden met hun tafelgenoten maar niet met de mensen daaromheen, of in ieder geval niet over die mensen nadenken: je MAG immers roken op de plek waar je bent.

Sorry Klijn, had je laatste bericht niet goed gelezen. Knipoog

IkbenEllen: Ik kom gewoon niet meer in restaurants of uitgaansgelegenheden, zou ik er wel moeten komen dan rook ik gewoon niet of ga even naar buiten. En dat heeft niets te maken met wel of niet mogen. Ik kan gerust 4 uur zonder sigaret zonder afkickverschijnselen te krijgen. Clown

Tja en over rekening houden met eters aan andere tafels kan ik ook hele verhalen vertellen en die gaan dan voornamelijk over andermans kinderen.... Erg fijn als je dan een keer uit eten kunt gaan (bij mij is dat misschien 1x in de 10 jaar vanwege andere omstandigheden) en je hebt constant een zeurend kind aan je tafel staan. Verder kan overmatig gebruik van Eau de Toilette, deodorant of after shave mijn eetlust ook compleet wegnemen.
Dus eten doe ik tegenwoordig toch al liever gewoon thuis.

Wat er nu gaat gebeuren is dat een hoop uitgaansgelegenheden priveclubs gaan worden waar je lid van moet worden. Dan kan er gewoon gerookt worden, want het is geen openbare ruimte meer Haha!

Jammer dat jij het idee hebt dat er alleen asociale rokers bestaan, zo heb ik een tijdlang gedacht dat alle exrokers hun verstand hadden verloren. Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:21

Mijn moeder bijvoorbeeld rookt, en dat doet ze ook bij mij thuis.
Ze gaat gerust buiten staan, maar dan heb ik weer zoiets van "stuur ik nou mijn moeder naar buiten? Nagelbijten / Gniffelen " en dan ben ik dus te soft en mag ze het binnen doen.

Waarna ik weer 3 dagen ziek ben omdat ik niet tegen rook kan Huilen van het lachen Tja, op dat soort momenten is het ook echt mijn eigen schuld Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:24

Het leek me best erg dat verbod, maar in Ierland is het al zo. Eerst was dat heul raar en irri, maar algauw zag ik als fervent roker zelfs de voordelen Haha! je rookt minder, geeft minder geld uit en uiteindelijk belanden de gezellige rokers toch wel met zn allen buiten voor de deur Clown
het effect hang-rokers zie ik er dus wel bijkomen Schijnheilig

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:35

"IkbenEllen" Ik rook niet in een restaurant waar mensen zitten te eten.Ik ga altijd naar buiten als ik wil roken.Ik houd rekening met de niet rokers.Zelfs in mijn eigen huis rook ik buiten als er bezoek is dat er niet tegen kan.De ramen en deuren worden van te voren open gezet zodat het frisser is binnen voor de niet roker.Hoeveel socialer moet ik nog zijn?En nog word je vaak voor aso uit gemaakt als roker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:46

katiavl schreef:
Bij gilles de touret raden ze het wel aan dat weet ik, maar natuurlijk absoluut niet in sigarette (logisch) vorm maar wel in nicotine pleisters, die zouden een goed effect hebben Lachen

Ooit van hallicunaties gehoort Lachen Zijn helaas een bijwerking die veelvuldig voorkomt bij mensen die
dat soort pleisters dragen, beetje gevaarlijk.

Citaat:
k zou heel graag willen weten welke stoffen er in een sigaret zitten die jou van al die problemen af helpen. Ik geloof namelijk niet dat roken de enige oplossing is

Eh moet ik hier nog serieus antwoord op geven? Clown

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:49

Chiqa schreef:
Citaat:
k zou heel graag willen weten welke stoffen er in een sigaret zitten die jou van al die problemen af helpen. Ik geloof namelijk niet dat roken de enige oplossing is

Is dat een rare vraag dan? Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:01

loveyoutoo schreef:
Is dat een rare vraag dan?

*LOL*

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:02

Chiqa schreef:
loveyoutoo schreef:
Is dat een rare vraag dan?

*LOL*

Het zal wel... No Cheer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:10

Chiqa schreef:
katiavl schreef:
Bij gilles de touret raden ze het wel aan dat weet ik, maar natuurlijk absoluut niet in sigarette (logisch) vorm maar wel in nicotine pleisters, die zouden een goed effect hebben Lachen

Ooit van hallicunaties gehoort Lachen Zijn helaas een bijwerking die veelvuldig voorkomt bij mensen die
dat soort pleisters dragen, beetje gevaarlijk.

Citaat:

Chiqa jij bent gewoon erg eigenwijs, ik kan me zo voorstellen dat jouw arts gewoon zegt wat jij wil horen omdat hij anders ellenlange discussies met je aan moet gaan.

Ik heb ook een zeer vertraagde stofwisseling, maar ik krijg niet roken aangeraden hoor, afgeraden zelfs. Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:21

ThePast03 schreef:
Jammer dat jij het idee hebt dat er alleen asociale rokers bestaan, zo heb ik een tijdlang gedacht dat alle exrokers hun verstand hadden verloren. Haha!

Nee hoor denk ik helemaal niet, maar kijk in een willekeurig restaurant hoeveel er nu met de niet roker rekening gehouden wordt: niet. Ben blij dat er nog mensen zoals jij denken, maar geloof het gewoon niet van iedereen hier Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:22

gohya schreef:
"IkbenEllen" Ik rook niet in een restaurant waar mensen zitten te eten.Ik ga altijd naar buiten als ik wil roken.Ik houd rekening met de niet rokers.Zelfs in mijn eigen huis rook ik buiten als er bezoek is dat er niet tegen kan.De ramen en deuren worden van te voren open gezet zodat het frisser is binnen voor de niet roker.Hoeveel socialer moet ik nog zijn?En nog word je vaak voor aso uit gemaakt als roker.

Helaas ben jij een van de weinigen. De meeste rokers roken wel in een restaurant (tja, misschien niet als er iemand aan hun tafel zit te roken, maar er zitten ook nog mensen om heen) en ik ken niet een roker die thuis niet rookt, omdat ik er ben, hoor. Ja, toen mijn dochter nog een baby was. Toen wel. Maar tegenwoordig niet meer. Gelukkig ken ik steeds minder rokers. Het lijkt wel of ze na de 30 allemaal stoppen. Haha! Serieus.
Ik erger me kapot, dat als mijn vriend ergens een optreden met zijn band heeft, hij de hele avond in de rook mag staan. Als ik meega, voor mij idem dito. Zo irritant en zo asociaal. En dan heb ik het over die rokers, he. Ik zie rokers ook vaak hun asbak legen, als ik voor een stoplicht sta. Ook zoiets. Peuken weggooien in de natuur. Dat vind ik echt asociaal, ja. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:27

Maar dat vind ik met alles zomaar uit de auto smijten.
Denk dat niet rokers dat net zoveel doen...

Ik heb ook nog nooit, echt geen enkele keer gehad dat er in een restaurant aan mij is gevraagd door iemand van de buur tafeltjes of wij last van de rook hadden of bezwaar hadden tegen een sigaret.

Ook ken ik geen plaats waar de mensen niet roken in hun eigen huis.
Wat ze voor mij ook niet hoeven te laten, is namelijk hun huis, niet het mijne Lachen
Gelukkig hebben wij in familie en vrienden kring nog maar heel weinig rokers, dus daar lopen we ook niet echt tegen dat probleem aan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:29

Van mij hoeft men in eigen huis ook die sigaret niet te laten, hoor. Het is hun huis natuurlijk. Toen ik zwanger was, vond ik het wel prettig om niet in de rook te zitten. En toen mijn dochter nog klein was, ook niet. Werd niet moeilijk over gedaan.

Ik vind iedereen asociaal die rotzooi op straat/in de natuur gooien. Maar de asbakjes uit de auto's vallen me toch echt regelmatig op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:45

ik vind asbakken legen ook asociaal, mijn moeder rookt op de snelweg niet omdat ze niet wil klooien met een aansteker, en die zal ook nooit een asbak legen ik ken eigenlijk niemand die dat doet..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:48

dees_daan schreef:
ik vind asbakken legen ook asociaal, mijn moeder rookt op de snelweg niet omdat ze niet wil klooien met een aansteker, en die zal ook nooit een asbak legen ik ken eigenlijk niemand die dat doet..

Ik ken persoonlijk ook niemand die dat doet, maar ik zie het regelmatig gebeuren als ik voor de stoplichten sta en dan bv. de mensen in de auto voor me, dat wel zie doen. Twee weken terug nog gezien en mijn vriend en ik waren echt weer zwaar verontwaardigd over de mentaliteit van deze mensen. Ik mag hopen dat tussen mijn (overigens steeds minder) rokende vrienden mensen zitten, die dat doen. Kan het me niet voorstellen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:51

ik hoorde van een vrouw die altijd even koffie komt drinken op mijn stage, dat ze dat in haar vorige woonplaats idd ook deden, vlak voor haar huis in de berm, dit waren mensen die met kraampjes naar de zwarte markt gingen, niet alleen asbakken, maar baby's werden verschoond en de luiers gedumpt, en de berm werd gewoon als vuilnisbak gebruikt. volgens mij kan je een boete krijgen als je de weg als prullenbak/asbak gebruikt? ik vind het idd ook niet normaal, wacht dan even tot je thuis bent, en gooi het dan in de ton..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:52

Chiqa: misschien kun jij speciaal medische ontheffing vragen. En dat vind ik niet eens erg - zolang het inderdaad gaat om de mensen die geen andere mogelijkheid hebben dan medicinaal roken. Het kan met wiet, dus waarom niet met nicotine? Regel een doktersverklaring en die ene keer dat ik dan iemand in de kroeg tegenkom - vooruit dan maar. Maar al die andere rokers, die gaan maar lekker buiten staan Pling
En ik heb wel een idee over welke groep van die twee het grootste is. Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:26

Chiqa schreef:

Uhm.. Duh!