Heb jij je noodpakket al klaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 15:16

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 15:20

kiki1976

Re: Heb jij je noodpakket al klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:22

Via Google kon ik het niet vinden.

Wij hebben een 120L boiler, elektrisch verwarmd.
Bij een stroomstoring koelt deze natuurlijk af.
Maar hoelang kan je dat water (afgekoeld) blijven bewaren/gebruiken?

Dat je het bv nog moet koken voor koffie/thee maakt niet zoveel uit. Maar als het wat langer bruikbaar blijft scheelt wel heel veel water inslaan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:26

Maar aan de andere kant.. Gaat water wat warm(er) blijft staan, niet erg snel achteruit qua bacteriegroei?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:57

Net een radio gekocht bij bol.com.
13 euro alleen fm zenders.
Zaklampen hebben we wel en 1 of 2 powerbanks ook nog ergens.
Ga ik weer eens op zoeken en opladen en een kratje maken dat alles straks op 1 plek ligt.

Nu nog op zoek naar een kook stelletje.

Dacht schaf het nu wel aan straks met de folder gooien ze de prijzen weer omhoog.

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 21:50

nine1987 schreef:
Maar aan de andere kant.. Gaat water wat warm(er) blijft staan, niet erg snel achteruit qua bacteriegroei?

Daar ben ik dus ook bang voor, anderzijds geven ze aan dat het met ca 2 uurtjes is afgekoeld....

Maar in principe zullen we dan een deel gelijk kunnen koken. Andere deel voor jezelf wassen bv

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 23:37

friezenfan2 schreef:
Volgens de website van de action is die noodradio nog steeds in het assortiment maar ik heb hem daar nog nooit zien liggen. En toch 2 winkels gezocht.
https://www.action.com/nl-nl/p/3213311/solar-noodradio/

Hier liggen ze wel in de winkel dacht ik afgelopen week te hebben gezien

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:32

Maris schreef:
Hebben jullie nog een fijne tip voor een noodradio?
Ik wordt even overrompeld door het aanbod. En zie ook veel reviews dat een radio dan niet werkt of in ieder geval niet op te laden is met een zwengel of het zonnepaneeltje.

Geen concrete tip, maar het viel me op dat de radio’s via Amazon goedkoper zijn dan bij bol, mogelijk omdat we hier de “hype” hebben. En dan bedoel ik echt hetzelfde model. Ook zijn er bij Amazon veel meer reviews, dus wellicht daar eens kijken?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 09:52

Dank jullie wel voor de diverse tips !

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 09:55

Ik heb een tijdje geleden ook bij de action zo'n noodradio gekocht voor 10 Euro, maar heb ze al even niet in de winkel zien liggen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:41

Ik heb inmiddels een simpele radio op batterijen gekocht.
Ik zag een filmpje van de consumentenbond dat die zwengel en zonnepanelen heel erg weinig voorstellen.
Zwengel dan moet je 130 slagen per minuut maken en dan heb je nog maar heel weinig energie voor de radio.
Zonnepanelen was iets van 5 uur opladen voor 15 minuten radio.

En een losse powerbank erbij.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:54

Ja ik heb ook een losse powerbank. En de radio is zelf ook oplaadbaar en als powerbank te gebruiken. Er zit ook een noodknop op en een zaklamp in. Ik heb een wat duurdere gekocht.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 12:24

Waar lag die noodradio bij de action?

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 12:28

nine1987 schreef:

Ik heb ze in het donker staan. Dan gaat dat wel een tijd mee. Wanneer er zonlicht op blijft branden, gaat het inderdaad sneller.:) ik vul ze ook FiFo aan. Dat betekend, fist in, first out, zo zorg je dat je up to date blijft. Dat heb ik vanuit mijn ervaring in de winkel voornamelijk geleerd.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 16:09

Ik kwam net tijdens het kijken van reels op insta deze tegen.
https://www.instagram.com/reel/DRM0pYwD ... BiNWFlZA==
Is een gesponsorde post met denkvooruit waarin dit meisje zegt dat ze tijdens die stroomstoring in spanje was en dat haar avondeten 3 aardbeien waren en dat ze daarom nu voorbereid is.

Ik snap alleen niet waarom ze zoveel haat krijgt. Er staat ook nog eentje met Meester Jesper online en daar ook heel veel haat. Ze hebben het over angst zaaien en dat de overheid het plant om binnenkort de stroom in het hele land uit te zetten. Hoe ver van de werkelijke wereld ben je dan als je dit echt denkt?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 16:20

Ik denk dat ik stiekem wel blij ben zijn dat ik niet mee doe aan die campagne als ik dit zo lees :=

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 16:49

germie schreef:
Ik heb een telefoon en powerbank. Geen radio en kkmt er ook niet.
Ik ben juist aan het ontspullen.
Dus ook geen campingbrander. Die heeft zeker 15 jaar op zolder gestaan. Dus weggedaan.

Ze maken nu veel te veel reclame voor noodpakketten. Daar broeit iets.

Alleen heb je weinig aan een telefoon als het netwerk en internet er een paar dagen uitligt. Ga je dan bij de buren die wel een radio hebben checken hoe lang het nog duurt voordat het over is?

Na mijn verhuizing heb ik het pakket weer aangevuld met etenswaar wat lang houdbaar is en wat ik koud nog te nassen vind. (Vruchten in blik, tonijn in blik) En er staat een grote bbq op kolen op het balkon. Dus eten warmmaken zonder gas of stroom gaat ook lukken. Er kunnen volgens de verpakking wel 20 hamburgers op, dus de buren kunnen ook hun eten warm maken, als het tenminste bbq bestendig is. Haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:28

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:40

Ja, die zag ik idd ook overal op bol.com. Met niet echt hele goede reviews. Maar wie weet valt het mee !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:40

Ach, hij was niet duur en zal het wel doen denk ik. :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:44

friezenfan2 schreef:
Ik kwam net tijdens het kijken van reels op insta deze tegen.
https://www.instagram.com/reel/DRM0pYwD ... BiNWFlZA==
Is een gesponsorde post met denkvooruit waarin dit meisje zegt dat ze tijdens die stroomstoring in spanje was en dat haar avondeten 3 aardbeien waren en dat ze daarom nu voorbereid is.

Ik snap alleen niet waarom ze zoveel haat krijgt. Er staat ook nog eentje met Meester Jesper online en daar ook heel veel haat. Ze hebben het over angst zaaien en dat de overheid het plant om binnenkort de stroom in het hele land uit te zetten. Hoe ver van de werkelijke wereld ben je dan als je dit echt denkt?

Dat zijn dezelfde mensen die ook tegen de coronamaatregelen waren en tegen de coronaprik en tegen de overheid in het algemeen. Als de overheid blauw zegt, zeggen deze mensen rood. Wel is het zo, als het dan een keer een puinhoop wordt, dan had de overheid meer moeten doen en nu onmiddellijk zorgen dat ze een voedselpakket krijgen

Ik snap werkelijk niet wat je er tegen kunt hebben om voor een paar dagen eten in huis te hebben. Stroomuitval/sneeuwval/overstromingen/cyberaanval die alles platlegt/zonnevlammen/storm. Ook als je zelf een keer ziek bent is het fijn dat je er niet met je zieke kop uit hoeft.
Ik heb het zelf al 2 keer gehad dat we een dag zonder stroom zaten. Een wijk verderop zaten ze zelfs 3 dagen zonder gas, in de winter, dat was koud.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:59

Ik ben ook echt blij dat bij erg slecht weer of een lijf dat er geen zin in heeft ik niet eruit moet om voedsel of wc papier te moeten kopen. En kwa water gewoon wat bij de hand te hebben voor het geval dat. Als ik die keren zie toch redelijk recent met besmet kraanwater in nederland en de idiote run op flessenwater in de winkels. Dan is het wel fijn dat ik niet accuut hoef te gaan hamsteren of meteen alles moet koken voor medicijnen en tanden poetsen.

Ver voordat de noodpakketten werden geadviseerd had ik al een voorraad en een voor het geval dat instelling. Inclusief vuur maken zonder lucifers en blik en potvoedsel dat koud gegeten kan worden en water en toilet papier en medicatie ruim op voorraad

Ik ben er nog niet uit wat te doen kwa agregaat. Eerst even afwachten of mijn oude beestje nog gangbaar gekregen wordt door de knutselaar.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:11

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:29

Ik begrijp ook niet waarom er meteen over bangmakerij of angstzaaien wordt gesproken.. Het gaat toch niet meteen over oorlog - een ramp kan allerlei vormen hebben, en daarop voorbereid zijn is alleen maar verstandig.
We worden meer en meer afhankelijk van electriciteit, onze auto's, internet, electronische betalingen, het gemak waarmee we overal voedsel en andere dagelijkse benodigdheden kunnen kopen, etc.
Het is nauwelijks voor te stellen hoe het is als dat opeens wegvalt voor een langere tijd, om wat voor reden dan ook.

Ik herinner me nog heel levendig het isolement uit de coronatijd (geen rijbewijs, familie/vrienden ver weg), en het belachelijke hamster- en agressief "ik eerst" gedrag om me heen :+
Dus een beetje zelfredzaamheid geeft me eerlijk gezegd alleen maar rust.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:48

Zertab schreef:
En hoe wil je pasta en soep opwarmen/koken dan????

Niet?

Mijn moeder van 80 belde gisteren ook al in paniek want ze had zo'n gas ding nodig.
Zie jij haar al bezig met zo'n ding wat gevaarlijk is als je er niet mee om kunt gaan....
Ja met geluk staat het hele appartement niet meer in de kou, dat wel

Iedereen kan 3 dagen zonder warme maaltijd.
En als er dan nog steeds geen einde in zicht is gaat er echt wel een aggregaat in een sporthal oid opgestart worden waar mensen kunnen opwarmen en vast wel soep opgewarmd worden.