Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:46

Netje, wat jij vreemd vind vind een ander niet vreemd. Ik vind dat de SP hele vreemde ideeën heeft. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. En of je het er nu wel of niet mee eens bent, gelukkig mogen we hier zelf kiezen. De partij voor Pedofilie werd ook niet verboden, dus waarom Wilders wel?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:52

faye schreef:
Netje, wat jij vreemd vind vind een ander niet vreemd. Ik vind dat de SP hele vreemde ideeën heeft. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. En of je het er nu wel of niet mee eens bent, gelukkig mogen we hier zelf kiezen. De partij voor Pedofilie werd ook niet verboden, dus waarom Wilders wel?

De partij voor Pedofilie heeft niet eens het vereiste aantal handtekeningen gehaald om aan de verkiezingen mee te mogen doen, dus waar hebben we het over....

Maar in die zin ben ik het met je eens: die partij is net zo weerzinwekkend als die van Wilders !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:54

Maar als ze die wel hadden gehaald had het niet verboden kunnen worden.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:57

Dat er mensen zijn die op wilders stemmen is een signaal, die mensen stemmen ook uit vrije wil. Dus die hebben er een reden voor om zo extreem te willen stemmen, misschien moeten ze daar is iets aan doen??!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:57

faye schreef:

De ideeën van de SP zijn vanuit een bepaald gedachtengoed te onderbouwen zonder daarbij de universele rechten van de mens te schenden, zonder schade te doen aan de welvaartstaat, zonder de democratie te ondergraven enz. enz.
De ideeën van Wilders echter, die stranden al bij het criteria voldoen aan universele rechten van de mens.
Vanuit die optiek heeft het dus helemaal niets met verschillende smaken te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:03

Naar mijn mening wel. De een kiest ervoor om als het via de reguliere partijen niet mogelijk is, een ander immigratie en reintegratie beleid in Nederland voor elkaar te krijgen. De ander kiest ervoor de welvaartsstaat wel schade te doen, want de plannen van de Sp doen de economie nogal in elkaar storten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:03

Poehee schreef:
Dat er mensen zijn die op wilders stemmen is een signaal, die mensen stemmen ook uit vrije wil. Dus die hebben er een reden voor om zo extreem te willen stemmen, misschien moeten ze daar is iets aan doen??!!

Voor een heel groot deel is de reden dat ze vinden dat ze het economisch slecht hebben, dan roept er een nogal assertieve politicus dat de oorzaak daarvan de moslims en de asielzoekers zijn, dat spreekt mensen aan want het betekent dat ergens ver van hun bed ( hoeveel moslims zijn er nou in die minidorpjes) een probleem is waar zij de oorzaak niet van zijn maar wat wel hun weerslag op hen heeft. Weldra heeft Wilders een aanzienlijk aantal stemmen, terwijl er eigenlijk niet echt een probleem is.

Het probleem is zodoende dat mensen discriminerende ideeën aannemen, met de vinger wijzen naar een bepaalde bevolkingsgroep.... echt, als dat groeit zijn de catastrofale gevolgen niet te overzien. Maar inmiddels val ik in herhaling Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:08

Aimee, met alle respect, ik denk dat de grootste reden is dat men de knuffel en voortrek politiek zat is en de overlast. Als je in een wijk woont met overlast van allochtonen (vaak marokkaanse jongens) en de politie durft de wijk al niet eens meer in, dan ga je vanzelf om een ander beleid roepen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:09

faye schreef:
Naar mijn mening wel. De een kiest ervoor om als het via de reguliere partijen niet mogelijk is, een ander immigratie en reintegratie beleid in Nederland voor elkaar te krijgen. De ander kiest ervoor de welvaartsstaat wel schade te doen, want de plannen van de Sp doen de economie nogal in elkaar storten.

Nooit, maar dan ook nooit mag het immigratiebeleid tegen de universele rechten van de mens in gaan.
De plannen van de SP doen de economie helemaal niet instorten.... met een volledig SP-beleid zou er zelfs nog steeds economische groei zijn, ik meen me te herinneren zelfs met 2 %.
Het heeft zodoende echt niets met verschillende smaken te maken, maar met het doordenken van argumenten en gevolgen, met normen en waarden, met egoïsme en ergens ook prioriteiten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:25

faye schreef:
Aimee, met alle respect, ik denk dat de grootste reden is dat men de knuffel en voortrek politiek zat is en de overlast. Als je in een wijk woont met overlast van allochtonen (vaak marokkaanse jongens) en de politie durft de wijk al niet eens meer in, dan ga je vanzelf om een ander beleid roepen.

Om aan te geven dat je een bepaalde politiek zat bent, hoef je geen Wilders te stemmen.
Ik heb het niet over het deel van de Wilders-stemmers die daadwerkelijk overlast hebben van allochtonen, ik heb het over de Wilders-stemmers uit kleine boerendorpjes in the middle of nowhere. In de stadswijken waar echt veel problemen zijn, is wel Wilders gestemd, maar helemaal niet zo massaal. Veel ex-Fortuyn-stemmers zijn bijvoorbeeld overgestapt op SP Haha! waarom? De oplossing voor hun wijken ligt helemaal niet in het wegdrijven van de allochtonen. Denk aan het beleid in Rotterdam-zuid, welliswaar ingevoerd door Pastors maar overgenomen door een linkse gemeenteraad omdat het na invoering hartstikke sociaal bleek. Denk aan wat bleek uit de onderzoeken door politicoloog Jean Tillie naar radicale moslims, hij doet reeds sinds 1994 onderzoek hiernaar, een periode waarin men zijn resultaten totaal negeerde. Uit zijn onderzoek blijkt dat etnische organisaties een grote rol spelen en kunnen spelen bij de integratie van allochtonen en tegengaan van radicaliseren van moslims. Rechtse partijen gaan daar volledig aan voorbij, sterker nog, nadat Rita Verdonk naar zijn onderzoeksresultaten had geluisterd, heeft ze letterlijk tegen hem gezegd dat ze etnische organisaties niet gaat stimuleren, punt. Zonder daar ook maar verder over na te denken of verder op in te willen gaan. Terwijl mensen in die probleemwijken vreselijk veel baat hebben bij goede etnische organisaties en dat ook merken waar dat gestimuleerd wordt. Zij hebben helemaal geen baat bij een Wilders-beleid.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:30

Aimee schreef:
faye schreef:

Om aan te geven dat je een bepaalde politiek zat bent, hoef je geen Wilders te stemmen.
Ik heb het niet over het deel van de Wilders-stemmers die daadwerkelijk overlast hebben van allochtonen, ik heb het over de Wilders-stemmers uit kleine boerendorpjes in the middle of nowhere. In de stadswijken waar echt veel problemen zijn, is wel Wilders gestemd, maar helemaal niet zo massaal. Veel ex-Fortuyn-stemmers zijn bijvoorbeeld overgestapt op SP Haha! waarom? De oplossing voor hun wijken ligt helemaal niet in het wegdrijven van de allochtonen. Denk aan het beleid in Rotterdam-zuid, welliswaar ingevoerd door Pastors maar overgenomen door een linkse gemeenteraad omdat het na invoering hartstikke sociaal bleek. Denk aan wat bleek uit de onderzoeken door politicoloog Jean Tillie naar radicale moslims, hij doet reeds sinds 1994 onderzoek hiernaar, een periode waarin men zijn resultaten totaal negeerde. Uit zijn onderzoek blijkt dat etnische organisaties een grote rol spelen en kunnen spelen bij de integratie van allochtonen en tegengaan van radicaliseren van moslims. Rechtse partijen gaan daar volledig aan voorbij, sterker nog, nadat Rita Verdonk naar zijn onderzoeksresultaten had geluisterd, heeft ze letterlijk tegen hem gezegd dat ze etnische organisaties niet gaat stimuleren, punt. Zonder daar ook maar verder over na te denken of verder op in te willen gaan. Terwijl mensen in die probleemwijken vreselijk veel baat hebben bij goede etnische organisaties en dat ook merken waar dat gestimuleerd wordt. Zij hebben helemaal geen baat bij een Wilders-beleid.

Helemaal mee eens !

faye: hoeveel wijken zijn dat dan waar de politie niet meer indurft ? In een stad als Amsterdam (bijv. en dat is toch niet één van de kleinste steden) is er niet één wijk waar ik 's avonds niet alleen over straat durf en ook de politie gaat overal naar toe. In Rotterdam en Den Haag komt dit zeker voor, maar is dit dan representatief voor alle steden en dorpen in Nederland. Het blijven toch uitzonderingen...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:45

Den Haag ook niet hoor Haha! ik moet door de schilderswijk fietsen (of met de bus) als ik naar de stad wil, bijvoorbeeld om uit te gaan. Heb ik echt geen problemen mee... Spoorwijk is misschien de enige wijk die in de buurt komt van niet in willen.
In Amsterdam krijg ik altijd een gezellig thuis-gevoel in de Bijlmer Haha! en zin in Rotti, je wordt nog net niet uitgenodigd.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:30

Aimee schreef:
Den Haag ook niet hoor Haha! ik moet door de schilderswijk fietsen (of met de bus) als ik naar de stad wil, bijvoorbeeld om uit te gaan. Heb ik echt geen problemen mee... Spoorwijk is misschien de enige wijk die in de buurt komt van niet in willen.
In Amsterdam krijg ik altijd een gezellig thuis-gevoel in de Bijlmer Haha! en zin in Rotti, je wordt nog net niet uitgenodigd.

Bedoel Scheveningen (heet dat niet de Lus of zo)?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:40

Aimee schreef:
Uit zijn onderzoek blijkt dat etnische organisaties een grote rol spelen en kunnen spelen bij de integratie van allochtonen en tegengaan van radicaliseren van moslims. Rechtse partijen gaan daar volledig aan voorbij, sterker nog, nadat Rita Verdonk naar zijn onderzoeksresultaten had geluisterd, heeft ze letterlijk tegen hem gezegd dat ze etnische organisaties niet gaat stimuleren, punt. Zonder daar ook maar verder over na te denken of verder op in te willen gaan.

Is dat wáár?! Gestoord
Mijn god, zo iemand zetten ze dan op Vreemdelingenzaken en Integratie!
Hahaha zet mij dan meteen maar op Economische Zaken, daar bak ik net zoveel van Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:46

Ronja schreef:
Aimee schreef:
Uit zijn onderzoek blijkt dat etnische organisaties een grote rol spelen en kunnen spelen bij de integratie van allochtonen en tegengaan van radicaliseren van moslims. Rechtse partijen gaan daar volledig aan voorbij, sterker nog, nadat Rita Verdonk naar zijn onderzoeksresultaten had geluisterd, heeft ze letterlijk tegen hem gezegd dat ze etnische organisaties niet gaat stimuleren, punt. Zonder daar ook maar verder over na te denken of verder op in te willen gaan.

Is dat wáár?! Gestoord
Hahaha zet mij dan meteen maar op Economische Zaken, daar bak ik net zoveel van Haha!

Vandaar de keuze van de PVDA voor de volgende minister van intregatie enz

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:48

Aimee, die economische groei van 2% bij de SP is puur gebaseerd op op het verhogen van de overheidsuitgaven, niet op groei van het bedrijfsleven. Die groei wordt dus puur vanuit de belastingen gefinancieerd Pling

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:53

sarabande schreef:

Wie is dat dan?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:00

Ik kom er net achter dat die meneer Hirsch Ballin hoogleraar is op m'n universiteit haha!
Nu gaat alles vast goedkomen. De UvT staat bekend om het onderzoekscentrum wat betreft multiculturaliteit. Nu kunnen al m'n hoogleraren eindelijk hun ei kwijt en hoeven ze niet meer zo te foeteren op Ritaaa Haha!

Hirsch Ballin's expertises zijn onder andere mensenrechten en transnationale misdaadbestrijding.

Jammer dattie maar tijdelijk is Ach gut

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:02

Ronja schreef:
sarabande schreef:

Wie is dat dan?

de Marokaanse wethouder van Amsterdam

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:14

Netje schreef:
Bedoel Scheveningen (heet dat niet de Lus of zo)?

Nee joh!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:14

Ronja schreef:
Is dat wáár?! Gestoord

Jep, hartstikke waar.... Ja

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:15

sarabande schreef:
de Marokaanse wethouder van Amsterdam

Nou hup vooruit doe die dan maar Ja
Die weet (mag ik hopen) tenminste waar hij het over heeft.
Ambieert Wilders eigenlijk een functie als minister? Of is dat niet bekend.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:18

Oh wacht, is dat Aboutaleb?
Jaaa die doen die doen! Ik ben vóór. Potverdikke, had ik nu maar PvdA gestemd i.p.v GroenLinks Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:31

Ronja schreef:
Oh wacht, is dat Aboutaleb?
Jaaa die doen die doen! Ik ben vóór. Potverdikke, had ik nu maar PvdA gestemd i.p.v GroenLinks Haha!

Ja dat is al van te voren door Wouter aangekondigd

Een hele goede keus, jammer dat hij zich tijdens de verkiezingen niet duidelijker heeft laten zien

Ik zag hem een keer met Rita in Buitenhof met een slechte presentator en hij was iets te netjes voor Rita helaas

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:34

Ze zullen toch eerst moeten uitonderhandelen welke partij die post krijgt.