Weeralarm donderdag 18 Januari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GirlyMelis

Re: Weeralarm donderdag 18 Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:39

nou ik midden in het land nu ist minder aan het worden maar vanmdidag oehh .. dit stond op ad.nl : In Kamerik is het dak van een huis aan de Burgemeeester Rijerslaan geblazen, het huis staat op instorten

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:39

ja het is niet overdreven
het is hier ook lekker het licht knippert steeds maar valt gelukkig niet uit
dan vind ik het helemaal eng worden

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:40

wij zijn wel gewoon open gebleven tot kwart voor6, alleen vanaf 1u tot kwart voor 6, hebben we wel hooguit 200 euro binnen gekregen.... het open zijn was heel wat duurder!!

Ook is er bij een perron het glazen dak naar beneden gestort, daar moet je bij overdekte winkelcentra's wel heel erg om denken, helaas.

bij een bart smit in stadskanaal is er een kompleet raam uitgeblazen, nou, die zijn ook goed geschrokken daar!

Poiuytrewq

Er zijn doden en gewonden gevallen dóór de wind, overdreven vind ik het niet. Maar misschien was het bij jou wat minder, dat zou best kunnen ja!

sjorsie

bij ons zijn de winkels ook allemaal eerder dichtgegaan, logisch er was geen kip Lachen en dan kunnen de mensen die daar werken ook lekker vroeg naar huis met dit weer, liever voorzichtig uit voorzorg dan pas achteraf denk ik dan maar

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:41

er zijn al ruim 150 ongevallen op de snelwegen

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:42

*komt binnenvallen in het topic*
Het is hier nog steeds hard aan het waaien(zeewolde)
Onderweg naar m'n paardje kwamen we langs een stukje waar best veel bomen stonden, nou, minstens de helft was omgevallen met wortel en al uit de grond gerukt, ik hoop de dakpannen ook rammelen...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:42

Idd waarom de weg opgaan terwijl je een boom op je dak krijgt? Of als voor je een vrachtauto omwaait. Of vallen die vrachtauto's om zichzelf om. Er zijn 4 doden, waarvan 3 door omvallende bomen...

Beetje raar om zo te zeggen dat het allemaal wel meevalt, heel veel boeren en andere bedrijven wouden dolgraag dat het allemaal wel mee zou vallen. Maar die zitten met de ellende. Wie weet te vertellen hoeveel ongelukken er wel niet gebeuren met paardenstallen, koeienstallen etc... niemand waarschijnlijk...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:45

Hier reden de brandweerwagens gewoon door de straten om te kijken of dat ze ergens moesten helpen. Er was zelfs een vrouwtje op 1 kruk en 3 hondjes die in onze straat omver werd geblazen. Vrouwtje languit. Met hulp is ze naar haar flat gebracht waar een half uur later toch de ambulance voor kwam.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:48

Bij een vriendin in Venlo zijn de pannen van het dak gewaaid en de loodmatten losgeraakt.. Hier hebben we wonder boven wonder geen schade, het ging toch echt wel hard na 17.00.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:54

Ik zat net At5 te kijken (van A'dam) en daar zeiden ze dat ze voorlopig nog even afwachten of er nog treinen kunnen rijden. Lekker voor al die mensen die daar vastzitten. Nagelbijten / Gniffelen
Waarschijnlijk gaat er toch niks meer rijden, en dan moeten ze nog een paar uur wachten tot dat ze een slaapplaats krijgen...

harlekijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:56

beantsje schreef:
ik vind het allemaal zo overdreven, zo'n weeralarm...
we zijn net naar Emmen geweest om te winkelen, ja ok het waait hard, maar om nou te roepen dat je helemaal niet naar buiten moet gaan, onzin.
Bijna alle winkels waren dicht, in een OVERDEKT winkelcentrum, nou vraag ik je...

Ik zou zeggen kom maar hier naar toe,en ga dan voor je plezier even op de boulevard en het strand lopen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:57

harlekijn schreef:
beantsje schreef:
we zijn net naar Emmen geweest om te winkelen, ja ok het waait hard, maar om nou te roepen dat je helemaal niet naar buiten moet gaan, onzin.
Bijna alle winkels waren dicht, in een OVERDEKT winkelcentrum, nou vraag ik je...

Ik zou zeggen kom maar hier naar toe,en ga dan voor je plezier even op de boulevard en het strand lopen.

ik durf te wedden, "dan verzuip je leventig!" Echtwaar, je gaat hartstikke dood Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:58

harlekijn schreef:
beantsje schreef:

Er zijn al 4 mensen omgekomen en nog meer gewonden.. Hoe veilig is het dan nog?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:59

Ik heb t gered en de super was nog open ook Lachen

Maar jeetje wat een wind zeg, dit is niet leuk meer, mag van mij wel weer stoppen, eigenlijk, begin t eng te vinden, ook hier in huis flikkeren de lampen, maar vallen gelukkig niet uit ofzo...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:01

Nou het is nu 9 uur Nagelbijten / Gniffelen Hoe is het in het Noorden?

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:03

Hieri n het Noorden is het verschrikkelijk op het moment. Ik zit dan wel in het noorden van duitsland, maar dat is zo ongeveer vergelijkbaar.

OOoh ik ben bang dat als het nog zo doorgaat dat m'n schuurdak er voor een deel af gaat waaien. De ene helft was al vernieuwd maar de andere helft zouden we deze zomer doen. Helemaal in de nok klappert het als een gek en wij krijgen hier tussen nu en 11u het hoogtepunt....Duim aub allemaal mee met mij....

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:03

Net hond wezen uit waaien, met me broertje ff testen of de wind echt zo hard was Knipoog dom natuurlijk lagen met z'n tweeën in de berm, met zeike natte broeken Tong uitsteken

Hier in het Noorden is het nog steeds veel wind, maar meer met hele harde stoten. Dakpannen vliegen nog steeds.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:04

Anoniem schreef:
Er zijn al 4 mensen omgekomen en nog meer gewonden.. Hoe veilig is het dan nog?

Ik denk dat dat heel erg ligt aan wáár je woont... bij ons valt het allemaal nog wel mee, soms gaat het even wat harder maar het is niet zo dat overal bomen omvallen (gelukkig).. Aan de kust is het veel gevaarlijker.. Of het veilig/gevaarlijk is is een onzinnige discussie die nu op gang komt.

@Boertjes: ik duim voor je Ach gut

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:04

ik woon in Hellevoetsluis,het westen dus, en ik vind dat het hier harder is gaan waaien Clown

en ik leef heel erg mee met al die mensen die schade hebben Ach gut
hopelijk komen we de avond verder zonder erge ongelukken door Sigaar

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:05

Ik denk/hoop dat vanavond wat meer mensen tijd hebben om lekker binnen te blijven zitten Haha!

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:06

Pff vreselijk he maar in kamerik is het nu echt duidelijk minder .. maar worden de mensen in woerden opgevangen op het minkema college ? direcht achter het station ?:)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:07

hier is het allemaal weer rustiger, veel rustiger dan vanmiddag.
ik hoop dat de wind snel wat gaat liggen, vooral in het noorden Ach gut

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:28

Wij hebben net spontaan 2 logees gekregen!

Mijn zwager en collega konden na een cursus niet meer thuis komen!
Zo maar even wat met slaapplaatsen regelen...

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:31

het is hier heel erg rustig geworden na 20.00 uur af en toe een kleine windvlaag die je hoort maar niet heel heftig zoals ze voorspeld hadden. Misschien stilte voor de storm