'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jazz-fan

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:41

denk dat hij het toch niet had overleefd. Dat dier wilde ook weg en wat doe je als je "vast"zit?

Pluttersput

Het is wat hij zei: In het water ben ik gewoon niet zo in mijn element. Wat er gebuert is, volgens vrienden van hem, is dat hij boven de rog zwom. De rog voelde zich waarschijnlijk bedreigd, en sloeg zijn angel omhoog. En toen was het game-over. Iemand op tv zei dat als zo'n beest je in je voet prikt, dat je dan alleen maar een smerige infectie krijgt, en veel pijn. OMdat hij zoveel bacteriën op die angel heeft zitten. En tja, als dat dan in je hartstreek komt.. En verder zit er ook nog gif in die angel. Ik vind het iig heel erg triest...
Groetjes, mij

RZDLover

Sammie schreef:
RZDLover schreef:
het punt is, dat hij die angel er weer uit trok, als hij hem had laten zitten had hij een kans gehad om het te overleven

ben jij een dokter?

nee maar dat kan iedereen bedenken en als je het nieuws op BBC had gezien wist je het ook Knipoog

daar had ik het van
Laatst bijgewerkt door RZDLover op 06-09-06 18:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:42

Sammie schreef:
ben jij een dokter?

die haken scheuren het juist verder uit zegmaar, best lastig uit te leggen Clown
net als dat je biuvoorbeeld een stuk hout zaagt, zaag je het toch door

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:45

Ja, maar dat ding verlamd. Dus je was zowieso al kasjewijle geweest. Of je dat er nu uittrekt of laat zitten.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:47

Mensen hebben die video bekeken( zijn dood staat op film) en die zeiden, zag het gisteren op het nieuws, dat steve de rog niet in het nauw dreef of wat dan ook. Steve zwom ruim boven de rog en het dier wilde wegzwemmen. zwiept met de staart en de rest is bekend....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:51

tja dat maakt dan niet veel uit wat hij deed Sammie...
ben nou echt benieuwd wat ze met die video gaan doen, uitzenden of vernietigen....

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:52

denk dat dat aan de familie ligt.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:59

ja dat denk ik ook, ik neem niet aan dat ze die video kunnen publiceren zonder toestemming van de familie?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:01

stef schreef:
Gambeltje schreef:
Hij speelde niet alleen met zijn eigen leven. ik neem aan dat de meeste de beelden wel hebben gezien waarin hij zijn baby'tje als lokmiddel voor een krokodil gebruikte Verward

Ik vind het heel erg voor zijn vrouw en kinderen, maar ik kan er niet echt om treuren..

Wat is dat voor onzin? Hij had de baby op zijn arm, en deed verder gewoon zijn normale werk.
Bovendien is dat 3 jaar geledenm, heeft hij daar zijn excuus voor aangeboden (hij heeft zelf dus ook ingezien dat het niet de slimste actie was) en is toch zo onderhand klaar?
Ieder mens maakt fouten, om iemand daar nou voor af te blijven rekenen....
En lokmiddel voor de krokodil... nop, kind op zijn arm, dat wel.
Je hoeft er ook niet om te treuren, maar de manier waarop je het zegt krijg ik dus kriebels van. Of je hem nou mag of niet, je hebt het wel over een mensenleven. En de enige mensenlevens waar ik niet om kan treuren zijn de levens van terroristen e.d.

nee hoor, hij had hem niet alleen op de arm, hij liet hem ook "lopen" over het gras richting het water om er zo voor te zorgen dat de krokodil ook het warer in ging. Om te laten zien op die manier, hoe de krokodil denkt en jaagd, vanuit het water is hij snel en onzichtbaar, DAT wou hij er mee laten zien. En terecht dat hij daar zijn excuses voor heeft aangeboden, maar dat neemt nog niet weg dat het gebeurd is.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:04

Ketaki schreef:
sherwood schreef:
ik vind het erg voor zijn vrouw en kinderen dat hij dood is. Maar eerlijk gezegd heb ik me vaak echt helemaal dood geergerd aan de manier waarop hij met dieren om ging. Hij kon ze gewoon niet met rust laten, ik zag het echt als dieren pesten, eens kijken hoe ver ik kan gaan tot hij echt boos wordt. Dat vind ik gewoon niet leuk.
We hebben hier ook vaak gezegd dat het een keer fout zal gaan.

misschien is het nog niet duidelijk voor je. maar hij heeft die pijlstaart rog alleen geopserveerd.
dus was er ruim ver van af.
hij kon misschien wel ver gaan maar hij heeft ook vele dieren gered hoor.
(die krokodil acko die 5 meter lange krokodil zwemt nou in zijn dierentuin, die zou eerst doodgeschoten worden als hij niet te vangen was.)
terwijl het dier zijn rustplek was, wat door mensen is verstoord.
dus misschien heeft hij wel gelijk om die dieren zo te redden

maakt geen donder uit. Het was de manier waarop hij met die dieren om ging wat mij tegen stond, en niet de manier waarop hij dood is gegaan. Vat dit nou niet verkeerd op aub!
Dit is een uiterst l*llig ongeval, wat iedereen had kunnen gebeuren kennelijk. Maar al die keren daarvoor niet. Hij ging vaak net iets over dat randje. En dat was puur om tv te maken. En dat vind ik niet leuk, Laat die dieren lekker. Ik hoef niet te zien wat je moet doen om hem boos te maken, dat kan ik zelf ook wel verzinnen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:12

Afbeelding

dit is het stukje dat hij het kindje liet lopen,krokodil lag dus op de kant en niet in het water....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:16

Ja precies met z'n ogen naar de krokodil toe die op zo'n 3 a 5 meter vandaan lag. En als je vaak keek weet je dat krokodillen in het water heel snel zijn en op het land niet Clown

blijven we oude krokodillen uit de sloot halen? Clown

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:18

jazz-fan schreef:
Nee, geen slang of krokodil en waarom niet. Die dieren zijn snel. Hij wist precies hoe die dieren bewogen. Steve kende slangen en krokodillen van binnen en buiten. nee hoor.. veel kracht is er niet voor nodig. en zeker als het dier weg zwom en hij gaf dus een zwiep met zn staart, tja...wij mensen zijn echt niet zo sterk als we denken.

hmm jaah staarten zijn flink krachtig mensen die een mep krijgen van een haaien staart zijn ook niet gelukkig Knipoog maar een rog is wel weer kleiner als een haai, en die staart is niet mega dik, maja je kan er over nadenken maar denk dat er van alles kan zijn gebeurt.. maar onderweg is hij niet overleden medische hulp kwam te laat! las ik

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:19

sherwood schreef:
Dit is een uiterst l*llig ongeval, wat iedereen had kunnen gebeuren kennelijk. Maar al die keren daarvoor niet. Hij ging vaak net iets over dat randje. En dat was puur om tv te maken. En dat vind ik niet leuk, Laat die dieren lekker. Ik hoef niet te zien wat je moet doen om hem boos te maken, dat kan ik zelf ook wel verzinnen.

ik snap best dat dit een stom ongeval is geweest, wat iedereen had overkomen, zelfs jij en zelfs de president (P om maar een voorbeeld te noemen)

maar hij heeft wel heel veel dieren gered. ( niet veel bokkers snappen dat, en wensen hem daarom dood)
en daar ben ik blij om, dat hij dat heeft kunnen doen Knipoog

maar dat weerhoudt ons er niet van dat je boos moet zijn, hij ging soms wel erg ver ja, maar soms moest het wel om de dieren te redden Cool
anders waren er heel veel dieren dood geweest, die nou in zijn dierentuin leven Knipoog

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:21

Sammie schreef:
Ja precies met z'n ogen naar de krokodil toe die op zo'n 3 a 5 meter vandaan lag. En als je vaak keek weet je dat krokodillen in het water heel snel zijn en op het land niet Clown

blijven we oude krokodillen uit de sloot halen? Clown

hahaha ouwe krokodillen uit de sloot halen *LOL*
met kindje is allang besproken Lachen dit was 3 jaar terug hij heeft excuses gemaakt bla bla
you know the story!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:22

Ketaki schreef:
sherwood schreef:

ik snap best dat dit een stom ongeval is geweest, wat iedereen had overkomen, zelfs jij en zelfs de president (P om maar een voorbeeld te noemen)

maar hij heeft wel heel veel dieren gered. ( niet veel bokkers snappen dat, en wensen hem daarom dood)
en daar ben ik blij om, dat hij dat heeft kunnen doen Knipoog

maar dat weerhoudt ons er niet van dat je boos moet zijn, hij ging soms wel erg ver ja, maar soms moest het wel om de dieren te redden Cool
anders waren er heel veel dieren dood geweest, die nou in zijn dierentuin leven Knipoog

ketaki , niemand wenst hem dood, dat is in hele topic niet gezegd zo letterlijk
sommige mensen in dit topic boeit het niet dat hij gestorven is en kunnen dat nog al hard zeggen..
en maken ernaast banketstaaf opmerkingen
Laatst bijgewerkt door S_uus op 06-09-06 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:23

suusiejj schreef:
jazz-fan schreef:
Nee, geen slang of krokodil en waarom niet. Die dieren zijn snel. Hij wist precies hoe die dieren bewogen. Steve kende slangen en krokodillen van binnen en buiten. nee hoor.. veel kracht is er niet voor nodig. en zeker als het dier weg zwom en hij gaf dus een zwiep met zn staart, tja...wij mensen zijn echt niet zo sterk als we denken.

hmm jaah staarten zijn flink krachtig mensen die een mep krijgen van een haaien staart zijn ook niet gelukkig Knipoog maar een rog is wel weer kleiner als een haai, en die staart is niet mega dik, maja je kan er over nadenken maar denk dat er van alles kan zijn gebeurt.. maar onderweg is hij niet overleden medische hulp kwam te laat! las ik

ik wil geen domme opmerking maken hoor, maar de rog is de familie van de haai Haha!
voor sommigen die dat nog niet weten Bloos

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:26

jah dat week ook wel maar rog is stukkie kleiner en mind
er breed gebouwt

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:31

weetje.. als ik dat met mijn kind had gedaan.. dan had het zeker onverantwoordelijk en gevaarlijk geweest!

maar Steve was ongelooflijk ervaren!
het was de enige krokodil in die vijver.. en die zat op het land!!
kijk helemaal zonder gevaar is het nooit!!
maar Steve had z'n echt niets met z'n zoon laten gebeuren!!
en op 5 meter afstand? nou voor steve is dat wel een heeel erg veilige afstand..

en als je kijkt wat voor achtelijke dingen ik mensen zie doen met hun kinderen!
Je beschermt je kinderen toch? waarom zie ik dat zovaak mensen hun kinderen voor zicht vast houden als er een groot paard langs komt lopen?
als het paard slaat, slaat hij bij mamma op het been,, bij het kind tegen het hoofd!
dus dat is lekker veilig!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:38

Hou er nu toch eens over op.
Wat gebeurd is is gebeurd, er kan nu niets meer aan veranderd worden.

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:39

mmmhhh... op de foto zie ik dat de krok te water gaat ook al is het 3 tot 5 meter afstand het is alsnog gevaarlijk en het is zijn kind...!! en dat met een groot pard vind ik ook gevaarlijk ik bedoel een kind is kwetsbaar..!!!

en ik wens hem niet dood niemand ik vond hem gewoon irrie en ik kon niet tegen de manier waarop ie met dieren omging Vork

zo dat is gezegt Knipoog

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:45

Een pijlstaartrog geeft geen 'zwiep' met zijn staart, hij steekt en is giftig.

Ik word erg moe van de "het is zijn eigen schuld. risico van het vak, etc. etc." er is een 71 jarige hengstenhouder om het leven gekomen door een trap van een paard op stal. Is dat het risico van het vak als hengstenhouder, neemt zo'n man extra onnodig risico door ze niet te castreren? of is het dan wel erg en een ongeluk...

Gisteren is er een documentaire op Animal Planet geweest van Steve en daaruit bleek maar al te goed hoeveel goed werk hij verricht heeft en hoeveel hij gaf om het behoud van de natuur en van de dieren. Mensen die niet verder kijken dan Crocodile Hunter zien niet wie deze man is geweest en wat die rare 'bush wacker' in zijn kaki-hemd voor goeds gedaan heeft.

Dat met zijn zoontje vond ik ook niet kunnen en hij heeft er zijn excuses voor aangeboden. Steve had een enorm enthousiasme dat hem dreef, maar niet alleen hem, ook zijn vader en zijn vrouw!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:49

Ik ben het helemaal met je eens orri.
Had het niet beter kunnen verwoorden.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:49

blowdiene schreef:
mmmhhh... op de foto zie ik dat de krok te water gaat ook al is het 3 tot 5 meter afstand het is alsnog gevaarlijk en het is zijn kind...!! en dat met een groot pard vind ik ook gevaarlijk ik bedoel een kind is kwetsbaar..!!!

en ik wens hem niet dood niemand ik vond hem gewoon irrie en ik kon niet tegen de manier waarop ie met dieren omging Vork

zo dat is gezegt Knipoog

als je hem zo irri vindt, blijf dan gewoon weg uit het topic.
dan hebben wij ook rust