Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:38

ruitje schreef:
Dit doet toch geen enkele partij, hun leden laten beslissen of ze in een regering blijven. Laten we nou niet doen of dat 'gek' is, zo werkt de politiek: je stemt op mensen die dan voor jou de beslissingen op dat gebied maken.

Het valt mij op dat het bericht van Achabar, waarin zij zegt niet weg te zijn gegaan vanwege racistisch uitspraken hier nog niet gedeeld is.

https://nos.nl/artikel/2545158-oud-staa ... ge-racisme

Zal wel toeval zijn :D

Is in het andere topic vanmorgen besproken.

Ik weet niet wat ik moet geloven.
Zij kan niets delen uit de Ministerraad en het is haar woord tegen het woord van de anderen, waaronder de MP.

Laten we vooral niet ontkennen dat een aantal politici, zoals Nobel, Keizer, Wilders, Faber enz. racistische uitspraken hebben gedaan. Daar zijn genoeg filmpjes van te vinden.

Dat er politici zijn, die hier niet mee geassocieerd willen worden, begrijp ik zeker.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:45

Electra63 schreef:
ruitje schreef:
Dit doet toch geen enkele partij, hun leden laten beslissen of ze in een regering blijven. Laten we nou niet doen of dat 'gek' is, zo werkt de politiek: je stemt op mensen die dan voor jou de beslissingen op dat gebied maken.

Het valt mij op dat het bericht van Achabar, waarin zij zegt niet weg te zijn gegaan vanwege racistisch uitspraken hier nog niet gedeeld is.

https://nos.nl/artikel/2545158-oud-staa ... ge-racisme

Zal wel toeval zijn :D

Is in het andere topic vanmorgen besproken.

Ik weet niet wat ik moet geloven.
Zij kan niets delen uit de Ministerraad en het is haar woord tegen het woord van de anderen, waaronder de MP.

Laten we vooral niet ontkennen dat een aantal politici, zoals Nobel, Keizer, Wilders, Faber enz. racistische uitspraken hebben gedaan. Daar zijn genoeg filmpjes van te vinden.

Dat er politici zijn, die hier niet mee geassocieerd willen worden, begrijp ik zeker.

Dat had ze ook van te voren kunnen weten vind ik. Ze is willens en wetens in dit kabinet gestapt. De standpunten van PVV zijn algemeen bekend voor wat betreft het allochtone deel van ons land.

en daarmee praat ik het uiteraard niet goed. maar het was wel te verwachten dat er polariserende meningen verkondigd zouden worden. Daar zou NSC van op de hoogte moeten zijn.

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:00

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:01

Ja, ik zag het net, hij pakt het werk weer op. Ik hoop dat het goed met hem gaat. Er ligt zat op zijn bord.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:17

Ergens op het www las ik dat er in de NSC statuten iets staat over dat er tot 1 januari 2025 geen ledenraadpleging kan zijn. Dat zou de reden zijn dat er niet gestemd kan worden op het congres?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 00:09

Ik zag net nog een stukje van Bar Laat en daar werd gesteld dat NSC had verwacht met BBB en VVD samen de PVV en Wilders een beetje in het gareel te houden, maar dat BBB en VVD een beetje PVV-light zijn geworden en dat het dus vooral PVV, BBB en VVD met zijn drieën tegenover NSC is.

Ik vind dat wel een goede analyse. Met name de linker-progressieve vleugel van de VVD is bijna weg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 09:57

Bbb en pvv een beetje pvv light ? Beetje veel lijkt mij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 10:05

BigOne schreef:
Bbb en pvv een beetje pvv light ? Beetje veel lijkt mij.

Klopt.
Het kwam er op neer, dat BBB en VVD opgeschoven waren naar de PVV en dat daarom NSC alleen staat binnen deze coalitie.
Dat heeft NSC onderschat, zij dachten met BBB en VVD samen de PVV in toom te houden en dat is duidelijk niet gelukt.
De toon van Yesilgoz en Van der Plas is verhard, zeker op het gebied van o.a. immigratie.

Hierdoor haken o.a. NSC-leden af.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 10:04

Pfffff... Arrestatiebevel voor Netanyahu wegens vermeende oorlogsmisdaden, dus natuurlijk wil Wilders graag even op bezoek.

Echt, hoe diep kan je zinken terwijl je zoekt naar nog een beetje meer aandacht en polarisatie?

https://nos.nl/artikel/2545444-wilders- ... -netanyahu

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:25

Wow, van 'geen actieve herinnering' nu gewoon leugens vanuit het kabinet en premier. We gaan erop vooruit (not).

"De notities van het gesprek met de landsadvocaat blijken er, ondanks herhaaldelijk ontkennen, wél te zijn. Minister Faber en de premier hebben wat uit te leggen."
https://www.trouw.nl/binnenland/kabinet ... e=copylink

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:55

irmaz schreef:
Er zijn meer partijen waar geen leden zijn of leden geen zeggenschap hebben, bijvoorbeeld PVV ;)

Jawel bij de PVV hebben allebei de leden zeggenschap. Ik ben wel benieuwd wanneer ze het met elkaar oneens zijn :')[/quote]

Wilders en de stichting bestuurd door Wilders?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:56

julius_juut schreef:
Pfffff... Arrestatiebevel voor Netanyahu wegens vermeende oorlogsmisdaden, dus natuurlijk wil Wilders graag even op bezoek.

Echt, hoe diep kan je zinken terwijl je zoekt naar nog een beetje meer aandacht en polarisatie?

Bizar he. Je kunt van het conflict vinden wat je wilt, maar er ligt toch echt een arrestatiebevel - hoe kan je dat negeren?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:04

ik vind het zorgelijk dat er kennelijk willens en wetens geheime informatie wordt gelekt naar de media. Dit brengt bewindspersonen ernstig in gevaar. Waarom doet iemand zoiets?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:25

Tiggs schreef:
irmaz schreef:
Er zijn meer partijen waar geen leden zijn of leden geen zeggenschap hebben, bijvoorbeeld PVV ;)

Jawel bij de PVV hebben allebei de leden zeggenschap. Ik ben wel benieuwd wanneer ze het met elkaar oneens zijn :')

Wilders en de stichting bestuurd door Wilders?[/quote]
Bingo!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:30

juval schreef:
ik vind het zorgelijk dat er kennelijk willens en wetens geheime informatie wordt gelekt naar de media. Dit brengt bewindspersonen ernstig in gevaar. Waarom doet iemand zoiets?

Dat kan allerlei redenen hebben, van gewoon onbewust je mond voorbij praten tot kwaadwil. Het kan ook zijn dat er iemand van de pers iets opvangt of bedenkt dat logisch zou zijn en gaat vissen. Als dan iemand die kan weten hoe het zit dat bevestigd dan heb je ook een "lek".

Lang niet alle lekken zijn willens en wetens hoor.
En je moet niet alles geloven wat Wilders beweert. In het geval van zijn reis naar Israel heeft gewoon een PVV-er (van Roon) dat "gelekt". Ik neem aan dat je dat lek bedoeld?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:37

Het gevolg van dat fake-vodje van Israel waarin zogenaamde Hamas banden binnen Nederland werden blootgelegd:
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:35

irmaz schreef:
juval schreef:

Dat kan allerlei redenen hebben, van gewoon onbewust je mond voorbij praten tot kwaadwil. Het kan ook zijn dat er iemand van de pers iets opvangt of bedenkt dat logisch zou zijn en gaat vissen. Als dan iemand die kan weten hoe het zit dat bevestigd dan heb je ook een "lek".

Lang niet alle lekken zijn willens en wetens hoor.
En je moet niet alles geloven wat Wilders beweert. In het geval van zijn reis naar Israel heeft gewoon een PVV-er (van Roon) dat "gelekt". Ik neem aan dat je dat lek bedoeld?

Nee, ik bedoel de minister die in gevaar wordt gebracht. https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... plomatieke

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... -uitlekken

bij Wilders weet je nooit of hij het echt meent, of dat het weer een mediastunt is.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:31

Ik heb gisteren die docu over de toeslagenaffaire gekeken, maar jesus ik wist niet dat het zo dramatisch was.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 19:35

Was dat een docu of een dramaserie? Wil m ook nog kijken.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:18

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 15:02

Tiggs schreef:
julius_juut schreef:

Bizar he. Je kunt van het conflict vinden wat je wilt, maar er ligt toch echt een arrestatiebevel - hoe kan je dat negeren?

Tja, dat is Wilders hé, die heeft het ook nooit over bezette maar wel over veroverde gebieden.

Maar ik was wel aangenaam verrast dat Nederland ook het arrestatiebevel zal respecteren. Ik popel tot Nederland Netanyahu eens uitnodigt om een holocaustmuseum te openen... :D

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 15:10

ruitje schreef:

Hier was onlangs voor het Gentse stadsbestuur een ledenraadpleging, of Vooruit (centrum-links) in zee wou gaan met NVA (Vlaams nationalistisch). De leden waren tegen, dus is de coalitie teruggefloten en hebben ze Groen terug aan boord gehaald.

Ergens vond ik het wel fijn dat de mensen tussenin nog hun verkozenen kunnen terugfluiten als ze over de schreef gaan. Maar dat zal vermoedelijk wel vaker toegepast worden bij linkse partijen dan bij rechtse, past meer in hun filosofie van "het volk beslist" (zonder hierbij een waarde-oordeel uit te spreken, ben zelf behoorlijk kritisch voor democratie, aangezien kiezers zo makkelijk te manipuleren zijn en zo gevaarlijke keuzes kunnen maken).

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:50

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:56

Heb je een samenvatting van de link?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:25

irmaz schreef:
Het kabinet heeft een nieuw plan gepresenteerd voor het bestrijden van antisemitisme:
https://nos.nl/artikel/2545501-kabinet- ... lig-voelen

In deze draad wordt uitgelegd wat de maatregelen zouden betekenen en de rillingen lopen over mijn rug van de vergaande consequenties van dit plan :
https://threadreaderapp.com/thread/1859 ... 12284.html

En een noot van mij: discrimineren op antisemitisme is ook discrimineren en betekend dat je de gelijke rechten van mensen aan de wilgen hangt.

Dit gaat echt nergens meer over, weet gewoon niet meer wat ik erover moet zeggen.