Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:11

Musicjohn schreef:
Schimmelig schreef:
Je maakt het jezelf moeilijk als je een taal niet leert, niet een ander.

Nee, da's waar. Want ondertussen krijgen ze bij de gemeentelijke dienst Sociale Zaken en Welzijn een talk toegewezen om hun te helpen bij het invullen van de aanvraagformulieren voor een uitkering. En weet je wie die talk betaalt? Juist !!! JIJ en IK met onze belastingcenten. Stoom uit je oren

Bij de DSZW in Rotterdam werken alleen al 9 full-time talken.

Bij mij zou dat er anders uit zien. Wil je een uitkering? Dit zijn de formulieren. Kun je ze niet invullen omdat je de taal niet spreekt? Jammer dan. Geen uitkering. Sigaar

Onze belastingcenten gaan wel naar meer doelen waar ik ze liever niet heen zie gaan, om mijzelf nu op dit éne ding stuk te kijken...
Wat denk je van het koningshuis, als je het over een mega-uitkering hebt Haha! of over het geld dat gespendeerd wordt aan huidige schoolsysteem (wat niet werkt), of aan.. en aan.. zo kan ik nog wel even doorgaan...
Als je het totaalplaatje bekijkt, denk ik dat het geld dat naar onrechtmatige uitkeringtrekkers gaat maar een erg klein percentage is.[/quote]

Misschien een klein percentage maar een ongekend groot onrecht.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:14

Chubby schreef:
Het is overigens tolk Nagelbijten / Gniffelen

ROFL ROFL ROFL Hier worden cursussen Duits aangeboden, moet je even zoeken maar ze zijn er echt.
In Nederland hoef je geen Nederlands te leren, alle folders liggen in Turks, Arabisch en weet ik veel wat vertaald.
Dat is hier wel anders hoor!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:15

Ik denk dat Wilders wel de gedachten van een heleboel mensen uitspreekt en dat mag dan ongenuanceerd zijn maar niet elke gedachte is genuanceerd. Daarbij vind ik het wel leuk zo een herrieschopper in het parlement hoef ik eens niet zo hard te denken over die o zo gezellige begroting van het huidige kabinet.

Om er inhoudelijk op terug te komen. Ik denk dat veel moslims zich in Nederland meer manifesteren als moslim dan dat ze in een moslimland zouden doen zodat ze kunnen vasthouden aan hun identiteit. Een groep Nederlanders zal in het buitenland ook altijd Nederlands praten terwijl ze elkaar ook wel in het Engels kunnen verstaan. Mensen willen nu eenmaal ergens bij horen. Maar ik ben zeker voor behoorlijke eisen aan integratie en het verlenen van het Nederlanderschap, want blijkbaar wil je hier toch bijhoren (dit geldt niet alleen voor moslims naar voor alle buitenlanders). Dus een behoorlijke kennis van de Nederlandse taal is verplicht en bij voorkeur ook een deel van de geschiedenis zodat mensen de achtergronden van het land begrijpen. Maar om terug te komen op waarom ik denk dat moslims hier zich meer manifesteren dan in hun land van oorsprong wil ik een voorbeeld nemen aan Turkije. In Turkije is er absoluut seperatisme dus een absolute scheiding van kerk en staat. In Turkijke is het dan ook niet toegestaan om enige hoofddoek te dragen als vrouw in de uitoefening van een overheidsfunctie. In Nederland is er een rel en een rechtzaak gekomen over de vraag of een vrouw haar hoofddoek mocht ophouden in haar functie van rechter. In Turkije zou die vraag niet eens zijn opgeworpen maar in Nederland wordt het gehonoreerd.

Daarbij heb ik zo af en toe het idee met bipatride mensen (met meerdere nationaliteiten) dat ze het recht gebruiken van de nationaliteit die hen op dat moment het best uitkomt. Een goed voorbeeld hiervan is de Talaq; dit is een islamitische verstoting, de man moet dit 3x uitspreken en dan verstoot hij zijn vrouw. Eigenlijk een bijzonder makkelijke manier van echtscheiding dus. Het wordt in Nederland erkent onder bepaalde voorwaarden in geval het wordt erkend in het land van die nationaliteit, maar vervolgens vragen ze op basis van Nederlands recht wel een subsidie of uitkering aan voor iets anders. Dat noem ik misbruik maken van de dubbele nationaliteit en ik zou ook graag zien dat een dergelijk misbruik niet mogelijk is.

Ik denk dat elke plaats waar extremisme en haat wordt gezaaid verboden moet worden. Het is in een multicultureel land al moeilijk genoeg om iedereen vredelievend met elkaar om te laten gaan dus laat staan als er dan nog haat gezaaid wordt. Daarom denk ik nog niet dat de overheid kerken, moskeeen en synagogen etc. mag gaan controleren (ook wij hebben een scheiding van kerk en staat) maar door een beperkt aantal vergunningen af te geven kan er makkelijker toezicht op gehouden worden door bijvoorbeeld daarvoor ingestelde organen.

Eigenlijk is het gewoon heel simpel alle buitenlanders waar ik last van heb (agressief gedrag op straat, criminaliteit of het niet willen werken maar wel uitkering ontvangen, zaaien van haat) die mogen van mij linea recta terug gestuurd. Daarbij zij verpesten het voor de vele goede voorbeelden die er onder die bevolkingsgroepen ook zijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:15

Als we het hebben over kostenposten voor de belastingpot: de politiek zelf..?

Salaris van politici gaat omhoog maar wat ik nog véél belachelijker vind zijn de wachtgelden.. En dan roepen dat ze wat gaan doen aan gouden handdrukken.. Clown

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:17

Moniek schreef:
Als je het totaalplaatje bekijkt, denk ik dat het geld dat naar onrechtmatige uitkeringtrekkers gaat maar een erg klein percentage is.

Misbruik van ons systeem is op geen enkele wijze goed te praten, noch voor autochtonen noch voor allochtonen. Maar feit blijft dat je een "misdragende" autochtoon niet uit kunt zetten, en een allochtoon wel. Als Nederland al zo goed is om een beter leven te verschaffen aan migranten (allochtonen / asielzoekers) dan verwacht je daar op z'n mist een stukje respect en medewerking voor terug. Maar als je dan constateert dat een groot gedeelte van die groep ook nog eens misbruik maakt van ons systeem wat directe gevolgen heeft voor jouw en mijn portemonnee dan doet dat inderdaad extra veel pijn. Dat voel als "stank voor dank"
Laatst bijgewerkt door Musicjohn op 25-09-07 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:18

Moniek ik heb gemerkt dat mensen in het buitenland toch een vertekend beeld hebben van Nederland en Nederlanders. Er is de laatste 15 jaar veel veranderd en die verandering is nog niet helemaal doorgedrongen in het buitenland. De meesten hebben de wijsheid ook van een ander van horen zeggen.

Dan heb ik ook in het buitenland gewoond en toen, inmiddels wel 20 jaar geleden waren ze helemaal niet positief over Nederlanders, in tegen deel, alleen de kansarme buitenlanders die ik daar trof, die wel ja Ja Ja Ja Want ons beleid was nl gericht om die zielige buitenlanders te helpen, alles te geven. Immers toen was er nog een mentaliteit in Nederland dat er hard gewerkt werd door de goegemeente en alles wat het minder had, moesten we delen. Die werkmentaliteit is er niet meer en de steentjes worden niet meer bijgedragen, is nog maar een kleine groep die het zwaartepunt draagt, die nog niet los kan komen van zijn met de paplepel ingegoten mentaliteit.

Zo tolerant zijn we helemaal niet meer, maar de allochtone gemeenschap mag nu zijn zegje doen en die zijn nog het minst tolerant, die hebben inmiddels de meest grote bek en daar kijkt het buitenland hoofdschuddend naar. Die snappen niet dat wij ons zo laten onderschuffelen. Die roepen nog steeds dat je in Nederland niet hoeft te werken, dat je altijd overal geld voor krijgt en dat er een stelletje stommeriken zijn kapot werken voor die lamzakken die maar lekker in Nederland moeten blijven.

Ik schaamde me voor dergelijke kritieken en wellicht schuilt er heel veel waarheid in.

Ik heb overigens in Zwitserland gewoond en gewerkt, geen walhalla voor buitenlanders, ja het geld is goed, minder dan een zwitser in gelijke functie, maar voor iemand die niks heeft is het goed. Maar kwa rechten e.d. zit je fout daar. Dan is Nederland wel het tegen overgestelde.

De Ieren die ik ontmoet heb waren erg anti-Nederlanders, Engelsen zijn ook niet echt Nederlandsminnend, maar wellicht de schotten wel? Die hebben ook een aparte status in GB.

Ik iig vind het niet erg dat Nederland zijn cultuur gaat verliezen, vind het nl niet echt een cultuur om trots op te zijn. In de dorpen op het platteland kom je nog de kleinburgerlijke culturen tegen en die vind ik niet echt fijn om mee om te moeten gaan. De grote steden zijn gelukkig al wat algemener geworden en dat komt de Nederlander alleen maar ten goede.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:18

Moniek schreef:

(Ongekend groot) onrecht? Haha! Mijn definitie van onrecht is heel anders. Mensen met x aantal paarden onder de kont t.o.v. Aids wezen die creperen omdat ze hun medicijnen niet kunnen betalen. Goed, ik trek die lijn wat verder door dan de meesten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:19

Chubby schreef:
Als we het hebben over kostenposten voor de belastingpot: de politiek zelf..?

Salaris van politici gaat omhoog maar wat ik nog véél belachelijker vind zijn de wachtgelden.. En dan roepen dat ze wat gaan doen aan gouden handdrukken.. Clown

Ach het koninklijk huis heeft ook weer salarisverhoging gekregen..... god wat zullen ze er hard voor moeten werken, valt ook niet mee al die banketten, 20 keer per dag verkleden en al die champagne. Alsof dat nog als cultuur gezien mag worden als de gewone man elk jaar weer minder overhoudt en nu ook al zijn gammele autootje uitgejaagd wordt. Verdrietig

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:20

Schimmelig schreef:
Moniek schreef:

(Ongekend groot) onrecht? Haha! Mijn definitie van onrecht is heel anders. Mensen met x aantal paarden onder de kont t.o.v. Aids wezen die creperen omdat ze hun medicijnen niet kunnen betalen. Goed, ik trek die lijn wat verder door dan de meesten Tong uitsteken

Helemaal mee eens. Dat gezeik om die centen toch altijd Scheve mond

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:21

Musicjohn schreef:
Moniek schreef:
Als je het totaalplaatje bekijkt, denk ik dat het geld dat naar onrechtmatige uitkeringtrekkers gaat maar een erg klein percentage is.

Misbruik van ons systeem is op geen enkele wijze goed te praten, noch voor autochtonen noch voor allochtonen. Maar feit blijft dat je een "misdragende" autochtoon niet uit kunt zetten, en een allochtoon wel. Als Nederland al zo goed is om een beter leven te verschaffen aan migranten (allochtonen / asielzoekers) dan verwacht je daar op z'n mist een stukje respect en medewerking voor terug. Maar als je dan constateert dat een groot gedeelte van die groep ook nog eens misbruik maakt van ons systeem wat directe gevolgen heeft voor jouw en mijn portemonnee dan doet dat inderdaad extra veel pijn. Dat voel als "stank voor dank"

Juist en dat zegt iets over je eigen mentaliteit.
Ik wou ook gaan voor een beter leven en mijn kans lag in het buitenland.
Dus ik ben gek als ik niet ga,,,maar hoe je dat aanpakt daar gaat het om.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:22

Schimmelig schreef:
Mijn definitie van onrecht is heel anders. Mensen met x aantal paarden onder de kont t.o.v. Aids wezen die creperen omdat ze hun medicijnen niet kunnen betalen. Goed, ik trek die lijn wat verder door dan de meesten Tong uitsteken

Tsja... je moet ergens beginnen he.

Zullen we afspreken... eerst de criminele allochtonen eruit die misbruik maken van ons systeem, en daarna pakken we de veelvoud-eigenaren van paarden aan? Haha! Haha! Haha! Clown

(geintje)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:23

lies schreef:
[
[quote="Moniek"]

(Ongekend groot) onrecht? Haha! Mijn definitie van onrecht is heel anders. Mensen met x aantal paarden onder de kont t.o.v. Aids wezen die creperen omdat ze hun medicijnen niet kunnen betalen. Goed, ik trek die lijn wat verder door dan de meesten Tong uitsteken[/quote]

Helemaal mee eens. Dat gezeik om die centen toch altijd Scheve mond[/quote]

Maar gaat dat dan ook niet om centen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:23

De troonrede van onlangs wel...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:24

russel schreef:
De troonrede van onlangs wel...

ja dus ,,,draait dan niet alles de centen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:25

Money makes the world go round....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:27

Ik ben het met Wilders eens dat de alochtone hun steentje bij moeten dragen, ze dienen goed Nederlands te spreken, een baan te hebben en zich te gedragen, een steentje bijdragen aan de maatschappij.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:27

Moniek schreef:

Als puntje bij paaltje komt kun je altijd hierop terug komen. Denk je dat iemand met een miljoen op zijn bankrekening zich interesseert voor dit soort zaken? Die heeft wel iets beters te doen..
Het is veelal de middenstand en alles aan de onderkant hiervan dat zich druk maakt om dingen als 'huurwoninkje pik' ' baantje pik' 'die vervelende allochtonen' enzovoort. Dit speelt zich toch allemaal af op financieel gebied....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:28

Maar dat is toch de grootste groep? En het is toch de rijke industrieel die medebeslist hoe armertierig het voetvolk het blijft houden of zal krijgen?? Zo democratisch is het hier niet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:28

@ Moniek;
Nee, het gaat erom dat mensen niet meer zien wat echt belangrijk is.
Zolang we hier gezellig zitten te typen, de verwarming draait en we ons natje en droogje hebben, terwijl er mensen creperen aan Aids en andere verschrikkelijke ziekten waar best medicijnen voor zijn, maar wat die mensen gewoon niet kunnen betalen, denk ik niet dat we echt veel te klagen hebben en niet mogen spreken van 'groot onrecht' als het gaat om frauduleuze uitkeringstrekkers..

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:29

Schimmelig schreef:
Moniek schreef:

Als puntje bij paaltje komt kun je altijd hierop terug komen. Denk je dat iemand met een miljoen op zijn bankrekening zich interesseert voor dit soort zaken? Die heeft wel iets beters te doen..
Het is veelal de middenstand en alles aan de onderkant hiervan dat zich druk maakt om dingen als 'huurwoninkje pik' ' baantje pik' 'die vervelende allochtonen' enzovoort. Dit speelt zich toch allemaal af op financieel gebied....

ik bedoelde ook dat alles om de centen draait

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:30

Musicjohn schreef:
Schimmelig schreef:
Mijn definitie van onrecht is heel anders. Mensen met x aantal paarden onder de kont t.o.v. Aids wezen die creperen omdat ze hun medicijnen niet kunnen betalen. Goed, ik trek die lijn wat verder door dan de meesten Tong uitsteken

Zullen we afspreken... eerst de criminele allochtonen eruit die misbruik maken van ons systeem, en daarna pakken we de veelvoud-eigenaren van paarden aan? Haha! Haha! Haha! Clown

(geintje)

Ik ben meer van het 'overdaad schaadt' en 'genoeg is genoeg' principe. Wat ik niet nodig heb schaf ik niet aan en als iedereen dat zou doen zou er geen crisis meer zijn, my humble opinion Clown
Dit geldt dus niet alleen voor mensen met (teveel) paarden Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:31

Mijn stem heeft ie Vork

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:32

Musicjohn schreef:
Schimmelig schreef:

(geintje)

Ik ben meer van het 'overdaad schaadt' en 'genoeg is genoeg' principe. Wat ik niet nodig heb schaf ik niet aan en als iedereen dat zou doen zou er geen crisis meer zijn, my humble opinion Clown
Dit geldt dus niet alleen voor mensen met (teveel) paarden Haha![/quote]

nu begrijp ik hem even niet meer Clown Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:32

Briljant betoog Mas Vork

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:34

lies schreef:
Briljant betoog Mas Vork

tja wat valt er meer te zeggen???
Hij zegt wat ik denk.