Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:D66 wil het basispakket bevriezen en bezuinigen op de zorg dus ik verwacht dat de zorg alleen maar slechter gaat worden dan helaas. https://nvhp.nl/nieuws/politieke-partij ... n-op-zorg/
Als je het efficiënter inricht kan er inderdaad bezuinigd worden. Je haalt een hoop onnodige kosten weg.
Elisa2 schreef:Tja en dan is het ook zinvol om te kijken wie er het meeste een beroep doen op een bijstandsuitkering maar dat is weer een andere discussie.
prompter schreef:Wij hier thuis: beide D66, vorige keer beide VVD. Man heeft nog getwijfeld over CDA, maar na de opmerking over de christelijke scholen en homoseksualiteit toch D66 gekozen.
MarlindeRooz schreef:Oh over die uitkeringen ook nog:
Totaal aantal uitkeringen, dit is maart 2025:
WW uitkeringen: 167.360
Bijstand: 407.930
Arbeidsongeschiktheid: 821.620 (daarvan wonen er 27.760 in het buitenland dus die dragen weinig bij in Nederland)
AOW: 3.302.870 (daarvan wonen er 335.630 in het buitenland dus die dragen weinig bij in Nederland)
Dus: de arbeidsongeschikte mensen en de AOW-ers kosten het meest qua uitkeringen. Bijstandsuitkeringen zijn niet echt het grote probleem... Ik heb persoonlijk meer moeite met miljonairs die AOW ontvangen en/of afgekeurde mensen die met uitkering en al in een goedkoop land gaan wonen.![]()
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail ... itkering_9
Citaat:De duur van de wachtgelduitkering is gelijk aan de duur van de vervulling van de politieke functie, met een minimum van 2 jaar en een maximum van 3 jaar en 2 maanden. Uitzonderingen: Bij een functievervulling van minder dan 3 maanden bedraagt de uitkeringsduur 6 maanden.
denk wel dat we hetzelfde over dingen denken, beide centrum progressief. Loretta schreef:fransje23 schreef:
Dat is toch niet mijn probleem
Dan hoop ik niet dat je ooit zelf in die situatie terecht komt.
MarlindeRooz schreef:Oh over die uitkeringen ook nog:
Totaal aantal uitkeringen, dit is maart 2025:
WW uitkeringen: 167.360
Bijstand: 407.930
Arbeidsongeschiktheid: 821.620 (daarvan wonen er 27.760 in het buitenland dus die dragen weinig bij in Nederland)
AOW: 3.302.870 (daarvan wonen er 335.630 in het buitenland dus die dragen weinig bij in Nederland)
Dus: de arbeidsongeschikte mensen en de AOW-ers kosten het meest qua uitkeringen. Bijstandsuitkeringen zijn niet echt het grote probleem... Ik heb persoonlijk meer moeite met miljonairs die AOW ontvangen en/of afgekeurde mensen die met uitkering en al in een goedkoop land gaan wonen.![]()
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail ... itkering_9
996981 schreef:Loretta schreef:
Dan hoop ik niet dat je ooit zelf in die situatie terecht komt.
Je snapt niet dat het sarcamse is?
Fransje is juist solidair. Ook met doodzieke oorlogsslachtoffers, terwijl zij daar dus indirect voor betaald. Daar waar anderen in dit topic (die notabene zelf hulp krijgen in de vorm van uitkeringen en niets betalen) vinden dat die mensen maar gewoon weg kunnen rotten.
_San87_ schreef:[
Wij hebben regelmatig enórme discussies, maar wel altijd respectvol naar elkaar, waarbij we elkaar uitdagen vanuit en ander perspectief naar dingen te kijken. Eigenlijk zijn we alleen maar dichter naar elkaar gegroeid.
Loretta schreef:996981 schreef:[
Fransje is juist solidair. Ook met doodzieke oorlogsslachtoffers, terwijl zij daar dus indirect voor betaald. Daar waar anderen in dit topic (die notabene zelf hulp krijgen in de vorm van uitkeringen en niets betalen) vinden dat die mensen maar gewoon weg kunnen rotten.
Gelukkig denkt lang niet iedereen met een uitkering zo.
Benzz schreef:_San87_ schreef:[
Wij hebben regelmatig enórme discussies, maar wel altijd respectvol naar elkaar, waarbij we elkaar uitdagen vanuit en ander perspectief naar dingen te kijken. Eigenlijk zijn we alleen maar dichter naar elkaar gegroeid.
JA21 kan ik wel begrijpen, maar specifiek Annabel Nanninga vind ik een lastige.