300 a 400 dazen vangen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 300 a 400 dazen vangen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:11

Heeft daar wel mee te maken tanja
Bokt is te groot en de mods weten er geen raad mee dus vliegen de slotjes en de OW's om de oren..lijkt het enige redmiddel van de laatste 2 maanden...
Je maakt het alleen ongezelliger..maar goed ontopic...

Die zwarte ballen zijn te vinden als je zoekt op stootbal of fender.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:44

Het leek mij namelijk op een knutsel topic voor de loeren een geen verzamel topic Tanja

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:46

Ach ja, voor de duidelijkheid het sluiten van dat Topic had niets te maken met het namaken van de LOER maar iid alleen maar met het verzamelen. Ik snap zulke regels niet en kan ze ook niet allemaal gaan zitten lezen of begrijp ze soms niet eens. So what als je wat verzameld en wat verzamel ik nu eigenlijk.

Maar goed hier is een tweede poging wel een beetje anders omschreven maar jullie hier weten wat de bedoeling is toch ?
Iig de knutselaars hier weg te halen naar wens van de Topicstarter......

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=120&t=789793

Mocht ik hier weer de regels overtreden dan bij voorbaat sorry en dan wordt er wel weer wat anders geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:25

freespirit schreef:
Branca schreef:
Val afgebroken?
Waarom doe je dat?

Bij sterke wind word aangeraden om het hangende gedeelte eraf te halen om te voorkomen dat ie kapot waait.

En dan heb je toch geen dazen.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:29

Die bal is idd een fender of boei of stootwil enz..
Staat oa hier te koop (is minst dure wat ik heb gevonden via internet):
http://www.kanowereld.com/ bij 'fenders' onderaan, de zwarte. Ik heb een 60cm gebruikt.

Vanmorgen even poging gewaagd met buitenritje, maar bos hoef ik niet in te gaan! Bah..ondanks de wind.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:38

Aan degene die een val hebben staan; afgezien van het aantal dazen wat jullie tellen in de val, jullie merken duidelijk een gedragsverandering bij de paarden in de wei als zo'n val staat?

Bij ons heb ik de paarden nog maar 1 dag binnen gehad vanwege de dazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:34

http://www.vanrijwatersport.nl/N_adv.html
Ook hier verkrijgbaar.
Nee ik merk geen gedragsverschil, althans dat denk ik.
Maar aan de andere kant, als ik bedenk dat er anders 1500 meer zouden zitten, zouden ze vast nog meer binnen staan...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:44

Ik heb trouwens geen val staan, misschien handig om te weten.

Ik ben meer geïnteresseerd in het gemak die de paarden hebben als zo'n val staat t.o.v. eerdere jaren, dan in fysieke aantallen gevangen dazen.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:54

Voor degenen die bij water wonen... de keizerlibelle eet graag alles wat vliegt en kleiner is dan hijzelf. De eerste paar dagen moeten ze flink eten als ze ontpopt zijn zodat ze geslachtsrijp kunnen worden. Ze leven daarna namelijk nog maar een dag of 10 (ze leven 2 jaar in het water).

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:12

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:07

tienus63 schreef:
Ik heb trouwens geen val staan, misschien handig om te weten.

Ik ben meer geïnteresseerd in het gemak die de paarden hebben als zo'n val staat t.o.v. eerdere jaren, dan in fysieke aantallen gevangen dazen.

Iedere daas die je vangt kan zich niet meer voortplanten, dus volgend jaar als iedereen er 1 koopt en er miljoenen dazen zijn gevangen dan zou het toch steeds minder moeten worden zou je zeggen.

Mijn paard staat uit nood vandaag dus buiten tussen de dazen en ondanks dat het niet super dazen weer is zitten er minstens twintig tegelijk op hem. Hij is zwart overigens. De gevlekte manegepony die ik het weekend meegnomen heb heeft er minder last van maar ook daar zitten er vijf tot tien tegelijk op. Van de week heb ik ze dood staan slaan en Sam bleef heel dicht bij me staan omdat hij doorhad dat ik hem probeerde te beschermen blijkbaar. Maar net als ik ze nagenoeg allemaal had platgemept zaten er gelijk weer nieuwe en het werd gewoon niet minder.
Ik vraag me dan ook af of bij zulke grote aantallen dazen (in het bos) of er met zo'n val iid te zijner tijd verschil valt te merken bij de paarden.
RK kan dat misschien het beste merken of een ander die hem al wat lager heeft staan.

Ik heb de indruk dat de daas toch eerder voor die grote zwarte paardenkont kiest als voor de bal....
hopelijk heb ik het mis maar iedere gevangen daas betekent heel veel eitjes minder voor volgend jaar.
Nu roeit niemand ze uit.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:08

Als ze nu elke dag 1000 vangen.. hoop ik volgend jaar een daasvrije vakantie Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:11

Zoals het nu gaat blijven de sterkste en slimste dazen over. Dus misschien wel minder dazen volgend jaar, maar ook moeilijker. Hoewel dat misschien tientallen jaren kan duren voor je daadwerkelijk zoiets zou merken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:26

Jawel branca, ook de ronde Ja
Ankeren afmeren -->
Fenders en toebehoren -->
stootwil/fender

En dan wat naar beneden
De B50 of de B60?
Weet niet welke je dan moet hebben

Idd, elke daas nu weg kliert niet meer en plant zich ook niet meer voor en zo hoop ik dat de plaag langzaam aan verminderd, ipv steeds elk jaar vermeerderd zoals nu het geval

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:09

Ik heb het topic helemaal doorgelezen, maar het is me nog steeds niet duidelijk, waarom zou een daas kiezen voor de bal ipv voor het paard. Ik kan me voorstellen als een daas de keuze heeft een warme bal of niets dat hij dan op de bal gaat zitten. Maar kiest een daas echt voor de bal, of zijn er ook nog dazen die toch op je paard gaan zitten.
Ruikt een daas echt niets....hoe komt het dan dat de atex daasspray zo goed uit de testen kwam.
Ik vraag me dat gewoon af. In principe zou ik best wel zo'n ding willen kopen, mits ik ervan overtuigd ben dat het echt goed helpt. Ik woon trouwens in Limburg en het lijkt echt ieder jaar erger te worden met de dazen, afschuwelijk gewoon Huilen
(ik heb trouwens het idee dat mijn man vaker wordt aangevallen door de dazen dan ikzelf...ook wel typisch eigenlijk)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:49

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:03

Nou ik heb net een mail de deur uit gedaan met mijn bestelling......nu neem ik aan dat ik bevestitingsmail terug krijg waarin ook betaal gegevens staan.

En dan gaan we ook eens kijken of we hier wat kunnen vangen Haha!

Viel trouwens vanmiddag bij buitenrit op dat ze echt in de buurt van eikenbomen zitten. Zodra we die voorbij waren in de polder, werd het ook een stuk rustiger met de dazen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:07

Hier tegenover staan alleen maar eikenbomen en als ik daar in loop word ik gelijk aangevallen. Maar rondom de manege staan uitsluitend Grenenbomen, naaldbomen dus en daar is het vele malen erger, volgens mij zitten ze gewoon in alle bomen bosjes en struiken....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:56

Zitten ze in Eikenbomen Boos! , tis toch niet waar dus daar hebben we niet allen die rupsenrotzooi aan te danken.
Het wordt tijd dat er wat Eiken gekapt worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:58

Volgensmij zitten die krengen gewoon in alle struikgewas...

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:59

Perrokai schreef:
Ps. ik heb dan deze gevonden, net zo goed maar wel een stuk goedkoper iig. is wel in duitsland maar in NL moeten ze ook goedkoper te vinden zijn lijkt mij. De meeste watersportzaken zijn eigenlijk altijd te duur.....
http://www.svb.de/ankern+anlegen+tauwerk/fender/bojen+kugelfender/kugelfender.html

deze zijn volgens mij niet goedkoper... een boei daar van 80 x 56 cm kost 46,90
(80 hoog, 56 breed)
en een boei bij de kanowereld van 55 cm breed kost 45,00 euro

toch?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:24

Klopt... Ydnic.
Misschien is die in DL wat aantrekkelijker voor Perrokai, die woont in DL. Daar zijn de verzendkosten ook lager.

Die boei van vanrijwatersport is toch een andere dan die ik bedoel en ook heb, dan die van kanowereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:36

Wat is daar anders aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:45

sarabande schreef:
Zitten ze in Eikenbomen Boos! , tis toch niet waar dus daar hebben we niet allen die rupsenrotzooi aan te danken.
Het wordt tijd dat er wat Eiken gekapt worden

Ha, zal je zeggen dat ze dat bij ons gaan doen en niet vanwege de insekten, maar omdat ze momenteel veel geld opbrengen.

Trouwens iemand bekend met vliegjes die je paard in een keer een flink dik oog kan geven dat traant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:53

Geen idee russel, mijn merrie heeft het ook. Ik denk toch dat het de gewone vlieg is daar zijn er ook zo extreem veel van!