Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Netje, wat jij vreemd vind vind een ander niet vreemd. Ik vind dat de SP hele vreemde ideeën heeft. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. En of je het er nu wel of niet mee eens bent, gelukkig mogen we hier zelf kiezen. De partij voor Pedofilie werd ook niet verboden, dus waarom Wilders wel?
faye schreef:Netje, wat jij vreemd vind vind een ander niet vreemd. Ik vind dat de SP hele vreemde ideeën heeft. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. En of je het er nu wel of niet mee eens bent, gelukkig mogen we hier zelf kiezen. De partij voor Pedofilie werd ook niet verboden, dus waarom Wilders wel?
Poehee schreef:Dat er mensen zijn die op wilders stemmen is een signaal, die mensen stemmen ook uit vrije wil. Dus die hebben er een reden voor om zo extreem te willen stemmen, misschien moeten ze daar is iets aan doen??!!
faye schreef:Naar mijn mening wel. De een kiest ervoor om als het via de reguliere partijen niet mogelijk is, een ander immigratie en reintegratie beleid in Nederland voor elkaar te krijgen. De ander kiest ervoor de welvaartsstaat wel schade te doen, want de plannen van de Sp doen de economie nogal in elkaar storten.
faye schreef:Aimee, met alle respect, ik denk dat de grootste reden is dat men de knuffel en voortrek politiek zat is en de overlast. Als je in een wijk woont met overlast van allochtonen (vaak marokkaanse jongens) en de politie durft de wijk al niet eens meer in, dan ga je vanzelf om een ander beleid roepen.
Aimee schreef:faye schreef:Aimee, met alle respect, ik denk dat de grootste reden is dat men de knuffel en voortrek politiek zat is en de overlast. Als je in een wijk woont met overlast van allochtonen (vaak marokkaanse jongens) en de politie durft de wijk al niet eens meer in, dan ga je vanzelf om een ander beleid roepen.
Om aan te geven dat je een bepaalde politiek zat bent, hoef je geen Wilders te stemmen.
Ik heb het niet over het deel van de Wilders-stemmers die daadwerkelijk overlast hebben van allochtonen, ik heb het over de Wilders-stemmers uit kleine boerendorpjes in the middle of nowhere. In de stadswijken waar echt veel problemen zijn, is wel Wilders gestemd, maar helemaal niet zo massaal. Veel ex-Fortuyn-stemmers zijn bijvoorbeeld overgestapt op SPwaarom? De oplossing voor hun wijken ligt helemaal niet in het wegdrijven van de allochtonen. Denk aan het beleid in Rotterdam-zuid, welliswaar ingevoerd door Pastors maar overgenomen door een linkse gemeenteraad omdat het na invoering hartstikke sociaal bleek. Denk aan wat bleek uit de onderzoeken door politicoloog Jean Tillie naar radicale moslims, hij doet reeds sinds 1994 onderzoek hiernaar, een periode waarin men zijn resultaten totaal negeerde. Uit zijn onderzoek blijkt dat etnische organisaties een grote rol spelen en kunnen spelen bij de integratie van allochtonen en tegengaan van radicaliseren van moslims. Rechtse partijen gaan daar volledig aan voorbij, sterker nog, nadat Rita Verdonk naar zijn onderzoeksresultaten had geluisterd, heeft ze letterlijk tegen hem gezegd dat ze etnische organisaties niet gaat stimuleren, punt. Zonder daar ook maar verder over na te denken of verder op in te willen gaan. Terwijl mensen in die probleemwijken vreselijk veel baat hebben bij goede etnische organisaties en dat ook merken waar dat gestimuleerd wordt. Zij hebben helemaal geen baat bij een Wilders-beleid.
Aimee schreef:Den Haag ook niet hoorik moet door de schilderswijk fietsen (of met de bus) als ik naar de stad wil, bijvoorbeeld om uit te gaan. Heb ik echt geen problemen mee... Spoorwijk is misschien de enige wijk die in de buurt komt van niet in willen.
In Amsterdam krijg ik altijd een gezellig thuis-gevoel in de Bijlmeren zin in Rotti, je wordt nog net niet uitgenodigd.
Aimee schreef:Uit zijn onderzoek blijkt dat etnische organisaties een grote rol spelen en kunnen spelen bij de integratie van allochtonen en tegengaan van radicaliseren van moslims. Rechtse partijen gaan daar volledig aan voorbij, sterker nog, nadat Rita Verdonk naar zijn onderzoeksresultaten had geluisterd, heeft ze letterlijk tegen hem gezegd dat ze etnische organisaties niet gaat stimuleren, punt. Zonder daar ook maar verder over na te denken of verder op in te willen gaan.
Ronja schreef:Aimee schreef:Uit zijn onderzoek blijkt dat etnische organisaties een grote rol spelen en kunnen spelen bij de integratie van allochtonen en tegengaan van radicaliseren van moslims. Rechtse partijen gaan daar volledig aan voorbij, sterker nog, nadat Rita Verdonk naar zijn onderzoeksresultaten had geluisterd, heeft ze letterlijk tegen hem gezegd dat ze etnische organisaties niet gaat stimuleren, punt. Zonder daar ook maar verder over na te denken of verder op in te willen gaan.
Is dat wáár?!![]()
Mijn god, zo iemand zetten ze dan op Vreemdelingenzaken en Integratie!
Hahaha zet mij dan meteen maar op Economische Zaken, daar bak ik net zoveel van
sarabande schreef:Vandaar de keuze van de PVDA voor de volgende minister van intregatie enz
Ronja schreef:sarabande schreef:Vandaar de keuze van de PVDA voor de volgende minister van intregatie enz
Wie is dat dan?
Netje schreef:Bedoel Scheveningen (heet dat niet de Lus of zo)?
Ronja schreef:Is dat wáár?!![]()
Mijn god, zo iemand zetten ze dan op Vreemdelingenzaken en Integratie!
Hahaha zet mij dan meteen maar op Economische Zaken, daar bak ik net zoveel van
sarabande schreef:de Marokaanse wethouder van Amsterdam
Ronja schreef:Oh wacht, is dat Aboutaleb?
Jaaa die doen die doen! Ik ben vóór. Potverdikke, had ik nu maar PvdA gestemd i.p.v GroenLinks