Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:De 4 grootste partijen zouden nu eenmaal uitgenodigd worden.
En CDA en D66 zijn middenpartijen, waarvan CDA het liefst met VVD wil gaan regeren, over rechts.
Citaat:Nieuw-Zeeland halveert doel voor methaanreductie in landbouw
Nieuw-Zeeland halveert doel voor methaanreductie in landbouw
Nieuw-Zeeland, één van de grootste zuivelexporteurs ter wereld, halveert zijn klimaatambitie voor methaanuitstoot in de veehouderij tegen 2050. In plaats van een reductie van 24 tot 47 procent ten opzichte van het niveau van 2017, mikt het land nu op een vermindering van 12 tot 24 procent.
Nieuw-Zeeland is één van de meer dan 150 landen die de Global Methane Pledge hebben ondertekend, waarin wordt opgeroepen tot een vrijwillige reductie van methaanuitstoot met minstens 30 procent tegen 2030 (ten opzichte van 2020). Toch is Nieuw-Zeeland nu het eerste land dat zijn doelstellingen voor biogeen methaan onder deze belofte afzwakt.
mylittlejoy schreef:Ja, daar kan ik wel inkomen. Maar regeren is water bij de wijn doen. In het geval van de CDA weet je dan niet of juist de standpunten waar je voor koos sneuvelen om samen links te kunnen gaan regeren (of andersom). Niet dat linkse of rechtse partijen zich persé houden aan wat ze prediken, maar het geeft voor een stemmer bij CDA weinig zekerheid, terwijl ik denk dat het midden wellicht nog het grootst is.
ruitje schreef:Citaat:Nieuw-Zeeland halveert doel voor methaanreductie in landbouw
Nieuw-Zeeland, één van de grootste zuivelexporteurs ter wereld, halveert zijn klimaatambitie voor methaanuitstoot in de veehouderij tegen 2050. In plaats van een reductie van 24 tot 47 procent ten opzichte van het niveau van 2017, mikt het land nu op een vermindering van 12 tot 24 procent.
Nieuw-Zeeland is één van de meer dan 150 landen die de Global Methane Pledge hebben ondertekend, waarin wordt opgeroepen tot een vrijwillige reductie van methaanuitstoot met minstens 30 procent tegen 2030 (ten opzichte van 2020). Toch is Nieuw-Zeeland nu het eerste land dat zijn doelstellingen voor biogeen methaan onder deze belofte afzwakt.
https://vilt.be/nl/nieuws/nieuw-zeeland ... jJxUrY8zNg
Ik kwam dit tegen op een Facebookgroep, is er iemand die verstand heeft van deze materie die kan vertellen of dit klopt of dat ik in een fuik zit?
https://lnkd.in/eNmAMwwk?fbclid=IwdGRjc ... JWUH_Dfaag
mylittlejoy schreef:Electra63 schreef:De 4 grootste partijen zouden nu eenmaal uitgenodigd worden.
En CDA en D66 zijn middenpartijen, waarvan CDA het liefst met VVD wil gaan regeren, over rechts.
Bontenbal vond ik zelf tijdens het debat meer aansluiting zoeken bij links dan bij VVD. Ik vond hem wel fijn debatteren. Pas na het debat heeft hij gezegd 'met het pistool op het hoofd voor VVD te kiezen', dus om nou te zeggen dat ze oh zo graag over rechts willen is ook wat overdreven. Het is wat dat betreft wel wat VVD zei, pas na de verkiezingen ziet de stemmer voor CDA of ze over links of rechts zullen gaan.
ruitje schreef:Citaat:Nieuw-Zeeland halveert doel voor methaanreductie in landbouw
https://vilt.be/nl/nieuws/nieuw-zeeland ... jJxUrY8zNg
Ik kwam dit tegen op een Facebookgroep, is er iemand die verstand heeft van deze materie die kan vertellen of dit klopt of dat ik in een fuik zit?
https://lnkd.in/eNmAMwwk?fbclid=IwdGRjc ... JWUH_Dfaag
[ Afbeelding ]
BigOne schreef:Mocht ik hebben overwogen om cda te stemmen om een aanvulling op een midden/links kabinet dan zou ik daar nu toch flink aan twijfelen. Wanneer Bontebal toch over rechts zou gaan zou ik balen als een stekker.
Sabri schreef:Bij mij komt partij voor de dieren eruit. Helemaal prima want ik ben echt sterk tegen dierenleed. Het moet eens afgelopen zijn met de intensieve veehouderij en het martelen van dieren in de bio industrie. Zo ook het halal slachten van moslims mag van mij per direct verboden. Ik vind Ouwehand verder een prima meid en van mij mag de samenleving ook wel wat liever dan dat geschreeuw van wat er nu zit.
8nnemiek schreef:Dat is natuurlijk onzin. Die willen dat veehouders hun verantwoordelijkheid nemen en hun dieren goed beschermen. Daar is ook wat van te zeggen natuurlijk. Het is toch triest hoeveel slechte omheiningen er nog steeds voorbij komen bij haast elk bericht van een wolvenaanval?
Mensen beschermen hun kippen ook door ze ‘s nachts binnen op te sluiten, dat vinden we ook allemaal heel normaal.